Reklama na Youtube

Reklama na Youtube

Christian Wiediger/unsplash.com

Zewsząd słyszy się o znaczeniu wartościowego contentu w strategii promocyjnej danej firmy. Większość osób przez marketing treści rozumie wyłącznie odpowiednio dobraną sekwencję słów, choć coraz częściej materiały wizualne wychodzą na prowadzenie w rywalizacji o uwagę widza oraz algorytmów Google. Niezwykłym zainteresowaniem cieszą się filmy zamieszczane na platformie YouTube, które mają charakter nie tylko rozrywkowy, lecz również edukacyjny. Obecnie z płatnych funkcji YT korzysta wiele osób działających w sieci. Wniosek jest dość oczywisty – to korzystny kanał promocji zamieszczonej oferty produktów i świadczonych usług. Ponadto, reklama YouTube nie jest tak kosztowna, jak mogłoby pierwotnie wydawać się przedsiębiorcy.

Zastanawiasz się, jak wygląda reklama YouTube cennik, a także, jakie korzyści wynikają ze zorganizowanej strategii promocyjnej marki w tym medium? Postaw na rozwiązania, które w przyszłości będą miały wkład w rozwój Twojej firmy.

Reklamowanie na YT – sposoby na zwiększenie widoczności treści

YouTube nie ogranicza się do jednego sposobu prezentowania contentu. Właściwie istnieje kilka klasyfikacji, jakie obejmuje YouTube reklama, choć często wybór jednej z nich zależy od możliwości finansowej reklamodawcy. Jakie zatem opcje oferuje jeden z popularniejszych serwisów?

  • Opcja 1. Nakładki reklamowe – pojawiają się na przeglądanym materiale audiowizualnym, mają postać wizualną bądź formę tekstową. Zajmują 20% powierzchni filmu, jednak istnieje opcja wyłączenia ich w dowolnej chwili.
  • Opcja 2. Reklamy displayowe – to tradycyjne, dość powszechne bannery zlokalizowane po prawej stronie, od razu pod nagraniem. Są dość przyjazne dla użytkownika, ponieważ nie wadzą w odtwarzaniu materiału audiowizualnego.
  • Opcja 3. TrueView In-Stream – to nic innego, jak reklama pojawiająca się przed odtwarzanym wideo, podczas jego oglądania bądź zaraz po. Kuszący okazuje się sposób ich rozliczania, ponieważ, jeżeli użytkownik świadomie pominie reklamę, reklamodawca nie uiszcza opłaty.
  • Opcja 4. Reklama In-Stream – to przekaz reklamowy, którego nie jesteś w stanie pominąć. Rozwiązanie nie sprzyja pozytywnej percepcji internautów wobec takiej formy promocji.
  • Opcja 5. Bumper Ads – cechuje je brak możliwości pominięcia, choć od reklam In-Stream odróżnia je stosunkowo niewielki czas trwania (ok. 6 sekund).
  • Opcja 6. Przekazy reklamowe podczas oglądania nagrania – ich obecność jest możliwa przy materiałach wideo trwających dłużej niż 15 minut.
  • Opcja 7. Karty sponsorowane – pojawiają się w oknie odtwarzanego nagrania, zazwyczaj przedstawiają ofertę, która bezpośrednio skorelowana jest z tematyką filmu.

Decyzja o wyborze jednej z wymienionych opcji zależna jest od contentu oraz przeznaczonych na promocję finansów. Z pewnością filmy są bardziej atrakcyjne niż standardowe komunikaty promocyjne. Warto też zapoznać się z tym, jak wygląda reklama na YouTube cena, ponieważ od jej wartości często zależy podjęcie kolejnych kroków działania.

Sprawdź: Jakie są funkcje ceny w marketingu?

Czy promowanie się na YouTube jest drogie?

Właściwie reklama YouTube koszt związany jest z wyborem modelu rozliczenia. Największą popularnością cieszy się CPV (skrót od ang. Cost Per View). Na czym właściwie polega ten sposób uiszczenia opłaty? Reklamodawca ponosi koszty wtedy, gdy prezentowany przekaz zostanie obejrzany przez użytkownika w całości bądź przez pierwsze 30 sekund, gdy materiał audiowizualny jest nieco dłuższy. To nie jest jedyny sposób ponoszenia kosztów.

Istnieje także model Cost Per Mile, doskonale sprawdzający się przy nagraniach, których oglądający nie może pominąć (np. Bumper Ads). Kolejnym jest CPI (Cost Per Interaction), któremu, jak sama nazwa wskazuje, zależy na interakcji, podjęciu konkretnej aktywności przez internautę. W konsekwencji reklamodawca będzie zmuszony ponieść koszty, jeżeli widz podczas oglądania kliknie w baner reklamowy. YouTube jest dość elastyczny w kwestii doboru odpowiedniego modelu do preferencji zarządzającego promocją produktów/usług w kanale.

Źródło: Szabo Viktor/unsplash.com

Nie istnieje jednoznaczna odpowiedź na pytanie, czy to przedsięwzięcie jest kosztowne. Tak naprawdę wszystko zależy od rodzaju, modelu oraz grupy docelowej prowadzonej kampanii. Zbędne staje się poszukiwanie skonkretyzowanych kwot, jednak zakłada się, że pojedynczo pojawiające się przekazy promocyjne to koszt max. 15 groszy. Głównym punktem mówiącym o efektywności wdrożonych działań staje się określenie grona adresatów, do których reklamodawca chce dotrzeć z promocją oferty.

Czym kierować się przy precyzowaniu grupy docelowej?

Skuteczność reklamy zależy w dużej mierze od sprecyzowania charakterystyki grona osób szczególnie zainteresowanych ofertą. Jakie czynniki powinieneś wziąć pod uwagę, decydując się na kompleksowo przeprowadzoną kampanię na kanale YouTube? Przede wszystkim: kryterium demograficzne, geotargetowanie (szczególnie istotne przy zarządzaniu firmami o profilu lokalnym), zainteresowania użytkownika, kategorię tematyczną, frazy kluczowe oraz możliwości remarketingu.

Jeżeli wciąż zastanawiasz się, czy reklamowanie się na YT to dobra decyzja – odpowiadamy: zdecydowanie tak! To rozwiązanie, które nie ogranicza się wyłącznie do większych koncernów, a z promocją możesz dotrzeć niemal do każdego potencjalnego klienta. Za sprawą opracowanego planu działania możesz zyskać więcej przy niewielkim wkładzie finansowym. Nie zastanawiaj się zatem ani minuty dłużej – rozpocznij reklamowanie swojej marki w serwisie YouTube!

Podoba Ci się nasz artykuł? Nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: SEM
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Nie korzystasz z reklamy PPC? Te korzyści traci twoja firma!
    Nie korzystasz z reklamy PPC? Te korzyści traci twoja firma!
    Model promocji PPC, swoją nazwę zawdzięcza bezpośrednio formie działania.Dowiedz się jak to wykorzystać!
    Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat SEO, SMM, SEM i SMO
    Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat SEO, SMM, SEM i SMO
    Istnieje tyle metod, które wpływają na pozycjonowanie Twojej witryny, że możesz nie wiedzieć, którą powinieneś wybrać… Jednak my znamy na to odpowiedź!
    Czym jest Planer słów kluczowych?
    Czym jest Planer słów kluczowych?
    Problem z wymyśleniem słów kluczowych dla kampanii lub tekstów na stronę? Z pomocą przyjdzie Planer słów kluczowych Google. Poznaj jego możliwości!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę