DARMOWY AUDYT SEO

Reklama to podstawa handlu. Jak połączyć techniki SEO ze strategią marketingową?

Reklama to podstawa handlu. Jak połączyć techniki SEO ze strategią marketingową?

Mikael Blomkvist / pexels.com

Reklama to informacja połączona z komunikatem perswazyjnym, mająca na celu skłonienie do nabycia bądź korzystania z usług lub towarów. Jest znanym od wieków – bo już od starożytności – środkiem masowego przekazu, generującym nasze pragnienia i potrzeby. Marketing to zaś znacznie szersze pojęcie, które obejmuje szereg działań, strategii i taktyk polegających na wypromowaniu danej reklamy, aby pozyskać jak największą liczbę konsumentów.

Współcześnie świat coraz bardziej przenosi się do przestrzeni cyfrowej, która z punktu widzenia e-handlu jest tańsza oraz posiada większe możliwości dotarcia do klientów. Marketing cyfrowy to wszelkie techniki wykorzystujące kanały cyfrowe, pozwalające na dotarcie do klientów za pośrednictwem wyszukiwarek, witryn internetowych, poczty elektronicznej, aplikacji. Jeśli nie ma Cię w sieci, to w zasadzie nie istniejesz. Jak więc połączyć reklamę ze swoją strategią optymalizacji?

Kilka słów o SEO i SEM

Na początek należy rozwiać wszelkie wątpliwości i mity. SEO i SEM to często mylone ze sobą pojęcia, co jest poważnym błędem. Search Engine Optimization skupia się na wynikach organicznych (darmowych) i podejmuje się wszelkich działań mających na celu poprawienie widoczności strony internetowej. Search Engine Marketing to zaś szersze zagadnienie, które, choć wykorzystuje zasoby SEO, skupia się na wynikach nieorganicznych (płatnych), czyli tytułowej reklamie.

Reklama w sieci. Czym jest PPC?

Pay Per Click to metoda rozliczeniowa reklamy internetowej, w której płatność jest dokonywana przez reklamodawcę w momencie kliknięcia w link bądź baner. Wyświetlenie jej jest niewystarczające. Płatne wyniki pojawiają się na górze i na dole wyszukiwania z oznaczeniem „Reklama”, aby odbiorcy mogli je odróżnić od organicznych wyników.

Płatna kampania przynosi natychmiastowe efekty, jeśli tylko została odpowiednio stargetowana. Niestety rezultaty kończą się w momencie zaprzestania finansowania, stąd tak ważne jest wsparcie SEO, którego efekty utrzymują się znacznie dłużej w sieci i wspierają naturalną komunikację z klientami.

Aby nasza strategia marketingowa była jak najbardziej efektywna, to najlepszym rozwiązaniem jest połączeniu obu tych technik. Możesz więc zauważyć, że te trzy elementy – SEO, SEM i PPC – to podstawy marketingu internetowego, nie tylko dla witryn typu e-commerce.

Podstawowe typy PPC

Do najczęściej wykorzystywanych modeli zalicza się reklamy tekstowe (cechujące się najprostszym formatem, składające się z nagłówka, adresu, krótkiego opisu i niekiedy CTA), reklamy displayowe (będące połączeniem reklam tekstowych/ graficznych/ wideo, które zachęcają do przejścia do strony docelowej i konwersji) oraz reklamy produktowe (prezentujące obraz produktu z ceną, oceną, nazwą, specyfikacją, sklepem).

Metody rozliczeniowe. Jak zoptymalizować swoje koszty?

Kiedy już zdecydowaliśmy, jaki typ reklamy nam odpowiada, kolejnym ważnym krokiem jest wybór metody rozliczeniowej. Wszystko zależy od Twojego budżetu, jednak do najbardziej popularnych rozwiązań zalicza się:

  • CPM (Cost Per Mille) – rozliczenie za tysiąc kliknięć,
  • CPV (Cost Per Visitor) – rozliczenie za przeniesienie docelowej grupy na swoją stronę,
  • CPV (Cost Per View) – rozliczenie za jedno obejrzenie reklamy,
  • CPC (Cost Per Click) – rozliczenie za każde kliknięcie,
  • CPA (Cost Per Action) – rozliczenie za podjęcie interakcji (zakup, rejestracja, wypełnienie ankiety),
  • CPC (Cost Per Convertion) – rozliczenie za zdobycie klienta (lead, sprzedaż).

Reklama a SEO i SEM

Za powodzenie reklamy odpowiada przede wszystkim strategia, a dokładniej – grupa docelowa. Musisz więc myśleć jak klient. Szczególnie ważne są w tym przypadku słowa kluczowe, które wykorzystasz w swojej reklamie, a które będą wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki. Im większe dopasowanie, tym lepsza widoczność. Postaraj się więc wykorzystać zasoby analityki internetowej, aby dowiedzieć się jak najwięcej o swoich klientach. Warto w tym przypadku sięgnąć do Google Analytics, gdzie w panelu administratora będziesz mieć dostęp do raportów dotyczących profilu odwiedzających, ich zachowań, miejsca zamieszkania, źródła pochodzenia z sieci, etc.

Landing page – jak wesprzeć swoją reklamę online?

Strona docelowa ma za zadanie promocję oraz/lub sprzedaż produktów czy oferowanych usług, a także przemianę anonimowego użytkownika w spersonalizowanego klienta.

Również w tym przypadku masz kilka możliwości, w zależności od potrzeb:

  • strona typu lead generation, której zadaniem jest pozyskiwanie danych klientów,
  • strona typu click through, która ma zachęcić do wejścia na stronę główną,
  • strona sprzedażowa umożliwiająca transakcję zakupową,
  • strona coming soon pozwalająca na zbadanie rynku i potencjalnych klientów.

Korzyści z połączenia SEO z PPC

Chociaż wydają się to być dwa odrębne światy, to oddziałują one na siebie w niewidoczny – na pierwszy rzut oka – sposób. Reklama nie gwarantuje pożądanych efektów pozycjonowania, a odpowiednio zoptymalizowana strona nie musi wpływać na wyniki nieorganiczne. Warto więc połączyć je ze sobą, przynajmniej z powodu:

  • szybkich efektów PPC,
  • trwałości technik SEO,
  • dominacji wyników organicznych,
  • możliwości pozyskania większych zasobów danych,
  • potencjalnego remarketingu,
  • możliwości realizowania wielu celów w tym samym czasie.
Sprawdź: Pozycjonowanie branży farmaceutycznej

Podsumowanie

SEM = SEO + PPC. Tak mogłoby wyglądać najprostsze równanie. Warto dodać jednak do niego jeszcze jeden komponent, czyli UX (User Experience), który pozwala na maksymalizację wrażeń, doświadczeń i zadowolenia użytkowników korzystających z sieci. Pamiętaj, że reklama może odnieść sukces tylko wtedy, gdy będzie interesująca. Im więcej danych pozyskasz, tym lepiej zaplanujesz swoją kampanię. Działaj więc holistycznie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 5

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak założyć i promować kanał na YouTube?
    Jak założyć i promować kanał na YouTube?
    Czy wiesz, że kanał na Youtube można pozycjonować? Choć na jego widoczność wpływa głównie zainteresowanie odbiorców, kilka sztuczek SEO może podbije widoczność Twoich filmów!
    Co to jest marketing idei?
    Co to jest marketing idei?
    Szkodliwe praktyki i zachowania społeczne sprawiają, że wiele firm zaczyna interesować się wprowadzaniem zmian nawyków u konsumentów. W jaki sposób?
    Na czym polega real-time marketing?
    Na czym polega real-time marketing?
    Każdy chce robić Real Time Marketing, ale niewielu wie jak podejść do niego z głową. W tym wpisie podpowiemy Ci, co może być Twoim kluczem do sukcesu i udowodnimy, że niektóre RTM-y możesz zaplanować!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę