DARMOWY AUDYT SEO

Reklama w Google – ile kosztuje?

5 min czytania
Reklama w Google – ile kosztuje?
Kategoria SEM

Reklama w Google nie ma konkretnej ceny, ponieważ system nie narzuca reklamodawcom wielkości budżetu. Możesz przeznaczyć na działanie kampanii nawet 5 groszy dziennie, ale czy będzie to skuteczne? Prawdopodobnie nie. Dlatego pytanie powinno brzmieć: ile trzeba zapłacić, aby zobaczyć efekty? Kwestię tę postaramy się wyjaśnić w poniższym artykule.

Spis treści:

Co składa się na koszt kampanii Google Ads?

Google rekomenduje, aby początkujący reklamodawcy przeznaczali na reklamy 10-50 zł dziennie, czyli ok. 300-1500 zł miesięcznie.

 support Google support.google.com

Nie da się stwierdzić, czy taki budżet przyniesie jakiekolwiek efekty, ponieważ składa się na to zbyt wiele czynników. Kluczowe znaczenie mają ustawienia kampanii. Jeden mały błąd może doprowadzić do przepalenia środków.

Zacznijmy więc od tego, co składa się na całościowy koszt kampanii PPC. Możemy tu wyróżnić dwa główne aspekty.

  1. Budżet reklamodawcy

    Budżet to środki, jakie przelewasz na swoje konto Google Ads, aby reklamy mogły się wyświetlać. Nie ma ani górnego, ani dolnego limitu, reklamodawcy mają tutaj pełną dowolność – może to być zarówno 500 zł, jak i 20 000 zł. Jeśli budżet się wyczerpie, reklamy po prostu przestaną się wyświetlać.

     tebelka z przykładem budżetu reklamowego

  2. Koszt obsługi Google Ads
  3. Druga składowa to koszt obsługi konta Google Ads i prowadzenia kampanii reklamowej. Każda agencja SEM sama ustala swój cennik oraz sposób rozliczenia. Często spotykanym modelem jest procent od budżetu kampanii, który może wynosić kilka, ale też kilkadziesiąt.

    Jeśli planujesz samodzielnie obsługiwać Google Ads, to oczywiście na koszt będzie składał się jedynie budżet na wyświetlenia. Warto pamiętać, że prowadzenie kampanii na własną rękę może być czasochłonne, a do tego ryzykowne.

Sprawdź: iCEA Group partnerem Lech Poznań

Co wpływa na koszt reklamy w Google?

Wcześniej za przykład posłużyło nam CPC na poziomie 0,40 zł. Nie jest to jednak standardowa ani średnia kwota. Stawki mogą wynosić kilka groszy lub też kilkadziesiąt złotych. Skoro to właśnie CPC ma największy wpływ na koszt kampanii, warto wiedzieć, od czego zależy jego wysokość.

Na koszt jednego kliknięcia wpływają następujące aspekty

  • Branża – jeśli działasz w popularnej branży, musisz przygotować się na większe stawki. Spójrz na poniższe porównanie. Dane pochodzą z Planera słów kluczowych Google Ads.

     Średni koszt CPC w Google Ads, fraza: ręcznie robiona biżuteriaŚredni koszt CPC w Google Ads, fraza: ręcznie robiona biżuteria


     Średni koszt CPC w Google Ads, fraza: ubezpieczenia samochodoweŚredni koszt CPC w Google Ads, fraza: ubezpieczenia samochodowe

  • Popularność słów kluczowych – im wyższy wolumen wyszukiwania, tym większy ruch może wygenerować fraza, co oznacza również większą konkurencję. Jeśli wiele firm walczy o jedno miejsce reklamowe, koszt kliknięcia z pewnością będzie wyższy.
  • Wynik jakości – wynik jakości reklamy to autorski wskaźnik Google, na który wpływają: trafność reklamy i strony w stosunku do słowa kluczowego, jakość strony docelowej, oczekiwany współczynnik klikalności.
  • Pozycja reklamy – miejsce wyświetlenia reklamy również ma wpływ na stawkę CPC. Pamiętaj, że koszt kliknięcia ustalany jest w czasie rzeczywistym. Stawka za górę strony w górnym zakresie będzie wyższa niż stawka za reklamę na niższych pozycjach.
Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Reklama Google – prognozy kosztów

Nie da się dokładnie określić kosztów kampanii Google Ads. Można jednak oszacować, jak będą one wyglądały w przybliżeniu. W tym pomoże Ci darmowy Planer słów kluczowych, który znajdziesz na swoim koncie Google Ads (Narzędzia i ustawienia → Planowanie → Planer słów kluczowych).

System zaproponuje Ci dwie opcje: odkrywanie nowych słów kluczowych lub analizowanie i prognozowanie. Załóżmy, że wybrałeś już frazy dla swojej kampanii. Teraz więc interesuje Cię opcja po prawej stronie.

 Planer słów kluczowych w Google Ads Planer słów kluczowych w Google Ads

Wpisz w wyznaczone pole wybrane słowa kluczowe, kliknij Rozpocznij, a następnie w menu po lewej stronie wybierz zakładkę Prognoza. Narzędzie udostępni wszelkie informacje, których potrzebujesz do oszacowania kosztów kampanii.

Dla przykładu posłużyliśmy się takimi frazami:

 Słowa kluczowe i stawki za kliknięcie w Google Ads Słowa kluczowe i stawki za kliknięcie w Google Ads

 Prognoza skuteczności i kosztów kampanii w Planerze słów kluczowychPrognoza skuteczności i kosztów kampanii w Planerze słów kluczowych

Wygląda na to, że przy dziennym budżecie możemy uzyskać 112 konwersji, a koszt kampanii wyniesie 2100 zł.

Plan możesz dowolnie modyfikować, na przykład: zmienić strategię ustalania stawek, budżet dzienny, cel (konwersja czy kliknięcia), a także dodać wartość oraz szacowany współczynnik konwersji.

Dostosuj ustawienia przede wszystkim do swoich celów. Kampania nakierowana na budowanie zasięgu i świadomości marki nie powinna być ustawiona tak samo, jak kampania sprzedażowa.

Pamiętaj, że Planer słów kluczowych daje jedynie prognozę. Nie bierz więc podanych stawek za pewnik. Warto wiedzieć, że pierwsze dwa miesiące to czas testowania, a także uczenia się i pozyskiwania danych przez system. Wraz z upływem czasu ustalanie stawek oraz określanie przybliżonych kosztów kampanii na pewno stanie się łatwiejsze.

Sprawdź: Czym jest reklama kontekstowa?

Podsumowanie – ile kosztuje reklama w Google?

Oszacowanie dokładnej kwoty, jaką reklamodawca powinien przeznaczyć na kampanię reklamową, nie jest, i prawdopodobnie w najbliższej przyszłości nie będzie, możliwe.

Google Ads to system bardzo elastyczny. Możesz nie tylko samodzielnie określić budżet oraz maksymalną stawkę za kliknięcie, ale też w łatwy sposób zmieniać ustawienia kampanii i na bieżąco reagować na zachowania użytkowników.

Zwróć szczególną uwagę na słowa kluczowe. Błędy w tym obszarze mogą Cię sporo kosztować. Jeśli frazy będą zbyt ogólne, budżet szybko się skończy, a kliknięcia nie przełożą się na konwersję. Pamiętaj więc o intencji fraz kluczowych.

iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 1

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czym jest Planer słów kluczowych?
Czym jest Planer słów kluczowych?
Analiza słów kluczowych to nieodłączny element każdej strategii SEO i Google Ads. Przeprowadzisz ją za pomocą darmowego Planera słów kluczowych od Google.
Co to jest pozycjonowanie w Google Maps?
Co to jest pozycjonowanie w Google Maps?
Spora część ruchu w wyszukiwarce dotyczy wyszukiwań lokalnych, dlatego warto zadbać o widoczność w Mapach Google. Sprawdź, na czym polega pozycjonowanie w Google Maps.
Retargeting – czyli jak zwiększyć swoją sprzedaż w sieci?
Retargeting – czyli jak zwiększyć swoją sprzedaż w sieci?
Chciałbyś zwiększyć swoją sprzedaż w sklepie internetowym, ale nie wiesz, jak to zrobić? Pomyśl o retargetingu! Wszystko wyjaśniamy w artykule.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę