Reklamowanie bloga za pomocą PPC

Reklamowanie bloga za pomocą PPC

Adam Nowakowski/unsplash.com

Z pewnością zastanawiałeś się kiedyś, gdzie powinieneś reklamować swojego bloga. Większość twórców internetowych wie, jak promować swoje treści, ale otoczenie, w którym można to robić, zmienia się niemal każdego dnia, dlatego trudno jest zoptymalizować kampanię pod kątem odpowiedniego obszaru. Przyjrzyjmy się zatem miejscom, w których warto zaprezentować swojego bloga!

Ciemne posty na Facebooku

Nie, nie są to reklamy zakazanych produktów ani oferty w ciemnych kolorach. Nazwa ta odnosi się do głównej cechy tego typu promocji: w przeciwieństwie do organicznych postów społecznościowych, ciemne wpisy nie będą wyświetlane na Twojej osi czasu ani w kanałach obserwujących.

Ciemne posty (nazywane też postami nieopublikowanymi) są świetnym rozwiązaniem dla webmasterów, którzy wiedzą, na jaką grupę odbiorców warto skierować swój przekaz. Oznacza to, że na bloga trafiają rzeczywiście zainteresowani użytkownicy, co z reguły przekłada się na wyższy współczynnik konwersji.

Tego typu posty pojawiają się jako treści sponsorowane odbiorcom, których wybierasz poprzez dokładne kierowanie reklam. Dlaczego więc warto wybrać ciemne posty, zamiast postawić na optymalizację zwykłej reklamy?

Oto kilka kluczowych powodów, dla których ciemne posty na Facebooku okazują się najlepszym sposobem na promowanie bloga:

  • Precyzyjne ukierunkowanie – ciemne posty są dostosowane do grupy docelowych odbiorców. Tworząc je, możesz kontrolować, co prezentują i komu zostaną wyświetlone. Kierowanie pomaga dostarczać reklamy tylko faktycznie zainteresowanym użytkownikom, dzięki czemu możliwe jest racjonalne wykorzystanie budżetu na cele marketingowe.
  • Testy A/B – w przypadku ciemnych postów możesz również użyć kierowania na określonych odbiorców, aby przeprowadzić testy A/B swoich wpisów w mediach społecznościowych. Uzyskane wyniki to doskonała baza do stworzenia skutecznej strategii marketingowej, dlatego warto wykorzystać ten aspekt.
  • Optymalizacja treści – oprócz generowania ruchu, reklamy PPC mogą pomóc Ci w optymalizacji innych treści. Uzyskane podczas kampanii dane wykażą, jakie formy najskuteczniej przyciągają odbiorców, a strategia opracowana przy ich wykorzystaniu z pewnością przyniesie pożądane efekty.
  • Brak spamu – ciemne posty pozwalają zachować przejrzystą strukturę kanału. Posiadanie zbyt wielu treści reklamowych zawsze będzie budzić wrażenie spamu i może bardzo irytować odbiorców. Warto więc skorzystać z ciemnych postów, aby ograniczyć liczbę ofert na tablicy i skutecznej zachęcić użytkowników do odwiedzenia bloga.

Warto też zaznaczyć, że ciemne posty są dostępne na większości platform mediów społecznościowych, takich jak Facebook, LinkedIn, Twitter czy Pinterest. Umiejętne wykorzystanie tego typu reklam bez wątpienia pomoże Ci przyciągnąć ruch do witryny i uzyskać satysfakcjonujący zwrot z inwestycji.

Sprawdź: Nie korzystasz z reklamy PPC? Te korzyści traci twoja firma!

Reklamy Google

Wielu twórców online obawia się, że reklamowanie treści w Google Ads jest zbyt kosztowne. Okazuje się jednak, że przy doborze właściwych technik może stać się to nie tylko opłacalne, ale też stosunkowo niedrogie. Przyjrzyjmy się zatem trzem typom reklam Google Ads:

Reklamy w Google

Reklamy w Google są wyświetlane podczas wyszukiwania w SERP. Najlepszym sposobem na ograniczenie kosztów związanych z tą kampanią jest wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych long tail. Aby osiągnąć satysfakcjonujący zwrot z inwestycji, warto również odpowiedzieć sobie na następujące pytania:

  • Jaki problem klientów rozwiązuje Twój produkt?
  • Jak grupa docelowych odbiorców będzie poszukiwać Twojej oferty?
  • Jak wyglądają działania konkurencyjnych marek?

Po wybraniu odpowiednich odbiorców i ukierunkowaniu na nich właściwie zoptymalizowanych reklam, prowadzenie kampanii Google Ads w wyszukiwarce wcale nie musi być bardzo drogie.

Reklamy displayowe Google

Reklamy displayowe najczęściej używane są w odniesieniu do produktów, ale można je również skutecznie wdrożyć do kampanii na blogu. Aby maksymalnie wykorzystać potencjał tego typu promocji, używaj grafik przedstawiających typowe problemy lub pytania zadawane przez grupę docelowych odbiorców, na które odpowiedzi znajdują się na Twoim blogu. Możesz też zadać sobie wyżej wymienione pytania, aby dostosować reklamy displayowe do docelowych odbiorców publikowanych przez Ciebie treści.

Skuteczne reklamy mogą również przekładać się na strategię content marketingu. Przetestuj A/B pewną treść, wezwanie do działania lub inne elementy i sprawdź, co faktycznie przyciąga odbiorców. Następnie dostosuj do tych danych swój przekaz, a z pewnością odnotujesz wyższy współczynnik konwersji.

Reklamy sponsorowane w Gmailu

Reklamy sponsorowane w Gmailu wyglądają jak e-maile i tak też są dostarczane do docelowych odbiorców. Jest to świetna forma promocji bloga, ponieważ nie potrzebujesz adresów poszczególnych użytkowników, aby zaprezentować im swoją ofertę.

Źródło: Brooke Cagle/unsplash.com

Tego typu reklamy wchodzą w interakcje z użytkownikami w nieco inny sposób niż promocja w wyszukiwarce. Odbiorcy, którym prezentowana jest dana oferta, mogą bowiem nie szukać jej jeszcze w sieci. Upewnij się zatem, że prezentujesz im wartościową przekazowo i wizualnie treść. Dzięki temu z pewnością zachęcisz ich do odwiedzenia bloga, co przełoży się na jego pozycję w Google.

Podsumowanie

Reklamy PPC to bardzo skuteczna forma promocji online. Aby jednak maksymalnie wykorzystać ich potencjał, warto wiedzieć, gdzie umieszczać swoje oferty. Skorzystaj więc z wyżej wymienionych wskazówek i stwórz kampanię, dzięki której zyskasz nowych klientów i staniesz się popularny w sieci. Jeśli jednak poszukujesz nowych form reklamy, koniecznie przeczytaj drugą część naszego zestawienia najlepszych obszarów promocji PPC!

Masz pytania? Agencja SEO Poznań Grupa iCEA chętnie na nie odpowie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym są tagi tytułu i jak je optymalizować?

    Czym są tagi tytułu i jak je optymalizować?

    Czym jest tag tytułu? Jaki ma wpływ na osiągane wyniki? Jak dostosować go do wymagań użytkowników i wyszukiwarek? Odpowiedzi znajdziesz w naszym artykule!
    Czy SEO to tylko organiczne wyszukiwanie?

    Czy SEO to tylko organiczne wyszukiwanie?

    Jeśli prowadzisz stronę internetową, z pewnością rozumiesz, czym jest SEO. Czy wiesz jednak, jak wpływa ono na funkcjonowanie Twojej marki?
    Pozycjonowanie branży sportowej w Internecie

    Pozycjonowanie branży sportowej w Internecie

    Pozycjonowanie branży sportowej niesie za sobą wiele korzyści. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, od czego zacząć.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę