DARMOWY AUDYT SEO

Rel canonical czy noindex?

Rel canonical czy noindex?

Co było przyczyną ostatnich problemów Google z indeksowaniem? Dlaczego Page Speed Insights wygląda inaczej? I w jaki sposób najlepiej blokować widoczność strony w wynikach wyszukiwania? Tego wszystkiego dowiecie się w jubileuszowej, dziesiątej już odsłonie naszych SEO Newsów!

Google potwierdza problemy z indeksowaniem

W ostatnim czasie mogliśmy zauważyć, że ​​Googlebot radykalnie ograniczył indeksowanie witryn na całym świecie. John Mueller przyznał, że takie problemy rzeczywiście miały miejsce od 11 do 17 listopada, ale Google już sobie z nimi poradził. Dodał również, że problem dotyczył crawlowania cachów AMP.

Źródła:
https://searchengineland.com/google-had-a-crawling-issues-that-impacted-some-sites-376418
https://www.seroundtable.com/google-confirmed-crawling-bug-32479.html

Zmiana interfejsu PSI, GSC i Senuto

Google już kilka tygodni temu zapowiadało zmianę interfejsu Page Speed Insights. Teraz zmiany te zostały wdrożone. Oprócz tego otrzymaliśmy również zmieniony wygląd Google Search Console. Nowy design ma zdaniem Google zwiększyć przejrzystość, ale póki co budzi raczej skrajne emocje.

Nowy design zaprezentowało nam także Senuto, które przy okazji odświeżenia interfejsu wprowadziło kilka przydatnych ficzerów, m.in. wyróżnienie słów kluczowych z brandem oraz bez brandu.

Źródła:
https://searchengineland.com/google-search-console-rolls-out-new-design-376324
https://searchengineland.com/google-rolling-out-the-new-in-pagespeed-insights-376066

Rel canonical czy noindex?

John Mueller odpowiedział na pytanie, w jaki sposób lepiej blokować widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Otóż zależy to głównie od naszych intencji.

Jeśli naprawdę chcemy, aby dana podstrona nie była wyświetlana w wynikach wyszukiwania, należy użyć noindex. Jeżeli jednak sytuacja dotyczy stron, które są niejako duplikatami i zależy nam na tym, aby użytkownik trafiał z wyników wyszukiwania na jedną stronę, która jest ważniejsza od pozostałych, powinniśmy użyć rel canonical.

Ostateczny efekt będzie pewnie taki sam: nie zostaną one wyświetlone w wynikach wyszukiwania, ale przy noindex mamy większe prawdopodobieństwo, że strona nie zostanie zaindeksowana.

Co ciekawe, John Mueller stwierdził, że czasami warto użyć zarówno noindex, jak i rel canonical. Jako przykład podał sytuację, gdzie linki zewnętrzne kierują do zablokowanej noindexem podstrony, której nie chcemy indeksować, a jednocześnie jesteśmy w stanie wskazać dla niej adres kanoniczny.

Źródło:
https://www.searchenginejournal.com/when-to-use-rel-canonical-or-noindex-or-both/427522/

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Marketing na TikToku
    Marketing na TikToku
    TikTok to niezwykle skuteczne narzędzie marketingowe. Warto więc wiedzieć, jak powinna wyglądać kampania reklamowa na tejże platformie!
    3 sekundy – tylko tyle masz. Jak zadbać o prędkość ładowania się strony?
    3 sekundy – tylko tyle masz. Jak zadbać o prędkość ładowania się strony?
    Czas jako czynnik rankingowy dla Google. Czym tak naprawdę jest szybkość ładowania się strony i jak ją mierzyć? W jaki sposób poprawić własny wynik?
    5 konferencji SEO (online i offline) do udziału w 2022 roku
    5 konferencji SEO (online i offline) do udziału w 2022 roku
    Poznaj 5 konferencji SEO, w których możesz wziąć udział zarówno online, jak i offline.

    Rozpocznij

    od bezpłatnej
    konsultacji SEO

    Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

    • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
    • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
    • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
    • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
      Wysyłanie
      Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę
      Umów spotkanie