Co było przyczyną ostatnich problemów Google z indeksowaniem? Dlaczego Page Speed Insights wygląda inaczej? I w jaki sposób najlepiej blokować widoczność strony w wynikach wyszukiwania? Tego wszystkiego dowiecie się w jubileuszowej, dziesiątej już odsłonie naszych SEO Newsów!
W ostatnim czasie mogliśmy zauważyć, że Googlebot radykalnie ograniczył indeksowanie witryn na całym świecie. John Mueller przyznał, że takie problemy rzeczywiście miały miejsce od 11 do 17 listopada, ale Google już sobie z nimi poradził. Dodał również, że problem dotyczył crawlowania cachów AMP.
Źródła:
https://searchengineland.com/google-had-a-crawling-issues-that-impacted-some-sites-376418
https://www.seroundtable.com/google-confirmed-crawling-bug-32479.html
Google już kilka tygodni temu zapowiadało zmianę interfejsu Page Speed Insights. Teraz zmiany te zostały wdrożone. Oprócz tego otrzymaliśmy również zmieniony wygląd Google Search Console. Nowy design ma zdaniem Google zwiększyć przejrzystość, ale póki co budzi raczej skrajne emocje.
Nowy design zaprezentowało nam także Senuto, które przy okazji odświeżenia interfejsu wprowadziło kilka przydatnych ficzerów, m.in. wyróżnienie słów kluczowych z brandem oraz bez brandu.
Źródła:
https://searchengineland.com/google-search-console-rolls-out-new-design-376324
https://searchengineland.com/google-rolling-out-the-new-in-pagespeed-insights-376066
John Mueller odpowiedział na pytanie, w jaki sposób lepiej blokować widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Otóż zależy to głównie od naszych intencji.
Jeśli naprawdę chcemy, aby dana podstrona nie była wyświetlana w wynikach wyszukiwania, należy użyć noindex. Jeżeli jednak sytuacja dotyczy stron, które są niejako duplikatami i zależy nam na tym, aby użytkownik trafiał z wyników wyszukiwania na jedną stronę, która jest ważniejsza od pozostałych, powinniśmy użyć rel canonical.
Ostateczny efekt będzie pewnie taki sam: nie zostaną one wyświetlone w wynikach wyszukiwania, ale przy noindex mamy większe prawdopodobieństwo, że strona nie zostanie zaindeksowana.
Co ciekawe, John Mueller stwierdził, że czasami warto użyć zarówno noindex, jak i rel canonical. Jako przykład podał sytuację, gdzie linki zewnętrzne kierują do zablokowanej noindexem podstrony, której nie chcemy indeksować, a jednocześnie jesteśmy w stanie wskazać dla niej adres kanoniczny.
Źródło:
https://www.searchenginejournal.com/when-to-use-rel-canonical-or-noindex-or-both/427522/
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.