Ówcześnie konwersje śledzono wykorzystując atrybucję ostatniego kliknięcia, jednak od wprowadzenia aktualizacji, dobór sposobu w jaki chcemy patrzeć na otrzymywane dane konwersji odnośnie kampanii, zależny jest od naszych osobistych preferencji. Jakie więc mamy możliwości?
Jeżeli otrzymujesz dane w sposób zorientowany na Ciebie, nietrudno wywnioskować, że proces optymalizacji stanie się znacznie przystępniejszy. Dodatkowo możliwość personalizacji danych, pozwala na eksperymentowanie, które wykaże, jaka metoda będzie optymalna dla naszych działań z samym Google AdWords.
Dowolność niemal zawsze pozwala nam na operacjonalizację działań pod kątem eliminacji potencjalnych błędów, w przypadku działalności e-commerce, będzie to redukcja potencjalnych błędów przy sprzedaży – wspaniale!
Skoro wiemy, dlaczego zmiana jest optymistyczna, przypomnijmy sobie jakie możliwości są dla nas dostępne.
Jak to zwykle bywa, nie sposób jednoznacznie stwierdzić, który z powyższych modeli jest tym wybrańcem. Każdy z nich ma wady i zalety i możliwość jego wyboru jest najlepsza sama w sobie, ponieważ najlepszym będzie ten, który pokrywać się będzie z działaniami realizowanymi przez Twoją firmę.
Reklamodawców może wspomóc przemyślenie, jakie cechy konwersji są dla nich priorytetowe. Dzięki temu dobór modelu stanie się znacznie prostszy i nie ma co ukrywać, że możliwość wyboru jest bonusem do działania, aniżeli kolejnym problemem.
Jesteśmy w stanie wymienić jeszcze inne pytania pomocnicze, które mogą okazać się determinantami decyzji:
Może się zdarzyć, że na pierwsze i drugie pytanie odpowiesz twierdząco, co również może oznaczać, że myśląc o zmianie modelu atrybucji, powinieneś dogłębnie przeanalizować dotychczasowe działania, aby uzyskać argumenty za zmianą modelu, z pewnością jednak znajdziesz i te, które zupełnie odciągną Cię od tego pomysłu.
Warto byłoby skorzystać z rady zespołu eksperckiego ds. marketingu, ponieważ jest to decyzja, którą powinna rozważyć większa grupa doświadczonych marketerów. Jeżeli potrzebujesz porady, jesteśmy zawsze chętni do pomocy i być może będziemy w stanie określić, które działanie byłoby tym najbardziej optymalnym dla Twojej firmy.
Przede wszystkim poszukujemy wzorców w danych, gdyż zawsze istnieje prawdopodobieństwo o uzyskaniu korzyści z tytułu zmiany modelu. Tym co nas zawsze poratuje jest analityka, gdyby nie komplementacja danych, zmiana modelu nie miała by sensu, gdyż nie mielibyśmy żadnego wglądu w dotychczasowe działania.
W Google AdWords masz dostęp do zakładki modelowania atrybucji, spotkasz się tam, ze zbawienną funkcjonalnością, która pozwoli Ci na wizualizację działania poszczególnych modeli w siatce skuteczności. Przyjrzyj się wizualizacji, z każdego dostępnego modelu i porównaj zaprezentowane wyniki, być może będzie to dla Ciebie najlepsza wskazówka w kwestii wyboru modelu. Pamiętaj, że zmiany dokonać można wyłącznie z poziomu konta.
Przypominamy jednak, że zmiana nie dotyczy ogólnej liczby raportowanych przez Google AdWords konwersji. Dotyczy ona tego, którego słowa kluczowe, kampanie, czy reklamy, otrzymują kredyt za konwersję.
Gdy życie daje ci cytrynę, zrób lemoniadę, więc mając aż kilka “cytryn” sprawdź lemoniadę z każdej z nich. Dostępne wizualizacje z pewnością będą niemałym ułatwieniem, jednak pamiętaj, że warto przeanalizować co tylko jest możliwe, gdyż jest to dosyć znacząca zmiana dla Twojej formy promocji.
Przypominamy, jeżeli potrzebujesz pomocy z wyborem, lub myślałeś nad działaniami, które miałyby na celu modernizację Twojego SEO, lepiej trafić nie mogłeś. Na SEO znamy się jak mało kto, a nasze drzwi zawsze stoją otworem dla osób, które celują wyżej. Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.