Reorientacja atrybucji Google AdWords – co musisz mieć na uwadze?

Reorientacja atrybucji Google AdWords – co musisz mieć na uwadze?

fauxels / pexels.com

Ówcześnie konwersje śledzono wykorzystując atrybucję ostatniego kliknięcia, jednak od wprowadzenia aktualizacji, dobór sposobu w jaki chcemy patrzeć na otrzymywane dane konwersji odnośnie kampanii, zależny jest od naszych osobistych preferencji. Jakie więc mamy możliwości?

Zmiana zdecydowanie znacząca, jednak z jakiego powodu?

Jeżeli otrzymujesz dane w sposób zorientowany na Ciebie, nietrudno wywnioskować, że proces optymalizacji stanie się znacznie przystępniejszy. Dodatkowo możliwość personalizacji danych, pozwala na eksperymentowanie, które wykaże, jaka metoda będzie optymalna dla naszych działań z samym Google AdWords.

Dowolność niemal zawsze pozwala nam na operacjonalizację działań pod kątem eliminacji potencjalnych błędów, w przypadku działalności e-commerce, będzie to redukcja potencjalnych błędów przy sprzedaży – wspaniale!

Skoro wiemy, dlaczego zmiana jest optymistyczna, przypomnijmy sobie jakie możliwości są dla nas dostępne.

Modele atrybucji Google AdWords

  1. pierwsze kliknięcie – kredyty przyznawane są za konwersję na reklamę wraz z pierwszym kliknięciem i odpowiadającemu słowu kluczowemu,
  2. model liniowy – kredyty za konwersję rozprowadzane są równo na wszystkie kliknięcia ścieżki,
  3. model oparty na pozycji – 40% kredytu przyznawane jest w podobny sposób na reklamy z pierwszym kliknięciem oraz te z kliknięciem ostatnim i odpowiadające im słowo kluczowe. Pozostałe 20% przeznaczone jest na resztę kliknięć na ścieżce,
  4. ostatnie kliknięcie – Całość kredytów za konwersję, przeznaczona jest na ostatnio klikniętą reklamę oraz jej słowo kluczowe,
  5. model oparty na danych – rozdział kredytu z konwersji oparty jest o wcześniejsze dane dotyczące działania zapewniającego konwersję (dostępne dla kont, które posiadają pozwalającą na działanie bazę danych),
  6. model rozpadu czasu – jako priorytetowe traktuje te kliknięcia, które dokonane zostały bliżej miejsca konwersji. Rozdział kredytu z tygodniowym okresem półtrwania. Należy to rozumieć w taki sposób, że to kliknięcie, które miało miejsce dnia 8-go przed konwersją, otrzyma o połowę mniej kredytu niż to kliknięcie, które miało miejsce 1 dzień przed konwersją.

Który z modeli uznajemy za najefektywniejszy? Który najlepszy będzie dla mnie?

Jak to zwykle bywa, nie sposób jednoznacznie stwierdzić, który z powyższych modeli jest tym wybrańcem. Każdy z nich ma wady i zalety i możliwość jego wyboru jest najlepsza sama w sobie, ponieważ najlepszym będzie ten, który pokrywać się będzie z działaniami realizowanymi przez Twoją firmę.

Reklamodawców może wspomóc przemyślenie, jakie cechy konwersji są dla nich priorytetowe. Dzięki temu dobór modelu stanie się znacznie prostszy i nie ma co ukrywać, że możliwość wyboru jest bonusem do działania, aniżeli kolejnym problemem.

Jesteśmy w stanie wymienić jeszcze inne pytania pomocnicze, które mogą okazać się determinantami decyzji:

  1. Czy decydując się na zmianę sposobu, w jaki wyświetlane będą dane w Google AdWords, rzeczywiście optymalizujesz działania celem uzyskania większej skuteczności?
  2. Czy dotychczasowe działania Twojej firmy uznajesz za zadowalające, przy wykorzystywaniu narzuconego, standardowego modelu?
  3. Co jest ważniejsze? Pierwszy kontakt odbiorcy z witryną, czy jego ostatnia interakcja przed dokonaniem zakupu? (być może są to czynności równoważne).

Może się zdarzyć, że na pierwsze i drugie pytanie odpowiesz twierdząco, co również może oznaczać, że myśląc o zmianie modelu atrybucji, powinieneś dogłębnie przeanalizować dotychczasowe działania, aby uzyskać argumenty za zmianą modelu, z pewnością jednak znajdziesz i te, które zupełnie odciągną Cię od tego pomysłu.

Warto byłoby skorzystać z rady zespołu eksperckiego ds. marketingu, ponieważ jest to decyzja, którą powinna rozważyć większa grupa doświadczonych marketerów. Jeżeli potrzebujesz porady, jesteśmy zawsze chętni do pomocy i być może będziemy w stanie określić, które działanie byłoby tym najbardziej optymalnym dla Twojej firmy.

Źródło: Tranmautritam / pexels.com

O czym powinieneś pamiętać?

Przede wszystkim poszukujemy wzorców w danych, gdyż zawsze istnieje prawdopodobieństwo o uzyskaniu korzyści z tytułu zmiany modelu. Tym co nas zawsze poratuje jest analityka, gdyby nie komplementacja danych, zmiana modelu nie miała by sensu, gdyż nie mielibyśmy żadnego wglądu w dotychczasowe działania.

W Google AdWords masz dostęp do zakładki modelowania atrybucji, spotkasz się tam, ze zbawienną funkcjonalnością, która pozwoli Ci na wizualizację działania poszczególnych modeli w siatce skuteczności. Przyjrzyj się wizualizacji, z każdego dostępnego modelu i porównaj zaprezentowane wyniki, być może będzie to dla Ciebie najlepsza wskazówka w kwestii wyboru modelu. Pamiętaj, że zmiany dokonać można wyłącznie z poziomu konta.

Przypominamy jednak, że zmiana nie dotyczy ogólnej liczby raportowanych przez Google AdWords konwersji. Dotyczy ona tego, którego słowa kluczowe, kampanie, czy reklamy, otrzymują kredyt za konwersję.

Podsumowanie

Gdy życie daje ci cytrynę, zrób lemoniadę, więc mając aż kilka “cytryn” sprawdź lemoniadę z każdej z nich. Dostępne wizualizacje z pewnością będą niemałym ułatwieniem, jednak pamiętaj, że warto przeanalizować co tylko jest możliwe, gdyż jest to dosyć znacząca zmiana dla Twojej formy promocji.

Przypominamy, jeżeli potrzebujesz pomocy z wyborem, lub myślałeś nad działaniami, które miałyby na celu modernizację Twojego SEO, lepiej trafić nie mogłeś. Na SEO znamy się jak mało kto, a nasze drzwi zawsze stoją otworem dla osób, które celują wyżej. Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: SEM
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak zaprojektować baner reklamowy, żeby w niego klikano?

    Jak zaprojektować baner reklamowy, żeby w niego klikano?

    Dopracowanie grafik, optymalizacja to kroki kluczowe podczas tworzenia banerów reklamowych. Sprawdź, o czym powinieneś pamiętać, by zwrócić uwagę odbiorców.
    Czy wciąż popularne jest budowanie zaplecza SEO?

    Czy wciąż popularne jest budowanie zaplecza SEO?

    Tworzenie zaplecza SEO wspiera stronę, która ma być widoczna w Google. Czy jest to proste i czy każdy może prowadzić takie zaplecze – sprawdź!
    Top 10 wyszukiwarek internetowych na świecie

    Top 10 wyszukiwarek internetowych na świecie

    Przeczytaj i dowiedz się, jaką rolę w wyszukiwaniu mają pająki, czym są bazgroły Google oraz w jaki sposób kaczka może chronić Twoją prywatność w sieci.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.