DARMOWY AUDYT SEO

Responsywność strony a SEO

Responsywność strony a SEO

Sigmund/unsplash.com

W dzisiejszych czasach zdecydowana większość użytkowników do przeglądania sieci częściej używa urządzeń mobilnych, niż komputerów czy laptopów. Z tego powodu i wielu innych niezwykle istotne jest, aby zadbać o odpowiednią responsywność strony internetowej. Podpowiadamy, czym ona jest oraz jak stworzyć responsywną witrynę.

Co oznacza responsywność strony?

Urządzenia mobilne, w tym głównie smartfony, są używane przez użytkowników nie tylko do dzwonienia czy wysyłania wiadomości tekstowych. Z urządzeń tego typu korzysta się także w celu przeglądania mediów społecznościowych, pracy, nauki czy wyświetlania stron internetowych. Z tego właśnie powodu warto zadbać o odpowiednią responsywność witryny, która ułatwia i zachęca użytkowników do korzystania ze stron za pomocą tych właśnie urządzeń. Czym tak właściwie jest strona responsywna?

Responsywna strona adaptuje się do konkretnego urządzenia, a właściwie rozdzielczości wyświetlacza, za pomocą którego jest ona przeglądana. Dzięki temu użytkownik może ją przeglądać zarówno z poziomu komputera, jak i smartfona czy tableta. Witryny tego typu określa się mianem przyjaznych urządzeniom mobilnym, czyli mobile friendly dzięki temu, że wszystkie jej treści, media i funkcje wyświetlane są w nich sposób poprawny.

Sprawdź: Optymalizacja strony internetowej pod kątem urządzeń mobilnych

Dlaczego responsywność strony jest tak ważna?

Wzrost popularności urządzeń mobilnych oraz zmiana stylu życia społeczeństwa sprawiła, że stworzenie responsywnej strony nie jest już wyłącznie sugestią, ale wręcz koniecznością, jeśli chcemy być widoczni w sieci. To dzięki temu można w znacznym stopniu polepszyć relację z klientem dzięki dostosowaniu się do jego potrzeb, zdywersyfikowaniu jego wrażeń oraz budowaniu świadomości marki. Korzystanie z responsywnej strony jest przyjazne dla oka i bardziej intuicyjne, co wpływa bezpośrednio na odczucia użytkownika względem danej firmy.

Źródło: Blackcreek Corporate/unsplash.com

Responsywna strona to także szereg korzyści dla właściciela witryny. Stworzenie osobnej strony dla każdego urządzenia z osobna zdaje się być niemożliwe, a na pewno jest niezwykle niewygodne, dlatego warto zdecydować się na rozwiązanie, które pomaga dostosować treść do każdego sprzętu istniejącego na rynku oraz wszystkich nowoczesnych technologii, które nie zostały jeszcze wprowadzone na rynek a mogą pojawić się w przyszłości. Strona responsywna to gwarancja kompatybilności ze wszystkimi ekranami oraz urządzeniami, bez rozdzielania ich na te stacjonarne i mobilne.

Czym jest mobilna strona internetowa?

Poza tymi responsywnymi wyróżnić można także strony mobilne. Jak sama nazwa wskazuje, zostały one stworzone z przeznaczeniem na urządzenia mobilne. Co to oznacza? Z tego rodzaju stron korzysta się na smartfonach i tabletach, chociaż wyświetlą się one również na komputerach. Są to całkowicie odrębne witryny, które opisać można jako odseparowane od podstawowej wersji. Efekt ten uzyskać można dzięki umieszczeniu mobilnej wersji pod innym adresem. Strona mobilna tworzona jest za pomocą subdomeny, która ma własny adres internetowy. Najczęściej w tym wypadku wykorzystywany jest schemat m.twoja-strona.pl lub mobile.twoja-strona.pl. Działając w ten sposób można wykonać stronę w pełni dostosowaną do urządzeń mobilnych, dzięki czemu użytkownicy będą mogli korzystać z prostszej nawigacji po stronie oraz łatwiejszej jej obsługi.

Mobilna strona internetowa, w przeciwieństwie do tej responsywnej, ma osobne pliki dla wersji desktopowej i mobilnej strony. Witryna mobilna to o wiele mniej grafik i elementów, a także możliwości wynikających z obsługi strony. Dzięki temu może znacznie szybciej ładować się z wykorzystaniem słabego połączenia internetowego. Kiedyś rozwiązanie bardzo popularne. Wynikało to z faktu niewielkich mocy urządzeń mobilnych, które nie byłyby w stanie wyświetlić standardowej strony internetowej szybko i sprawnie oraz słabej mocy internetu mobilnego.

Sprawdź: Urządzenia mobilne – jak dostosować stronę do małego ekranu?

Mobilne i responsywne strony www – różnice

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, mobilna strona www to taka, która ma osobną wersję dla urządzeń mobilnych oraz osobną dla stacjonarnych. Responsywne strony www z kolei posiadają jedną wersję, która jest w pełni przystosowana do wyświetlania treści na różnych ekranach. Jest ona dostosowywana do wielkości i możliwości konkretnego ekranu, dzięki czemu w pełni się do niego dopasowuje. Pozwala to na wyświetlenie treści w sposób poprawny, bez uciętych grafik czy treści na każdym urządzeniu.

To, co cechuje strony responsywne to pełna równorzędność treści i możliwości pełnej strony internetowej niezależnie od tego, na jakiej stronie jest ona wyświetlana. Tyczy się to zarówno aspektu wizualnego, jak i mapowania po stronie czy jej funkcji. Poza tym, responsywna strona to gwarancja lepszego wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych. Wynika to z faktu oddzielnej domeny, przez co może zostać uznana za duplikację treści, a także braku wszystkich elementów strony czy zdecydowanie niższej szybkości ładowania strony. Należy pamiętać jednak, że wykonanie strony responsywnej jest zdecydowanie droższe i trudniejsze, niż tej mobilnej. Mimo to, ogrom korzyści, jakie ona zapewnia, wydatek ten jest opłacalny dla wszystkich, którym zależy na wysokiej jakości marketingu internetowym.

Jak responsywność strony wpływa na pozycjonowanie?

Responsywność strony ma kluczowy wpływ na jej pozycjonowanie. Strona dostosowana do wszystkich urządzeń jest zdecydowanie chętniej promowana przez algorytmy wyszukiwarek, takich jak Google czy Yahoo. Wynika to z faktu odrzucania stron, które nie spełniają oczekiwań użytkowników, a jednym z warunków jest poprawne wyświetlanie się na urządzeniach mobilnych. Responsywna strona jest rozpoznawana przez Google jako użyteczna, przez co zajmuje zdecydowanie wyższe miejsce w organicznych wynikach wyszukiwarki, co wpływa na jej widoczność dla użytkowników poszukujących określonych fraz.

Podczas działań SEO na stronie internetowej responsywność jest jednym z parametrów, o których nie można zapomnieć. Poza budowaniem wizerunku marki i zadowolenia klienta wpływa ono bezpośrednio na widoczność danej witryny w sieci. Z tego powodu warto postawić na sprawdzone rozwiązania proponowane przez specjalistów z branży.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: housetts.com, renovakki.com

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 12
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Google Helpful Content
    Google Helpful Content
    Wujek Google nie zwalnia tempa we wdrażaniu nowatorskich rozwiązań. Za zmianami muszą nadążać zarządzający stronami WWW. O jakich nowinkach mowa?
    Dane strukturalne w SEO – w jaki sposób mikrodane wpływają na pozycjonowanie strony internetowej?
    Dane strukturalne w SEO – w jaki sposób mikrodane wpływają na pozycjonowanie strony internetowej?
    Dowiedz się, czym są dane strukturalne oraz jak wiele możesz zyskać dzięki wdrożeniu tego rozwiązania. Sprawdź, jakie informacje możesz wyświetlić w wynikach wyszukiwania i tym samym wzbudzić zainteresowanie internautów.
    Pozycjonowanie restauracji
    Pozycjonowanie restauracji
    Odpowiednio opracowany plan promocyjny okazać się może kluczem do sukcesu każdej marki. Warto więc wiedzieć, jak pozycjonować restaurację w Google!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę