DARMOWY AUDYT SEO

Retargeting – czyli jak zwiększyć swoją sprzedaż w sieci?

Retargeting – czyli jak zwiększyć swoją sprzedaż w sieci?

Karolina Grabowska / pexels.com

Twoja strona internetowa generuje ruch, ale sprzedaż na niej nadal jest na niskim poziomie? Z pewnością myślisz, że robisz już wszystko, ale nadal nie widzisz efektów, dlatego musisz pomyśleć o retargetingu w swojej witrynie. Dzięki niemu dotrzesz do wielu potencjalnych klientów przy ograniczonym budżecie i diametralnie zwiększysz swoją sprzedaż.

W tym artykule wyjaśnimy Ci, na czym polega retargeting. Dowiesz się, jak możesz zwiększyć sprzedaż online.

Co to jest retargeting?

Retargeting jest strategią marketingową, która analizuje historię wyszukiwania użytkownika i jego zachowanie w celu stworzenia spersonalizowanych dla niego reklam. Dzięki temu możesz skłonić potencjalnych klientów do zakupu lub odwiedzenia strony z produktem. Retargeting należy do strategii typu pay per click, w której nie kieruje się reklam do przypadkowych użytkowników internetowych, tylko do klientów, którzy aktualnie szukają tego lub podobnego produktu czy usługi.

Retargeting odpowiada intencjom użytkowników, ponieważ wyświetla atrakcyjne reklamy produktów, których aktualnie szukają. Firmy analizują odpowiednie słowa kluczowe, które są wyszukiwane przez potencjalnych klientów, czyli można powiedzieć, że śledzą ich każdy ruch, który jest związany z branżą, w której sprzedają swoje produkty lub usługi. Retargeting w wyszukiwarkach koncentruje się na tworzeniu udanej konwersji sprzedaży i zakupu. Ma on na celu przyciągnięcie nowych klientów do strony internetowej.

Sprawdź: Domeny odsyłające – czym są?

Jak działa retargeting?

Retargeting działa w prosty sposób, otóż na samym początku firma wyszukuje najczęściej używane słowa kluczowe przez innych użytkowników i analizuje je pod kątem swoich produktów oferowanych na stronie internetowej. W kolejnym etapie zbiera listę wszystkich najpopularniejszych zapytań klientów i na tej podstawie tworzy spersonalizowane reklamy. Przykładowo użytkownik Internetu szuka poduszek dekoracyjnych, a Ty akurat takie sprzedajesz, dlatego zaczynasz analizować jego drogę konsumencką. Wtedy stwierdzasz, że jego intencja odpowiada Twoim produktom i tworzysz kampanię reklamową, która zaoferuje mu poszukiwany produkt w sposób spersonalizowany. Bezpośrednie kierowanie reklam na klienta odpowiada jego intencji i wzbudza większe zainteresowanie produktem.

Jeżeli chcesz w sposób prawidłowy rozpocząć swoją drogę z retargetingiem, spróbuj przeanalizować poniższe dane:

  1. CPC, czyli koszty uzyskane za bezpośrednie kliknięcia użytkowników w reklamę.
  2. CTR, czyli współczynnik klikalności reklamy, gdzie liczba kliknięć reklamy podzielona jest przez łączną liczbę użytkowników, którzy wyświetlą reklamę.
  3. Liczba wyświetleń konkretnej reklamy. Bardzo ważne jest, aby sprawdzać, ile razy Twoje reklamy są wyświetlane przez innych odbiorców, niezależnie od tego czy zostały kliknięte, czy nie.
  4. Odwiedziny strony internetowej, czyli liczba wyświetleń Twojej kampanii lub reklamy, które w rezultacie prowadzą do odwiedzin Twojej witryny.

Jaki jest cel retargetingu?

Wzbudzenie zaangażowania

Najważniejszym celem retargetingu jest wzbudzenie zaangażowania wśród potencjalnych klientów, aby zechcieli odwiedzić stronę z oferowanym produktem i być może dokonać zakupu. Musisz pokazać użytkownikom, że masz dokładnie taki produkt lub usługę, jakiego potrzebują.

Wzrost konwersji na stronie

Retargeting ma na celu również stworzyć udaną konwersję, pracując nad wzbudzeniem zainteresowania i budowaniem zainteresowania użytkowników we właściwym czasie.

Wzbudzenie świadomość marki

Nawet jeśli klienci wykazują zainteresowanie Twoim produktem lub usługą, niekoniecznie dokonają zakupu za pierwszym razem. Po pierwszej próbie dotarcia do nich za pomocą retargetingu w wyszukiwarce musisz utrzymać ich świadomość marki lub firmy dzięki retargetingowi w witrynie.

Sprawdź: Mieszana zawartość – jak poradzić sobie z niezabezpieczonymi stronami internetowymi?

Jakie korzyści możesz czerpać, stosując retargeting?

Retargeting jest niedrogim działaniem marketingowym, które pozwala dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów. Jeśli skorzystasz z retargetingu w swojej firmie, będziesz mógł zwiększyć świadomość użytkowników na temat Twojej marki, zaangażować ich do działania, co ostatecznie doprowadzi do sprzedaży produktów lub usług.

Retargeting może pomóc użytkownikom połączyć się z Twoją marką. Możesz zaoferować im swoje produkty, których nie mieli okazji zobaczyć podczas standardowych wyszukiwań. Jeśli stworzysz spersonalizowaną reklamę dostosowaną do intencji użytkownika, możesz sprawić, że poczuje się on wyjątkowo. Ukazując stronę swojego sklepu internetowego potencjalnym klientom, możesz w nienachalny sposób nakłonić ich do zakupu konkretnych produktów na stronie. Stworzysz więc udaną sprzedaż dzięki właśnie retargetingowi.

Podsumowanie

Jak już mogłeś zauważyć, celem każdego sklepu internetowego jest stworzenie udanej sprzedaży. Retargeting jest skutecznym i opłacalnym sposobem dotarcia do nowych klientów, a także ponownego zaangażowania dotychczasowych.

Najczęściej jest to najlepsza forma reklamy, ponieważ te ogólne rzadko przynoszą zadowalające rezultaty, a zamiast tego tylko denerwują odbiorców. Dlatego warto stosować niestandardowe, ukierunkowane reklamy, które korzystnie wpłyną na Twoją sprzedaż oraz opinię klientów.

Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: SEM
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 5

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat SEO, SMM, SEM i SMO
    Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat SEO, SMM, SEM i SMO
    Istnieje tyle metod, które wpływają na pozycjonowanie Twojej witryny, że możesz nie wiedzieć, którą powinieneś wybrać… Jednak my znamy na to odpowiedź!
    TOP 6 korzyści korzystania z Google Ads
    TOP 6 korzyści korzystania z Google Ads
    Promujesz firmę w internecie? Chcesz, aby Twoje reklamy przyciągały do Ciebie nowych klientów? Dowiedz się, jak to osiągnąć dzięki reklamom PPC w Google Ads!
    Co wiesz o pay-per-click? – podstawy strategii PPC
    Co wiesz o pay-per-click? – podstawy strategii PPC
    Czy znasz szczegóły prowadzenia kampanii PPC? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak korzystać z płatnych reklam i co możesz dzięki nim osiągnąć.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę