Kampanie marketingowe w YouTube to jeden z najskuteczniejszych środków reklamowych obecnych czasów. Aby jednak maksymalnie wykorzystać potencjał tego typu promocji, warto poznać wszystkie typy reklam, jakie oferuje nam ten serwis. Przyjrzyjmy się im bliżej!
Reklamy te są wyświetlane nad listą propozycji innych filmów w YouTube, po prawej stronie witryny. Zwykle prezentowane są one we wszystkich obszarach serwisu oprócz strony głównej. Warto dodać, że reklamy displayowe pojawiają się tylko na komputerach stacjonarnych i mają rozmiar 300×250 lub 300×60 pikseli.
Jak sama nazwa wskazuje, reklamy te nakładają się na film na YouTube i pojawiają się w dolnych 20% filmu. Oferta widoczna jest jednak tylko dla widzów korzystających z komputerów stacjonarnych czy laptopów. Użytkownicy mogą ponadto zrezygnować z oglądania reklamy w dowolnym momencie. Problemem okazuje się też to, że tego typu treści mogą prowadzić do fałszywych kliknięć, a wiele osób korzystających z YouTube nie lubi ich oglądać.
TrueView to format marketingowy, w którym reklamodawca zostaje obciążony kosztami wyświetlenia danej oferty. Jednak w przypadku kiedy reklama zostanie pominięta, nie zostają naliczane żadne opłaty. Istotną zaletą tego typu promocji jest fakt, iż są stosunkowo niedrogie i bezpieczne. Użytkownik może bowiem obejrzeć reklamę, jeśli jest nią zainteresowany lub też pominąć ją, kiedy ma na to ochotę. Jest to więc sytuacja korzystna dla obu stron.
Reklamodawca musi płacić zatem tylko wtedy, kiedy użytkownik rzeczywiście ogląda daną reklamę. Istnieje wówczas duże prawdopodobieństwo, że potencjalny klient jest zainteresowany zakupem danego produktu czy usługi. W związku z tym tego typu reklamy są nie tylko całkiem skuteczne, ale też zapewniają satysfakcjonujący zwrot z inwestycji.
Warto dodać, że reklamy TrueView można podzielić na trzy kategorie:
Reklamy tego typu mogą pojawiać się w dowolnym momencie w trakcie filmu, po jego wyświetleniu lub nawet przed seansem. Zajmują cały obszar wyświetlania wideo i posiadają licznik czasu pozwalający widzom pominąć reklamę w dowolnym momencie, jednak dopiero po pierwszych pięciu sekundach.
Reklamy te wyświetlają się zarówno na komputerach stacjonarnych, urządzeniach mobilnych, jak i konsolach do gier. Znane są również jako reklamy In-Stream. Reklamodawca płaci za swoją ofertę tylko wtedy, gdy użytkownik obejrzy reklamę przez 30 sekund lub wejdzie w interakcję z ofertę przez np. kliknięcie w baner.
Ten typ reklam TrueView wyświetla się na stronach wyszukiwania w YouTube, stronach oglądania filmów i na głównej stronie w aplikacji mobilnej.
Blok reklamowy składa się z posiadającego maksymalnie dwadzieścia pięć znaków nagłówka, pod którym wyświetla się krótki opis składający się z trzydziestu pięciu znaków i miniatura filmu. Reklamodawca ponosi koszty tylko wtedy, kiedy użytkownik kliknie daną ofertę. Warto jednak dodać, że jest to dość opłacalna forma promocji.
Największą zaletą reklam TrueView Discovery jest to, że wyświetlają się one tylko odgórnie określonemu gronu odbiorców, a więc użytkownikom, którzy wyszukują określone hasła w YouTube. Oferty te są więc bardziej ukierunkowane, dzięki czemu istnieje większe prawdopodobieństwo, że przyciągną uwagę użytkowników realnie nimi zainteresowanych.
W ramach tej formy reklamy oferty są strategicznie umieszczane na początku, w środku i na końcu filmu. Format ten został zaprojektowany wyłącznie w celu zwiększenia liczby wyświetleń danych ofert. Długość takiej reklamy to 20 sekund, co jest szczególnie atrakcyjne z punktu widzenia odbiorców. Okazuje się bowiem, że tego typu promocje przynoszą najlepsze efekty i skutecznie przekształcają potencjalnych klientów w faktycznych nabywców.
Jak sama nazwa wskazuje, tego typu reklam nie można pominąć. Oznacza to, że widzowie nie mają innego wyboru, jak tylko poczekać, aż dana oferta zniknie. Przeciętnie czas trwania tych reklam waha się między 15 a 20 sekund.
Warto dodać, że pierwotnie reklamy te trwały nawet 30 sekund. Aby jednak poprawić komfort korzystania z serwisu, YouTube ograniczył ich długość do maksymalnie 20 sekund.
Mimo iż wielu odbiorców uważa tego typu oferty za dość irytujące, wciąż są one dość często wykorzystywanym środkiem marketingowym. Jako że widzowie nie mogą ich pominąć, istnieje spora szansa, że po ich obejrzeniu, część z nich zainteresuje się prezentowanym produktem i odwiedzi dany sklep.
Tego typu reklamy można podzielić na dwie kategorie:
Reklamy te trwają 20 sekund i zawsze są umieszczane na początku filmu.
Reklamy są umieszczane w środku filmu, ale tylko wtedy, gdy trwa on dłużej niż 10 minut.
Tego typu reklamy trwają tylko sześć sekund i można je obejrzeć przed każdym filmem w YouTube. Oferty te są dość skuteczne, gdyż przekazują szybkie i zrozumiałe informacje, a jednoczenie nie irytują użytkowników długim czasem wyświetlania. W przypadku tej formy promocji koszty obliczane są podstawie CPM, co znacznie ułatwia zarządzanie budżetem marketingowym.
Karty sponsorowane umożliwiają reklamodawcom wyświetlanie reklam ukierunkowanych na określone treści wideo. Oferty te przedstawiają produkty, które pojawiające się w filmie.
Jak widać, YouTube oferuje wiele różnego rodzaju reklam, które umiejętnie zaprojektowanie, okazać się mogą kluczem do sukcesu każdego biznesu. Jeśli więc zależy Ci na rozwijaniu świadomości swojej marki i zwiększaniu bazy potencjalnych klientów, skorzystaj z wyżej wymienionych środków marketingowych i stwórz kampanię, dzięki której zyskasz popularność w swojej branży i osiągniesz satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe.
Chciałbyś zacząć pozycjonować swoją stronę? Zapraszamy do kontaktu! Nasi specjaliści z agencji SEO Grupa iCEA chętnie odpowiedzą na każde pytanie! Pozycjonowanie Twojej strony pomoże Ci rozwinąć skrzydła.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.