DARMOWY AUDYT SEO

Rodzaje spamowania linkami, które musisz znać!

6 min czytania
Rodzaje spamowania linkami, które musisz znać!
Kategoria Pozycjonowanie
Spis treści:

Czym jest spamowanie linkami?

Z pewnością natknąłeś się kiedyś na linki, które przekierowały Cię na zupełnie niepowiązane z postem strony. Media społecznościowe są przepełnione tego typu łączami, które nazwać można właśnie spamem.

Tego typu strategia stosowana jest w celu promowania marki w sieci i przynosi ruch w witrynie niezależnie od rodzaju posta, w którym dane łącze zostało uwzględnione. Proces ten jest niezwykle popularny w obszarze mediów społecznościowych i służy zwiększaniu liczby linków zwrotnych, co ma mieć korzystny wpływ na pozycjonowanie witryny.

Warto jednak zaznaczyć, że stale udoskonalane algorytmy Google są w stanie wykryć tego typu zagrania i skutecznie je wyeliminować. Spamowanie linkami nie wnosi żadnej wartości w SEO witryny, a przeprowadzane jest wyłącznie w celu zdobycia łączy zwrotnych, dlatego powinno być wykonywane szczególnie ostrożnie.

Jakich rodzajów spamowania linkami należy zatem unikać, aby uchronić się przed karą od Google? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Sprawdź: Wayback Machine – co to jest i w czym może Ci pomóc?

Szkodliwe rodzaje spamu linkami

  1. Marketing artykułów

Jakość treści to ważny czynnik rankingowy. Jeśli zatem zawartość witryny nie zrobi wrażenia na Google, z pewnością nie zajmie ona wysokiej pozycji w SERP. Marketing artykułów może dodatkowo pogłębić ten problem. Pamiętaj więc, aby nie tworzyć postów, których jedynym celem jest uzyskanie linku. Jeśli wyszukiwarka to wykryje, witryna może zanotować drastyczny spadek w rankingu, co zrujnuje wszystkie dotychczasowe osiągnięcia.

  1. Pojedyncze posty na blogu

Blogi z jednym wpisem to na ogół małe strony w subdomenach platform, takich jak WordPress lub Tumblr, które nie są już skuteczne, a ich jedynym celem jest budowanie sieci linków do stron internetowych poprzez zakładki społecznościowe.

  1. Linki w całej witrynie

Jeszcze kilka lat temu było to niezwykle często stosowana strategia. Metoda ta polegała na umieszczaniu linków w stopkach stron internetowych, które były na ogół płatnymi łączami lub Google Bombs.

Dzięki wdrożeniu algorytmu Pingwin, Google szybko rozwiązał ten problem, przez co technika umieszczania linków w całej witrynie przestała być skuteczna.

  1. Płatne linki

Warto zaznaczyć, że Google nie zawsze jest w stanie wykryć wszystkie płatne linki. Nie zmienia to jednak faktu, że spamowanie łączami może pociągnąć za sobą wiele poważnych konsekwencji. Zaawansowane algorytmy Google szybko wykrywają bowiem tego typu zagrania i mogą ukarać witrynę nieuwzględnieniem jej podczas budowania rankingu SERP.

  1. Wymiana linków

Wymiana linków może okazać się bardzo skuteczną praktyką, o ile jest przeprowadzana w sposób kontrolowany. Proces ten wymaga bowiem zaufania innym ludziom, co nie zawsze kończy się dobrze. Jeśli jednak jesteś ostrożny i umiejętnie tworzysz treści, wymiana linków z pewnością nie będzie Ci potrzebna, gdyż SEO przynieść może o wiele lepsze wyniki.

  1. Niskiej jakość komunikaty prasowe

Komunikaty prasowe powinny być swego rodzaju wizytówką danej marki. Jeśli wykorzystywane są tylko w celu budowania sieci linków zwrotnych, mogą skutkować znacznym spadkiem witryny w rankingu Google. Okazać się może bowiem, że łącza te nie są w ogóle indeksowanie przez boty wyszukiwarki, co przełoży się na pogorszenie osiąganych wyników.

  1. Katalogi linków

W internecie znaleźć można wiele tego typu katalogów. Na szczęście wyszukiwarki przestały uwzględniać pochodzące z nich linki, co czyni większość z nich niemal bezużytecznymi źródłami łączy.

Jak rozpoznać katalogi, które mogą zrujnować Twoją pozycję w rankingu? W tym celu musisz dokładnie ocenić wartość zasobu i linków się w nim znajdujących. Jeśli okaże się, że oba te czynniki nie są wartościowe, koniecznie powinieneś z nich zrezygnować.

  1. Farmy linków

Metoda ta opiera się na współpracy kilku twórców, którzy wymieniają się linkami. Proces skutkuje budowaniem sieci wielu łączy zwrotnych, jednak nie jest zbyt wysoko oceniany przez wyszukiwarki, przez co większość tego typu linków nie jest indeksowanych. Witryna nie notuje wówczas żadnych korzyści, a nawet może zostać uznana za spam.

  1. Spam na forum

Fora internetowe to istna kopalnia linków. Wyszukiwarki nie traktują jednak pochodzących z nich łączy jako wyznaczników wartości danej witryny. Jeśli zatem umieścić tam swoje łącza, w żaden sposób nie wpłynie to na ranking Google. Nie marnuj więc czasu i poświęć go na optymalizację treści, co z pewnością przyniesie o wiele większe efekty.

  1. Spam w komentarzach

Wysokiej jakości strony internetowe są obiektem zainteresowanie wielu łowców linków zwrotnych. Sekcja komentarzy stanowi bowiem doskonałe miejsce do osadzenia łączy do swojej witryny. Niestety, algorytmy wyszukiwarek nie uwzględniają wartości takich połączeń, przez co są one zupełnie bezużyteczne.

  1. Ukryte linki

Mowa tu o niewidocznych łączach w treści, obrazach czy kodach witryny. Linki tego typu są wykrywane przez wyszukiwarki, ale trudne do zidentyfikowania przez użytkowników, co eliminuje problem ich spójności z tematem artykułu. Google nie uznaje jednak tego typu praktyk, gdyż niekorzystnie wpływają na wrażenia odbiorców, więc warto z nich zrezygnować.

  1. Linki nofollow

Duża liczba linków nofollow może skutkować uznaniem witryny za spam. Wykorzystywanie automatycznego oprogramowania do budowania sieci łączy jest zatem zupełnie nieskuteczne i może wywołać więcej szkód niż korzyści.

Algorytm Pingwin ocenia bowiem wszystkie linki na podstawie ich kontekstu i jakości. Nie warto więc opierać się na liczbie łączy nofollow, gdyż nie przyniesie to żadnych efektów.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Czy warto spamować linkami?

Odpowiedź jest prosta: nie warto. Spamowanie linkami często doprowadzić może do większych szkód niż korzyści. Wykorzystanie tej metody niesie bowiem ogromne ryzyko naruszenia wytycznych Google, co okazać się może przyczyną spadków witryny w rankingu SERP. Zamiast tego warto więc postawić na przemyślaną strategię linkbuildingu w ramach optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek, która zapewni doskonałe, długoterminowe efekty.

Unikaj więc wyżej wymienionych metod i uczciwie zbuduj sieć wysokiej jakości linków zwrotnych, które znacznie przybliżą Twoją markę do sukcesu i przyciągną ruch do witryny!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 6

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Co to jest Link Velocity i jaki ma związek z SEO?
Co to jest Link Velocity i jaki ma związek z SEO?
Linki zwrotne mają duże znaczenie dla pozycji strony, ale czy liczy się też prędkość ich pozyskiwania? Sprawdź, czym jest Link Velocity i jak wpływa na SEO!
Czy ChatGPT zastąpi wyszukiwarkę Google?
Czy ChatGPT zastąpi wyszukiwarkę Google?
Dotychczas wyszukiwarka Google wiodła internetowy prym. Czy niebawem straci tytuł lidera w udzielaniu szybkich odpowiedzi? Jakim zagrożeniem jest ChatGPT?
Dlaczego warto optymalizować meta opisy?
Dlaczego warto optymalizować meta opisy?
Meta opis to bardzo ważny element, o który warto zadbać, mimo iż nie jest czynnikiem rankingowym. Przyjrzyjmy się zatem zaletom jego optymalizacji.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie