Ekosystem Google to wprost idealne miejsce dla każdego właściciela biznesu e-commerce. Dzięki szerokiej ofercie Google możesz docierać do klientów i prezentować swoją ofertę na wiele skutecznych sposobów. Jedną z opcji są reklamy GSA (Google Shopping Ads). Aby jednak były w pełni efektywne, musisz zadbać o swoje ceny. Jak to zrobić? Na co powinieneś zwrócić uwagę?
GSA to te reklamy, które wyszukiwarka wyświetla w wynikach wyszukiwania na głównej stronie z wynikami (SERP). Zawierają zdjęcie produktu, nazwę sklepu, ocenę gwiazdkową i cenę (czasem łącznie z ceną wyprzedażową, której towarzyszy mała ikonka „SALE”).
Z racji, że reklamy te są łatwo zauważalne, pojawiają się w górnej części wyników wyszukiwania i zawierają zdjęcia, mogą być bardzo skuteczne w ściąganiu większej liczby osób do Twojego sklepu. Dobrze sprawdzają się również pod kątem kosztów – rozliczane są w modelu CPC (opłata za kliknięcie), więc masz pełną kontrolę nad budżetem i możesz łatwo śledzić skuteczność każdej reklamy.
Zobacz, jak z reguły wyglądają reklamy GSA:
Klienci w pierwszej kolejności zauważają zdjęcie produktu. W przypadku GSA są to tylko miniaturki, więc należy zadbać, aby były jak najwyższej jakości. Jeśli Twój sklep ma dużo pozytywnych opinii, z pewnością także pomogą one w pozyskaniu uwagi klientów i zachęcą ich do kliknięcia Twojej reklamy.
Jednakże jest jeszcze jeden element, którego nie można pomijać – cena. Jeśli chcesz odnieść sukces z Google Shopping Ads, potrzebujesz przemyślanej strategii cenowej właśnie dla tego konkretnego kanału marketingowego. Zwróć uwagę na cztery kluczowe elementy.
Jeśli chcesz przyciągnąć wielu nowych klientów, Twoje ceny muszą być nieco niższe niż u konkurencji. Jeśli nie możesz sobie na to pozwolić, zadbaj, aby przynajmniej nie były wyższe o więcej niż 10%. To oczywiste, że ceny są ważne w całym sektorze e-handlu, szczególnie teraz, gdy wielu klientów stara się oszczędzać i ograniczać zbędne wydatki (globalny sektor e-commerce po raz pierwszy doświadcza ujemnego wzrostu, -6% w Q2 20221).
Jeśli Twoje reklamy mają dużo wyświetleń, a nawet „kliknięć”, ale mało konwersji (sprzedaży), to prawdopodobnie przyczyną są ceny. Musisz pamiętać, że dzisiaj klienci mają dostęp do wielu narzędzi umożliwiających sprawdzenie, czy dana cena jest atrakcyjna. Jeśli znajdą lepszą ofertę, bez wahania pójdą do konkurencji.
Jak możesz sprawdzić, czy Twoje ceny nie są zbyt niskie? Możesz wykorzystać Dealavo, aby monitorować ceny dostępne u konkurencji i odpowiednio do tego działać. Wspomniane narzędzie pozwoli Ci monitorować ceny w różnych kanałach, także Google Shopping. Jest jeszcze jedna opcja warta uwagi. Dynamic pricing umożliwia bowiem automatyzację cen. Dealavo wykorzystuje algorytmy AI, które stale utrzymują optymalne ceny na bazie Twoich wymagań (predefiniowanych zasad) i danych rynkowych. W ten sposób Twój sklep może oferować atrakcyjne ceny bez konieczności ciągłego, ręcznego ich monitorowania.
Im tańszy produkt, tym większa szansa na sprzedaż. Możesz wspomóc swoje reklamy poprzez licytowanie za nie wyższych stawek. To szczególnie istotne, gdy oferujesz przecenione produkty, ale ta zasada ma zastosowanie do wszystkich towarów dostępnych u Ciebie taniej niż u konkurencji, oczywiście zakładając, że chcesz je promować w GSA. W takiej sytuacji warto zdecydować się na wyższą stawkę dla tańszych przedmiotów.
Oto jak powinny być uszeregowane stawki za reklamę w Twojej ofercie:
Dlaczego właśnie tak? Czemu nie zdecydować się na reklamowanie drogich produktów, które dają lepszy zarobek? Otóż tanie/przecenione produkty są niemal zawsze bardziej atrakcyjne dla klienta. Tutaj w grę wchodzi efekt skali. Lepiej sprzedać 1000 tanich produktów i zarobić na tym 10 000 złotych niż sprzedać 100 drogich produktów i zarobić na nich 5000 zł, prawda?
Może okazać się, że jesteś jedynym sprzedawcą oferującym dany produkt. W takiej sytuacji pozyskanie klientów jest łatwiejsze, bo nie mają oni większego wyboru. Nie musisz już być najtańszy, co oznacza, że możesz oczekiwać wyższej ceny. Oczywiście nie można przesadzić – nie sprzedawaj produktu wartego 10 zł za 100 zł, ale zdecydowanie masz tutaj szersze pole do działania.
Dealavo pomoże Ci ocenić, które produkty w Twojej ofercie nie są dostępne na rynku (albo ich dostępność jest ograniczona). Skup się na nich i spróbuj podnieść ceny.
Na screenie umieszczonym na początku artykułu możesz zobaczyć dwie przecenione oferty. To zawsze dobry sposób, żeby w dodatkowy sposób wyróżnić swoją propozycję. Takie oferty mają pogrubioną i wyróżnioną kolorem nową cenę, co przyciąga uwagę. Możesz dodać obniżoną cenę w Google Merchant Center, używając atrybutu “sale_price”.
Tutaj ważne jest, aby zweryfikować, czy Twoje obniżone ceny faktycznie takie są. Dealavo pozwoli Ci porównać Twoje przeceny z innymi cenami dostępnymi na rynku.
Jeśli masz setki produktów w ofercie, dużym wyzwaniem może być wybranie odpowiednich do promocji w GSA. Dealavo zebrało wszystkie ważne czynniki wpływające na skuteczność Twoich reklam Google Shopping Ads. Za sprawą darmowego raportu możesz je poznać i otrzymać listę produktów najlepiej nadających się do promocji w tym kanale. Wystarczy, że wypełnisz krótki formularz na stronie Dealavo i wyślesz swój feed produktowy wraz z kodami EAN. To dobry punkt startowy, aby przekonać się, jak skuteczny może być monitoring cen online.
Masz pytania? Nasi specjaliści z agencji SEO z Poznania chętnie na nie odpowiedzą.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.