DARMOWY AUDYT SEO

Różnica pomiędzy Google Ads a pozycjonowaniem

Różnica pomiędzy Google Ads a pozycjonowaniem

Andrea Piacquadio / pexels.com

Budowanie obecności marki w sieci nie należy do najłatwiejszych zadań. Stałe modyfikacje algorytmów wyszukiwarek i zmieniające się oczekiwania użytkowników sprawiają, że promowanie firmy w internecie stanowi nie lada wyzwanie dla wielu współczesnych marek. Jest to przyczyna, dla której coraz więcej twórców decyduje się na połączenie różnych technik marketingowych, zarówno płatnych, jak i tych darmowych. Pod lupę weźmiemy dziś więc dwie dość odmienne, jednak wykorzystywane w tym samym celu strategie. Google Ads a pozycjonowanie – co warto wiedzieć?

Czym jest pozycjonowanie

Aby lepiej zrozumieć, czym się różni pozycjonowanie od AdWords, warto przyjrzeć się bliżej charakterystyce tychże procesów.

Pozycjonowanie to złożona strategia, która skupia wiele różnorodnych technik marketingowych. Jej celem jest umieszczenie witryny na samym szczycie listy wyników wyszukiwania Google, wzmocnienie jej autorytetu i zwiększenie bazy odbiorców. W skład pozycjonowania wchodzi wiele zaawansowanych działań, których wdrożenie nierzadko wymaga rozległej wiedzy i umiejętności. Oto techniki, jakie warto wówczas zastosować:

  • optymalizacja treści pod kątem odpowiednich słów kluczowych;
  • budowanie sieci linków zwrotnych z witryn o wysokim autorytecie;
  • eliminacja wszelkich technicznych błędów w witrynie;
  • poprawa szybkości ładowania strony;
  • optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych;
  • dbałość o strukturę treści i metadanych.

Wyżej wymienione techniki to tylko niewielka część wszystkich działań wchodzących w skład pozycjonowania stron internetowych. Rozwijanie biznesu za pośrednictwem tej strategii jest więc dość wymagające i czasochłonne. Niemniej jednak przynosi efekty, które skłaniają firmy z całego świata do jej wdrożenia.

Wady i zalety pozycjonowania

AdWords a pozycjonowanie – czym się różnią? Aby lepiej to zrozumieć, przyjrzyjmy się najważniejszym wadom i zaletom optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Oto aspekty, na które warto zwrócić uwagę przed wdrożeniem strategii pozycjonowania stron internetowych:

  • Najistotniejszą wadą pozycjonowania jest czas oczekiwania na efekty – nierzadko trwa to od kilku do nawet kilkunastu miesięcy;
  • Na uwagę zasługuje jednak kwestia, iż strategia ta jest znacznie tańsza niż Google Ads, a umiejętnie przeprowadzona okazać się może kluczem do sukcesu każdego współczesnego biznesu;
  • Trzeba jednak wspomnieć, że pozycjonowanie wymaga szerokiej wiedzy z zakresu marketingu online oraz szeregu umiejętności, których nierzadko brakuje właścicielom stron internetowych. Niemniej jednak opracowanie skutecznego planu działania jest w stanie zagwarantować długotrwałe efekty;
  • Użytkownicy wiedzą, że uzyskanie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania wymaga czasu i poświęcenia, wobec czego ich zaufanie do witryn plasujących się na szczycie rankingu jest znacznie większe.
Sprawdź: Jakie są największe korzyści z działań SEO dla firmy?

Czym jest Google Ads

Pozycjonowanie Google Ads – aby zrozumieć różnicę między tymi strategiami, przyjrzyjmy się kolejnej formie promowania marki w sieci, jaką jest AdWords.

Google Ads to zestaw płatnych działań reklamowych w wyszukiwarkach. Reklamodawca ponosi wówczas koszty wdrożenia kampanii za każdym razem, gdy użytkownik kliknie w ofertę, dokona konwersji czy też wyświetli pewien plik. Podczas gdy działania pozycjonerskie owocują wyłącznie pojawieniem się witryny w wynikach wyszukiwania, oferty Google Ads wyświetlają się również na partnerskich stronach sieci reklamowej, takich jak Mapy Google, YouTube czy Gmail, co pozwala na rozszerzanie świadomości marki na wielu obszarach. Nie oznacza to jednak, że płatne kampanie marketingowe nie mają żadnych wad.

Wady i zalety Google Ads

Wielu właścicieli stron internetowych twierdzi, że jedynym czynnikiem odróżniającym Google Ads a pozycjonowanie jest koszt wdrożenia strategii. Nic bardziej mylnego. Istnieje bowiem kilka istotnych aspektów wyróżniających płatne kampanie reklamowe, które znacznie odbiegają od darmowych sposobów promocyjnych. Oto najważniejsze wady i zalety Google Ads:

  • Szczególnie wyróżniającą płatne kampanie reklamowe cechą jest fakt, iż przynoszą one szybkie, lecz dość krótkotrwałe efekty. Aby stale generować ruch w witrynie, niezbędne jest regularne ponoszenie kosztów kliknięcia, co na dłuższą metę okazuje się dość nieopłacalne;
  • Warto też zaznaczyć, że raz opracowana kampania Google Ads nie będzie wiecznie skuteczna. Konieczna jest regularna optymalizacja reklam i stałe monitorowanie uzyskiwanych efektów. Niemniej jednak strategia ta okazuje się świetnym rozwiązaniem w przypadku krótkich kampanii sezonowych;
  • Mimo iż tego typu działania są dość drogie, w przeciwieństwie do pozycjonowania, umożliwiają kierowanie treści promocyjnych na ściśle określonych odbiorców czy lokalizację, co znacznie poprawia efektywność strategii i zwiększać zwrot z inwestycji.

Czym się różni pozycjonowanie od AdWords?

Znając już najważniejsze wady i zalety obu tych strategii, znacznie łatwiej jest ustalić, czym się różni pozycjonowanie od AdWords. Poza oczywistym faktem, jakim jest koszt wdrożenia kampanii, działania te odróżnia wiele istotnych czynników. W porównaniu do reklam PPC, pozycjonowanie jest znacznie bardziej czasochłonnym przedsięwzięciem, jednak przynosi długotrwałe efekty, czego Google Ads nie jest w stanie zapewnić. W przypadku kampanii AdWords istnieje jednak możliwość ukierunkowania treści promocyjnych na ściśle określoną grupę docelową czy lokalizację, co pozwala uzyskać lepsze efekty. Pozycjonowanie natomiast, mimo iż jest bardziej wymagające, umożliwia budowanie zaufania użytkowników, co z punktu widzenia działań sprzedażowych jest bardzo ważnym aspektem.

AdWords a pozycjonowanie – trudno jest wskazać, która strategia zapewnia lepsze efekty. Wybór planu działania uwarunkowany powinien być przede wszystkim celem marki, charakterystyką aktualnej strategii oraz wieloma innymi czynnikami. Pojawia się więc pytanie: którą kampanię wybrać?

Sprawdź: Pozycjonowanie software house

Wiedząc, czym się różni pozycjonowanie od AdWords, z pewnością łatwiej jest wybrać lepszą opcję. Trzeba się jednak zastanowić, czy jakikolwiek wybór jest w tej sytuacji konieczny. Okazuje się bowiem, że połączenie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek z płatnymi reklamami w Google w wielu przypadkach przynosi najlepsze efekty. Podczas gdy konsekwentne działania pozycjonerskie zaowocują wynikami dopiero po kilku miesiącach, reklamy PPC mogą do tego czasu zapewnić napływ nowych klientów. Co więcej, aby nie nadwyrężać zbytnio budżetu marketingowego, podział funduszy pomiędzy kampanię AdWords a pozycjonowanie bez wątpienia jest najbardziej opłacalną opcją.

Podsumowując, pozycjonowanie i Google Ads nie są od siebie zależne, jednak w połączeniu mogą zapewnić efekty, jakich nie będą w stanie uzyskać pojedynczo. Nie warto więc rezygnować z żadnej z tych strategii, gdyż dzięki ich odmiennym implikacjom możliwe jest nieustanne rozwijanie biznesu online, rozszerzanie grona odbiorców i zwiększanie sprzedaży, na czym bez wątpienia zależy każdemu współczesnemu przedsiębiorcy.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: SEM
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Nie korzystasz z reklamy PPC? Te korzyści traci twoja firma!
    Nie korzystasz z reklamy PPC? Te korzyści traci twoja firma!
    Model promocji PPC, swoją nazwę zawdzięcza bezpośrednio formie działania.Dowiedz się jak to wykorzystać!
    Ile kosztuje reklama w Google?
    Ile kosztuje reklama w Google?
    Czy dobry sklep internetowy pozwala zarabiać w Internecie? Tak, o ile zadbałeś o profesjonalne pozycjonowanie Google. Ile kosztuje pozycjonowanie stron?
    Co to jest SEM (Search Engine Marketing)?
    Co to jest SEM (Search Engine Marketing)?
    Organizując kampanię marketingową, warto sięgnąć po praktyki wchodzące w zakres SEM. Za ich sprawą szybciej uporasz się z realizacją określonych […]

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę