Andrea Piacquadio / pexels.com
Budowanie obecności marki w sieci nie należy do najłatwiejszych zadań. Stałe modyfikacje algorytmów wyszukiwarek i zmieniające się oczekiwania użytkowników sprawiają, że promowanie firmy w internecie stanowi nie lada wyzwanie dla wielu współczesnych marek. Jest to przyczyna, dla której coraz więcej twórców decyduje się na połączenie różnych technik marketingowych, zarówno płatnych, jak i tych darmowych. Pod lupę weźmiemy dziś więc dwie dość odmienne, jednak wykorzystywane w tym samym celu strategie. Google Ads a pozycjonowanie – co warto wiedzieć?
Aby lepiej zrozumieć, czym się różni pozycjonowanie od AdWords, warto przyjrzeć się bliżej charakterystyce tychże procesów.
Pozycjonowanie to złożona strategia, która skupia wiele różnorodnych technik marketingowych. Jej celem jest umieszczenie witryny na samym szczycie listy wyników wyszukiwania Google, wzmocnienie jej autorytetu i zwiększenie bazy odbiorców. W skład pozycjonowania wchodzi wiele zaawansowanych działań, których wdrożenie nierzadko wymaga rozległej wiedzy i umiejętności. Oto techniki, jakie warto wówczas zastosować:
Wyżej wymienione techniki to tylko niewielka część wszystkich działań wchodzących w skład pozycjonowania stron internetowych. Rozwijanie biznesu za pośrednictwem tej strategii jest więc dość wymagające i czasochłonne. Niemniej jednak przynosi efekty, które skłaniają firmy z całego świata do jej wdrożenia.
AdWords a pozycjonowanie – czym się różnią? Aby lepiej to zrozumieć, przyjrzyjmy się najważniejszym wadom i zaletom optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Oto aspekty, na które warto zwrócić uwagę przed wdrożeniem strategii pozycjonowania stron internetowych:
Pozycjonowanie Google Ads – aby zrozumieć różnicę między tymi strategiami, przyjrzyjmy się kolejnej formie promowania marki w sieci, jaką jest AdWords.
Google Ads to zestaw płatnych działań reklamowych w wyszukiwarkach. Reklamodawca ponosi wówczas koszty wdrożenia kampanii za każdym razem, gdy użytkownik kliknie w ofertę, dokona konwersji czy też wyświetli pewien plik. Podczas gdy działania pozycjonerskie owocują wyłącznie pojawieniem się witryny w wynikach wyszukiwania, oferty Google Ads wyświetlają się również na partnerskich stronach sieci reklamowej, takich jak Mapy Google, YouTube czy Gmail, co pozwala na rozszerzanie świadomości marki na wielu obszarach. Nie oznacza to jednak, że płatne kampanie marketingowe nie mają żadnych wad.
Wielu właścicieli stron internetowych twierdzi, że jedynym czynnikiem odróżniającym Google Ads a pozycjonowanie jest koszt wdrożenia strategii. Nic bardziej mylnego. Istnieje bowiem kilka istotnych aspektów wyróżniających płatne kampanie reklamowe, które znacznie odbiegają od darmowych sposobów promocyjnych. Oto najważniejsze wady i zalety Google Ads:
Znając już najważniejsze wady i zalety obu tych strategii, znacznie łatwiej jest ustalić, czym się różni pozycjonowanie od AdWords. Poza oczywistym faktem, jakim jest koszt wdrożenia kampanii, działania te odróżnia wiele istotnych czynników. W porównaniu do reklam PPC, pozycjonowanie jest znacznie bardziej czasochłonnym przedsięwzięciem, jednak przynosi długotrwałe efekty, czego Google Ads nie jest w stanie zapewnić. W przypadku kampanii AdWords istnieje jednak możliwość ukierunkowania treści promocyjnych na ściśle określoną grupę docelową czy lokalizację, co pozwala uzyskać lepsze efekty. Pozycjonowanie natomiast, mimo iż jest bardziej wymagające, umożliwia budowanie zaufania użytkowników, co z punktu widzenia działań sprzedażowych jest bardzo ważnym aspektem.
AdWords a pozycjonowanie – trudno jest wskazać, która strategia zapewnia lepsze efekty. Wybór planu działania uwarunkowany powinien być przede wszystkim celem marki, charakterystyką aktualnej strategii oraz wieloma innymi czynnikami. Pojawia się więc pytanie: którą kampanię wybrać?
Wiedząc, czym się różni pozycjonowanie od AdWords, z pewnością łatwiej jest wybrać lepszą opcję. Trzeba się jednak zastanowić, czy jakikolwiek wybór jest w tej sytuacji konieczny. Okazuje się bowiem, że połączenie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek z płatnymi reklamami w Google w wielu przypadkach przynosi najlepsze efekty. Podczas gdy konsekwentne działania pozycjonerskie zaowocują wynikami dopiero po kilku miesiącach, reklamy PPC mogą do tego czasu zapewnić napływ nowych klientów. Co więcej, aby nie nadwyrężać zbytnio budżetu marketingowego, podział funduszy pomiędzy kampanię AdWords a pozycjonowanie bez wątpienia jest najbardziej opłacalną opcją.
Podsumowując, pozycjonowanie i Google Ads nie są od siebie zależne, jednak w połączeniu mogą zapewnić efekty, jakich nie będą w stanie uzyskać pojedynczo. Nie warto więc rezygnować z żadnej z tych strategii, gdyż dzięki ich odmiennym implikacjom możliwe jest nieustanne rozwijanie biznesu online, rozszerzanie grona odbiorców i zwiększanie sprzedaży, na czym bez wątpienia zależy każdemu współczesnemu przedsiębiorcy.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.