Każdy reklamodawca, który korzysta z Google Ads i który chce, aby jego reklama wyróżniała się na tle konkurencji, powinien zapoznać się z Google Ads Extensions. Usługa oferuje kilkanaście rozszerzeń, z których znaczna część jest dostępna dla użytkowników na całym świecie. Ich głównym celem jest dostarczenie dodatkowych, przydatnych informacji o reklamodawcy i jego ofercie. To prosty sposób na poprawę oceny jakości ogłoszenia, a także zwiększenie współczynnika klikalności (CTR). W tym artykule wyjaśnimy, co dają rozszerzenia reklam Google Ads i jak je dodać do swojej kampanii.
Google Ads pozwala wyświetlać w reklamach oceny użytkowników, kontakty, wezwania do działania, recenzje, oceny itp. To właśnie są rozszerzenia. Dostarczają przydatnych informacji potencjalnym klientom, zanim przejdą oni na stronę docelową. Sam Google potwierdza, że poprawiają widoczność reklamy, zwiększają CTR, a tym samym obniżają koszt kliknięcia i wydatki na kampanię.
Niestety nie ma gwarancji, że użytkownicy zobaczą rozszerzenia w Twojej reklamie, nawet jeśli wszystko poprawnie skonfigurowałeś i przeszedłeś weryfikację. Rozszerzenia reklam w Google Ads mogą nie być wyświetlane, jeśli masz niski ranking jakości ogłoszenia. Zależy to od stawki, jakości reklamy i jakości strony docelowej. Rozwiązaniem jest podniesienie stawki lub wskaźników jakościowych (być może obu jednocześnie).
Niestandardowe rozszerzenia reklam można tworzyć za pomocą konta Google Ads. Po zalogowaniu przejdź do sekcji „kampanie” lub „grupy reklam”. Znajdź zakładkę „Reklamy i rozszerzenia” w lewej części strony, a następnie kliknij „Rozszerzenia”.
W wyświetlonym oknie kliknij ikonę plusa, aby zobaczyć listę możliwych opcji, lub przycisk „Utwórz rozszerzenie” na dole tabeli. Na liście zobaczysz 10 typów niestandardowych rozszerzeń, spośród których możesz wybierać.
Tworząc rozszerzenie reklamy na koncie Google Ads, możesz wyświetlić:
Są to minireklamy, które kierują klientów na określone strony w Twojej witrynie. Pozwalają wyróżnić różne kategorie produktów lub usług – z dodatkowym tytułem do 25 znaków i 2 liniami opisu do 35 znaków każda. Do jednej reklamy możesz dodać maksymalnie 4 linki do podstron.
Google wymaga, aby w reklamie były co najmniej 2 linki do podstron. Sposób ich wyświetlania zależy od typu urządzenia użytkownika. Rozszerzenie zwiększa współczynnik konwersji, kierując użytkowników do najtrafniejszych treści w Twojej witrynie. Linki zwalniają klientów z konieczności poruszania się po zasobach internetowych w poszukiwaniu interesującego ich produktu.
Tego typu rozszerzenia reklam Google Ads to dodatkowy opis, który pojawia się pod reklamą. Może mieć do 25 znaków długości, dlatego powinien być jak najbardziej konkretny i zwięzły, ale także unikalny dla każdej Twojej reklamy. Nie może też powielać głównej treści ogłoszenia. Jest to jednak bezpłatna funkcja, dzięki której możesz uatrakcyjnić swoją ofertę.
To rozszerzenie pozwala podkreślić cechy Twoich produktów lub usług. Każdy fragment składa się z tytułu kategorii, po którym wymienione są cechy, np. rodzaje sprzedawanych herbat czy typy butów męskich. Każda taka lista ma maksymalny limit 25 znaków. W przypadku urządzeń mobilnych Google zaleca użycie nie więcej niż 12 znaków.
Uporządkowane opisy są dobrym pomysłem, jeśli masz dużo informacji i chcesz zoptymalizować reklamy pod kątem urządzeń mobilnych. Pomoże to potencjalnym klientom natychmiast zobaczyć wszystko, co masz do zaoferowania.
Jeśli jesteś zainteresowany zwiększeniem liczby połączeń, to rozszerzenie z numerem telefonu w reklamie może Cię zainteresować. Pojawia się jako numery telefonów lub jako ikona obok treści ogłoszenia. Klienci mogą je kliknąć i od razu do Ciebie zadzwonić, co jest szczególnie wygodne w przypadku użytkowników telefonów. Call Extension zwiększa współczynnik konwersji, eliminując potrzebę ręcznego wybierania numeru przez klientów.
Pozwala wyróżnić fizyczny adres Twojej firmy. Może również zawierać numer telefonu, godziny pracy lub pinezkę umieszczoną na mapie Google (Twoja reklama zostanie połączona z mapą, którą użytkownicy będą mogli kliknąć, aby zaplanować podróż do Ciebie). Rozszerzenie jest idealne dla lokalnych firm, a także tych, które obsługują klientów w trybie offline.
Jeśli jesteś dużym sprzedawcą, możesz dodać adres sugerowany przez system jako lokalizację. W przeciwnym razie musisz użyć zweryfikowanej lokalizacji, łącząc swoje konto Google Ads z Google Moja Firma.
Cena jest czynnikiem decydującym dla każdego klienta. Dodanie rozszerzeń cen to zatem świetny sposób na zwiększenie współczynnika konwersji. Przejrzysty cennik z większym prawdopodobieństwem przyciągnie zainteresowanych. Zmniejsza to ryzyko, że użytkownik kliknie Twoją reklamę, spojrzy na ceny, a następnie opuści stronę, ponieważ uzna je za zbyt wysokie.
Rozszerzenia aplikacji to małe przyciski „Zainstaluj”, pojawiające się tylko podczas wyszukiwania na urządzeniach mobilnych i tabletach. Zwiększają widoczność reklam i wygodę użytkowników, kierując ich bezpośrednio do aplikacji. Inteligentne wyszukiwanie Google pomaga dopasować adresy przekierowywane przez klientów sklepu z aplikacjami do systemu operacyjnego ich urządzenia. Na przykład użytkownicy iOS będą przekierowywani do Apple App Store, a użytkownicy Androida do Google Play.
Klienci uwielbiają świetne okazje — i możesz z tego skorzystać, umieszczając w reklamie informacje o rabatach czy akcjach promocyjnych. Rozszerzenie umożliwiają również wyświetlanie dat ofert, kodów promocyjnych i tekstu o długości do 20 znaków w celu uzyskania dodatkowych informacji. Po kliknięciu klienci zostaną przekierowani bezpośrednio na stronę docelową, co zwiększy współczynnik konwersji.
Jeśli nie prowadzisz sklepu offline, ale Twoje produkty są sprzedawane w sklepach detalicznych, możesz opcjonalnie umieścić w reklamie rozszerzenie powiązanej lokalizacji, aby kierować użytkowników do najbliższego miejsca, w którym mogą kupić Twoje produkty. Podobnie jak w przypadku rozszerzenia lokalizacji, adresy powiązane mają na celu przekonanie ludzi do kupowania offline.
Rozszerzenie umożliwia dołączenie formularza kontaktowego do reklam w wyszukiwarce na urządzeniach mobilnych. Umożliwia to klientom szybką i łatwą interakcję z Twoją firmą, przekierowując ich do formularza hostowanego przez Google. Ich dane kontaktowe są już tam wpisane i można je przesłać jednym kliknięciem. Informacje te można następnie dodać do lejka sprzedaży lub wykorzystać do tworzenia list remarketingowych.
Rozszerzenie umożliwia reklamodawcom wstawianie dodatkowych obrazów obok reklam w wyszukiwarce, ale nie działa jeszcze we wszystkich regionach. Dodatkowo, by z niego skorzystać, reklamodawca musi spełnić kilka warunków.
Czasami Google automatycznie pobiera dane z różnych źródeł, aby utworzyć rozszerzenie dla Twoich reklam. Robi to, gdy spełnione są dwa warunki:
Takich automatycznych rozszerzeń jest aktualnie 5:
Rozszerzenia automatyczne nie wpływają na rozszerzenia ręczne w kampanii lub grupie reklam. Domyślnie ta opcja jest zawsze włączona, ale możesz nią zarządzać w „Ustawieniach zaawansowanych” w zakładce „Rozszerzenia”.
Google Ads rozszerzenia reklam rozwiązują problem ograniczonej liczby znaków w tytułach i opisach reklam. Mogą służyć do zamieszczania informacji, które podkreślają atrakcyjność Twoich produktów i usług. Ta „dodatkowa przestrzeń” pozwala również na eksperymentowanie z bardziej kreatywnymi i stymulującymi emocjonalnie CTA. W związku z tym rozszerzenia są świetne dla reklamodawców, którzy mają coś do powiedzenia i chcą ominąć limit znaków Google.
Rozszerzenia nie tylko zapewniają więcej miejsca na tekst, ale także wpływają na skuteczność reklam. Dodanie długiego opisu do ogłoszenia zwiększy jego wynik jakości poprzez poprawienie trafności. Oznacza to, że takie reklamy uzyskają większy ruch, ponieważ będą pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania. W rezultacie więcej osób zobaczy Twoją reklamę i będzie z nią wchodzić w interakcję. Wpłynie to pozytywnie na CTR, współczynnik konwersji i ROI.
Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.