Rozszerzenia reklam Google Ads

Rozszerzenia reklam Google Ads

Zan/unsplash.com

Każdy reklamodawca, który korzysta z Google Ads i który chce, aby jego reklama wyróżniała się na tle konkurencji, powinien zapoznać się z Google Ads Extensions. Usługa oferuje kilkanaście rozszerzeń, z których znaczna część jest dostępna dla użytkowników na całym świecie. Ich głównym celem jest dostarczenie dodatkowych, przydatnych informacji o reklamodawcy i jego ofercie. To prosty sposób na poprawę oceny jakości ogłoszenia, a także zwiększenie współczynnika klikalności (CTR). W tym artykule wyjaśnimy, co dają rozszerzenia reklam Google Ads i jak je dodać do swojej kampanii.

Czym są rozszerzenia i do czego służą?

Google Ads pozwala wyświetlać w reklamach oceny użytkowników, kontakty, wezwania do działania, recenzje, oceny itp. To właśnie są rozszerzenia. Dostarczają przydatnych informacji potencjalnym klientom, zanim przejdą oni na stronę docelową. Sam Google potwierdza, że ​​poprawiają widoczność reklamy, zwiększają CTR, a tym samym obniżają koszt kliknięcia i wydatki na kampanię.

Niestety nie ma gwarancji, że użytkownicy zobaczą rozszerzenia w Twojej reklamie, nawet jeśli wszystko poprawnie skonfigurowałeś i przeszedłeś weryfikację. Rozszerzenia reklam w Google Ads mogą nie być wyświetlane, jeśli masz niski ranking jakości ogłoszenia. Zależy to od stawki, jakości reklamy i jakości strony docelowej. Rozwiązaniem jest podniesienie stawki lub wskaźników jakościowych (być może obu jednocześnie).

Jak dodać rozszerzenia reklam w Google Ads?

Niestandardowe rozszerzenia reklam można tworzyć za pomocą konta Google Ads. Po zalogowaniu przejdź do sekcji „kampanie” lub „grupy reklam”. Znajdź zakładkę „Reklamy i rozszerzenia” w lewej części strony, a następnie kliknij „Rozszerzenia”.

W wyświetlonym oknie kliknij ikonę plusa, aby zobaczyć listę możliwych opcji, lub przycisk „Utwórz rozszerzenie” na dole tabeli. Na liście zobaczysz 10 typów niestandardowych rozszerzeń, spośród których możesz wybierać.

Tworząc rozszerzenie reklamy na koncie Google Ads, możesz wyświetlić:

  • stan weryfikacji – rozszerzenie musi być zatwierdzone przez Google;
  • dane dotyczące polityki prywatności;
  • indywidualne dane o skuteczności dla każdego rozszerzenia, takie jak CTR i współczynnik konwersji.
Sprawdź: Jak stworzyć płatną kampanię w Internecie – czyli wszystko o Google Ads

Ręczne rozszerzenia reklam w Google Ads – rodzaje

Sitelink Extension – linki do podstron

Są to minireklamy, które kierują klientów na określone strony w Twojej witrynie. Pozwalają wyróżnić różne kategorie produktów lub usług – z dodatkowym tytułem do 25 znaków i 2 liniami opisu do 35 znaków każda. Do jednej reklamy możesz dodać maksymalnie 4 linki do podstron.

Google wymaga, aby w reklamie były co najmniej 2 linki do podstron. Sposób ich wyświetlania zależy od typu urządzenia użytkownika. Rozszerzenie zwiększa współczynnik konwersji, kierując użytkowników do najtrafniejszych treści w Twojej witrynie. Linki zwalniają klientów z konieczności poruszania się po zasobach internetowych w poszukiwaniu interesującego ich produktu.

Callout Extension – objaśnienia

Tego typu rozszerzenia reklam Google Ads to dodatkowy opis, który pojawia się pod reklamą. Może mieć do 25 znaków długości, dlatego powinien być jak najbardziej konkretny i zwięzły, ale także unikalny dla każdej Twojej reklamy. Nie może też powielać głównej treści ogłoszenia. Jest to jednak bezpłatna funkcja, dzięki której możesz uatrakcyjnić swoją ofertę.

Structured Snippet Extensions – informacje w witrynie

To rozszerzenie pozwala podkreślić cechy Twoich produktów lub usług. Każdy fragment składa się z tytułu kategorii, po którym wymienione są cechy, np. rodzaje sprzedawanych herbat czy typy butów męskich. Każda taka lista ma maksymalny limit 25 znaków. W przypadku urządzeń mobilnych Google zaleca użycie nie więcej niż 12 znaków.

Uporządkowane opisy są dobrym pomysłem, jeśli masz dużo informacji i chcesz zoptymalizować reklamy pod kątem urządzeń mobilnych. Pomoże to potencjalnym klientom natychmiast zobaczyć wszystko, co masz do zaoferowania.

Call Extension – połączenia

Jeśli jesteś zainteresowany zwiększeniem liczby połączeń, to rozszerzenie z numerem telefonu w reklamie może Cię zainteresować. Pojawia się jako numery telefonów lub jako ikona obok treści ogłoszenia. Klienci mogą je kliknąć i od razu do Ciebie zadzwonić, co jest szczególnie wygodne w przypadku użytkowników telefonów. Call Extension zwiększa współczynnik konwersji, eliminując potrzebę ręcznego wybierania numeru przez klientów.

Location Extension – lokalizacja

Pozwala wyróżnić fizyczny adres Twojej firmy. Może również zawierać numer telefonu, godziny pracy lub pinezkę umieszczoną na mapie Google (Twoja reklama zostanie połączona z mapą, którą użytkownicy będą mogli kliknąć, aby zaplanować podróż do Ciebie). Rozszerzenie jest idealne dla lokalnych firm, a także tych, które obsługują klientów w trybie offline.

Jeśli jesteś dużym sprzedawcą, możesz dodać adres sugerowany przez system jako lokalizację. W przeciwnym razie musisz użyć zweryfikowanej lokalizacji, łącząc swoje konto Google Ads z Google Moja Firma.

Price Extension – cena

Cena jest czynnikiem decydującym dla każdego klienta. Dodanie rozszerzeń cen to zatem świetny sposób na zwiększenie współczynnika konwersji. Przejrzysty cennik z większym prawdopodobieństwem przyciągnie zainteresowanych. Zmniejsza to ryzyko, że użytkownik kliknie Twoją reklamę, spojrzy na ceny, a następnie opuści stronę, ponieważ uzna je za zbyt wysokie.

App Extension – linki do aplikacji

Rozszerzenia aplikacji to małe przyciski „Zainstaluj”, pojawiające się tylko podczas wyszukiwania na urządzeniach mobilnych i tabletach. Zwiększają widoczność reklam i wygodę użytkowników, kierując ich bezpośrednio do aplikacji. Inteligentne wyszukiwanie Google pomaga dopasować adresy przekierowywane przez klientów sklepu z aplikacjami do systemu operacyjnego ich urządzenia. Na przykład użytkownicy iOS będą przekierowywani do Apple App Store, a użytkownicy Androida do Google Play.

Promotion Extension – promocje

Klienci uwielbiają świetne okazje — i możesz z tego skorzystać, umieszczając w reklamie informacje o rabatach czy akcjach promocyjnych. Rozszerzenie umożliwiają również wyświetlanie dat ofert, kodów promocyjnych i tekstu o długości do 20 znaków w celu uzyskania dodatkowych informacji. Po kliknięciu klienci zostaną przekierowani bezpośrednio na stronę docelową, co zwiększy współczynnik konwersji.

Affiliate Address Extension – powiązana lokalizacja

Jeśli nie prowadzisz sklepu offline, ale Twoje produkty są sprzedawane w sklepach detalicznych, możesz opcjonalnie umieścić w reklamie rozszerzenie powiązanej lokalizacji, aby kierować użytkowników do najbliższego miejsca, w którym mogą kupić Twoje produkty. Podobnie jak w przypadku rozszerzenia lokalizacji, adresy powiązane mają na celu przekonanie ludzi do kupowania offline.

Lead Form Extension – formularz kontaktowy

Rozszerzenie umożliwia dołączenie formularza kontaktowego do reklam w wyszukiwarce na urządzeniach mobilnych. Umożliwia to klientom szybką i łatwą interakcję z Twoją firmą, przekierowując ich do formularza hostowanego przez Google. Ich dane kontaktowe są już tam wpisane i można je przesłać jednym kliknięciem. Informacje te można następnie dodać do lejka sprzedaży lub wykorzystać do tworzenia list remarketingowych.

Image Extension – rozszerzenia graficzne

Rozszerzenie umożliwia reklamodawcom wstawianie dodatkowych obrazów obok reklam w wyszukiwarce, ale nie działa jeszcze we wszystkich regionach. Dodatkowo, by z niego skorzystać, reklamodawca musi spełnić kilka warunków.

Automatyczne rozszerzenia – jak to działa?

Czasami Google automatycznie pobiera dane z różnych źródeł, aby utworzyć rozszerzenie dla Twoich reklam. Robi to, gdy spełnione są dwa warunki:

  • strona docelowa witryny zawiera odpowiednią treść, którą można wykorzystać do rozbudowy (na przykład strona zawiera ustrukturyzowany opis korzyści lub numer telefonu);
  • algorytmy Google przewidują lepsze wyniki kampanii przy użyciu rozszerzeń.

Takich automatycznych rozszerzeń jest aktualnie 5:

  • dynamiczne rozszerzenia linków do podstron;
  • dynamiczne rozszerzenia informacji w witrynie;
  • automatyczne rozszerzenia lokalizacji i rozszerzenia powiązanej lokalizacji;
  • rozszerzenia z ocenami sprzedawców;
  • dynamiczne rozszerzenia objaśnień.

Rozszerzenia automatyczne nie wpływają na rozszerzenia ręczne w kampanii lub grupie reklam. Domyślnie ta opcja jest zawsze włączona, ale możesz nią zarządzać w „Ustawieniach zaawansowanych” w zakładce „Rozszerzenia”.

Sprawdź: Opinie w Google Ads: jak zwiększyć ich efektywność?

Dlaczego warto korzystać z rozszerzeń reklam?

Google Ads rozszerzenia reklam rozwiązują problem ograniczonej liczby znaków w tytułach i opisach reklam. Mogą służyć do zamieszczania informacji, które podkreślają atrakcyjność Twoich produktów i usług. Ta „dodatkowa przestrzeń” pozwala również na eksperymentowanie z bardziej kreatywnymi i stymulującymi emocjonalnie CTA. W związku z tym rozszerzenia są świetne dla reklamodawców, którzy mają coś do powiedzenia i chcą ominąć limit znaków Google.

Źródło: Crew/unsplash.com

Rozszerzenia nie tylko zapewniają więcej miejsca na tekst, ale także wpływają na skuteczność reklam. Dodanie długiego opisu do ogłoszenia zwiększy jego wynik jakości poprzez poprawienie trafności. Oznacza to, że takie reklamy uzyskają większy ruch, ponieważ będą pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania. W rezultacie więcej osób zobaczy Twoją reklamę i będzie z nią wchodzić w interakcję. Wpłynie to pozytywnie na CTR, współczynnik konwersji i ROI.

Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: SEM
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 - Liczba ocen: 13
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak ROAS wpływa na Twoją reklamę PPC w E-Commerce?
    Jak ROAS wpływa na Twoją reklamę PPC w E-Commerce?
    Chciałbyś generować więcej zysków ze swojej sprzedaży w sklepie internetowym, ale nie wiesz jakie podjąć działania w tym kierunku? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj ROAS!
    Nierentowna strategia PPC, wskazujemy gdzie leży przyczyna
    Nierentowna strategia PPC, wskazujemy gdzie leży przyczyna
    Strategia marketingowa Pay Per Click, stanowi jedną z najczęściej obieranych dróg promocji biznesowej – dlaczego czasem nie przynosi pożądanych rezultatów?
    Co wiesz o pay-per-click? – podstawy strategii PPC
    Co wiesz o pay-per-click? – podstawy strategii PPC
    Czy znasz szczegóły prowadzenia kampanii PPC? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak korzystać z płatnych reklam i co możesz dzięki nim osiągnąć.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę