Rozwój sprzedaży internetowej – jak to zrobić w prostych krokach?

Rozwój sprzedaży internetowej – jak to zrobić w prostych krokach?

E-commerce nie był aż tak popularny aż do wybuchu pandemii COVID-19. Kolejne lockdowny zmusiły właścicieli sklepów stacjonarnych do wejścia w świat sprzedaży internetowej. Wielu z nich zastanawiało się, jak zabrać się do tworzenia własnego sklepu online. Z tego artykułu dowiesz się, jak w prostych krokach zaplanować cały proces tak, by sklep od pierwszych miesięcy przynosił Ci zysk. Do dzieła!

1. “Dlaczego właściwie chcę sprzedawać w Internecie”?

To pytanie powinieneś sobie zadać na samym początku researchu w temacie sprzedaży w sieci. Warto zebrać odpowiednie argumenty oraz przeanalizować studia przypadków różnych sklepów internetowych. W przypadku produktów takich jak buty, ubrania oraz elektronika start ze sprzedażą online ma sens. Dlaczego?

  • Ze sprzedaży online możemy pozyskiwać dodatkowych klientów, którzy z różnych powodów nie chcą kupować stacjonarnie;
  • To duży ukłon dla stałych klientów stacjonarnych, jeśli damy im możliwość robienia zakupów online;
  • Lepsza skuteczność promocji na różne produkty;
  • E-commerce daje dodatkowe kanały promocji np. e-mail marketing, social media marketing itd.
Sprawdź: Czy opłaca się korzystać z WordPressa?

2. Jakie oprogramowanie wybrać?

Wybór oprogramowania do obsługi naszego sklepu internetowego jest kolejnym bardzo ważnym krokiem. Zanim zdecydujesz się na konkretny system, odpowiedz sobie na kilka pytań:

  • Jaka będzie przybliżona liczba produktów w sklepie? To istotne z technicznego punktu widzenia, ponieważ nie każda baza danych udźwignie daną liczbę produktów.
  • Czy współpracujesz z deweloperem, który będzie mógł wprowadzać modyfikacje oraz zapewni wsparcie techniczne w przypadku problemów technicznych? Jeśli nie – warto postawić na rozwiązanie SAAS (Software as a Service). Takie systemy jak np. Shoper lub Ebexo odpłatnie zapewniają wsparcie techniczne. Jeśli jednak mamy swojego dewelopera, to najlepszym wyborem będzie oprogramowanie oferujące swobodę w modyfikacji plików w FTP (Protokół Transferu Danych) na serwerze.

3. Wybór hostingu

Wybór hostingu, czyli dostawcy serwera oraz domeny jest kolejnym bardzo ważnym czynnikiem, którego nie należy lekceważyć. Odpowiednio dobrany hosting oraz serwer sprawią, że sklep oraz baza danych będą działać poprawnie. Na tym etapie warto myśleć przyszłościowo, ponieważ jeśli wkrótce po uruchomieniu sklepu zaczniesz go pozycjonować, to dobry serwer będzie kluczowy w osiągnięciu wysokich pozycji. Dzięki niemu prędkość ładowania będzie zadowolająca (PageSpeed), a to jeden z kluczowych czynników rankingowych Google.

Sprawdź: Narzędzia e-commerce w czasie pandemii – edrone

4. Promocja sklepu

Gdy masz już stworzony sklep wraz z gamą produktów oraz zaprojektowanym drzewem kategorii, warto przystąpić do promocji marki w sieci. Jak to zrobić? Dzisiejszy rozwój technologiczny daje bardzo wiele możliwości. Oto kilka z nich:

  • Utworzenie fanpage na Facebooku: w ten sposób możemy dotrzeć do potencjalnych klientów. Warto tutaj być systematycznym i nie zaniedbywać konta na FB. Stałe aktualizowanie oraz informowanie o życiu sklepu lub ewentualnych błędach technicznych może także przyczynić się do zmniejszenia współczynnika odrzuceń (współczynnik osób, które po wejściu na serwis natychmiast go opuściły). Na uwagę zasługują również reklamy Facebook Ads, dzięki którym można promować swoje produkty.
  • Konto na Instagramie: prowadzenie konta IG to kolejny kanał do pozyskiwania klientów. Daje również możliwość tworzenia relacji wideo oraz tworzenia kampanii reklamowych Instagram Ads.
  • Google Ads: najpopularniejsza usługa reklam w Google pozwalająca na zdobywanie nowych klientów.
  • Pozycjonowanie (SEO): pozycjonowanie serwisu, czyli jego optymalizacja zgodnie z zasadami Google pozwoli na osiągnięcie jeszcze lepszych i, co najważniejsze: długotrwałych efektów. SEO ma przewagę nad kampaniami reklamowymi, ponieważ wdrożona optymalizacja jest odporna na wahania klientów, trendy itp.

Natomiast kluczem do sukcesu jest synergia: połączenie możliwości wszystkich powyższych kanałów to szansa dla Ciebie na sukces w e-commerce.

Stały rozwój sklepu

Gdy sklep działa już na dobre, nie możesz go pozostawić samemu sobie. Warto stale aktualizować asortyment, prowadzić akcje marketingowe oraz dbać o sklep pod kątem standardów wyznaczanych przez Google.

Podsumowując, decyzja o otworzeniu sklepu internetowego z pewnością nie należy do najłatwiejszych. Korzystając z powyższych wskazówek ułatwisz ten proces, a dzięki temu szybciej osiągniesz satysfakcjonujące efekty!

Zobacz również
Adrian Agapow
Adrian Agapow
Junior SEO Specialist
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym jest up-selling?

    Czym jest up-selling?

    Choć mogłoby się wydawać, że propozycja sprzedaży droższego towaru nie przekona klienta, często jest zupełnie odwrotnie. Na tym właśnie polega up-selling – oto najważniejsze informacje na temat tej strategii.
    Ile kosztuje sklep na Sky-Shop?

    Ile kosztuje sklep na Sky-Shop?

    Sky-Shop to sposób na szybkie założenie sklepu WWW i przetestowanie Twojego pomysłu na biznes. Ile to kosztuje? Rozpoczęcie działalności w sieci może być tańsze, niż Ci się wydaje. Sprawdź, na jakie wydatki musisz się przygotować.
    Jak zacząć z GOshop? Pierwsze kroki

    Jak zacząć z GOshop? Pierwsze kroki

    Rozpoczęcie sprzedaży w sieci może być łatwiejsze, niż Ci się wydaje. Sprawdź, jak działa oprogramowanie GOshop, jakie są jego największe zalety i możliwości. To prosty sposób na handel online.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę