Cechą skutecznej strony internetowej jest jej nieustanny rozwój. Zbudowanie witryny nie gwarantuje sukcesu – najważniejsza jest jej systematyczna optymalizacja. Aby wdrożyć efektywne działania, konieczne jest regularne monitorowanie wyników przeprowadzanych procesów, sprawdzanie rankingów i badanie działań konkurencji. Nierzadko kluczem do sukcesu okazuje się też zrozumienie kwestii budowania ruchu organicznego na stronie internetowej.
Google Analytics to zaawansowane narzędzie, które dostarcza wielu przydatnych informacji na temat źródła ruchu w witrynie, czasu trwania sesji na stronie i wielu innych wskaźników, takich jak współczynnik odrzuceń czy CTR.
Jednym z kluczowych elementów, których poznanie zapewnia swoim użytkownikom Google Analytics, są dane dotyczące organicznych wyników wyszukiwania.
Mianem ruchu organicznego określa się sytuację, gdy odbiorca trafia na stronę za pośrednictwem pozycji wyświetlanych na liście wyników wyszukiwania. Ruchu organicznego nie tworzą więc odwiedzający, którzy pochodzą z płatnych reklam w wyświetlanych w Google.
Jeśli powyższa definicja nie rozjaśniła Ci wystarczająco terminu ruchu organicznego, możesz określić go samodzielnie, stosują niżej wymienione kroki.
Informacje te pomogą Ci zrozumieć, ilu użytkowników trafiło do Twojej witryny za pośrednictwem organicznych wyników w wyszukiwarce w danym przedziale czasowym.
Ruch organiczny to liczba osób, które po wpisaniu danego słowa kluczowego w Google, wybrały Twoją witrynę spośród innych pozycji wyświetlanych na liście wyników wyszukiwania. Dzięki temu możliwe jest budowanie zaufania użytkowników i zwiększanie popularności w sieci, co ma bezpośredni wpływ na osiągane wyniki.
Wyszukiwania organiczne pomagają zrozumieć, czego szukają użytkownicy po wejściu do witryny. Jeśli na przykład prowadzisz bloga o tematyce sportowej, a najczęściej wyszukiwaną frazą, która przyprowadziła odbiorców na Twoją stronę, było „jak zacząć biegać?”, zyskujesz popularny temat wpisów, dzięki któremu z pewnością osiągniesz wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.
Najłatwiej zrozumieć dany przykład, porównując go do innych elementów. Przyjrzyjmy się więc różnym formom ruchu w witrynie:
Mowa tu o ruchu, który pochodzi z płatnych reklam wyświetlanych na liście wyników wyszukiwania. Mogą być to na przykład kampanie PPC, różniące się od organicznego ruchu przede wszystkim koniecznością poniesienia kosztów ich wdrożenia.
Ta forma ruchu obejmuje użytkowników, którzy ręcznie wpisując adres witryny w wyszukiwarce lub przybywają do niej z nieznanego źródła.
Chodzi tu o użytkowników, którzy trafiają do Twojej witryny za pośrednictwem różnych platform mediów społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook, Twitter, Pinterest czy LinkedIn. Tworzy on kategorię „społecznościową” w Google Analytics, dzięki czemu jest łatwy do zbadania.
E-mail marketing jest skutecznym generatorem ruchu w witrynie, który powstaje wskutek wysyłania użytkownikom wiadomości z aktualną ofertą.
Osiągnięcie najlepszych wyników możliwe jest dzięki optymalizacji ruchu bezpośredniego. Aby jednak dobrać odpowiednią strategię, trzeba dokonać analizy danych dotyczących źródeł ruchu i jego wskaźników.
Oto cztery istotne punkty, na które warto zwrócić szczególną uwagę:
Treść jest najważniejsza. Zawsze. To właśnie ona decyduje o zaangażowaniu użytkowników i generuje ruch w witrynie. Wartościowe informacje są bowiem elementem, dla którego odbiorcy odwiedzają Twoją stronę internetową.
Zadbaj więc o regularne publikowanie interesujących artykułów i aktualizowanie starej zawartości, a z pewnością zyskasz uznanie w oczach potencjalnych klientów i zachęcisz ich do ponownej do odwiedzenia witryny.
Słowa kluczowe to element, który pozwala do dotrzeć do grupy docelowych odbiorców. Są one swego rodzaju pośrednikiem między wyszukiwaniem przeprowadzanym przez użytkownika a wynikiem, który otrzymuje. Zidentyfikuj więc skuteczne frazy, dzięki którym zwiększysz ruch w witrynie i wzniesiesz się w rankingu Google.
Linki zwrotne to pozwalające rozszerzać świadomość marki narzędzie, które stanowi ważny czynnik rankingowy brany przez Google pod uwagę podczas budowania listy wyników wyszukiwania. Postaraj się więc połączyć swoje strony z innymi wartościowymi witrynami, a z pewnością osiągniesz sukces. Pamiętaj, że najlepszym sposobem na pozyskanie linków zwrotnych jest wspomniane już tworzenie wartościowych treści.
W promowaniu wartościowych treści SEO nie ma sobie równych. Zastosuj więc różne techniki optymalizacyjne, takie jak dbałość o techniczne aspekty witryny czy dobór odpowiednich słów kluczowych, a maksymalnie wykorzystasz potencjał swojej strony i przyciągniesz nowych klientów.
Nie ulega wątpliwości, że im wyższy ruch organiczny, tym lepsze wyniki osiągane przez witrynę. Kluczowym podejściem jest dbałość o szczegóły, takie jak dopasowanie treści do oczekiwań grupy docelowych odbiorców czy zastosowanie odpowiednich słów kluczowych. Okazuje się więc, że pozyskanie nowych klientów wcale nie jest takie proste. Jeśli więc chcesz nieco ułatwić sobie to zadanie, skontaktuj się ze specjalistami, którzy pomogą Ci opracować strategię, dzięki której zwiększysz ruch organiczny i osiągniesz wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.