DARMOWY AUDYT SEO

Ruch organiczny w Google Analytics – wszystko, co musisz o nim wiedzieć

5 min czytania
Ruch organiczny w Google Analytics – wszystko, co musisz o nim wiedzieć
Kategoria Pozycjonowanie

EBOOK GA4 KROK PO KROKU

Cechą skutecznej strony internetowej jest jej nieustanny rozwój. Zbudowanie witryny nie gwarantuje sukcesu – najważniejsza jest jej systematyczna optymalizacja. Aby wdrożyć efektywne działania, konieczne jest regularne monitorowanie wyników przeprowadzanych procesów, sprawdzanie rankingów i badanie działań konkurencji. Nierzadko kluczem do sukcesu okazuje się też zrozumienie kwestii budowania ruchu organicznego na stronie internetowej.

Spis treści:

Ruch organiczny w Google Analytics

Google Analytics to zaawansowane narzędzie, które dostarcza wielu przydatnych informacji na temat źródła ruchu w witrynie, czasu trwania sesji na stronie i wielu innych wskaźników, takich jak współczynnik odrzuceń czy CTR.

Jednym z kluczowych elementów, których poznanie zapewnia swoim użytkownikom Google Analytics, są dane dotyczące organicznych wyników wyszukiwania.

Mianem ruchu organicznego określa się sytuację, gdy odbiorca trafia na stronę za pośrednictwem pozycji wyświetlanych na liście wyników wyszukiwania. Ruchu organicznego nie tworzą więc odwiedzający, którzy pochodzą z płatnych reklam w wyświetlanych w Google.

Sprawdź: Organiczne SEO – czym jest i jakie przynosi korzyści?

Czym dokładnie jest ruch organiczny?

Jeśli powyższa definicja nie rozjaśniła Ci wystarczająco terminu ruchu organicznego, możesz określić go samodzielnie, stosują niżej wymienione kroki.

  • Zaloguj się na swoje konto Google Analytics i otwórz kartę „pozyskiwanie”;
  • Następnie wybierz „cały ruch”, po czym kliknij „kanały”;
  • W tym miejscu znajdziesz swoje organiczne dane wyszukiwania.

Informacje te pomogą Ci zrozumieć, ilu użytkowników trafiło do Twojej witryny za pośrednictwem organicznych wyników w wyszukiwarce w danym przedziale czasowym.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jakie znaczenie ma ruch organiczny?

  • Najpowszechniejsza forma pozyskiwania klientów

Ruch organiczny to liczba osób, które po wpisaniu danego słowa kluczowego w Google, wybrały Twoją witrynę spośród innych pozycji wyświetlanych na liście wyników wyszukiwania. Dzięki temu możliwe jest budowanie zaufania użytkowników i zwiększanie popularności w sieci, co ma bezpośredni wpływ na osiągane wyniki.

  • Możliwość zrozumienia grupy docelowych odbiorców

Wyszukiwania organiczne pomagają zrozumieć, czego szukają użytkownicy po wejściu do witryny. Jeśli na przykład prowadzisz bloga o tematyce sportowej, a najczęściej wyszukiwaną frazą, która przyprowadziła odbiorców na Twoją stronę, było „jak zacząć biegać?”, zyskujesz popularny temat wpisów, dzięki któremu z pewnością osiągniesz wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Sprawdź: Optymalizacja pod kątem organicznych pozycji w zakupach Google

Inne formy ruchu w witrynie

Najłatwiej zrozumieć dany przykład, porównując go do innych elementów. Przyjrzyjmy się więc różnym formom ruchu w witrynie:

  • Płatny ruch

Mowa tu o ruchu, który pochodzi z płatnych reklam wyświetlanych na liście wyników wyszukiwania. Mogą być to na przykład kampanie PPC, różniące się od organicznego ruchu przede wszystkim koniecznością poniesienia kosztów ich wdrożenia.

  • Ruch bezpośredni

Ta forma ruchu obejmuje użytkowników, którzy ręcznie wpisując adres witryny w wyszukiwarce lub przybywają do niej z nieznanego źródła.

  • Media społecznościowe

Chodzi tu o użytkowników, którzy trafiają do Twojej witryny za pośrednictwem różnych platform mediów społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook, Twitter, Pinterest czy LinkedIn. Tworzy on kategorię „społecznościową” w Google Analytics, dzięki czemu jest łatwy do zbadania.

  • Kampanie e-mail

E-mail marketing jest skutecznym generatorem ruchu w witrynie, który powstaje wskutek wysyłania użytkownikom wiadomości z aktualną ofertą.

Jak poprawić ruch organiczny?

Osiągnięcie najlepszych wyników możliwe jest dzięki optymalizacji ruchu bezpośredniego. Aby jednak dobrać odpowiednią strategię, trzeba dokonać analizy danych dotyczących źródeł ruchu i jego wskaźników.

Oto cztery istotne punkty, na które warto zwrócić szczególną uwagę:

  1. Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek

Treść jest najważniejsza. Zawsze. To właśnie ona decyduje o zaangażowaniu użytkowników i generuje ruch w witrynie. Wartościowe informacje są bowiem elementem, dla którego odbiorcy odwiedzają Twoją stronę internetową.

Zadbaj więc o regularne publikowanie interesujących artykułów i aktualizowanie starej zawartości, a z pewnością zyskasz uznanie w oczach potencjalnych klientów i zachęcisz ich do ponownej do odwiedzenia witryny.

  1. Dobierz odpowiednie słowa kluczowe

Słowa kluczowe to element, który pozwala do dotrzeć do grupy docelowych odbiorców. Są one swego rodzaju pośrednikiem między wyszukiwaniem przeprowadzanym przez użytkownika a wynikiem, który otrzymuje. Zidentyfikuj więc skuteczne frazy, dzięki którym zwiększysz ruch w witrynie i wzniesiesz się w rankingu Google.

  1. Zbuduj sieć linków zwrotnych

Linki zwrotne to pozwalające rozszerzać świadomość marki narzędzie, które stanowi ważny czynnik rankingowy brany przez Google pod uwagę podczas budowania listy wyników wyszukiwania. Postaraj się więc połączyć swoje strony z innymi wartościowymi witrynami, a z pewnością osiągniesz sukces. Pamiętaj, że najlepszym sposobem na pozyskanie linków zwrotnych jest wspomniane już tworzenie wartościowych treści.

  1. Zastosuj techniki SEO

W promowaniu wartościowych treści SEO nie ma sobie równych. Zastosuj więc różne techniki optymalizacyjne, takie jak dbałość o techniczne aspekty witryny czy dobór odpowiednich słów kluczowych, a maksymalnie wykorzystasz potencjał swojej strony i przyciągniesz nowych klientów.

Sprawdź: Jak zwiększyć ruch w witrynie – 3 proste sposoby

Podsumowanie

Nie ulega wątpliwości, że im wyższy ruch organiczny, tym lepsze wyniki osiągane przez witrynę. Kluczowym podejściem jest dbałość o szczegóły, takie jak dopasowanie treści do oczekiwań grupy docelowych odbiorców czy zastosowanie odpowiednich słów kluczowych. Okazuje się więc, że pozyskanie nowych klientów wcale nie jest takie proste. Jeśli więc chcesz nieco ułatwić sobie to zadanie, skontaktuj się ze specjalistami, którzy pomogą Ci opracować strategię, dzięki której zwiększysz ruch organiczny i osiągniesz wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 8

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak pozbyć się niechcianych linków ze strony?
Jak pozbyć się niechcianych linków ze strony?
Niechciane linki zwrotne na stronie internetowej mogą być przyczyną wielu problemów z jej pozycjonowaniem. Warto więc wiedzieć, jak się ich pozbyć!
Marketing e-commerce – jak wykorzystać kategorie w sklepie internetowym?
Marketing e-commerce – jak wykorzystać kategorie w sklepie internetowym?
Zajmujesz się handlem internetowym? Masz bogaty zbiór produktów oraz ofert? Zadbaj, aby Twoja strona była przejrzysta dzięki zastosowaniu kategorii. Poznaj podstawy SEO dla e-commerce.
Co to jest RLSA?
Co to jest RLSA?
Prowadzisz sklep internetowy i chcesz przypomnieć o nim swoim klientom? Kampania RLSA jest idealną propozycją, którą zdecydowanie warto wdrożyć. Dowiedz się więcej na ten temat.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie