Warto rozpocząć od zdefiniowania pojęcia schema. To dane strukturalne, które w postaci kodu JSON-LD bądź Microdata implikowane są wewnątrz witryny internetowej. Ich misją jest zaprezentowanie treści na stronie WWW w jak najbardziej czytelny i uporządkowany sposób. Co więcej, umożliwiają wgląd w dodatkowy zakres informacji w rezultatach SERP.
Zarządzasz własną platformą sprzedażową i zamierzasz zaimplementować mikrodane do zasobów witryny? Koniecznie sięgnij po lekturę naszego artykułu i dowiedz się, schema generator co to jest.
Najprościej rzecz ujmując, schema generator to instrument, za pośrednictwem którego generowany jest kod schema. Po włączeniu tego elementu w zasoby witryny można liczyć na dodatkowe udogodnienia w wynikach wyszukiwania. Przykładowo, rezultaty Google zostają uzupełnione o elementy angażujące użytkownika do zapoznania się z tym, co kryje w sobie strona internetowa. Z kolei dane strukturalne mają swój udział w obniżeniu współczynnika klikalności. Dlaczego? Powód jest banalnie prosty! Zamieszczając odpowiedź na skierowane zapytanie na liście SERP, poniekąd nie zachęcasz do dalszej eksploatacji e-sklepu.
W praktyce zamieszczanie uporządkowanych danych nie jest problematyczne, zwłaszcza jeśli w zasięgu ręki masz schema generator. Umożliwia on wygenerowanie gotowego kodu, który następnie implementowany jest w sekcji nagłówkowej. Nie bagatelizuj dopasowania tych danych do tego, co właściwie prezentuje określony URL.
Aby poznać od kuchni funkcjonalność schema generator, należy przeanalizować działanie jednego z narzędzi dostępnych pod adresami technicalseo.com bądź rankranger.com. Sama obsługa instrumentu nie rodzi większych trudności, jednak pod żadnym pozorem nie możesz bagatelizować wymogów wyszukiwarki. W związku z tym rozszerzone elementy powinny być możliwie jak najbardziej przyjazne internautom, a to oznacza zaniechanie praktyki: “im więcej, tym lepiej”.
Nie zawsze konieczne będzie zaimplementowanie danych strukturalnych, mających za zadanie urozmaicić aspekt wizualny strony w wyszukiwarce. Jeżeli jednak zdecydujesz się na to działanie, warto wiedzieć, w jaki sposób to zrobić.
Nie wiesz, czy cały proces przebiegł zgodnie z planem? Zweryfikuj to! Dokonaj analizy poprawności wprowadzonej modyfikacji przy użyciu narzędzia Schema Markup Testing Tool.
Czy istnieje związek pomiędzy odpowiednio wyeksponowanymi elementami rozszerzonymi w rezultatach wyszukiwania a skutecznością pozycjonowania? Na to pytanie trudno odpowiedzieć w jednoznaczny sposób. Dla Google nie ma oczywistych przesłanek, aby klasyfikować kod schema do determinantów efektywnego SEO. Niemniej jednak zakorzenienie danych strukturalnych poniekąd ułatwia pracę botom Google. Lepiej rozumieją one zawartość znajdującą się pod określonym adresem URL.
Wartość współczynnika CTR może spaść, jeśli wpadniemy w jedną z pułapek. Wszystko zależy od indywidualnego przypadku. Można więc być przygotowanym na duży odsetek kliknięć i wzmożone zainteresowanie swoją stroną. Warto jednak mieć na uwadze również inny scenariusz, który zakłada, że wyeksponowanie wszystkich najważniejszych informacji z poziomu listy SERP nie pobudza do dalszych aktywności w obrębie platformy.
Dane strukturalne należy implementować w kreatywny, nieszablonowy sposób, aby usprawnić działanie strony, a nie wręcz przeciwnie.
Aktualnie istnieje pokaźny zbiór znaczników strukturalnych zamieszczanych w kodzie na stronie WWW. Wśród nich na szczególną uwagę zasługują:
Dane strukturalne wykorzystywane są w celu zachęcania przyszłych klientów do odwiedzin danej platformy sprzedażowej za sprawą wyświetlania najbardziej użytecznych dla nich informacji. Czy gra jest warta świeczki? Jednogłośnie odpowiadamy: TAK. Warto sięgnąć więc po schema generator, by odpowiadać na wszelkie potrzeby konsumenckie.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.