DARMOWY AUDYT SEO

Schema generator – co to jest?

4 min czytania
Schema generator – co to jest?
Kategoria Pozycjonowanie

Warto rozpocząć od zdefiniowania pojęcia schema. To dane strukturalne, które w postaci kodu JSON-LD bądź Microdata implikowane są wewnątrz witryny internetowej. Ich misją jest zaprezentowanie treści na stronie WWW w jak najbardziej czytelny i uporządkowany sposób. Co więcej, umożliwiają wgląd w dodatkowy zakres informacji w rezultatach SERP.

Zarządzasz własną platformą sprzedażową i zamierzasz zaimplementować mikrodane do zasobów witryny? Koniecznie sięgnij po lekturę naszego artykułu i dowiedz się, schema generator co to jest.

Spis treści:

Schema generator z teoretycznego punktu widzenia

Najprościej rzecz ujmując, schema generator to instrument, za pośrednictwem którego generowany jest kod schema. Po włączeniu tego elementu w zasoby witryny można liczyć na dodatkowe udogodnienia w wynikach wyszukiwania. Przykładowo, rezultaty Google zostają uzupełnione o elementy angażujące użytkownika do zapoznania się z tym, co kryje w sobie strona internetowa. Z kolei dane strukturalne mają swój udział w obniżeniu współczynnika klikalności. Dlaczego? Powód jest banalnie prosty! Zamieszczając odpowiedź na skierowane zapytanie na liście SERP, poniekąd nie zachęcasz do dalszej eksploatacji e-sklepu.

W praktyce zamieszczanie uporządkowanych danych nie jest problematyczne, zwłaszcza jeśli w zasięgu ręki masz schema generator. Umożliwia on wygenerowanie gotowego kodu, który następnie implementowany jest w sekcji nagłówkowej. Nie bagatelizuj dopasowania tych danych do tego, co właściwie prezentuje określony URL.

Sprawdź: Optymalizacja treści na blogu – jak przyciągnąć uwagę odbiorców?

Praktyka czyni mistrza

Aby poznać od kuchni funkcjonalność schema generator, należy przeanalizować działanie jednego z narzędzi dostępnych pod adresami technicalseo.com bądź rankranger.com. Sama obsługa instrumentu nie rodzi większych trudności, jednak pod żadnym pozorem nie możesz bagatelizować wymogów wyszukiwarki. W związku z tym rozszerzone elementy powinny być możliwie jak najbardziej przyjazne internautom, a to oznacza zaniechanie praktyki: “im więcej, tym lepiej”.

Trojakie podejście do zamieszczonego kodu schema

Nie zawsze konieczne będzie zaimplementowanie danych strukturalnych, mających za zadanie urozmaicić aspekt wizualny strony w wyszukiwarce. Jeżeli jednak zdecydujesz się na to działanie, warto wiedzieć, w jaki sposób to zrobić.

  • Propozycja 1. Najprostszy wariant polega na umieszczeniu kodu HTML w sekcji body bądź head poprzez mikrodane.
  • Propozycja 2. Możesz sięgnąć po rozszerzenie RDF. Zazwyczaj implementowane jest w sekcjach body lub head oraz towarzyszą mu atrybuty np. “property”.
  • Propozycja 3. Postaw na znacznik JavaScript, JSON-LD. Podobnie jak w przypadku dwóch powyższych metod pojawia się on najczęściej w jednej z dwóch sekcji: body lub head. Ten wariant polecany jest przez lidera wyszukiwarek, czyli Google.

Nie wiesz, czy cały proces przebiegł zgodnie z planem? Zweryfikuj to! Dokonaj analizy poprawności wprowadzonej modyfikacji przy użyciu narzędzia Schema Markup Testing Tool.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Wdrożone rozszerzenia a preferencje SEO

Czy istnieje związek pomiędzy odpowiednio wyeksponowanymi elementami rozszerzonymi w rezultatach wyszukiwania a skutecznością pozycjonowania? Na to pytanie trudno odpowiedzieć w jednoznaczny sposób. Dla Google nie ma oczywistych przesłanek, aby klasyfikować kod schema do determinantów efektywnego SEO. Niemniej jednak zakorzenienie danych strukturalnych poniekąd ułatwia pracę botom Google. Lepiej rozumieją one zawartość znajdującą się pod określonym adresem URL.

Z jednej strony plusy, a z drugiej…

Wartość współczynnika CTR może spaść, jeśli wpadniemy w jedną z pułapek. Wszystko zależy od indywidualnego przypadku. Można więc być przygotowanym na duży odsetek kliknięć i wzmożone zainteresowanie swoją stroną. Warto jednak mieć na uwadze również inny scenariusz, który zakłada, że wyeksponowanie wszystkich najważniejszych informacji z poziomu listy SERP nie pobudza do dalszych aktywności w obrębie platformy.

Dane strukturalne należy implementować w kreatywny, nieszablonowy sposób, aby usprawnić działanie strony, a nie wręcz przeciwnie.

Sprawdź: Jak określać cele marketingowe przedsiębiorstwa?

Typologia znaczników strukturalnych

Aktualnie istnieje pokaźny zbiór znaczników strukturalnych zamieszczanych w kodzie na stronie WWW. Wśród nich na szczególną uwagę zasługują:

  • FAQ Page – wykorzystywane w witrynach zawierających pytania wraz z odpowiedziami.
  • Local Business – pojawiające się przy okazji przedsiębiorstw lokalnych. Prezentują podstawowe dane kontaktowe, w tym adres e-mail oraz odnośnik prowadzący do wizytówki Google czy opisu działalności.
  • Article – ułatwia wyszukiwarkom rozpoznanie takich informacji, jak autor wpisu, data publikacji czy wystawione rekomendacje.
  • Breadcrumb – “okruszki” wyznaczają kolejność witryn w menu nawigacyjnym.

Dane strukturalne wykorzystywane są w celu zachęcania przyszłych klientów do odwiedzin danej platformy sprzedażowej za sprawą wyświetlania najbardziej użytecznych dla nich informacji. Czy gra jest warta świeczki? Jednogłośnie odpowiadamy: TAK. Warto sięgnąć więc po schema generator, by odpowiadać na wszelkie potrzeby konsumenckie.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 8

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Proste techniki SEO, które musisz znać
Proste techniki SEO, które musisz znać
SEO jest strategią, którą powinien wdrożyć każdy właściciel strony WWW. Jednak które z działań są najważniejsze? Sprawdźmy to…
Jak zmierzyć autorytet strony?
Jak zmierzyć autorytet strony?
Domain Authority jest obecnie pożądanym wskaźnikiem na każdej stronie. Nasz wpis pomoże Ci zrozumieć ideę mierzenia wskaźnika autorytetu domeny.
Mapa przekierowań – czym jest i kiedy warto ją zastosować?
Mapa przekierowań – czym jest i kiedy warto ją zastosować?
Zmiana domeny czy migracja strony to wyzwania, z którymi wciąż zmagają się eksperci w zakresie SEO. Zastanawiasz się, jak poradzić sobie z tym zadaniem?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę