Pavel Danilyuk/pexels.com
Prowadzisz sklep internetowy? Zależy Ci na poprawie wyników sprzedaży? Poznaj fundamenty SEO dla sklepów internetowych. Zapraszamy!
Prowadząc sklep internetowy, musisz skupić się na większej ilości czynników niż sam produkt czy konkurencyjna cena. Współcześni klienci oczekują znacznie więcej – wartości pozamaterialnych, dzięki którym wracają do danego miejsca. W tej sytuacji kluczowa jest wiedza na temat optymalizacji i pozycjonowania strony w wynikach wyszukiwania. Czym jest SEO, SEM i PPC? Jakie mają znaczenie dla handlu elektronicznego? Dowiedz się, jakie elementy na stronie mogą poprawić Twoją widoczność w sieci.
SEO, czyli Search Engine Optimization, to proces, którego zadaniem jest zwiększenie widoczności oraz poprawienie pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Pojawienie się na pierwszej stronie listy wymaga jednak działań pochodzących z różnych obszarów – od technik informatycznych, po promocję wizerunku. SEO jest więc działaniem interdyscyplinarnym, które skupia się na bezpłatnych wynikach wyszukiwania w oparciu o wysoką jakość treści i techniczne aspekty związane ze strukturą strony.
SEM z kolei, czyli Search Engine Marketing, jest znacznie szerszym pojęciem i zawiera w sobie elementy SEO. W tym przypadku skupiamy się na dodatkowo na płatnych wynikach wyszukiwania, czyli przede wszystkim reklamie. Mowa tutaj o kampaniach PPC (Pay Per Click), linkach i artykułach sponsorowanych.
Czy wiesz, że pierwsze zakupy online miały miejsce już w 1979 roku? Michael Aldrich opracował technologię pozwalającą na zakup za pomocą telewizora i telefonu. Tak nastał początek telezakupów. Działania e-commerce polegają więc na zawieraniu transakcji za pomocą nowoczesnych technologii, współcześnie w większości za pośrednictwem sieci internetowej. Najbardziej popularnym przykładem są sklepy internetowe, których funkcjonowanie obejmuje wymianę towarów i usług, akcje promocyjne oraz strategie marketingowe.
Źródło: Daria Shevtsova/pexels.com
Czy wiesz, że w 2021 roku:
Myśl jak klient – zasada numer jeden. W pierwszej kolejności musisz dowiedzieć się, kto będzie korzystał z Twojego sklepu internetowego. Weź pod uwagę płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wykształcenie, pracę, problemy, zainteresowania oraz potrzeby swoich potencjalnych klientów. W tym momencie będziesz mieć możliwość pracy nad słowami kluczowymi, czyli frazami i hasłami, które korespondują z zapytaniami internautów. Stwórz więc bazę słów, za pomocą których będziesz optymalizować swoją stronę. Znajdź wszystkie słowa powiązane z Twoją branżą, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców.
W przypadku sklepów internetowych mamy do czynienia z szeroką ofertą produktów bądź usług. Aby ułatwić kupującym poruszanie się po stronie oraz odnajdywanie interesujących ich materiałów, zadbaj o podział na kategorie (oraz podkategorie). W tym celu przyda Ci się menu okruszkowe, czyli breadcrumbs. Dzięki niemu użytkownik jest w stanie określić swoją lokalizację na stronie, a roboty wyszukiwarek otrzymują jasny sygnał na temat struktury witryny, co przyspiesza jej indeksowanie. Przykładowe menu okruszkowe wygląda następująco: Strona główna -> Kobiety -> Sukienki -> Sukienki wieczorowe.
Absolutnym minimum w świecie e-commerce są obrazy i wideo. Musisz jak najlepiej zaprezentować produkt, który oferujesz. Postaw więc na multimedia wysokiej jakości, możliwość zbliżeń na detale oraz wideo ukazujące produkt w wersji 3D. Klienci są przede wszystkim wzrokowcami, musisz więc wykazać się w tym kontekście inwencją oraz oryginalnością, jednak nie możesz zapomnieć o najważniejszym – czytelności i przejrzystości.
Niestety same fotografie nie wystarczą. Klienci przede wszystkim poszukują informacji – to właśnie one przeważają o zakupie. Pamiętaj więc o:
Dowody społeczne są formą marketingu szeptanego. Jesteśmy ciekawi zdania osób, które skorzystały już z danej oferty – jest ona wówczas bardziej wiarygodna. Z jednej strony jest to przekazanie mocy perswazji, z drugiej zaś czynnik rankingowy dla wyszukiwarki. Strona spełnia wówczas założenia wytycznych E-A-T pod względem autorytetu i zaufania. Aby wzmocnić siłę rażenia, sięgnij do mediów społecznościowych oraz wizytówki Google Moja Firma.
Warto wykorzystać sformułowania zachęcające do podjęcia danej czynności, np. kliknięcia bądź dokonania zakupu. Im krótsze wezwanie, tym lepsze, ale musi mówić przede wszystkim językiem korzyści. Co zyska klient, klikając w wybrane miejsce? Musisz przykuć jego uwagę.
Nieocenionym wsparciem dla sklepów internetowych są płatne reklamy. Jest to najpopularniejszy model rozliczeniowy, w którym reklamodawca płaci jedynie za kliknięcie, a nie wyświetlenie reklamy. Dają one wgląd w analizowanie całej kampanii, ścisłe określenie grupy odbiorców oraz korzyści bądź strat, jakie ponosimy. Pamiętaj jednak, że wraz z zaprzestaniem kampanii kończą się rezultaty reklamy.
Strona docelowa jest formą wsparcia Twojej kampanii reklamowej. Jest to miejsce, które w przeciwieństwie do sony oficjalnej realizuje konkretny cel. W tym przypadku tworzymy możliwość zrealizowania transakcji.
Optymalizacja strony internetowej nie jest prostym zadaniem – wymaga wiele pracy. Jednak na szali jest sprzedaż oraz płynące z niej zyski. Nie możesz jednak zapominać, że każde działanie musi zostać zoptymalizowane pod kątem klienta. To on jest miarą Twoich działań, a jego zadowolenie kluczem do sukcesu. Przypomnij więc sobie własne doświadczenia transakcyjne i zastanów się, czego oczekiwałeś od sklepu internetowego, a następnie – co możesz dać swoim klientom?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.