Obecnie content to fundament pozycjonowania stron internetowych. Algorytmy Google czuwają nad zawartością witryn oraz jakością publikowanych treści. SEO Content to mieszanka przyjaznego przekazu i pewnych reguł.
W tekście przedstawiliśmy różne rodzaje treści, których wdrożenie może przyczynić się do osiągnięcia lepszego wyniku w rankingu Google. Sprawdź, jakie kategorie przekazów składają się na SEO Content oraz jakie mają znaczenie dla renomy witryny.
Wśród wielu osób opracowujących strategię SEO, pojawia się przekonanie, że najważniejszym miejscem dla optymalizacji stron są artykuły blogowe. Ważnym, a może najważniejszym elementem jest jednak główna zawartość Twojej witryny.
Jedną z fundamentalnych sekcji strony internetowej jest podstrona. Teksty, które na niej zamieszczasz, powinny zawierać kreatywny opis działalności firmy, jej historię oraz oferty. W tekstach należy umieścić frazy kluczowe, co często jest nie lada wyzwaniem dla zarządzającego witryną.
Koniecznością twórczą jest odpowiednio przygotowany opis produktów bądź oferowanych usług. Oprócz przedstawienia szeregu pozytywnych cech i funkcji dostępnego asortymentów, skłoń użytkownika do działania. Postaraj się zachęcić go do nabycia przedmiotów, dostępnych w Twojej witrynie. Używaj zwrotów niezbędnych w pozyskaniu uwagi internauty.
Opis oferty jest wymagany przez SEO, ale również powinien być opracowywany z myślą o konsumencie. To zasób wiedzy na temat propozycji oferty, który daje pogląd na to, czy dany produkt im odpowiada, czy też nie.
Na ich podstawie użytkownicy często decydują się odwiedzić daną witrynę bądź konsekwentnie rezygnują z tej aktywności. Opisy meta oddziałują na widoczność strony w wyszukiwaniach. Należy pamiętać o ich odpowiedniej długości. Co to oznacza w praktyce? Nie mogą zawierać zbyt dużej liczby znaków, a ich konstrukcja powinna opierać się na popularnym “call to action”, czyli angażować internautów do kliknięcia i odwiedzin zawartości witryny.
Aktualizacje są potrzebne, ale treści, które nie potrzebują systematycznej modyfikacji są równie bardzo pożądane. Mowa o pojęciu określanym jako “evergreen content”. Ta ponadczasowa treść wpływa na generowanie ruchu organicznego na stronie przez dłuższy okres.
To teksty obejmujące uniwersalne wskazówki, porady i tzw. life-hacki, charakteryzujące się długą żywotnością konwersji. Umiejętnie stworzony artykuł o powszechnej tematyce skłoni zarówno obserwujących, jak i nowych użytkowników do odwiedzin witryny.
Komunikacja z potencjalnym klientem stanowi integralny element rozwoju każdego biznesu. Oprócz wyczerpującego opisu produktów znajdujących się na Twojej stronie, dobrym pomysłem będzie zainwestowanie czasu w kreowanie artykułów blogowych. Powinny stanowić kompendium wiedzy związane z branżą, którą się zajmujesz. To wartościowe miejsce, zwłaszcza w kontekście przedstawiania świeżych rozwiązań oraz trendów.
Teksty na blogu mogą mieć różny charakter. Odpowiednio przygotowany pod kątem SEO artykuł powinien skupiać się na wiarygodnych nagłówkach (wpisujących się w działalność przedsiębiorstwa). Mile widziane są formy przewodników i poradników, ale również skondensowane oraz zwięzłe przekazy informacyjne.
Zapamiętaj: Blog jest wizytówką Twojej strony internetowej.
Nagrania audiowizualne to nieocenione narzędzie w pozyskaniu uwagi nawet najbardziej rozproszonego użytkownika internetowej sieci. Jednak, aby video okazało się trafionym pomysłem we wdrażanej strategii marketingowej, należy pamiętać o kilku ważnych punktach.
Kreując video-przekazy uwzględnij oczekiwania swoich adresatów. Zastanów się, w jaki sposób nagranie może zachęcić ich do skorzystania z Twojej oferty.
Zalecamy, aby przekazy audiowizualne były wzbogacone o transkrypcję. Zamieszczenie tekstu ma umożliwić wyszukiwarkom przeskanowanie Twojego nagrania i pozyskanie informacji na temat jego zawartości. Pomimo że sztuczna inteligencja botów zaskakuje, to nie zostały jeszcze wyposażone w umiejętność oglądania, a tym samym pozycjonowania video-nagrań. Prężny rozwój technologiczny sprawia, że to “jeszcze” niebawem może się zmienić.
Nie zapominaj o tym, aby dodać opis do nagrania oraz nieszablonowy tytuł.
Zamieszczając informacje na stronie internetowej, powinieneś skupiać się na jej strukturze. Dobry projekt witryny musi bazować na kilku podstawowych czynnościach, takich jak:
Treści SEO mogą przybierać różną formę. W zależności od profilu Twojej branży oraz oczekiwań potencjalnych klientów, wpływasz na sposób odbioru oraz zainteresowanie ofertą zamieszczoną w witrynie.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.