SEO Content: Naturalny sposób na pierwsze miejsce w rankingu

SEO Content: Naturalny sposób na pierwsze miejsce w rankingu

Anna Tarazevich/pexels.com

Obecnie content to fundament pozycjonowania stron internetowych. Algorytmy Google czuwają nad zawartością witryn oraz jakością publikowanych treści. SEO Content to mieszanka przyjaznego przekazu i pewnych reguł.

W tekście przedstawiliśmy różne rodzaje treści, których wdrożenie może przyczynić się do osiągnięcia lepszego wyniku w rankingu Google. Sprawdź, jakie kategorie przekazów składają się na SEO Content oraz jakie mają znaczenie dla renomy witryny.

SEO Content: wiedza w pigułce

Wśród wielu osób opracowujących strategię SEO, pojawia się przekonanie, że najważniejszym miejscem dla optymalizacji stron są artykuły blogowe. Ważnym, a może najważniejszym elementem jest jednak główna zawartość Twojej witryny.

Jedną z fundamentalnych sekcji strony internetowej jest podstrona. Teksty, które na niej zamieszczasz, powinny zawierać kreatywny opis działalności firmy, jej historię oraz oferty. W tekstach należy umieścić frazy kluczowe, co często jest nie lada wyzwaniem dla zarządzającego witryną.

Ciekawy opis oferty

Koniecznością twórczą jest odpowiednio przygotowany opis produktów bądź oferowanych usług. Oprócz przedstawienia szeregu pozytywnych cech i funkcji dostępnego asortymentów, skłoń użytkownika do działania. Postaraj się zachęcić go do nabycia przedmiotów, dostępnych w Twojej witrynie. Używaj zwrotów niezbędnych w pozyskaniu uwagi internauty.

Opis oferty jest wymagany przez SEO, ale również powinien być opracowywany z myślą o konsumencie. To zasób wiedzy na temat propozycji oferty, który daje pogląd na to, czy dany produkt im odpowiada, czy też nie.

Meta description: wezwij do działania

Na ich podstawie użytkownicy często decydują się odwiedzić daną witrynę bądź konsekwentnie rezygnują z tej aktywności. Opisy meta oddziałują na widoczność strony w wyszukiwaniach. Należy pamiętać o ich odpowiedniej długości. Co to oznacza w praktyce? Nie mogą zawierać zbyt dużej liczby znaków, a ich konstrukcja powinna opierać się na popularnym “call to action”, czyli angażować internautów do kliknięcia i odwiedzin zawartości witryny.

Evergreen content – co to takiego?

Aktualizacje są potrzebne, ale treści, które nie potrzebują systematycznej modyfikacji są równie bardzo pożądane. Mowa o pojęciu określanym jako “evergreen content”. Ta ponadczasowa treść wpływa na generowanie ruchu organicznego na stronie przez dłuższy okres.

To teksty obejmujące uniwersalne wskazówki, porady i tzw. life-hacki, charakteryzujące się długą żywotnością konwersji. Umiejętnie stworzony artykuł o powszechnej tematyce skłoni zarówno obserwujących, jak i nowych użytkowników do odwiedzin witryny.

Nie rezygnujmy z tekstów blogowych

Komunikacja z potencjalnym klientem stanowi integralny element rozwoju każdego biznesu. Oprócz wyczerpującego opisu produktów znajdujących się na Twojej stronie, dobrym pomysłem będzie zainwestowanie czasu w kreowanie artykułów blogowych. Powinny stanowić kompendium wiedzy związane z branżą, którą się zajmujesz. To wartościowe miejsce, zwłaszcza w kontekście przedstawiania świeżych rozwiązań oraz trendów.

Teksty na blogu mogą mieć różny charakter. Odpowiednio przygotowany pod kątem SEO artykuł powinien skupiać się na wiarygodnych nagłówkach (wpisujących się w działalność przedsiębiorstwa). Mile widziane są formy przewodników i poradników, ale również skondensowane oraz zwięzłe przekazy informacyjne.

Zapamiętaj: Blog jest wizytówką Twojej strony internetowej.

Video – niezbędnik w każdej strategii marketingowej

Nagrania audiowizualne to nieocenione narzędzie w pozyskaniu uwagi nawet najbardziej rozproszonego użytkownika internetowej sieci. Jednak, aby video okazało się trafionym pomysłem we wdrażanej strategii marketingowej, należy pamiętać o kilku ważnych punktach.

Myśl o odbiorcy

Kreując video-przekazy uwzględnij oczekiwania swoich adresatów. Zastanów się, w jaki sposób nagranie może zachęcić ich do skorzystania z Twojej oferty.

Transkrypcja

Zalecamy, aby przekazy audiowizualne były wzbogacone o transkrypcję. Zamieszczenie tekstu ma umożliwić wyszukiwarkom przeskanowanie Twojego nagrania i pozyskanie informacji na temat jego zawartości. Pomimo że sztuczna inteligencja botów zaskakuje, to nie zostały jeszcze wyposażone w umiejętność oglądania, a tym samym pozycjonowania video-nagrań. Prężny rozwój technologiczny sprawia, że to “jeszcze” niebawem może się zmienić.

Źródło: Anna Tarazevich/pexels.com

Nie zapominaj o tym, aby dodać opis do nagrania oraz nieszablonowy tytuł.

Sprawdź: Tu zabrać, a tam dodać. Czym jest content pruning i jakie ma znaczenie dla ruchu na stronie?

Projektowanie strony internetowej z dedykacją dla SEO

Zamieszczając informacje na stronie internetowej, powinieneś skupiać się na jej strukturze. Dobry projekt witryny musi bazować na kilku podstawowych czynnościach, takich jak:

  • wykreowanie podstawowych informacji o firmie,
  • zamieszczenie linków przekierowujących do głównej witryny po wpisaniu fraz z długim ogonem,
  • wykorzystanie tagów,
  • zlikwidowanie niepotrzebnych, powielonych treści.

Treści SEO mogą przybierać różną formę. W zależności od profilu Twojej branży oraz oczekiwań potencjalnych klientów, wpływasz na sposób odbioru oraz zainteresowanie ofertą zamieszczoną w witrynie.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Google Tag Manager – dlaczego warto z niego korzystać?

    Google Tag Manager – dlaczego warto z niego korzystać?

    Jak działa Google Tag Manager i jak wpływa na wydajność witryny? Dlaczego warto z niego skorzystać? Odpowiedzi znajdziesz w naszym nowym artykule!
    Zoptymalizowane strony produktów kluczem do zwiększenia konwersji

    Zoptymalizowane strony produktów kluczem do zwiększenia konwersji

    Prowadzisz sklep internetowy? Chcesz zwiększyć współczynnik konwersji? Zadbaj o optymalizację stron produktów!
    Jakie efekty przynosi pozycjonowanie stron?

    Jakie efekty przynosi pozycjonowanie stron?

    Większa rozpoznawalność marki, wzrost zaufania klientów i dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów to tylko kilka korzyści z pozycjonowania strony Twojego biznesu. Jesteś ciekaw wszystkich? Przeczytaj nasz artykuł!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę