Budowanie obecności marki w sieci to cel każdego współczesnego przedsiębiorcy. Aby jednak znaleźć się na szczycie listy wyników wyszukiwania, konieczne jest zastosowanie różnorodnych technik optymalizacyjnych i narzędzi marketingowych. Tylko najlepsze treści zyskają bowiem uznanie wyszukiwarki, która przedstawi je wówczas szerszej grupie odbiorców. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na pozycjonowanie jest SEO copywriting. Na czym polega i jak tworzyć wartościowe treści? Podpowiadamy!
Jako że środowisko internetowe nieustannie się rozwija, a postęp technologiczny zmusza przedsiębiorców do stosowania różnorodnych technik marketingowych, właściciele firm często zastanawiają się, SEO copywriting co to takiego.
Technika ta znana jest już w niemal wszystkich branżach, a każdy, kto chce zwiększyć grono swoich klientów w Internecie, decyduje się na zastosowanie jej w swojej strategii marketingowej. Na czym zatem polega?
SEO copywriting to sztuka pisania wartościowych treści na stronach internetowych czy w witrynach e-commerce, które skutecznie angażują potencjalnych klientów, zachęcając ich przy tym do skorzystania z oferty danej firmy lub dokonania konwersji. Wiele osób błędnie sądzi, że optymalizacja pod kątem SEO to wyłącznie działania mające na celu sprostanie wymaganiom wyszukiwarek. Okazuje się jednak, że największe znaczenie w procesie pozycjonowania ma jakość contentu i jego dostosowanie do oczekiwań konsumentów.
Wartościowe treści to takie, które udzielają odbiorcom niezbędnych wskazówek na temat danego produktu lub usługi, kompleksowo opisują dany temat oraz są w pełni poprawne gramatycznie, stylistycznie i ortograficznie. Trzeba jednak pamiętać, że SEO copywriting, mimo silnego ukierunkowania na potrzeby rynku docelowego, musi uwzględniać trafne słowa kluczowe. Dzięki nim treści dotrą do osób, które są nimi realnie zainteresowane, a strona internetowa uzyska lepszą widoczność w Google.
Wiemy już, co to jest SEO copywriting. Pojawia się zatem pytanie: jak stworzyć treści, które zachwycą potencjalnych klientów?
Jak już wspomnieliśmy, SEO copywriting jest jednym z najlepszych sposobów na rozszerzanie świadomości marki w sieci i pozyskiwanie nowych klientów. Aby jednak uzyskać najlepsze efekty, konieczne jest zastosowanie się do kilku ważnych zasad oraz skorzystanie z przydatnych narzędzi analitycznych. Stworzenie ciekawych artykułów może być bowiem niewystarczające. O czym więc warto pamiętać, tworząc treści pod kątem SEO? Sprawdźmy!
Dobór słów kluczowych jest jednym z najważniejszych aspektów tworzenia treści w zakresie SEO copywritingu. Dzięki właściwym frazom content dociera bowiem do osób, które poszukują danej oferty, a strona internetowa zajmuje wyższe pozycje na liście wyników wyszukiwania.
Odpowiednie słowa kluczowe można zidentyfikować za pomocą prostych w obsłudze narzędzi, takich jak Google Search Console, Ahrefs, Keyword Tool czy Google Analytics. Wskażą one nie tylko popularne w danej branży terminy, ale też zaprezentują ich konkurencyjność oraz trendy wyszukiwania w wybranym przedziale czasowym.
Podczas SEO copywritingu warto też zwrócić szczególną uwagę na słowa kluczowe long tail. Są one bardziej szczegółowe i znacznie mniej konkurencyjne niż standardowe frazy, dzięki czemu uzyskanie pożądanych wyników będzie o wiele łatwiejsze.
Struktura treści to czynnik, który wpływa zarówno na proces indeksowania strony internetowej, jak i wrażenia docelowych odbiorców. Aby dotrzeć do wielu nowych użytkowników oraz zdobyć przewagę nad konkurencją w rankingu Google, warto skupić się na opracowaniu właściwego układu każdego publikowanego artykułu.
Na szczególną uwagę zasługuje hierarchia nagłówków. Ważne, aby podzielić tekst na krótsze akapity oraz oznaczyć je odpowiednimi nagłówkami z zakresu od H1 do H6. Świetne efekty przyniesie również umieszczenie w śródtytułach docelowych słów kluczowych, które wskażą wyszukiwarce dokładny temat danego fragmentu tekstu.
Czytelność tekstu ma bezpośredni wpływ na wizerunek danej firmy. Jeśli użytkownik będzie miał problem z odczytaniem zawartości witryny, z pewnością uzna markę za niewiarygodną, rezygnując tym samym z zakupów. Warto więc upewnić się, że każdy fragment tekstu jest czytelny i zrozumiały. Oto aspekty, na które należy zwrócić szczególną uwagę:
Dzięki tym elementom użytkownicy bez problemu odczytają każdą treść, a szanse na to, że zdecydują się na konwersję, znacznie wzrosną.
SEO copywriting to nie tylko wysokiej jakości treści na stronie internetowej. Aby tekst cieszył się popularnością w sieci, należy go też odpowiednio oznaczyć. Na szczególną uwagę zasługują wówczas title tag i meta description. Dzięki tym elementom wyszukiwarka dokładnie określi temat witryny, dzięki czemu zajmie ona wyższą pozycję w rankingu Google.
Podczas optymalizacji tych elementów trzeba pamiętać, że title tag nie powinien przekraczać 70 znaków oraz być oryginalny i interesujący. Meta opis z kolei musi zmieścić się w zakresie 155-160 znaków. Trzeba też dodać, że opis strony ma charakter czysto marketingowy, dlatego zamiast na frazy kluczowe, warto postawić na angażujący odbiorcę, ciekawy przekaz.
Wielu właścicieli stron internetowych zapomina, że długość tekstu ma znaczenie w procesie jego pozycjonowania. Osoby, które wiedzą, co to jest SEO copywriting i znają podstawowe środki optymalizacji treści, zwracają szczególną uwagę na liczbę znaków w swoich publikacjach.
Trzeba zaznaczyć, że popadanie w skrajność z każdej strony przynosi fatalne skutki. Tekst nie powinien być ani za długi, ani za krótki. Dobrą praktyką jest tworzenie treści w zakresie od 3000 do 10000 znaków.
Projektanci stron internetowych często uważają, że SEO copywriting dotyczy wyłącznie tekstu. Nic bardziej mylnego. Mowa tu bowiem o wszelkich treściach udostępnianych w sieci, których zadaniem jest angażowanie odbiorców i pozyskiwanie nowych. Podczas optymalizacji strony trzeba więc zwrócić uwagę na takie elementy, jak artykuły, obrazy, zdjęcia czy treści wideo.
Każdy plik graficzny powinien mieć odpowiedni rozmiar oraz wyróżniać się wysoką jakością. Zastosowanie wartościowych obrazów w zawartości witryny korzystnie wpływa bowiem na czytelność treści oraz przykuwa uwagę użytkowników, co znacznie zwiększa szansę na konwersję.
Wiedząc już, co to jest SEO copywriting oraz znając podstawowe wyznaczniki wysokiej jakości treści, stworzenie angażujących artykułów nie powinno być żadnym problemem. Warto więc przeprowadzić dokładne badania słów kluczowych, zidentyfikować oczekiwania potencjalnych klientów oraz napisać teksty, które zachwycą docelowych odbiorców i zajmą wysoką pozycję w wyszukiwarce Google.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.