SEO copywriting – jak robić to dobrze?

SEO copywriting – jak robić to dobrze?

freestocks/unsplash.com

Budowanie obecności marki w sieci to cel każdego współczesnego przedsiębiorcy. Aby jednak znaleźć się na szczycie listy wyników wyszukiwania, konieczne jest zastosowanie różnorodnych technik optymalizacyjnych i narzędzi marketingowych. Tylko najlepsze treści zyskają bowiem uznanie wyszukiwarki, która przedstawi je wówczas szerszej grupie odbiorców. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na pozycjonowanie jest SEO copywriting. Na czym polega i jak tworzyć wartościowe treści? Podpowiadamy!

SEO copywriting – co to takiego?

Jako że środowisko internetowe nieustannie się rozwija, a postęp technologiczny zmusza przedsiębiorców do stosowania różnorodnych technik marketingowych, właściciele firm często zastanawiają się, SEO copywriting co to takiego.

Technika ta znana jest już w niemal wszystkich branżach, a każdy, kto chce zwiększyć grono swoich klientów w Internecie, decyduje się na zastosowanie jej w swojej strategii marketingowej. Na czym zatem polega?

SEO copywriting to sztuka pisania wartościowych treści na stronach internetowych czy w witrynach e-commerce, które skutecznie angażują potencjalnych klientów, zachęcając ich przy tym do skorzystania z oferty danej firmy lub dokonania konwersji. Wiele osób błędnie sądzi, że optymalizacja pod kątem SEO to wyłącznie działania mające na celu sprostanie wymaganiom wyszukiwarek. Okazuje się jednak, że największe znaczenie w procesie pozycjonowania ma jakość contentu i jego dostosowanie do oczekiwań konsumentów.

Wartościowe treści to takie, które udzielają odbiorcom niezbędnych wskazówek na temat danego produktu lub usługi, kompleksowo opisują dany temat oraz są w pełni poprawne gramatycznie, stylistycznie i ortograficznie. Trzeba jednak pamiętać, że SEO copywriting, mimo silnego ukierunkowania na potrzeby rynku docelowego, musi uwzględniać trafne słowa kluczowe. Dzięki nim treści dotrą do osób, które są nimi realnie zainteresowane, a strona internetowa uzyska lepszą widoczność w Google.

Wiemy już, co to jest SEO copywriting. Pojawia się zatem pytanie: jak stworzyć treści, które zachwycą potencjalnych klientów?

Sprawdź: Więcej wyświetleń Twoich produkcji? Żaden problem! – YouTube i SEO

SEO copywriting – TOP 6 wskazówek

Jak już wspomnieliśmy, SEO copywriting jest jednym z najlepszych sposobów na rozszerzanie świadomości marki w sieci i pozyskiwanie nowych klientów. Aby jednak uzyskać najlepsze efekty, konieczne jest zastosowanie się do kilku ważnych zasad oraz skorzystanie z przydatnych narzędzi analitycznych. Stworzenie ciekawych artykułów może być bowiem niewystarczające. O czym więc warto pamiętać, tworząc treści pod kątem SEO? Sprawdźmy!

Słowa kluczowe

Dobór słów kluczowych jest jednym z najważniejszych aspektów tworzenia treści w zakresie SEO copywritingu. Dzięki właściwym frazom content dociera bowiem do osób, które poszukują danej oferty, a strona internetowa zajmuje wyższe pozycje na liście wyników wyszukiwania.

Odpowiednie słowa kluczowe można zidentyfikować za pomocą prostych w obsłudze narzędzi, takich jak Google Search Console, Ahrefs, Keyword Tool czy Google Analytics. Wskażą one nie tylko popularne w danej branży terminy, ale też zaprezentują ich konkurencyjność oraz trendy wyszukiwania w wybranym przedziale czasowym.

Podczas SEO copywritingu warto też zwrócić szczególną uwagę na słowa kluczowe long tail. Są one bardziej szczegółowe i znacznie mniej konkurencyjne niż standardowe frazy, dzięki czemu uzyskanie pożądanych wyników będzie o wiele łatwiejsze.

Struktura treści

Struktura treści to czynnik, który wpływa zarówno na proces indeksowania strony internetowej, jak i wrażenia docelowych odbiorców. Aby dotrzeć do wielu nowych użytkowników oraz zdobyć przewagę nad konkurencją w rankingu Google, warto skupić się na opracowaniu właściwego układu każdego publikowanego artykułu.

Na szczególną uwagę zasługuje hierarchia nagłówków. Ważne, aby podzielić tekst na krótsze akapity oraz oznaczyć je odpowiednimi nagłówkami z zakresu od H1 do H6. Świetne efekty przyniesie również umieszczenie w śródtytułach docelowych słów kluczowych, które wskażą wyszukiwarce dokładny temat danego fragmentu tekstu.

Czytelność tekstu

Czytelność tekstu ma bezpośredni wpływ na wizerunek danej firmy. Jeśli użytkownik będzie miał problem z odczytaniem zawartości witryny, z pewnością uzna markę za niewiarygodną, rezygnując tym samym z zakupów. Warto więc upewnić się, że każdy fragment tekstu jest czytelny i zrozumiały. Oto aspekty, na które należy zwrócić szczególną uwagę:

  • gęstość słów kluczowych,
  • podział na akapity,
  • odpowiedni kolor tła i tekstu,
  • właściwy rozmiar czcionki,
  • wyróżniające się nagłówki,
  • obecność list i wypunktowań,
  • odpowiednia interlinia.

Dzięki tym elementom użytkownicy bez problemu odczytają każdą treść, a szanse na to, że zdecydują się na konwersję, znacznie wzrosną.

Metadane

SEO copywriting to nie tylko wysokiej jakości treści na stronie internetowej. Aby tekst cieszył się popularnością w sieci, należy go też odpowiednio oznaczyć. Na szczególną uwagę zasługują wówczas title tag i meta description. Dzięki tym elementom wyszukiwarka dokładnie określi temat witryny, dzięki czemu zajmie ona wyższą pozycję w rankingu Google.

Podczas optymalizacji tych elementów trzeba pamiętać, że title tag nie powinien przekraczać 70 znaków oraz być oryginalny i interesujący. Meta opis z kolei musi zmieścić się w zakresie 155-160 znaków. Trzeba też dodać, że opis strony ma charakter czysto marketingowy, dlatego zamiast na frazy kluczowe, warto postawić na angażujący odbiorcę, ciekawy przekaz.

Długość tekstu

Wielu właścicieli stron internetowych zapomina, że długość tekstu ma znaczenie w procesie jego pozycjonowania. Osoby, które wiedzą, co to jest SEO copywriting i znają podstawowe środki optymalizacji treści, zwracają szczególną uwagę na liczbę znaków w swoich publikacjach.

Trzeba zaznaczyć, że popadanie w skrajność z każdej strony przynosi fatalne skutki. Tekst nie powinien być ani za długi, ani za krótki. Dobrą praktyką jest tworzenie treści w zakresie od 3000 do 10000 znaków.

Obrazy

Projektanci stron internetowych często uważają, że SEO copywriting dotyczy wyłącznie tekstu. Nic bardziej mylnego. Mowa tu bowiem o wszelkich treściach udostępnianych w sieci, których zadaniem jest angażowanie odbiorców i pozyskiwanie nowych. Podczas optymalizacji strony trzeba więc zwrócić uwagę na takie elementy, jak artykuły, obrazy, zdjęcia czy treści wideo.

Źródło: Mimi Thian/unsplash.com

Każdy plik graficzny powinien mieć odpowiedni rozmiar oraz wyróżniać się wysoką jakością. Zastosowanie wartościowych obrazów w zawartości witryny korzystnie wpływa bowiem na czytelność treści oraz przykuwa uwagę użytkowników, co znacznie zwiększa szansę na konwersję.

Podsumowanie

Wiedząc już, co to jest SEO copywriting oraz znając podstawowe wyznaczniki wysokiej jakości treści, stworzenie angażujących artykułów nie powinno być żadnym problemem. Warto więc przeprowadzić dokładne badania słów kluczowych, zidentyfikować oczekiwania potencjalnych klientów oraz napisać teksty, które zachwycą docelowych odbiorców i zajmą wysoką pozycję w wyszukiwarce Google.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Co zrobić, aby witryna nie znalazła się na czarnej liście Google?

    Co zrobić, aby witryna nie znalazła się na czarnej liście Google?

    Optymalizacja treści to niezwykle złożony proces, w którym można popełnić wiele błędów. Warto więc wiedzieć, czego unikać, aby mieć szansę na sukces.
    Co to jest pozycjonowanie? Na czym polega SEO?

    Co to jest pozycjonowanie? Na czym polega SEO?

    Pozycjonowanie i SEO mają kluczowe znaczenie z punktu widzenia przygotowania takiej strony firmowej, która będzie w stanie przyciągać zainteresowanie użytkowników Internetu.
    Jak sprawdzić ruch na swojej i czyjejś stronie?

    Jak sprawdzić ruch na swojej i czyjejś stronie?

    Badanie ruchu na stronie internetowej swojej i konkurencji jest niezwykle przydatne podczas opracowywania strategii marketingowej. Dzięki temu możliwe jest sprawdzenie, jak dana witryna jest odbierana przez internautów. Czytaj dalej.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę