Vlada Karpovich/pexels.com
Wybór między SEO a Google Ads nie jest łatwy i może spędzać sen z powiek niejednemu właścicielowi strony internetowej. Te dwa z pozoru niezależne formy promowania treści mają ze sobą wiele wspólnego.
Podać można wiele sytuacji, w którym Google Ads okazuje się szybszym rozwiązaniem, które jest chętniej wybierane przez marketerów niż tradycyjne techniki SEO. Niestety, stosowanie tej strategii wymaga poniesienia pewnych kosztów w postaci rzeczywistej konieczność zapłaty za usługę oraz długiego czasu oczekiwania na efekty. Z kolei odpowiednie techniki SEO nieustannie wpływają na zwiększenie ruchu w Twoich witrynach w, co prawda, powolny, ale darmowy sposób.
Jaki jest zatem najlepszy wybór? Czy koniecznie należy zdecydować się na jedną z opcji? A może możliwa jest współpraca SEO i Google Ads?
SEO (search engine optimization) to metoda “ulepszania” strony internetowej Twojej firmy poprzez optymalizację jej treści. Aby ta forma mogła sprawnie funkcjonować, konieczne jest posiadanie wysokiej jakości zawartości Twojej witryny, odpowiednich słów kluczowych, linków promujących działalność w innych obszarach internetu i dokładnego obrazu odbiorcy, dla którego tworzone są treści. Sukces SEO uzależniony jest od wielu czynników oraz wymaga dużego wkładu w cały proces. Efekty działań mogą być widoczne po długim czasie, więc cierpliwość odgrywa tu kluczową rolę, Niemniej jednak, warto skorzystać z optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek, gdyż jej rezultaty mogą Cię mile zaskoczyć.
Google Ads to platforma reklamowa Google pay-per-click. Służy właścicielom firm, którzy chcą wykorzystać płatne promocje do rozpowszechniania swoich ofert w internecie. Reklamy PPC pojawiają się w wynikach wyszukiwania na górze lub na dole strony. Mogą być również umieszczone w serwisach, takich jak Youtube czy Gmail.
Koszt tej usługi wynika z liczby kliknięć w reklamę. Krótko mówiąc, im więcej użytkowników kliknie w ofertę, tym więcej będziesz musiał zapłacić Google.
Dostępnych jest wiele strategii wykorzystujących Google Ads. Działania związane z usługami PPC koncentrują się w głównej mierze bardziej na popularyzowaniu marki, niż na zwiększaniu ruchu na stronach. CPA pozwala dokładnie określić, jakie kroki podjął użytkownik po kliknięciu reklamy Google Ads. Jest to istotne w wyznaczaniu płatności. Jeśli konsument dokona zakupu, musisz zapłacić Google, jeśli kliknie w reklamę, a następnie opuści stronę – nic nie płacisz. Korzystanie w Google Ads wymaga szerokiej świadomości na temat tego procesu. Liczy się odpowiednia stawka, dobre słowo kluczowe i trafna treść reklamy w połączeniu z perfekcyjnie zoptymalizowanymi stronami docelowymi. Spełnienie wszystkich tych warunków zapewni Ci największe korzyści. Musisz też odpowiednio dobrać wydatki do zysków jakie wygenerują reklamy PPC, aby wszystkie te działania miały sens.
Początkujące firmy często obawiają się, że naturalne budowanie ruchu na stronie zajmie wieki. Korzystanie z Google Ads może znacznie przyspieszyć ten proces. Lepsze pozycjonowanie możesz osiągnąć dzięki SEO, natomiast pełna optymalizacja strony internetowej wymaga trochę czasu. Jeśli zależy Ci na szybkich rozwiązaniach, doskonałą opcją będzie wykorzystanie Google Ads w swojej strategii. Ty zajmiesz się tworzeniem najwyższej jakości treści na swoich stronach, a Google Ads skutecznie doprowadzi do Ciebie nowych użytkowników. Wszystko za sprawą odpowiednio dobranych słów kluczowych.
Pomyśl o SEO jak o drodze do osiągnięcia najwyższego stanowiska w firmie. Proces będzie wymagający i czasochłonny, ale efekt z pewnością Cię usatysfakcjonuje i ostatecznie stwierdzisz, że był wart tej ciężkiej pracy. Jeśli będziesz konsekwentny i stale będziesz stosował elementy swojej strategii marketingowej, SEO będzie w stanie umieścić Cię na najwyższych pozycjach wyników wyszukiwania Google.
Z kolei Google Ads to fascynujący, ale krótki proces. Zwiększony ruch to efekt twoich inwestycji w płatne reklamy. Jeśli przestaniesz płacić, przestaniesz również zauważać efekty. Nie jest to więc zbyt opłacalne i nie zachęca do stosowania na dłuższą metę. Usługi Google Ads mogą wykraczać poza Twój budżet, ale czas ich stosowania będzie niewątpliwie jednym z najlepszych w historii istnienia Twojej marki.
Połączenie strategii Google Ads i SEO może przynieść Ci niesamowite wyniki. Jeśli stawiasz pierwsze kroki w świecie internetowego biznesu, przydatne może okazać się zastosowanie płatnych reklam PPC, aby łatwo i szybko zwiększyć ruch na stronie. Analizując dodatkowo CPC i skuteczność słów kluczowych realnie zwiększysz efektywność swoich działań optymalizacyjnych.
Pamiętaj natomiast, aby nie polegać wyłącznie na Google Ads. Jeśli zrezygnujesz z SEO, osiągane przez Ciebie rezultaty nie będą trwałe i szybko wrócisz na miejsce, z którego zaczynałeś. Zwróć też uwagę, że Google Ads działa tylko dla Google. Użytkownicy korzystający z Yahoo czy Bing nie trafią na Twoje reklamy, a więc nie staną się Twoimi klientami.
Napływ ruchu z kampanii PPC jest ekscytujący, szczególnie dla młodej firmy. To świetny sposób na przedstawienie swojej marki nowym klientom i poprawę pozycji strony na liście wyników wyszukiwania.
Z pewnością już wiesz, że SEO i Google Ads nie konkurują ze sobą. Bez wykorzystania płatnych reklam wciąż jesteś w stanie zbudować dobrą stronę internetową, która przyciągnie wielu odbiorców. Warto jednak rozwinąć swoją strategię SEO o nowe możliwości, jakie daje właśnie Google Ads. Twoja firma nie będzie się rozwijać tylko dzięki reklamom PPC, ale też nie osiągnie maksymalnych zysków wykorzystując wyłącznie optymalizację treści. Odpowiednie działania SEO są podstawą Twojego sukcesu, ale wzbogacone o wykorzystanie platformy Google Ads, mogą zdziałać cuda. Rozważ zatem tę opcję podczas wybierania swojego sposobu marketingu internetowego.
Jeśli masz jakieś wątpliwości związane z optymalizacją treści, chętnie odpowiemy na Twoje pytania. Skontaktuj się z nami w celu poszerzenia swojej wiedzy i osiągnięcia wyników, na które zasługuje Twoja firma!
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.