cottonbro / pexels.com
Musisz wiedzieć, że SEO jest bardzo pomocne podczas prowadzenia sklepu internetowego. Przede wszystkim może podwoić Twoją sprzedaż, ale pewnie jest to dla Ciebie czarną magią. Dlatego postanowiliśmy napisać ten artykuł i zawrzeć w nim kilka wskazówek, jak podejść do SEO w e-Commerce, aby zwiększyć obecność swojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania oraz konwersje na niej.
Aby kompletnie uzupełnić Twoją wiedzę na temat SEO dla e-commerce przygotowaliśmy listę wskazówek, których powinieneś przestrzegać dla uzyskania jak najlepszych wyników.
Z pewnością nie raz zastanawiałeś się, jak pokazać swoim klientom, że produkt jest obecnie niedostępny i nie mogą go kupić. Musisz wiedzieć, że Istnieje wiele sposobów radzenia sobie z produktami, których nie ma w magazynie. My zalecamy nie ukrywać stron produktów niedostępnych oraz pozostawić je dostępne tak, jak są. Produkt nie zniknął z Twojego sklepu internetowego, tylko jest chwilowo niedostępny. Może w zamian warto zaoferować alternatywne produkty. Możesz to zrobić za pomocą pasków bocznych i widżetów w swojej witrynie. Jeśli masz takie same lub podobne przedmioty w różnych kolorach lub rozmiarach, pokaż je. Poinformuj klienta o przewidywanej dacie dostępności produktu w magazynie. Stosuj w tym celu licznik czasu lub inny sposób, aby wyświetlić przybliżony czas, kiedy produkt będzie ponownie dostępny w Twoim sklepie internetowym. Umieść ikonę zamówienia oczekującego na stronie i obiecaj, że produkt zostanie wysłany do klienta od razu, jak pojawi się w magazynie. Możesz również zrekompensować brak towarów na stanie małym rabatem, na inne produkty na stronie WWW. Dzięki temu możesz zadowolić swoich klientów, a to zmotywuje ich do czekania za upragnionym produktem.
Musisz mieć świadomość tego, że stare strony mają wartość SEO. Twoi klienci mogli nawet dodać je do paska zakładek. Usuwając przestarzałe strony z produktami, niepotrzebnie pozbawiamy naszą witrynę ze wszystkich tych korzyści. Zamiast tego, warto trwale przekierowywać strony internetowe do innych odpowiednich produktów lub nowszych wersji tego samego produktu. Kiedy przekierujesz stronę, Google otrzymuje sygnał, że chcesz indeksować drugą stronę zamiast tej starej. Postaraj się przekierować ją do kategorii nadrzędnej, aby klienci mogli wybierać spośród wielu opcji, które są zgodne z ich intencją. Warto również wyświetlać powiadomienie informujące, że produkt jest wygasły lub nieaktualny i zaoferuj klientom alternatywną opcję, łącząc się z innymi odpowiednimi produktami na tej samej stronie.
Źródło: Karolina Grabowska / pexels.com
Musisz pamiętać, że tak samo, jak w przypadku każdego innego produktu na stronie Twojego sklepu internetowego, dobra struktura informacji, wygląd witryny i linki wewnętrzne są kluczowe dla rankingu nowych stron produktów w sklepie internetowym. Z pewnością zapewni to szybszą analizę i indeksowanie Twoich stron przez roboty Google. Im mniej czasu algorytm musi poświęcić na indeksowanie Twojej witryny, tym szybciej powróci do niej następnym razem. Postaraj się zoptymalizować swój wygląd strony głównej, aby zawsze wyświetlać na niej nowe produkty, dzięki temu coraz więcej klientów będzie chciało odwiedzać te podstrony. Musisz również pamiętać, aby Twoje opisy produktów na stronie WWW nigdy nie były identyczne z tymi na stronie producenta! Google przykłada dużą wagę do oryginalnych treści. Nie chcesz więc, aby Twoja witryna zginęła w tłumie innych witryn, które skopiowały identyczny opis produktu od producentów.
Musisz być świadomy tego, że zarządzanie witryną E-Commerce może być trudnym zadaniem. Dlatego bardzo niewielu przedsiębiorców myśli o dodaniu unikalnych treści na każdej stronie produktu w swoim sklepie internetowym. Wiele z nich po prostu pobiera treści z innych witryn lub witryn producentów, co prowadzi do problemu powielania treści. Jeśli na stronie Twojego produktu nie ma nic więcej oprócz jego zdjęcia, to nie ma szans, aby Google zrozumiało, co chcesz zaprezentować, ponieważ boty nie potrafią zrozumieć samych obrazów. Staraj się zawsze dodawać unikalne treści na najważniejszych stronach produktów. Z pewnością może zająć Ci to bardzo dużą ilość czasu, ale nie musisz tego robić z dnia na dzień. Najważniejsze, aby starać się wzbogacać swoje strony w unikalne treści, a zobaczysz różnicę w konwersji!
Musisz wiedzieć, że strony kategorii Twoich produktów są najpotężniejszymi stronami w sklepie internetowym. Dlatego, należy obchodzić się z nimi ostrożnie, jeśli naprawdę chcesz uzyskać najlepsze SEO dla swojej strony WWW. Staraj się zaprojektować strony kategorii tak, jakbyś zaprojektował stronę docelową w swojej witrynie. Spróbuj dodać treść do stron kategorii. Google nigdy nie oceni strony internetowej bez unikalnej treści i nie zacznie jej indeksować. Ważną czynnością jest również tworzenie linków do stron kategorii. Warto w tym przypadku skorzystać z technik, takich jak blogowanie, marketing treści, czy płatne reklamy. Pomyśl również, aby użyć adresów URL, które są przyjazne dla wyszukiwarek.
Mamy nadzieję, że nasze wskazówki pomogły Ci zrozumieć przynajmniej na początku zrozumieć, jak działa SEO dla E-Commerce.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, Agencja SEO Poznań Grupa iCEA chętnie na nie odpowie!. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.