SEO dla małych firm – jak pozyskać wartościowe linki zwrotne?

SEO dla małych firm – jak pozyskać wartościowe linki zwrotne?

Jason Goodman/unsplash.cpom

Link building od zawsze jest jednym z najważniejszych elementów SEO. Algorytmy Google są stale modyfikowane, jednak tym, co pozostanie niezmienne, jest znaczenie wartościowych linków zwrotnych pozyskiwanych w celu zwiększenia widoczności witryny w wynikach wyszukiwania.

Sposób, w jaki Google ocenia jakość sieci linków, jest dość zrozumiały. Im bardziej wartościowe linki, tym wyższa ocena witryny i lepsze pozycjonowanie jej w Google.

Marketerzy z całego świata stosują strategie budowania linków jako jedną z najskuteczniejszych technik zwiększania ruchu w witrynie i generowania zaufania docelowych odbiorców.

W przypadku małej lub początkującej firmy trudno będzie jednak ustalić, od czego zacząć budowanie linków. Na szczęście nie jest to aż tak skomplikowane, gdyż istnieje kilka sprawdzonych wskazówek, dzięki którym łatwo można osiągnąć sukces w tej dziedzinie.

Czym są linki zwrotne?

Linki zwrotne, zwane również linkami przychodzącymi, są połączeniami między jedną stroną internetową a drugą. Warto też dodać, że czynniki te odgrywają istotną rolę w określaniu pozycji w rankingu Twojej witryny w wyszukiwarkach.

Gdy inne witryny łączą się z Twoją stroną, oznacza to, że uznają ją za wartościową i wartą przedstawienia szerszej publiczności. Z punktu widzenia wyszukiwarek wskazuje to, że Twoja witryna zasługuje na widoczność w wynikach wyszukiwania.

Aby jednak linki zwrotne miały pozytywny wpływ na ruch w witrynie, muszą być zdobywane w sposób naturalny i pochodzić z wiarygodnych źródeł. Mimo że możesz nie mieć zbyt dużej kontroli nad tym, kto linkuje do Twojej strony, istnieje kilka działań, które możesz podjąć, aby wzmocnić swoją strategię link buildingu.

Sprawdź: Krótki przewodnik po linkach zwrotnych

Znaczenie linków zwrotnych dla SEO

Linkami zajmuje się głównie algorytm Google Core. W ciągu ostatnich kilku lat nie dokonano w nim żadnych zmian. Obok wartościowych treści, jednym z najważniejszych czynników rankingowych jest posiadanie odpowiedniej jakości łączy zwrotnych.

Warto też zaznaczyć, że zgodnie z zasadami Google każdy link mający na celu manipulowanie rankingiem PageRank lub listą wyników wyszukiwania może zostać uznany za naruszenie wytycznych wyszukiwarki.

Źródło: Jason Goodman/unsplash.com

Aby więc maksymalnie wykorzystać potencjał swojej strategii i nie narazić witryny na karę od Google, warto zadbać o jakość swoich łączy i zoptymalizować związane z ich pozyskiwaniem działania.

Jak uzyskać wartościowe linki?

Oto kilka skutecznych sposobów na pozyskanie linków do swojej witryny. Dzięki ich umiejętnemu wykorzystaniu z pewnością zwiększysz widoczność swojej marki w sieci oraz ruch na stronie.

Zwróć uwagę na autorytet

Twoja reputacja w internecie zależy w głównej mierze od tego, kto mówi o Twojej marce.

Istnieje bowiem pewna ważna zależność. Kiedy strony, które cieszą się dużym uznaniem w swojej dziedzinie i posiadają bazę lojalnych użytkowników, odsyłają do Twojej witryny, ich wartość w pewnym stopniu przesyłana jest Twojej marce.

Dzięki temu Twoje treści uzyskują wiarygodność, a firma generuje wyższy wskaźnik zaufania docelowych odbiorców.

Znajdź zatem autorytatywne podmioty online, takie jak wpływowi blogerzy, popularne marki oraz witryny o dużym zasięgu, nawiąż z nimi relacje i postaraj się połączyć za pośrednictwem linkowania zewnętrznego.

Zoptymalizuj nazwę domeny

Eksperci SEO często spotykają się z pytaniem: „Czy nazwy domen mają jakikolwiek wpływ na SEO?”. Poniekąd tak. Nie oznacza to jednak, że należy upychać w tym elemencie wszystkie docelowe słowa kluczowe.

Z badań wynika bowiem, że umiejętnie skonstruowana nazwa domeny zawierająca odpowiednie słowa kluczowe może pomóc stronom internetowym pozyskać wartościowe linki zwrotne dla tychże fraz.

To świetna wiadomość dla firm, którym zależy na budowaniu organicznego ruchu w swojej witrynie.

Zadbaj o swoją wartość

Aby mieć pewność, że coraz więcej wartościowych witryn będzie linkować do Twojej strony, musisz przedstawić im treści, do których warto utworzyć linki zwrotne.

Krótko mówiąc, aby połączyć się z witrynami o wysokim autorytecie, sam musisz takowy posiadać.

Trzeba jednak zaznaczyć, że nie ma uniwersalnego sposobu na stworzenie skutecznej treści, zwłaszcza że wyszukiwarki nieustannie zmieniają sposób weryfikacji tego faktu. Każdy element zawartości w Twojej witrynie powinien być jednak zoptymalizowany pod kątem poprawności gramatycznej i merytorycznej, stanowić wiarygodne źródło informacji, a także przyciągać wzrok użytkownika za pomocą dobrze dobranych efektów wizualnych.

Twoje treści powinny odpowiadać na pytania najczęściej zadawane przez grupę docelowych odbiorców, stanowiąc jednocześnie popularny temat w sieci. Oto kilka form zawartości stron internetowych, z którymi najchętniej łączą się inne witryny:

  • szczegółowe poradniki,
  • infografiki,
  • wykresy, badania i diagramy,
  • case study,
  • analizy porównawcze,
  • e-booki,
  • podcasty,
  • interesujące obrazy,
  • filmy.

Wykorzystaj influencerów

Nawiąż relacje z popularnymi w sieci osobami, z których zdaniem liczy się znaczną części Twojej grupy docelowej.

Kiedy influencerzy będą mówić o Twojej marce, możesz być pewien, że witryna zanotuje większy ruch, a odbiorcy znacznie bardziej zaangażują się w prezentowaną zawartość.

Ta technika marketingowa jest szczególnie skuteczna w takich dziedzinach, jak uroda, podróże czy kulinaria. Współpraca z cieszącymi się popularnością influencerami okazać się może najlepszym sposobem na budowanie linków w obecnych czasach, dlatego warto wykorzystać jej potencjał i zawrzeć ten element w swojej strategii marketingowej.

Sprawdź: W jaki sposób generować linki zwrotne?

Podsumowanie

Budowanie linków zwrotnych to jeden z najważniejszych elementów SEO. Zdajemy sobie jednak sprawę, że będąc małą, początkującą firmą, trudno jest połączyć się z branżowymi gigantami. Z powyższymi wskazówkami szybko zbudujesz jednak swój wizerunek w sieci i zachęcisz popularnych twórców do łączenia się z Twoją marką. Nie czekaj więc i zacznij budować swoją strategię link buildingu już dziś!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Cele SMART w SEO

    Cele SMART w SEO

    W złożonym procesie pozycjonowania stron, dużą rolę odgrywa ustalenie celów SMART. O tym, jak je tworzyć w strategii SEO, dowiesz się z naszego artykułu.
    Google PageRank, czyli co wpływa na wartość sieci linków

    Google PageRank, czyli co wpływa na wartość sieci linków

    Jeśli chcesz zoptymalizować sieć linków w swojej witrynie, powinieneś dobrze zaznajomić się z PageRank. Podpowiemy Ci, na czym polega ten system!
    Mała firma w świecie SEO – przewodnik

    Mała firma w świecie SEO – przewodnik

    Prowadzisz małą firmę i pracujesz nad udoskonaleniem swojej strony internetowej? Poczuj się wielką rybą w wielkim stawie, wykorzystując techniki SEO.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.