Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) to doskonały sposób, w jaki firma może uzyskać widoczność wśród docelowych odbiorców. Niestety, SEO to nie przycisk, po wciśnięciu którego możesz osiągnąć natychmiastowy sukces.
Rozpoczęcie działań mających na celu poprawę pozycjonowania Twoich stron w wyszukiwarce może być ekscytujące, ale stawia na Twojej drodze również wiele wyzwań. Aby wygenerować konwersję musisz wznieść się w rankingach wyszukiwania, w czym pomocne okazać się może wsparcie agencji SEO, która umożliwi Ci zdefiniowanie konkretnych celów, a następnie ich skuteczne osiągnięcie.
SEO to złożony mechanizm, który wymaga kilku istotnych elementów do działania. Płatna reklama, treść, technika, zarządzanie mediami społecznościowymi i wiele innych – wszystko jest niezwykle istotne w procesie promowania Twojej strony w internecie.
Nie traktuj SEO zbyt ogólnikowo. Wyznacz cele, aby dokładnie wiedzieć, w czym pozycjonowanie stron może Ci pomóc. Dobrze przemyślana strategia może przynieść fantastyczne rezultaty!
Jasno określone cele dotyczące pozycji Twojej strony internetowej w wyszukiwarce mogą pomóc Ci dobrać odpowiednie słowa kluczowe, stać się zaufaną witryną wśród odbiorców, zwiększyć ich zaangażowanie, a co za tym idzie, także sprzedaż!
Jak wyznaczyć dobre cele?
Biorąc pod uwagę setki zadowolonych klientów, niezaprzeczalnie można stwierdzić, że pomoc agencji SEO jest nieoceniona podczas tworzenia skutecznego content marketingu. Istnieje wiele czynników, które mogą prowadzić do sukcesu w zakresie pozycjonowania stron. Poniżej zostały przedstawione te najważniejsze, które każda marka powinna jak najszybciej wcielić w życie.
Podejmując działania w kierunku SEO, Twoim pierwszym celem powinno być bezwarunkowe utrzymanie cierpliwości. Osiąganie sukcesu w tym zakresie to niezwykle złożony proces i niemożliwe jest, by zaistniał z dnia na dzień.
Chociaż działania te mogą początkowo wydawać się dość powolne, SEO nieustannie działa, analizując i ulepszając witrynę w celu odniesienia sukcesu. Musisz być więc cierpliwy i pozwolić swojej agencji SEO działać. Z pewnością dołoży ona wszelkich starań, by Twój triumf był czymś, co trwa, a nie istnieje tylko przez krótką chwilę.
Przed wyznaczeniem celów musisz zrozumieć od czego powinieneś zacząć. Z racji tego na początku projektu SEO konieczne są audyty, które pozwolą zespołowi szczegółowo spojrzeć na Twoją stronę internetową i zdecydować, co najlepiej na niej poprawić.
Po zakończeniu audytów możesz ustalić plan działania i stworzyć rzeczywiste cele, które doprowadzą do sukcesu Twojego projektu.
Wydaje się to oczywiste, ale również należy wspomnieć o tym, że zawsze powinieneś oczekiwać zwiększonego ruchu organicznego. Oznacza to bowiem, że proces SEO działa. Gdy Twoja witryna zanotuje zwiększony obrót, zyskujesz dwie bardzo istotne korzyści:
Odpowiednie strony internetowe to witryny, które skupiają większy ruch organiczny. Jeśli chodzi o SEO, generowanie trafności rozpoczyna się od wypromowania treści Twojej strony.
Wyznacz cele, aby wiedzieć co poprawić, a następnie zwiększyć ruch organiczny poprzez dokładną optymalizację treści. Aby poczynić pierwsze kroki w tym kierunku, możesz ulepszać zawartość swojej strony poprzez trafne dobranie słów kluczowych, właściwe zredagowanie istniejących już wpisów, polepszenie jakości treści i naprawienie tych odbiegających od normy.
Kiedy użytkownicy odwiedzają Twoją witrynę, ważnym jest, aby pozostali na niej jak najdłużej. Dzięki temu zaangażują się w Twoje treści i, być może, zakupią Twój produkt lub usługę. Jeśli jednak ktoś wejdzie na Twoją stronę i stwierdzi, że nie ma na niej treści, których poszukiwał – opuści ją. Mówimy wtedy o odrzuceniu.
Gdy współczynnik odrzuceń wzrośnie – rankingi witryny stopniowo zaczną spadać. Twój zespół SEO może pomóc Ci ustalić plan działania obejmujący aktualizację zawartości strony i jej opisów oraz optymalizację nagłówków, co będzie niezwykle pomocne w powrocie Twojej witryny na szczyt wyników wyszukiwania.
Wysoki współczynnik odrzuceń może łatwo przyćmić resztę wysiłków SEO. Na szczęście zespół ten może skutecznie zniwelować liczbę użytkowników niezadowolonych z treści na Twojej stronie i umieścić ją na szczycie wyników w wyszukiwarce.
Techniczne działania SEO są ważną częścią procesu ulepszania witryny, a zwiększenie szybkości strony powinno być pierwszym celem, którym powinieneś się zainteresować. Optymalny czas ładowania Twoich stron nie powinien być dłuższy niż 2 sekundy. Wszystko, co poza niego wykracza, zniechęca użytkownika i może prowadzić do wyższych współczynników odrzuceń i spadku pozycji w wyszukiwarce.
PageSpeed Insights i Pingdom to doskonałe sposoby, aby przetestować jakość prędkości Twojej witryny.
Każdy przeprowadzony test szybkości strony powie Ci, które jej obszary wymagają poprawy. Twój zespół SEO może następnie podjąć odpowiednie kroki, aby rozsądnie ustalić pożądane wskaźniki prędkości i jak najszybciej je osiągnąć.
Kroki natury technicznej, które Twoja agencja SEO może podjąć w celu poprawy prędkości, obejmują między innymi optymalizację obrazu, kompresję strony, skrócony czas reakcji serwera i redukcję przekierowań.
Jeśli jesteś gotowy, aby zacząć wyznaczać cele dla swojego SEO, ale nie wiesz, od czego zacząć, koniecznie skontaktuj się z nami. Sprawnie pomożemy Ci odszukać niedociągnięcia Twoich stron i z powodzeniem je naprawić, co przyniesie niesamowite efekty w postaci Twojej strony na pierwszym miejscu w wyszukiwarce.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.