SEO lubi świeżą treść

SEO lubi świeżą treść

Andrea Piacquadio/pexels.com

Marzeniem każdej osoby zarządzającej własną stroną internetową jest uzyskanie wiodącej pozycji w rankingu wyszukiwania. My to wiemy i rozumiemy. Niestety, nie ma jednej, konkretnej drogi, którą należałoby podążać, by zyskać to zaszczytne miejsce. Zainwestowanie w pozycjonowanie witryny i zatrudnienie zespołu profesjonalistów to czasami za mało. SEO wymaga dużego nakładu energii, czasu i kreatywności. Postaw na świeżość zawartości swojej witryny i obserwuj efekty (gwarantujemy, nie zawiedziesz się).

Update rzecz święta

Złota myśl na dziś: Nową treścią nie nazwiemy nieznacznej aktualizacji istniejącej zawartości. Jeżeli dokonasz dużych, widocznych modyfikacji, wtedy możemy nazwać tę zmianę „świeżą”.

Postaraj się, aby stworzona przez Ciebie zawartość była zupełnie nowa. Wyszukiwarki chętniej przeprowadzają research stron, u których zauważalne są systematyczne zmiany. Przyjmują, że regularnie aktualizowane witryny stanowią bogatsze, bardziej wartościowe źródło pozyskiwania informacji dla użytkownika niż strony, w których nie są wprowadzane regularne aktualizacje.

Sprawdź: Co zrobić, kiedy brakuje pomysłów na artykuł blogowy?

Atrakcyjność świeżych treści

Poprawnie zoptymalizowana i dopasowana do grupy docelowej nowa zawartość zyskuje na znaczeniu z perspektywy Google’a. Prezentujemy, w jaki sposób świeże treści wpływają na SEO.

Złodziejka uwagi robotów indeksujących

Nowa zawartość przyciąga uwagę botów, które skanują i indeksują Twoją stronę internetową. Wyszukiwarka nie bierze pod uwagę liczby fraz kluczowych, które znajdują się tylko na jednej stronie. Co więcej, ich nadmiar wcale nie jest dobrym rozwiązaniem. W przeciwieństwie do tworzenia dużej ilości treści, w której naturalnie wykorzystujemy słowa kluczowe.

Nowość zwiększa ruch na stronie

Świeże treści wpływają na zaangażowanie użytkowników odwiedzających Twoją stronę. To jednocześnie ma bezpośredni wpływ na zmniejszenie współczynnika odrzuceń, a tym samym wydłużenie czasu trwania sesji.

Źródło: Karolina Grabowska/pexels.com

Tworząc nowsze przekazy, zwiększasz zainteresowanie internautów przeglądających stronę. Dostrzegalny jest Twój wkład związany z wprowadzaniem nowości, a to pozytywnie wpływa na odbiór konsumentów. Prosty przekaz: odbiorcy chętniej wracają do witryn, w których regularnie publikowana jest treść.

Treści typu fresh równa się dobrze budowane linki

Nowa strona to okazja do umieszczania wewnętrznych linków do innych stron. Silnie zbudowane dają szansę na zyskanie wsparcia zaufanych witryn w formie linków zwrotnych oraz zwiększenie sygnałów dotyczących wiarygodności Twojej strony.

Jak często tworzyć świeże treści?

Niestety, nie ma jednej, jasnej odpowiedzi na to pytanie. Jest to uzależnione od wielu czynników, takich jak pozycja na rynku, obecność konkurencji czy branża.

Wyobraź sobie następującą sytuację. Mieszkasz w większym mieście, załóżmy, w Warszawie. Zajmujesz się zawodowo montażem nagrań ślubnych. Rynek jest konkurencyjny, wobec tego, potencjalni klienci będą od Ciebie wymagać systematyczności w aktualizowaniu oferty. W tej sytuacji pojawienie się nowego contentu będzie czymś naturalnym.

Inaczej sytuacja przedstawiać się będzie, gdy pracujesz w mniejszej miejscowości i jesteś przedstawicielem jednej z niewielu branż tam obecnych. Umieszczenie jednego posta na stronie może okazać się wystarczające.

Twoje priorytety w tworzeniu nowych przekazów

Tworzenie wielu treści powinno iść w parze z ich dobrą jakością. Sprecyzuj cele, zdecyduj, jak często możesz zamieszczać wpisy na stronie. Może to być raz w tygodniu, dwa razy w tygodniu, a może…raz w miesiącu? Dokładny plan publikacji umożliwi Ci osiągnięcie sukcesu.

Pamiętaj, że priorytetem jest budowanie przez Ciebie dobrej renomy jako eksperta. Zamieszczane treści wraz z fotografiami stanowią wizytówkę, dlatego często popełniane błędy i niechlujne komunikaty, mogą zniechęcać użytkowników sieci do ponownego odwiedzenia Twojej witryny.

Fresh content - gdzie?

Pewnie zastanawiasz się, gdzie możesz zamieszczać nowe treści. Dobrym rozwiązaniem jest dodanie podstrony, która umożliwi podgląd nowych produktów bądź oferowanych usług. Poza tym w tworzeniu świeżej zawartości może wspomóc Cię blog. Nie jest tajemnicą, że za ich sprawą możliwe jest zwiększenie rangi w wyszukiwaniach Google.

Kto nie lubi historii? Faktycznie, storytelling, wszechobecny w marketingu, a zwłaszcza w reklamie, może zostać wykorzystany również w promowaniu nowych treści. Przedstawienie ciekawostek z biura czy profili konsumentów może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Dobrym pomysłem jest też stworzenie zakładki z najczęściej zadawanymi pytaniami. Popularne FAQ powinno być aktualizowane co kilka miesięcy, celem uzupełniania powielających się pytań na stronie.

Sprawdź: Rynek niszowy – jak tworzyć dobrą treść?

Plan to wszystko, czego potrzebujesz

Będziemy powtarzać to jak mantrę. Ilość nie jest równoznaczna z jakością, dlatego opracowanie planu z uwzględnieniem częstotliwości publikacji nowych treści to połowa sukcesu. Dlaczego połowa? Liczy się również Twoja samodyscyplina i wytrwałość twórcza. Nie zapominaj, dla kogo tworzysz przekazy na stronie i co, tak naprawdę, chcesz osiągnąć.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Buzz marketing – charakterystyka

    Buzz marketing – charakterystyka

    Chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób niewielkim kosztem prowadzić skuteczne działania marketingowe? Zapoznaj się z metodą, jaką jest buzz marketing. Jakie możemy wyróżnić rodzaje marketingu szeptanego? Sprawdź już teraz!
    Ile kosztuje pozycjonowanie? Cena za pozycjonowanie stron oraz sklepów internetowych

    Ile kosztuje pozycjonowanie? Cena za pozycjonowanie stron oraz sklepów internetowych

    Z tej części naszego poradnika dowiesz się więcej o różnicach cenowych w pozycjonowaniu stron www oraz sklepów online. Okazuje się, że obie usługi mogą się od siebie znacznie różnić.
    Tworzenie atrakcyjnych treści – TOP 5 wskazówek

    Tworzenie atrakcyjnych treści – TOP 5 wskazówek

    Niskiej jakości treści mogą doprowadzić witrynę do upadku. Brak odbiorców to brak zysków. Podpowiemy Ci zatem, jak łatwo rozwiązać ten problem!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę