Marzeniem każdej osoby zarządzającej własną stroną internetową jest uzyskanie wiodącej pozycji w rankingu wyszukiwania. My to wiemy i rozumiemy. Niestety, nie ma jednej, konkretnej drogi, którą należałoby podążać, by zyskać to zaszczytne miejsce. Zainwestowanie w pozycjonowanie witryny i zatrudnienie zespołu profesjonalistów to czasami za mało. SEO wymaga dużego nakładu energii, czasu i kreatywności. Postaw na świeżość zawartości swojej witryny i obserwuj efekty (gwarantujemy, nie zawiedziesz się).
Złota myśl na dziś: Nową treścią nie nazwiemy nieznacznej aktualizacji istniejącej zawartości. Jeżeli dokonasz dużych, widocznych modyfikacji, wtedy możemy nazwać tę zmianę „świeżą”.
Postaraj się, aby stworzona przez Ciebie zawartość była zupełnie nowa. Wyszukiwarki chętniej przeprowadzają research stron, u których zauważalne są systematyczne zmiany. Przyjmują, że regularnie aktualizowane witryny stanowią bogatsze, bardziej wartościowe źródło pozyskiwania informacji dla użytkownika niż strony, w których nie są wprowadzane regularne aktualizacje.
Poprawnie zoptymalizowana i dopasowana do grupy docelowej nowa zawartość zyskuje na znaczeniu z perspektywy Google’a. Prezentujemy, w jaki sposób świeże treści wpływają na SEO.
Nowa zawartość przyciąga uwagę botów, które skanują i indeksują Twoją stronę internetową. Wyszukiwarka nie bierze pod uwagę liczby fraz kluczowych, które znajdują się tylko na jednej stronie. Co więcej, ich nadmiar wcale nie jest dobrym rozwiązaniem. W przeciwieństwie do tworzenia dużej ilości treści, w której naturalnie wykorzystujemy słowa kluczowe.
Nowość zwiększa ruch na stronie
Świeże treści wpływają na zaangażowanie użytkowników odwiedzających Twoją stronę. To jednocześnie ma bezpośredni wpływ na zmniejszenie współczynnika odrzuceń, a tym samym wydłużenie czasu trwania sesji.
Tworząc nowsze przekazy, zwiększasz zainteresowanie internautów przeglądających stronę. Dostrzegalny jest Twój wkład związany z wprowadzaniem nowości, a to pozytywnie wpływa na odbiór konsumentów. Prosty przekaz: odbiorcy chętniej wracają do witryn, w których regularnie publikowana jest treść.
Nowa strona to okazja do umieszczania wewnętrznych linków do innych stron. Silnie zbudowane dają szansę na zyskanie wsparcia zaufanych witryn w formie linków zwrotnych oraz zwiększenie sygnałów dotyczących wiarygodności Twojej strony.
Niestety, nie ma jednej, jasnej odpowiedzi na to pytanie. Jest to uzależnione od wielu czynników, takich jak pozycja na rynku, obecność konkurencji czy branża.
Wyobraź sobie następującą sytuację. Mieszkasz w większym mieście, załóżmy, w Warszawie. Zajmujesz się zawodowo montażem nagrań ślubnych. Rynek jest konkurencyjny, wobec tego, potencjalni klienci będą od Ciebie wymagać systematyczności w aktualizowaniu oferty. W tej sytuacji pojawienie się nowego contentu będzie czymś naturalnym.
Inaczej sytuacja przedstawiać się będzie, gdy pracujesz w mniejszej miejscowości i jesteś przedstawicielem jednej z niewielu branż tam obecnych. Umieszczenie jednego posta na stronie może okazać się wystarczające.
Tworzenie wielu treści powinno iść w parze z ich dobrą jakością. Sprecyzuj cele, zdecyduj, jak często możesz zamieszczać wpisy na stronie. Może to być raz w tygodniu, dwa razy w tygodniu, a może…raz w miesiącu? Dokładny plan publikacji umożliwi Ci osiągnięcie sukcesu.
Pamiętaj, że priorytetem jest budowanie przez Ciebie dobrej renomy jako eksperta. Zamieszczane treści wraz z fotografiami stanowią wizytówkę, dlatego często popełniane błędy i niechlujne komunikaty, mogą zniechęcać użytkowników sieci do ponownego odwiedzenia Twojej witryny.
Pewnie zastanawiasz się, gdzie możesz zamieszczać nowe treści. Dobrym rozwiązaniem jest dodanie podstrony, która umożliwi podgląd nowych produktów bądź oferowanych usług. Poza tym w tworzeniu świeżej zawartości może wspomóc Cię blog. Nie jest tajemnicą, że za ich sprawą możliwe jest zwiększenie rangi w wyszukiwaniach Google.
Kto nie lubi historii? Faktycznie, storytelling, wszechobecny w marketingu, a zwłaszcza w reklamie, może zostać wykorzystany również w promowaniu nowych treści. Przedstawienie ciekawostek z biura czy profili konsumentów może okazać się strzałem w dziesiątkę.
Dobrym pomysłem jest też stworzenie zakładki z najczęściej zadawanymi pytaniami. Popularne FAQ powinno być aktualizowane co kilka miesięcy, celem uzupełniania powielających się pytań na stronie.
Będziemy powtarzać to jak mantrę. Ilość nie jest równoznaczna z jakością, dlatego opracowanie planu z uwzględnieniem częstotliwości publikacji nowych treści to połowa sukcesu. Dlaczego połowa? Liczy się również Twoja samodyscyplina i wytrwałość twórcza. Nie zapominaj, dla kogo tworzysz przekazy na stronie i co, tak naprawdę, chcesz osiągnąć.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.