SEO Newsy #02: MUM odsyła BERTa na emeryturę

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Redakcja SEO Newsów

Klaudia Pawłowska, Justyna Krupa, Michał Szylko i Michał Nawrocki trzymają rękę na pulsie, żeby co tydzień dostarczać Wam najważniejsze wiadomości ze świata SEO. Więcej

4 października 2021

Kolejny tydzień, kolejne aktualności! Co ciekawego działo się w zeszłym tygodniu w świecie SEO? Dlaczego jednym zaczęło spadać, a innym rosnąć? Co kryje się pod literami MUM? I jak wielkość liter w adresie wpływa na pozycjonowanie stron internetowych? Odpowiedzi znajdziecie w naszym cyklicznym przeglądzie wiadomości.  

Duża aktualizacja algorytmu Google 24 i 25 września

W zeszły weekend 24 i 25 września prawdopodobnie miała miejsce kolejna aktualizacja algorytmu Google. Nie została jeszcze potwierdzona, ale wydaje się, że jest to bardzo duża aktualizacja, patrząc na narzędzia śledzące.

Źródło:

https://www.seroundtable.com/google-search-ranking-algorithm-update-32159.html

Google: W adresach URL uwzględniana jest wielkość liter

Zdaniem Johna wielkość liter ma znaczenie w adresach URL. Sytuację można przyrównać do sytuacji z trailling slash, kiedy to Google wybiera sobie za pomocą linków kanonicznych „właściwą wersję” i to ją pokazuję w serpach. Co ciekawe wielkość liter ma też znaczenie w robots.txt

Źródło:

https://www.searchenginejournal.com/google-urls-are-case-sensitive/421264/

Google ogłasza przeprojektowanie wyszukiwania przy użyciu algorytmu MUM

Nie od dziś wiadomo, że Google tak bardzo uwielbia swoich użytkowników, że chce coraz lepiej zaspokajać ich potrzeby i udzielać kompleksowych odpowiedzi, szczególnie na złożone zapytania. Tak powstał nowy algorytm, następca znanego wszystkim BERTa, MUM. Jedną z jego nowych funkcji jest “co warto wiedzieć?”. Wyświetla ona najpopularniejsze ścieżki, jakie użytkownicy obierają w celu zgłębienia danego tematu.

Źródło:

https://www.searchenginejournal.com/google-search-redesign/421415/