Fox / pexels.com
Z pewnością obiło Ci się o uszy, że optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) jest najważniejszym narzędziem digital marketingu, które powinieneś wykorzystać w swojej witrynie. Nie ulega to najmniejszym wątpliwościom. Bez odpowiedniej strategii strony internetowe skazane są na porażkę, więc optymalizacja treści powinna być priorytetem każdego twórcy.
O wysokiej jakości treści świadczy kilka istotnych czynników, które powinny stać się Twoim priorytetem na samym początku przygody z SEO. Wartościowa zawartość strony to nie tylko taka, która zainteresuje użytkowników, ale też taka, która spotka się z uznaniem wyszukiwarek. Optymalizacja treści to czynnik, który zapewnia Ci widoczność na liście wyników wyszukiwania konkretnych słów kluczowych, a na tym powinno zależeć Ci najbardziej, gdyż wyższa pozycja oznacza większą liczbę odbiorców, a co za tym idzie, również lepsze wyniki sprzedażowe.
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (w skrócie SEO) to technika marketingowa stosowana w celu zaangażowania użytkowników i pozyskania nowych klientów, co ostatecznie wpływa również na ocenę wyszukiwarek. Osoby, które trafiają do Twojej witryny, klikając link z listy wyników wyszukiwania są określane jako ruch organiczny.
Chociaż Google nie przedstawił dokładnego algorytmu, którego używa do budowania rankingów stron internetowych, przeprowadzono liczne badania i zidentyfikowano czynniki, które wpływają na umieszczenie witryny w organicznych rankingach wyszukiwarek.
Wyodrębniono w ten sposób dwa obszary, które wpływają na to, jaką pozycję zajmuje Twoja witryna w SERP. Czynniki te są określane jako on-site SEO i off-site SEO.
SEO on-site obejmuje wszystkie zmiany i działania wprowadzane w postach na stronach witryny.
Ten rodzaj optymalizacji dotyczy treści, które zawierają wartościowe słowa kluczowe. Działania SEO on-site mają na celu zapewnienie, że boty wyszukiwarek zrozumieją temat prezentowanych treści i odpowiednio dobiorą ich pozycję w rankingu SERP.
Techniki SEO off-site obejmują wykorzystanie innych witryn w celu poprawy rankingów i zbudowania sieci wartościowych linków zwrotnych.
Aby działać w kierunku SEO off-site, musisz opracować strategię przyciągania linków zwrotnych do swojej witryny. Pomoże Ci to zwiększyć autorytet swojej marki i korzystnie wpłynąć na jej wizerunek. Skutkować będzie to zwiększonym ruchem na stronie, więc tego typu działania powinny być Twoim priorytetem.
Aby uzyskać więcej linków zwrotnych na swojej stronie możesz skorzystać z wielu różnych metod, takich jak na przykład promowanie treści w mediach społecznościowych. Warto również pomyśleć o tworzeniu gościnnych wpisów na innych blogach, dzięki czemu przyciągniesz do siebie nowych odbiorców.
Zwróć uwagę na to, że możesz zwiększyć liczbę osób przeglądających Twoją witrynę, tworząc płatne reklamy w wyszukiwarkach, innych witrynach i mediach społecznościowych. Pamiętaj jednak, że większość ruchu pochodzi z bezpłatnych wyników wyszukiwania.
Organiczne pozycje na liście wyników wyszukiwania sprawiają, że Twoja marka staje się bardziej wiarygodna, a klienci są skłonni zaufać jej i przejść do dokonywania zakupów. Korzystnie wpływasz w ten sposób na wizerunek marki.
Nie zapominaj jednak, że skupianie się na słowach kluczowych to tylko połowa sukcesu. Optymalizacja treści to zestaw wielu innych taktyk, których różne kombinacje mogą przynieść odmienne rezultaty.
Źródło: Gabriel Peter / pexels.com
Bycie na bieżąco z najbardziej trafnymi słowami kluczowymi poszukiwanymi przez użytkowników to tylko połowa sukcesu. Musisz upewnić się, że Twoja witryna stale się rozwija i pasuje do założeń najnowszych algorytmów wyszukiwarek. Pamiętaj, SEO nie ma końca. Optymalizacja treści musi przebiegać nieustannie, w przeciwnym wypadku możesz narazić się na straty tego, co osiągnąłeś do tej pory.
Często popełnianym błędem jest brak aktualizacji zawartości witryny. Nikt nie chce przecież czytać starych, nieaktualnych informacji, które pojawiły się na innych kanałach już setki razy. Dbałość o świeże treści jest warunkiem koniecznym, jeśli chcesz zająć wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania konkretnych słów kluczowych.
Rozważ też dodanie wysokiej jakości obrazów i filmów, które korzystnie wpłyną na wrażenia użytkownika i sprawią, że z pewnością powróci on do Twojej witryny.
Twoim najważniejszym zadaniem powinno być zmniejszenie współczynnika odrzuceń, więc zadbaj o to, aby użytkownicy po kliknięciu w link do Twojej strony dostali dokładnie to, czego poszukiwali i mogli zaangażować się w prezentowaną treść.
Musisz wiedzieć, że szybkość ładowania strony to czynnik, na który Google zwraca uwagę podczas procesu pozycjonowania. Co więcej, użytkownicy również doceniają, kiedy witryna otwiera się w ciągu sekundy. Jeśli ładowanie potrwa dłużej, możesz być pewien, że opuszczą Twoją stronę i prawdopodobnie nigdy do niej nie wrócą. Zadbaj więc o szybkość swojej witryny poprzez dostosowanie usług hostingowych lub pozbycie się niepotrzebnych elementów, które tylko ją spowalniają.
Kolejnym ważnym elementem jest responsywność witryny, czyli jej możliwość dostosowania się do urządzeń różnych wymiarów. Jeśli chcesz cieszyć się uznaniem w oczach użytkowników, zadbaj o to, aby Twoja strona była równie dobrze funkcjonalna i prosta w nawigacji zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i stacjonarnych. Korzystnie wpłyniesz w ten sposób na wrażenia użytkownika i sprawisz, że pozostanie z Tobą na dłużej.
SEO to bardzo złożony mechanizm, który powinien stale ewoluować pod wpływem zmian algorytmów wyszukiwarek. Raz przeprowadzona optymalizacja nie będzie wiecznie przynosiła satysfakcjonujących efektów. Ważna jest zatem systematyczność działań, które pozwolą na osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania i pozyskanie nowych odbiorców. Nie czekaj więc i zacznij działać już dziś! W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.