DARMOWY AUDYT SEO

SEO vs SEM – co wybrać?

SEO vs SEM – co wybrać?

Pixabay/pexels.com

Bez wątpienia zależy Ci na zwiększeniu ruchu na swojej stronie. Kluczową rolę może w tym odegrać zastosowanie content marketingu. Czy wiesz natomiast, jaka jest różnica między SEO a SEM?

Odpowiednie strategie dotyczące optymalizacji treści są w stanie pomóc Ci zwiększyć swój udział w internetowym rynku. Jedną z kwestii, która jest dla klientów agencji SEO najtrudniejsza do zrozumienia, jest różnica między SEO a SEM. Terminy te bardzo często stosowane są zamiennie, lecz określają dwa bardzo odmienne zestawy działań.

Poniżej zaprezentowano najistotniejsze informacje, które pozwolą Ci poznać różnicę między SEO a SEM.

Na czym opierają się te procesy?

Wiesz już, że terminy te są bardzo często mylone, szczególnie przez początkujących marketerów. Czym się jednak różnią?

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) określa promowanie strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Proces ten polega na odpowiednim dostosowaniu Twoich treści do oczekiwań odbiorców, co sprawi, że zajmiesz wysoką pozycję w Google i innych wyszukiwarkach.

Marketing w wyszukiwarkach (SEM), przeciwnie – odnosi się do płatnych reklam. Proces SEM polega głównie na korzystaniu z reklam pay-per-click. Płacisz wówczas bezpośrednio za wyświetlanie tekstu promocji w Internecie, wskutek czego zyskujesz większe grono odwiedzających Twoją witrynę. Istnieje wiele internetowych platform reklamowych, ale najpopularniejsza z nich to Google Ads.

W przypadku korzystania zarówno z SEO, jaki i SEM, najważniejsze jest aby odpowiednio dostosować strategię do aktualnych potrzeb firmy oraz manewrować nią w miarę upływu czasu. Analiza słów kluczowych i odpowiednie kopiowanie reklam mogą okazać się szczególnie istotne, gdyż pomogą Ci dotrzeć do odbiorców, którzy będą realnie zainteresowani obcowaniem z Twoją marką.

Sprawdź: 5 podstawowych błędów w pozycjonowaniu stron

Jak dokładnie działają SEO i SEM?

Pewnie wciąż nie masz dokładnego wyobrażenia o tym, jak działają oba te procesy i jakie są ich różnice. Spróbujmy więc rozłożyć ich zastosowanie na czynniki pierwsze, abyś mógł dokładnie zrozumieć, co dzieje się na zapleczu procesu pozycjonowania Twojej strony.

Funkcje SEO

Poprzez SEO należy rozumieć optymalizowanie treści witryny, aby maksymalnie zwiększyć jej wartość wśród wyszukiwarek i pozwolić botom indeksującym na zrozumienie jej przydatności dla odbiorców, Proces ten dąży do uzyskania zwiększonego ruchu organicznego w naturalny sposób, za który nie będziesz musiał bezpośrednio płacić. Dzięki technikom jakie oferuje SEO będziesz w stanie ulepszyć swoją witrynę i sprawić, że stanie się ona wartościowa z punktu widzenia wyszukiwarek. Jeśli Google dostrzeże wartość Twoich treści, z pewnością je doceni, a Ty zanotujesz zwiększony ruch na swojej stronie.

Rodzaje SEO

Każdy właściciel strony musi uświadomić sobie, że istnieje wiele typów SEO. Poniżej przedstawiono najważniejsze z nich:

  1. On-site SEO – obejmuje działania optymalizacyjne wewnątrz Twojej strony internetowej. Zalicza się do nich poprawę treści, metatagów czy też szybkości i funkcjonalności strony oraz jakości linków wewnętrznych.
  2. Off-site SEO – to wszelkie działania obejmujące poprawę czynników zewnętrznych. Mogą to być linki zwrotne i cytaty spoza Twojej strony, ale też budowanie zaangażowania odbiorców i autorytetu Twojej marki w internecie.

Algorytmy wyszukiwarek stale ulegają zmianom. Dzieje się tak z racji tego, że Google stale wprowadza nowe aktualizacje, więc jeśli chcesz odpowiednio optymalizować treści pod kątem wyszukiwarek, musisz ciągle uzupełniać swoją wiedzę na tema aktualnych strategii i dostosowywać się do algorytmów wyszukiwarek.

SEO to doskonała strategia dla każdego właściciela strony internetowej, gdyż pozwala osiągnąć to, na czym mu najbardziej zależy – zyskać nowych odbiorców. Odpowiednio zoptymalizowane treści przyciągną do Ciebie użytkowników, którzy z pewnością zechcą zostać z Tobą na dłużej. Bez większego wysiłku zyskasz uznanie wyszukiwarek i poprawisz swoją pozycję na liście wyników wyszukiwań. Bez wątpienia zatem można stwierdzić, że SEO to bardzo opłacalne rozwiązanie i najlepsza droga do zwiększenia obrotu na Twojej stronie!

Jak działa SEM

SEM w początkowym założeniu był terminem określającym zarówno reklamy SEO, jak i PPC. Obecnie jednak strategie SEM odnoszą się przede wszystkim do usług pay-per-click i innych płatnych działań reklamowych.

W świecie internetu istnieje wiele różnych płatnych platform reklamowych, takich jak najczęstszy wybór reklamodawców – Google Ads. Yahoo i Bing także posiadają swoje obszary udostępniania reklam PPC. Każdy z nich może być z sukcesem wykorzystywany do promowania firmy w sieci, a prawidłowo zastosowana strategia SEM może Cię doprowadzić do szerszego grona odbiorców, czego skutkiem będzie zwiększona sprzedaż i sukces firmy.

Działania SEM polegają w głównej mierze na optymalizacji kampanii reklamowych. Część z nich obejmuje:

  • tworzenie reklam
  • doskonalenie ich funkcji
  • optymalizację tekstu
  • dobieranie odpowiednich słów kluczowych.

Wszystkie te procesy pozwolą Ci dotrzeć do użytkowników realnie zainteresowanych zakupem Twoich produktów lub usług.

SEO działa w bardzo naturalny, bezpłatny sposób, którego celem jest przyciągnięcie uwagi wyszukiwarki. Tymczasem reklamy SEM i PPC wymagają opłacenia ich wyświetlania w internecie, ale za to przynoszą natychmiastowe efekty, szczególnie, gdy zostaną odpowiednio zoptymalizowane i mistrzowsko dopracowane.

SEO czy SEM – co wybrać?

Już wiesz o podstawowych funkcjach SEO i SEM. Z pewnością w Twojej głowie rodzi się pytanie: co wybrać? Niestety, nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Oba te procesy mają zarówno wady, jak i zalety, a ich wybór powinien zależeć przede wszystkim od tego, co chcesz dzięki nim osiągnąć.

SEO będzie idealnym wyborem, jeśli chcesz zbudować trwały ruch na swojej stronie i nie wydać na to fortuny. Jest to strategia długoterminowa, a stale ulepszana, będzie przynosić Ci efekty przez naprawdę długi czas. Wadą tego systemu jest jednak to, że na wyniki jego działań będziesz musiał poczekać. Cierpliwość odgrywa tu kluczową rolę.

Z kolei SEM to doskonałe rozwiązanie, jeśli chcesz uzyskać natychmiastowe efekty. Płatne reklamy mogą przynieść Ci wiele dobrego, jeśli dostosujesz je do aktualnych upodobań użytkowników. Odpowiednio przygotowana reklama PPC może pozwolić Ci na osiąganie świetnych rezultatów, a Twoja inwestycja w SEM z pewnością zwróci się w miarę upływu czasu działania tego procesu.

Zasadniczą różnicą jest natomiast to, że w przeciwieństwie do SEO, zauważysz tylko efekty, za które zapłacisz. Jeśli przestaniesz inwestować w tą sprawę, owoce jej działań znikną.

Przy podejmowaniu decyzji dotyczącej wyboru SEO lub SEM musisz wziąć pod uwagę swoje konkretne cele. Powyższe informacje to tylko ogólny zarys tego, jak funkcjonują te sposoby promowania marki w sieci. Sukces Twojej marki jest w Twoich rękach i zależy od Twoich wyborów. Jeśli naprawdę nie wiesz, na którą opcję się zdecydować, najlepszym postanowieniem będzie SEO, gdyż jego wyniki będą długoterminowe. Korzystne będzie także spróbowanie obu tych strategii jednocześnie.

Źródło: StockSnap/pexels.com

Podsumowanie

Jeśli chcesz realnie wpłynąć na polepszenie wyników swojego internetowego biznesu poprzez zastosowanie content marketingu, koniecznie musisz poznać różnicę między SEO i SEM. Wybór właściwego sposobu optymalizacji treści może się okazać kluczem do sukcesu. Skup się więc na rozwoju swojej marki i zadbaj o jej odpowiednią promocję w internecie.

Jeśli wciąż masz problem z wyborem odpowiedniej strategii, która przyniesie Ci satysfakcjonujące efekty, koniecznie skontaktuj się z nami. Wspólnie znajdziemy sposób, aby o Twojej firmie usłyszał internetowy świat!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: SEM
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak prawidłowo przeprowadzić optymalizację Google Ads?
    Jak prawidłowo przeprowadzić optymalizację Google Ads?
    Google Ads jest obecnie jednym z niezbędnych narzędzi do tworzenia płatnych reklam w sieci. Kliknij, a dowiesz się, jak zwiększyć konwersję.
    Nierentowna strategia PPC, wskazujemy gdzie leży przyczyna
    Nierentowna strategia PPC, wskazujemy gdzie leży przyczyna
    Strategia marketingowa Pay Per Click, stanowi jedną z najczęściej obieranych dróg promocji biznesowej – dlaczego czasem nie przynosi pożądanych rezultatów?
    Kampanie Google AdWords
    Kampanie Google AdWords
    Zastanawiasz się, jak trafić do potencjalnych klientów swojej marki? Nie wiesz, od czego rozpocząć budowanie kampanii Google? Wiemy, jak temu zaradzić!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę