Pixabay/pexels.com
Bez wątpienia zależy Ci na zwiększeniu ruchu na swojej stronie. Kluczową rolę może w tym odegrać zastosowanie content marketingu. Czy wiesz natomiast, jaka jest różnica między SEO a SEM?
Odpowiednie strategie dotyczące optymalizacji treści są w stanie pomóc Ci zwiększyć swój udział w internetowym rynku. Jedną z kwestii, która jest dla klientów agencji SEO najtrudniejsza do zrozumienia, jest różnica między SEO a SEM. Terminy te bardzo często stosowane są zamiennie, lecz określają dwa bardzo odmienne zestawy działań.
Poniżej zaprezentowano najistotniejsze informacje, które pozwolą Ci poznać różnicę między SEO a SEM.
Wiesz już, że terminy te są bardzo często mylone, szczególnie przez początkujących marketerów. Czym się jednak różnią?
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) określa promowanie strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Proces ten polega na odpowiednim dostosowaniu Twoich treści do oczekiwań odbiorców, co sprawi, że zajmiesz wysoką pozycję w Google i innych wyszukiwarkach.
Marketing w wyszukiwarkach (SEM), przeciwnie – odnosi się do płatnych reklam. Proces SEM polega głównie na korzystaniu z reklam pay-per-click. Płacisz wówczas bezpośrednio za wyświetlanie tekstu promocji w Internecie, wskutek czego zyskujesz większe grono odwiedzających Twoją witrynę. Istnieje wiele internetowych platform reklamowych, ale najpopularniejsza z nich to Google Ads.
W przypadku korzystania zarówno z SEO, jaki i SEM, najważniejsze jest aby odpowiednio dostosować strategię do aktualnych potrzeb firmy oraz manewrować nią w miarę upływu czasu. Analiza słów kluczowych i odpowiednie kopiowanie reklam mogą okazać się szczególnie istotne, gdyż pomogą Ci dotrzeć do odbiorców, którzy będą realnie zainteresowani obcowaniem z Twoją marką.
Pewnie wciąż nie masz dokładnego wyobrażenia o tym, jak działają oba te procesy i jakie są ich różnice. Spróbujmy więc rozłożyć ich zastosowanie na czynniki pierwsze, abyś mógł dokładnie zrozumieć, co dzieje się na zapleczu procesu pozycjonowania Twojej strony.
Poprzez SEO należy rozumieć optymalizowanie treści witryny, aby maksymalnie zwiększyć jej wartość wśród wyszukiwarek i pozwolić botom indeksującym na zrozumienie jej przydatności dla odbiorców, Proces ten dąży do uzyskania zwiększonego ruchu organicznego w naturalny sposób, za który nie będziesz musiał bezpośrednio płacić. Dzięki technikom jakie oferuje SEO będziesz w stanie ulepszyć swoją witrynę i sprawić, że stanie się ona wartościowa z punktu widzenia wyszukiwarek. Jeśli Google dostrzeże wartość Twoich treści, z pewnością je doceni, a Ty zanotujesz zwiększony ruch na swojej stronie.
Każdy właściciel strony musi uświadomić sobie, że istnieje wiele typów SEO. Poniżej przedstawiono najważniejsze z nich:
Algorytmy wyszukiwarek stale ulegają zmianom. Dzieje się tak z racji tego, że Google stale wprowadza nowe aktualizacje, więc jeśli chcesz odpowiednio optymalizować treści pod kątem wyszukiwarek, musisz ciągle uzupełniać swoją wiedzę na tema aktualnych strategii i dostosowywać się do algorytmów wyszukiwarek.
SEO to doskonała strategia dla każdego właściciela strony internetowej, gdyż pozwala osiągnąć to, na czym mu najbardziej zależy – zyskać nowych odbiorców. Odpowiednio zoptymalizowane treści przyciągną do Ciebie użytkowników, którzy z pewnością zechcą zostać z Tobą na dłużej. Bez większego wysiłku zyskasz uznanie wyszukiwarek i poprawisz swoją pozycję na liście wyników wyszukiwań. Bez wątpienia zatem można stwierdzić, że SEO to bardzo opłacalne rozwiązanie i najlepsza droga do zwiększenia obrotu na Twojej stronie!
SEM w początkowym założeniu był terminem określającym zarówno reklamy SEO, jak i PPC. Obecnie jednak strategie SEM odnoszą się przede wszystkim do usług pay-per-click i innych płatnych działań reklamowych.
W świecie internetu istnieje wiele różnych płatnych platform reklamowych, takich jak najczęstszy wybór reklamodawców – Google Ads. Yahoo i Bing także posiadają swoje obszary udostępniania reklam PPC. Każdy z nich może być z sukcesem wykorzystywany do promowania firmy w sieci, a prawidłowo zastosowana strategia SEM może Cię doprowadzić do szerszego grona odbiorców, czego skutkiem będzie zwiększona sprzedaż i sukces firmy.
Działania SEM polegają w głównej mierze na optymalizacji kampanii reklamowych. Część z nich obejmuje:
Wszystkie te procesy pozwolą Ci dotrzeć do użytkowników realnie zainteresowanych zakupem Twoich produktów lub usług.
SEO działa w bardzo naturalny, bezpłatny sposób, którego celem jest przyciągnięcie uwagi wyszukiwarki. Tymczasem reklamy SEM i PPC wymagają opłacenia ich wyświetlania w internecie, ale za to przynoszą natychmiastowe efekty, szczególnie, gdy zostaną odpowiednio zoptymalizowane i mistrzowsko dopracowane.
Już wiesz o podstawowych funkcjach SEO i SEM. Z pewnością w Twojej głowie rodzi się pytanie: co wybrać? Niestety, nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Oba te procesy mają zarówno wady, jak i zalety, a ich wybór powinien zależeć przede wszystkim od tego, co chcesz dzięki nim osiągnąć.
SEO będzie idealnym wyborem, jeśli chcesz zbudować trwały ruch na swojej stronie i nie wydać na to fortuny. Jest to strategia długoterminowa, a stale ulepszana, będzie przynosić Ci efekty przez naprawdę długi czas. Wadą tego systemu jest jednak to, że na wyniki jego działań będziesz musiał poczekać. Cierpliwość odgrywa tu kluczową rolę.
Z kolei SEM to doskonałe rozwiązanie, jeśli chcesz uzyskać natychmiastowe efekty. Płatne reklamy mogą przynieść Ci wiele dobrego, jeśli dostosujesz je do aktualnych upodobań użytkowników. Odpowiednio przygotowana reklama PPC może pozwolić Ci na osiąganie świetnych rezultatów, a Twoja inwestycja w SEM z pewnością zwróci się w miarę upływu czasu działania tego procesu.
Zasadniczą różnicą jest natomiast to, że w przeciwieństwie do SEO, zauważysz tylko efekty, za które zapłacisz. Jeśli przestaniesz inwestować w tą sprawę, owoce jej działań znikną.
Przy podejmowaniu decyzji dotyczącej wyboru SEO lub SEM musisz wziąć pod uwagę swoje konkretne cele. Powyższe informacje to tylko ogólny zarys tego, jak funkcjonują te sposoby promowania marki w sieci. Sukces Twojej marki jest w Twoich rękach i zależy od Twoich wyborów. Jeśli naprawdę nie wiesz, na którą opcję się zdecydować, najlepszym postanowieniem będzie SEO, gdyż jego wyniki będą długoterminowe. Korzystne będzie także spróbowanie obu tych strategii jednocześnie.
Źródło: StockSnap/pexels.com
Jeśli chcesz realnie wpłynąć na polepszenie wyników swojego internetowego biznesu poprzez zastosowanie content marketingu, koniecznie musisz poznać różnicę między SEO i SEM. Wybór właściwego sposobu optymalizacji treści może się okazać kluczem do sukcesu. Skup się więc na rozwoju swojej marki i zadbaj o jej odpowiednią promocję w internecie.
Jeśli wciąż masz problem z wyborem odpowiedniej strategii, która przyniesie Ci satysfakcjonujące efekty, koniecznie skontaktuj się z nami. Wspólnie znajdziemy sposób, aby o Twojej firmie usłyszał internetowy świat!
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.