surferseo

Marketing internetowy stale się rozwija. Specjaliści opracowują nowe metody, dostrzegają nieznane wcześniej zależności oraz wdrażają nowatorskie strategie, aby ich działania były jeszcze bardziej wydajne i efektywne. Jednym z procesów, które obecnie coraz częściej znajdują zastosowanie w marketingu online, a więc również w działaniach SEO, jest podejście Data-driven. Na czym dokładnie ono polega i jakie niesie za sobą korzyści? Dowiedz się więcej na temat tej innowacyjnej orientacji i sprawdź, dlaczego dzięki niemu oferujemy bardzo skuteczne usługi SEO poparte danymi. 

Czym właściwie jest podejście Data-driven?

W marketingu bardzo często konkretne działania trzeba podejmować w oparciu o swoją własną intuicję oraz wiedzę i doświadczenie. Jest to, rzecz jasna, dziedzina w pełni mierzalna, ale czasem po prostu presja czasu oraz dynamika pracy wymagają podejmowania szybkich decyzji oraz nie pozwalają na szeroko zakrojony research czy analizę danych dostarczonych przez zewnętrznych ekspertów. Specjaliści bazując na swoich przeczuciach, nie zawsze mają 100% pewności, czy podejmowane przez nich decyzje są słuszne. Często poza doświadczeniem, nie operują konkretnymi danymi, co sprawia, że nie mają oni pewności, że ich działania są słuszne. Zwiększa to znacznie ryzyko, że proces będzie błędnie dopasowany do konkretnej sytuacji, ale niestety jest to naturalna wypadkowa pracy pod presją czasu.

Oczywiście w przypadku specjalistów z zakresu marketingu online z pokaźnym doświadczeniem, odsetek błędów jest stosunkowo niewielki. Na podstawie dokonywanych już wcześniej analiz swoich poprzednich wyborów oraz dzięki porównywaniu sytuacji z przeszłości ze stanem obecnym mogą oni podejmować w miarę pewne decyzje i wprowadzać działania, które zgodnie z ich przypuszczeniami, powinny przynieść oczekiwane efekty. Należy jednak pamiętać, że czynności nie bazujące na twardych, mierzalnych danych zawsze obarczone są dużym ryzykiem błędu. Minimalizuje się owe ryzyko, korzystając z doświadczonych pracowników, którzy dobrze “czują branżę”, ale szanse na to, że niektóre przedsięwzięcia zaowocują niespodziewanymi rezultatami, jest w pełni realne.

Wspomniane powyżej ryzyko można skutecznie zminimalizować nie tylko dzięki korzystaniu z zewnętrznych ekspertów i ich statystyk, co generuje koszty i wydłuża czas realizacji określonych zadań, ale również za sprawą orientacji Data-driven. Cóż to takiego? Jest to sposób na odejście od bezgranicznego zaufania do intuicji własnych specjalistów i postawienie na konkretne dane z rzetelnych źródeł. Opieranie się na zestawach statystyk oraz innych informacji, które będą sprecyzowane oraz będą miały pokrycie w rzeczywistości, pozwoli na dokładną analizę i podejmowanie przemyślanych decyzji. Dzięki temu będą one pewniejsze i w mniejszym stopniu obarczone ryzykiem błędu, a także łatwiejsze pod kątem przewidywania możliwych efektów oraz ewentualnych konsekwencji. Będą one również bardziej doprecyzowane i lepiej dopasowane do aktualnych potrzeb firmy oraz bardziej efektywne. Należy tutaj wziąć pod uwagę, że wykorzystywanie procesu Data-driven jest również niezwykle zasadne w pozycjonowaniu stron internetowych. W końcu wszystkie algorytmy Google działają w oparciu o dokładną analizę danych i statystyk.

Najważniejsze cechy podejścia Data-driven:

  • działanie w oparciu o konkretne dane i statystyki pochodzące z zaawansowanych analiz,
  • zmniejszenie ryzyka i możliwość przewidzenia wszystkich konsekwencji, jakie mogą nastąpić po wprowadzeniu działań,
  • przeczucie odgrywa drugorzędną rolę,
  • lepsze dopasowanie do algorytmu Google, który również ocenia wartość strony lub sklepu WWW na podstawie analizy danych, a nie intuicji.

Ze względu na szerokie zastosowanie oraz skuteczność potwierdzoną licznymi testami, podejście Data-driven wykorzystywane jest przez specjalistów SEO w ich codziennej pracy.

data driven

Skorzystaj ze wsparcia od SurferSEO

Podejście Data-driven jest wykorzystywane w praktyce coraz częściej, gdyż zwiększa skuteczność przy utrzymaniu kosztów i ograniczeniu korzystania z pracy zewnętrznych specjalistów. Aby jednak mogło być ono skuteczne, niezbędne są odpowiednie narzędzia do przeprowadzania analiz. Doskonałym rozwiązaniem, które obecnie jest stale dopracowywane i rozszerzane o dodatkowe możliwości, i które pozwala na porównywanie danych oraz statystyk, jest SurferSEO. To bardzo intuicyjne narzędzie, które umożliwia odpowiednią analizę danych na temat wybranej domeny. Ułatwia to znacznie dopasowanie działań związanych z marketingiem internetowym, z dużym naciskiem na działania SEO on-page. Narzędzie skierowane jest do specjalistów, którzy chcą zaoszczędzić czas na wykonywaniu optymalizacji na stronie klienta oraz szukają rozwiązań, które pozwolą im obniżyć ryzyko, a także zapewnią dostęp do rzetelnych informacji oraz dane, które znacznie ułatwią podejmowanie decyzji.

SurferSEO jest przydatne zarówno dla specjalistów z zakresu pozycjonowania, jak i osób zajmujących się zawodowo płatnym marketingiem w wyszukiwarce i kształtowaniem przebiegu kampanii reklamowych. To także świetne narzędzie dla specjalistów z zakresu content marketingu, ponieważ dzięki odpowiedniej analizie można wyznaczyć skutecznie nasycenie poszczególnych fraz kluczowych. Dzięki temu SurferSEO przydaje się podczas planowania kompleksowych usług oraz różnych zadań z zakresu pozycjonowania stron www. Jeśli chodzi o SEO oraz działania on-page, to SurferSEO pomaga w tworzeniu wartościowego contentu, wprowadzaniu optymalizacji w strukturze strony oraz w procesie link buildingu. Dzięki opieraniu działań w tym zakresie o konkretne dane i dokładną analizę można liczyć na szybsze i przede wszystkim bardzo korzystne dla domeny efekty wykonywanej pracy.

seo data driven

Wpływ Data-driven na skuteczność działań z zakresu SEO

SurferSEO umożliwia bardzo skuteczne wykorzystanie podejścia Data-driven w działaniach on-page. Dużym atutem tego narzędzia jest naprawdę dopracowany edytor do tworzenia tekstów pod wytyczne SEO. Pozwala on na dopracowanie treści pod względem nasycenia fraz, co znacznie ułatwia pracę zarówno specjalisty od pozycjonowania, jak i copywritera. Content writer otrzymuje od SEO-wca dokładne wytyczne techniczne, które pozyskane zostały w oparciu o zestaw poddanych analizie danych oraz statystyk. Dzięki temu można mieć pewność, że jeśli napisana treść będzie w pełni dopasowana do podanych instrukcji oraz jednocześnie będzie wartościowa dla użytkownika i zgodna z tematyką domeny, to będzie miała bardzo pozytywny wpływ na ocenę strony przez roboty wyszukiwarki.

Jednak, jak już zostało wspomniane, content to ważny, ale nie jedyny aspekt pozycjonowania, w którym pomaga SurferSEO. Sprzężenie możliwości SurferaSEO wraz z podejściem Data-driven ma bardzo duży wpływ na proces link buildingu, który może wpływać na wiele kwestii związanych z domeną, nie tylko na jej pozycję w wyszukiwarce, ale także na autorytet domeny, co jest bardzo istotne w perspektywie długofalowej. Bez względu na to, jaki efekt chcesz uzyskać, przeanalizowanie wybranych fraz i domen za pomocą SuferaSEO oraz potencjału stron i linków za pomocą narzędzi takich, jak Ahrefs lub Majestic, pozwoli Ci na znalezienie linków, które będą miały pozytywny wpływ na stronę i przełożą się na jej większy autorytet lub będą powodem, dla którego Twoja domena zajmie znacznie wyższe miejsce w wyszukiwarce. W przypadku braku danych i analizy dostępnych statystyk, działania związane z link buildingiem będą oparte na przeczuciu i niestety nie muszą przynosić oczekiwanych efektów. Jednak, jeśli postawisz na dokładne sprawdzenie dostępnych informacji z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi, to możesz liczyć na naprawdę ciekawe rezultaty, które potwierdzają skuteczność podejścia Data-driven w pozycjonowaniu.

Bezpośrednie korzyści wykorzystywania orientacji Data-driven w procesie SEO:

  • możliwość przeanalizowania domen z TOP 50 pod kątem kilkuset różnych czynników,
  • uzyskanie konkretnych danych oraz statystyk i porównań różnych czynników,
  • możliwość tworzenia wartościowego contentu z odpowiednią liczbą konkretnych słów kluczowych dzięki podpowiedziom edytora,
  • możliwość dokładnej analizy linków i wyboru tych najbardziej wartościowych i zgodnych z aktualnymi potrzebami domeny,
  • możliwość generowania dodatkowego ruchu z wartościowych odnośników, umieszczonych w miejscach wybranych na podstawie dokładnej analizy statystyk i informacji o domenie.

Data-driven w SEO naprawdę działa. Wystarczą do tego odpowiednie narzędzia oraz wiedza na temat pozycjonowania, aby móc je poprawnie wykorzystać. W firmie Grupa iCEA zawsze staramy się nadążać za aktualnymi trendami w pozycjonowaniu oraz dopasowujemy swoje usługi do potrzeb branży SEO oraz klienta. Dlatego też regularnie korzystamy z narzędzia SurferSEO oraz z podejścia Data-driven, aby uzyskać możliwie jak najlepsze wyniki.

Skuteczne pozycjonowanie wymaga wielu zabiegów oraz wszechstronnego i kompleksowego działania. Optymalizacje w kodzie strony oraz pozyskiwanie nowych linków odgrywają bardzo istotną rolę, ale obecnie to nie wystarczy. W SEO liczy się także content marketing. Co to takiego i dlaczego należy tak poważnie traktować tę kwestię? Skąd wiedzieć, że stworzone treści są przyjazne pozycjonowaniu i na co zwracać największą uwagę? Odpowiedzi na wszystkie te pytania znajdziesz w poniższym artykule. Sprawdź je i przekonaj się, czy content nadal jest królem i dlaczego nie warto bagatelizować jego pozycji w działaniach SEO. 

Czym tak właściwie jest content marketing?

Mniej niż dekadę temu branża SEO działała zupełnie inaczej. Skuteczne pozycjonowanie opierało się przede wszystkim na tworzeniu stron zapleczowych, zdobywaniu jak największej liczby linków prowadzących do domeny oraz dodawaniu strony do rozmaitych katalogów, mniej lub bardziej tematycznych. Były to działania sprawdzone i naprawdę skuteczne, które gwarantowały wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednak w 2011 roku wszystko to wywróciło się do góry nogami. Zmiany wprowadzone przez Google wprowadziły ogromne zamieszanie i poruszenie w branży SEO. Wszystko przez algorytm Google Panda, który miał za zadanie ograniczyć widoczność stron zawierających krótkie, małowartościowe lub zduplikowane treści. Swoją cegiełkę do zmian w pozycjonowaniu dołożył również wprowadzony nieco ponad rok później algorytm Pingwin, który z kolei odpowiada za ograniczenie spamu poprzez pozyskiwanie linków i zapleczy niskiej jakości. W wyniku tych zmian content marketing zaczął zyskiwać na wartości i z czasem stał się bardzo ważnym elementem każdego procesu skutecznego pozycjonowania. 

Na początku warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czym tak właściwie jest content marketing? Często o nim słyszymy, ale nie każdy wie, jaka jest jego dokładna definicja. To wszelkie treści, jakie mogą być zamieszczane na stronach internetowych, w sklepach online oraz w mediach społecznościowych. Są to nie tylko teksty i słowo pisane, ale także różnego rodzaju inne formy przekazu. Oznacza to, że do content marketingu należy zaliczyć nie tylko teksty, które umieszczone są na przykład na stronie internetowej klienta, ale także wszystkie zdjęcia i elementy graficzne, które zostały na niej wykorzystane. To także grafiki i inforgrafiki oraz materiały wideo, które umieszczane są w artykułach na blogu firmowym czy zdjęcia dodawane przy opisach kategorii i produktów. Content marketing to także quizy, ankiety i sondaże internetowe przeznaczone dla odbiorców na przykład w mediach społecznościowych. Chcąc wykorzystywać wiele form content marketingu, warto pamiętać o spójnej komunikacji, która jest istotnym aspektem wpływającym przede wszystkim na jakość odbioru. 

Wraz z rozwojem SEO i zmianami wprowadzanymi przez najpopularniejszą wyszukiwarkę internetową, content marketing zyskał na znaczeniu i obecnie trudno wyobrazić sobie pozycjonowanie bez profesjonalnego potraktowania tej kwestii. Odpowiednio przygotowane oraz dopasowane do wymagań wyszukiwarki treści mają duży wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania i mogą być ogromnym wsparciem dla podstawowych działań SEO związanych z optymalizacją domeny czy zdobywaniem linków. Content marketing daje o wiele więcej możliwości niż pozycjonowanie nie uwzględniające tego aspektu. 

Co zrobić, aby content dobrze wpływał na SEO

Podstawową funkcją słowa pisanego na stronie internetowej jest zawieranie w nich fraz kluczowych. Frazy kluczowe, to słowa dotyczące oferty, branży lub ogólnej tematyki domeny, które mogą być wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę. Dzięki pozycjonowaniu strony na dane frazy oraz zawieraniu ich w przygotowanych dla klienta tekstach, które zamieszczane są na stronie, domena będzie mogła pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania. Stosowanie słów kluczowych jest niezwykle istotnym elementem pozycjonowania, dlatego opiekun SEO danej domeny musi podejść do tego tematu bardzo profesjonalnie i starannie dopasować frazy kluczowe do działalności klienta. W przeciwnym razie działanie nie przyniesie oczekiwanych skutków i nie przyczyni się do efektywnego wsparcia SEO. Cała praca copywritera czy content managera poszłaby na marne.

Rozmaite opisy oraz artykuły to także doskonałe miejsce do umieszczania w naturalny sposób linków przekierowujących. Dotyczy to zarówno artykułów sponsorowanych, zamieszczonych na zewnętrznych portalach, jak i tekstów wewnętrznych w opisach kategorii, usług lub na firmowym blogu. Ważne jednak, aby podejść do tego tematu profesjonalnego i z głową, i jedynie wykorzystywać przydatne oraz rzeczywiście powiązane z tematyką opisu linki. W przeciwnym razie nie będą one wyglądały naturalne i nie zachęcą do sprawdzenia, co się pod nimi kryje. Dodatkowo mogą zostać negatywnie odebrane przez roboty wyszukiwarki, które uznają je za spam, a sam content w ich oczach zostanie zakwalifikowany jako treści niskiej jakości. Przez to strona zostanie bardzo nisko oceniona, co wpłynie na niższą pozycję w wyszukiwarce. Oznaczałoby to, że stworzony content zamiast dawać oczekiwane efekty i wspierać pozycjonowanie, to dałby skutki zupełnie odwrotne i niepożądane. 

Wplatając w teksty frazy kluczowe i linki oraz optymalizując treści pod SEO nie można zapominać o tym, że całość musi wyglądać w miarę możliwości naturalnie oraz brzmieć poprawnie. Dobrzy copywriterzy powinni posiadać umiejętności, które pozwalają na stworzenie dobrego tekstu, który będzie jednocześnie wartościowy dla czytelnika i zapadnie mu w pamięć oraz zachęci do sprawdzenia, jakie informacje kryją się pod zamieszczonymi linkami, a także wartościowy w oczach robotów Google. Jest to zadanie niełatwe, wymaga wprawy i umiejętności oraz odpowiednich wytycznych ze strony pozycjonera, ale jest możliwe do osiągnięcia. Nowoczesne agencje SEO, takie jak Grupa iCEA, wiedzą doskonale, że content wysokiej jakości jest niezwykle istotny w pozycjonowaniu. Dlatego też poza optymalizacją i zdobywaniem linków świadczymy również usługi związane z zapewnieniem treści na strony, które będą wysokiej jakości i zgodne z branżą klienta oraz odpowiednio dopasowane do wymagań SEO. 

Jakość, jakość i jeszcze raz jakość

Przed wprowadzeniem Algorytmu Google Panda na stronach dominowały zduplikowane treści. Pojawiały się przekopiowane nagłówki oraz śródtytuły, a także wiele innych błędów, które obecnie są po prostu niedopuszczalne. Obecne zarówno osoby, które specjalizują się w przygotowywaniu treści, jak i pozycjonerzy, muszą zwracać ogromną uwagę na wiele szczegółów w tekstach zamieszczanych na stronach klientów. Ważne jest nie tylko, aby były one dobre pod SEO i zawierały frazy kluczowe oraz linki. Należy również dbać o odpowiednią strukturę tekstu, która musi być zgodna z obowiązującymi zasadami. Ważna jest tutaj struktura tekstu, czyli podział na akapity, śródtytuły w formie nagłówków H2 i H3  oraz tylko jeden nagłówek H1. Dobrze jest również zadbać o to, aby w nagłówkach pojawiały się frazy kluczowe w odpowiedniej odmianie. Warto również zwrócić uwagę na długość tekstu. Jest to kwestia bardzo ważna, ponieważ powinna być ona pozytywnie oceniona przez roboty, ale jednocześnie optymalna w odbiorze przez czytelników. 

Treści na bloga firmowego, artykuły sponsorowane czy nawet zwykłe opisy produktów i kategorii – to wszystko teksty, które odgrywają niezwykle istotną rolę w SEO. Powinny być one dobrze zoptymalizowane, unikalne i niezawierające duplikatów, ale za to bogate we frazy kluczowe w naturalnej odmianie. Każdy specjalista SEO, który nadąża za aktualnymi trendami w pozycjonowaniu oraz zna wszelkie wymagania wyszukiwarki Google wie, że bez dobrych tekstów na stronie osiągnięcie przez nią wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania jest praktycznie niemożliwe. W agencji SEO iCEA oferujemy profesjonalne teksty na strony oraz opisy do sklepów internetowych czy artykuły sponsorowane. Wiemy, jak ważną rolę w kompleksowych usługach SEO odgrywa wartościowy content marketing. Dlatego nie pomijamy tej kwestii i dla naszych klientów mamy bardzo bogatą i profesjonalną ofertę. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się na ten temat więcej.

W świecie e-commerce wiele słychać na temat rosnącej roli wyszukiwań za pomocą poleceń głosowych. Wielokrotnie spotkałem się z opinią, że w 2020 roku nastąpi przełom i ponad połowa zapytań do wyszukiwarki będzie głosowa. Są to szacunki często oparte na bardzo „korzystnych” danych i niestety jest to bardzo rozbudowany temat, który warto rozwinąć w oddzielnym artykule.
Continue reading

Kiedy decydujesz się na założenie strony internetowej, gdy rozpoczynasz działalność w sieci lub stwierdzasz, że najwyższy czas rozpromować swoją firmę lub wejść w segment e-commerce, chcesz by odwiedzało ją jak najwięcej osób. Jak jednak doskonale wiemy, to prosta idea, którą trudno wcielić w życie, bowiem marketing szeptany czy działania w social media nie wystarczą do odniesienia sukcesu. Potrzebujesz dobrego pozycjonowania i wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. Continue reading

Im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, tym lepiej. Oto stwierdzenie, które nie podlega dyskusji, będąc jednocześnie i prawdziwym, i dyskusyjnym. Pora przydać tej opinii nieco bardziej precyzyjnego wydźwięku i wskazać, jak rośnie ilość kliknięć, a zatem i ruch na stronie dzięki obecności w pożądanym TOP 3 wyników Google. Continue reading

Wyszukiwarka Google i rządzące nią algorytmy ulegają nieustannym zmianom, co sprawia, że wszystkie podmioty działające w branży SEO muszą trzymać przysłowiową rękę na pulsie. Właśnie z tego względu, opracowaliśmy i wprowadziliśmy na rynek ofertę iCEA PRIME. Jest ona naturalną reakcją na nową orientację Google, która dziś skupia się na rankingu witryny jako całości. Jeśli chcemy zrozumieć te zmiany i zależności, cofnijmy się o kilka lat i prześledźmy to, jak różnicował się proces pozycjonowania w ostatnim dziesięcioleciu. Continue reading

Już od pewnego czasu logo certyfikatu Google Partner Premier widnieje na stronie Grupy iCEA, pojawia się w dokumentach wykorzystywanych w komunikacji z klientami, a nawet zdobi nasze kubki do kawy. Choć więc pewnie wszyscy o tym wiedzą, uczyńmy za dość formalnościom i przyznajmy to wprost. Mamy certyfikat Google Partner Premier!

Google Partner Premier tylko dla najlepszych

Logo wskazujące na współpracę z technologicznym gigantem rodem z Mountain View jest nie tylko bardzo estetyczne i cieszące oko. To nie tylko ozdoba, którą każda firma mająca coś wspólnego z IT może wrzucić sobie na stronę. To świadectwo wiedzy i umiejętności, symbol prestiżu i synonim profesjonalizmu. Tylko najlepsi otrzymują od Google takie wyróżnienie, bo tylko najlepsi na nie zasługują.

Otrzymanie certyfikatu Google Partner Premier świadczy o tym, że dana firma zdała odpowiednie egzaminy oraz zdobyła certyfikaty z realizowania określonych usług Google AdWords. Możliwość umieszczenia tego logotypu obok własnych znaków identyfikacyjnych mają więc wyłącznie firmy, które wykazują się umiejętnościami oraz dysponują aktualną wiedzą o AdWords. Jest on zarezerwowany dla specjalistów, ekspertów branży, liderów rynku konkretnych usług.

Dumni i gotowi do pracy!

Nasz zespół może pochwalić się certyfikatami ze znajomości zagadnień związanych z Reklamą w sieci wyszukiwania, Reklamą w sieci reklamowej, Reklamą wideo oraz działaniami związanymi z Zakupami Google. Przekładając to na ludzki język, znamy możliwości oferowane przez giganta z Mountain View i specjalizujemy się w obsłudze jego produktów.

Certyfikat Google Partner Premier pozwala nam na udział w oficjalnych szkoleniach, co sprawia, że zawsze mamy najświeższe informacje o wprowadzanych zmianach, nowych pomysłach i wdrażanych rozwiązaniach. Jesteśmy zawsze na czasie, a nasi klienci zawsze mogą na nas liczyć. Wszak to właśnie dla nich się szkolimy i doskonalimy własne umiejętności.

Co warte podkreślenia, tak już na koniec, tak podsumowując, to nasz niesłabnący głód wiedzy. Przyznajmy to wprost, jesteśmy ekspertami! Jednakże, ciągle chcemy więcej. Chcemy się rozwijać, rozbudowywać wiedzę i nabywać nowe umiejętności. Dążymy do perfekcji, każdy z osobna i wszyscy razem.