Dlaczego nie warto bagatelizować roli content marketingu w działaniach SEO?

Skuteczne pozycjonowanie wymaga wielu zabiegów oraz wszechstronnego i kompleksowego działania. Optymalizacje w kodzie strony oraz pozyskiwanie nowych linków odgrywają bardzo istotną rolę, ale obecnie to nie wystarczy. W SEO liczy się także content marketing. Co to takiego i dlaczego należy tak poważnie traktować tę kwestię? Skąd wiedzieć, że stworzone treści są przyjazne pozycjonowaniu i na co zwracać największą uwagę? Odpowiedzi na wszystkie te pytania znajdziesz w poniższym artykule. Sprawdź je i przekonaj się, czy content nadal jest królem i dlaczego nie warto bagatelizować jego pozycji w działaniach SEO. 

Czym tak właściwie jest content marketing?

Mniej niż dekadę temu branża SEO działała zupełnie inaczej. Skuteczne pozycjonowanie opierało się przede wszystkim na tworzeniu stron zapleczowych, zdobywaniu jak największej liczby linków prowadzących do domeny oraz dodawaniu strony do rozmaitych katalogów, mniej lub bardziej tematycznych. Były to działania sprawdzone i naprawdę skuteczne, które gwarantowały wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednak w 2011 roku wszystko to wywróciło się do góry nogami. Zmiany wprowadzone przez Google wprowadziły ogromne zamieszanie i poruszenie w branży SEO. Wszystko przez algorytm Google Panda, który miał za zadanie ograniczyć widoczność stron zawierających krótkie, małowartościowe lub zduplikowane treści. Swoją cegiełkę do zmian w pozycjonowaniu dołożył również wprowadzony nieco ponad rok później algorytm Pingwin, który z kolei odpowiada za ograniczenie spamu poprzez pozyskiwanie linków i zapleczy niskiej jakości. W wyniku tych zmian content marketing zaczął zyskiwać na wartości i z czasem stał się bardzo ważnym elementem każdego procesu skutecznego pozycjonowania. 

Na początku warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czym tak właściwie jest content marketing? Często o nim słyszymy, ale nie każdy wie, jaka jest jego dokładna definicja. To wszelkie treści, jakie mogą być zamieszczane na stronach internetowych, w sklepach online oraz w mediach społecznościowych. Są to nie tylko teksty i słowo pisane, ale także różnego rodzaju inne formy przekazu. Oznacza to, że do content marketingu należy zaliczyć nie tylko teksty, które umieszczone są na przykład na stronie internetowej klienta, ale także wszystkie zdjęcia i elementy graficzne, które zostały na niej wykorzystane. To także grafiki i inforgrafiki oraz materiały wideo, które umieszczane są w artykułach na blogu firmowym czy zdjęcia dodawane przy opisach kategorii i produktów. Content marketing to także quizy, ankiety i sondaże internetowe przeznaczone dla odbiorców na przykład w mediach społecznościowych. Chcąc wykorzystywać wiele form content marketingu, warto pamiętać o spójnej komunikacji, która jest istotnym aspektem wpływającym przede wszystkim na jakość odbioru. 

Wraz z rozwojem SEO i zmianami wprowadzanymi przez najpopularniejszą wyszukiwarkę internetową, content marketing zyskał na znaczeniu i obecnie trudno wyobrazić sobie pozycjonowanie bez profesjonalnego potraktowania tej kwestii. Odpowiednio przygotowane oraz dopasowane do wymagań wyszukiwarki treści mają duży wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania i mogą być ogromnym wsparciem dla podstawowych działań SEO związanych z optymalizacją domeny czy zdobywaniem linków. Content marketing daje o wiele więcej możliwości niż pozycjonowanie nie uwzględniające tego aspektu. 

Co zrobić, aby content dobrze wpływał na SEO

Podstawową funkcją słowa pisanego na stronie internetowej jest zawieranie w nich fraz kluczowych. Frazy kluczowe, to słowa dotyczące oferty, branży lub ogólnej tematyki domeny, które mogą być wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę. Dzięki pozycjonowaniu strony na dane frazy oraz zawieraniu ich w przygotowanych dla klienta tekstach, które zamieszczane są na stronie, domena będzie mogła pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania. Stosowanie słów kluczowych jest niezwykle istotnym elementem pozycjonowania, dlatego opiekun SEO danej domeny musi podejść do tego tematu bardzo profesjonalnie i starannie dopasować frazy kluczowe do działalności klienta. W przeciwnym razie działanie nie przyniesie oczekiwanych skutków i nie przyczyni się do efektywnego wsparcia SEO. Cała praca copywritera czy content managera poszłaby na marne.

Rozmaite opisy oraz artykuły to także doskonałe miejsce do umieszczania w naturalny sposób linków przekierowujących. Dotyczy to zarówno artykułów sponsorowanych, zamieszczonych na zewnętrznych portalach, jak i tekstów wewnętrznych w opisach kategorii, usług lub na firmowym blogu. Ważne jednak, aby podejść do tego tematu profesjonalnego i z głową, i jedynie wykorzystywać przydatne oraz rzeczywiście powiązane z tematyką opisu linki. W przeciwnym razie nie będą one wyglądały naturalne i nie zachęcą do sprawdzenia, co się pod nimi kryje. Dodatkowo mogą zostać negatywnie odebrane przez roboty wyszukiwarki, które uznają je za spam, a sam content w ich oczach zostanie zakwalifikowany jako treści niskiej jakości. Przez to strona zostanie bardzo nisko oceniona, co wpłynie na niższą pozycję w wyszukiwarce. Oznaczałoby to, że stworzony content zamiast dawać oczekiwane efekty i wspierać pozycjonowanie, to dałby skutki zupełnie odwrotne i niepożądane. 

Wplatając w teksty frazy kluczowe i linki oraz optymalizując treści pod SEO nie można zapominać o tym, że całość musi wyglądać w miarę możliwości naturalnie oraz brzmieć poprawnie. Dobrzy copywriterzy powinni posiadać umiejętności, które pozwalają na stworzenie dobrego tekstu, który będzie jednocześnie wartościowy dla czytelnika i zapadnie mu w pamięć oraz zachęci do sprawdzenia, jakie informacje kryją się pod zamieszczonymi linkami, a także wartościowy w oczach robotów Google. Jest to zadanie niełatwe, wymaga wprawy i umiejętności oraz odpowiednich wytycznych ze strony pozycjonera, ale jest możliwe do osiągnięcia. Nowoczesne agencje SEO, takie jak Grupa iCEA, wiedzą doskonale, że content wysokiej jakości jest niezwykle istotny w pozycjonowaniu. Dlatego też poza optymalizacją i zdobywaniem linków świadczymy również usługi związane z zapewnieniem treści na strony, które będą wysokiej jakości i zgodne z branżą klienta oraz odpowiednio dopasowane do wymagań SEO. 

Jakość, jakość i jeszcze raz jakość

Przed wprowadzeniem Algorytmu Google Panda na stronach dominowały zduplikowane treści. Pojawiały się przekopiowane nagłówki oraz śródtytuły, a także wiele innych błędów, które obecnie są po prostu niedopuszczalne. Obecne zarówno osoby, które specjalizują się w przygotowywaniu treści, jak i pozycjonerzy, muszą zwracać ogromną uwagę na wiele szczegółów w tekstach zamieszczanych na stronach klientów. Ważne jest nie tylko, aby były one dobre pod SEO i zawierały frazy kluczowe oraz linki. Należy również dbać o odpowiednią strukturę tekstu, która musi być zgodna z obowiązującymi zasadami. Ważna jest tutaj struktura tekstu, czyli podział na akapity, śródtytuły w formie nagłówków H2 i H3  oraz tylko jeden nagłówek H1. Dobrze jest również zadbać o to, aby w nagłówkach pojawiały się frazy kluczowe w odpowiedniej odmianie. Warto również zwrócić uwagę na długość tekstu. Jest to kwestia bardzo ważna, ponieważ powinna być ona pozytywnie oceniona przez roboty, ale jednocześnie optymalna w odbiorze przez czytelników. 

Treści na bloga firmowego, artykuły sponsorowane czy nawet zwykłe opisy produktów i kategorii – to wszystko teksty, które odgrywają niezwykle istotną rolę w SEO. Powinny być one dobrze zoptymalizowane, unikalne i niezawierające duplikatów, ale za to bogate we frazy kluczowe w naturalnej odmianie. Każdy specjalista SEO, który nadąża za aktualnymi trendami w pozycjonowaniu oraz zna wszelkie wymagania wyszukiwarki Google wie, że bez dobrych tekstów na stronie osiągnięcie przez nią wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania jest praktycznie niemożliwe. W agencji SEO iCEA oferujemy profesjonalne teksty na strony oraz opisy do sklepów internetowych czy artykuły sponsorowane. Wiemy, jak ważną rolę w kompleksowych usługach SEO odgrywa wartościowy content marketing. Dlatego nie pomijamy tej kwestii i dla naszych klientów mamy bardzo bogatą i profesjonalną ofertę. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się na ten temat więcej.

Dodaj komentarz