Podczas działań marketingowych wielu przedsiębiorców w ferworze reklam i promocji zapomina o budowaniu pozytywnego wizerunku swojego sklepu internetowego. Jest to poważny błąd, który może znacznie spowolnić, a nawet zablokować rozwój działalności online. Ważne jest zatem, aby wpływać na to, jak marka postrzegana jest w Internecie, a także jakie budzi emocje. Doskonałym rozwiązaniem jest wówczas połączenie SEO i PR. Na czym polega i dlaczego warto je wykorzystać?
SEO (Search Engine Optimization) to zestaw działań mających na celu zwiększanie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. PR (Public Relations) stanowi natomiast planowaną komunikację w organizacji między jej pracownikami a otoczeniem.
Na pierwszy rzut oka może wydawać się, że obszary te działają całkowicie niezależnie, a ich połączenie nie wnosi nic wartościowego do życia marki. Nic bardziej mylnego. Zarówno SEO, jak i PR bezpośrednio wpływają bowiem na doświadczenia użytkowników, co z kolei przekłada się na ich decyzje zakupowe. Ważne jest zatem, aby umiejętnie połączyć obie te dziedziny oraz wykorzystać ich potencjał podczas budowania pozytywnego wizerunku marki w Internecie.
SEO PR odpowiada za pozycjonowanie wizerunku marki w sieci w celu rozszerzania jej świadomości i pozyskiwania nowych klientów. Działania z tego zakresu są bardzo ważnym elementem strategii marketingowej online, gdyż bezpośrednio wpływają na wyniki firmy oraz jej długofalowy rozwój.
SEO PR odnosi się do wielu istotnych etapów promowania marki w sieci. Proces ten zaczyna się już podczas analizy rynku docelowego, a kończy na weryfikacji efektów poszczególnych rozwiązań. Od czego jednak zacząć, aby koncepcja ta przyniosła najlepsze efekty?
Coraz trudniej wyróżnić się na bardzo konkurencyjnym w obecnych czasach rynku. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy dokładają wszelkich starań, aby ich kampanie marketingowe były maksymalnie angażujące i oryginalne. Ważne jest też zadbanie o swój wizerunek w sieci, stawiając markę w jak najkorzystniejszym świetle. Na co zatem zwrócić uwagę, aby połączenie SEO i PR było maksymalnie skuteczne?
Określenie grupy docelowej to jeden z najważniejszych elementów każdej strategii marketingowej. Zarówno treści promocyjne, jak i materiały PR powinny być dostosowane do potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów. Dzięki personalizacji przekaz znacznie silniej oddziałuje na zachowania użytkowników, w wyniku czego skłonienie ich do zakupu jest o wiele łatwiejsze.
Badając grupę docelową, warto podzielić ją na mniejsze segmenty, uwzględniając przy tym różne kategorie. Trzeba bowiem pamiętać, że marka nie powinna ograniczać się do jednego stylu, lecz wykorzystywać wiele koncepcji dostosowanych do poszczególnych grup.
Kolejnym krokiem jest analiza słów kluczowych. Kampania SEO PR przyniesie bowiem oczekiwane rezultaty, tylko wtedy, gdy treści zostaną przedstawione rzeczywiście zainteresowanym odbiorcom. Najlepszym sposobem na uzyskanie tego efektu jest właśnie użycie odpowiednich fraz.
Skuteczne terminy można zidentyfikować na wiele sposobów, jednak najlepszym jest bez wątpienia wykorzystanie profesjonalnych narzędzi, takich jak Ahrefs, Google Search Console czy Keyword Tool. Wskażą one nie tylko popularne wśród potencjalnych klientów hasła, ale też zaprezentują ważne statystyki związane z ich pozycjonowaniem, dzięki czemu opracowanie efektywnej kampanii reklamowej będzie o wiele łatwiejsze.
Ważna jest kompleksowa optymalizacja treści na stronie internetowej. Pozytywny wydźwięk contentu podkreśla bowiem profesjonalizm marki i bezpośrednio wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. Warto więc zbadać zawartość witryny pod kątem użyteczności, zweryfikować poprawność i oryginalność informacji oraz upewnić się, że korzystnie wpływają one na wizerunek marki.
Nie można zapominać o zidentyfikowanych wcześniej słowach kluczowych. Powinny znaleźć się nie tylko w głównej treści, ale też w strategicznych miejscach, takich jak opis, tytuł czy znaczniki.
Trzeba wspomnieć, że strategia treści dotyczy nie tylko contentu na stronie internetowej, ale też publikacji umieszczanych poza obszarem witryny. Promowanie marki na różnych obszarach w sieci jest bowiem najlepszym sposobem na rozszerzanie jej świadomości i pozyskiwanie nowych klientów. Jakie narzędzia warto wówczas wykorzystać?
Jednym z najskuteczniejszych sposobów jest blog firmowy powiązany tematycznie z oferowanymi produktami i usługami. Doskonale sprawdzi się także aktywność w mediach społecznościowych i na portalach branżowych, gdzie znajduje się wiele osób potencjalnie zainteresowanych zakupem.
Ostatnim, lecz nie mniej ważnym, etapem kampanii SEO PR jest analiza efektów kampanii reklamowej. Stałe monitorowanie efektywności prowadzonych działań pozwala nie tylko rozwijać rentowne koncepcje, ale też na bieżąco wprowadzać niezbędne modyfikacje i likwidować błędy.
Podczas analizy efektów strategii marketingowej świetnie sprawdzą się proste w obsłudze narzędzia analityczne, takie jak Google Search Console, Google Analytics czy SEMrush.
SEO PR to świetny sposób na budowanie pozytywnego wizerunku marki w Internecie. Połączenie działań ukierunkowanych na algorytmy wyszukiwarek ze strategią budowania relacji z otoczeniem firmy bardzo korzystnie wpływa bowiem na wyniki sprzedażowe. Profesjonalny obraz marki w sieci jest jednym z najważniejszych determinantów decyzji zakupowych współczesnych użytkowników. Ważne jest zatem, aby, wykorzystując popularne słowa kluczowe, zadbać o wizerunek przedsiębiorstwa online. Co można osiągnąć?
Jak widać, połączenie SEO i PR może być kluczem do sukcesu niejednego przedsiębiorstwa. Warto więc przeprowadzić niezbędne badania, zidentyfikować skuteczne słowa kluczowe i stworzyć treści, dzięki którym wiarygodność marki znacznie wzrośnie, a firmowa strona internetowa zyska widoczność w wyszukiwarce Google.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.