DARMOWY AUDYT SEO

SEO+PR = duet idealny?

5 min czytania
SEO+PR = duet idealny?
Kategoria Pozycjonowanie

Podczas działań marketingowych wielu przedsiębiorców w ferworze reklam i promocji zapomina o budowaniu pozytywnego wizerunku swojego sklepu internetowego. Jest to poważny błąd, który może znacznie spowolnić, a nawet zablokować rozwój działalności online. Ważne jest zatem, aby wpływać na to, jak marka postrzegana jest w Internecie, a także jakie budzi emocje. Doskonałym rozwiązaniem jest wówczas połączenie SEO i PR. Na czym polega i dlaczego warto je wykorzystać?

Spis treści:

Czym jest SEO PR?

SEO (Search Engine Optimization) to zestaw działań mających na celu zwiększanie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. PR (Public Relations) stanowi natomiast planowaną komunikację w organizacji między jej pracownikami a otoczeniem.

Na pierwszy rzut oka może wydawać się, że obszary te działają całkowicie niezależnie, a ich połączenie nie wnosi nic wartościowego do życia marki. Nic bardziej mylnego. Zarówno SEO, jak i PR bezpośrednio wpływają bowiem na doświadczenia użytkowników, co z kolei przekłada się na ich decyzje zakupowe. Ważne jest zatem, aby umiejętnie połączyć obie te dziedziny oraz wykorzystać ich potencjał podczas budowania pozytywnego wizerunku marki w Internecie.

SEO PR odpowiada za pozycjonowanie wizerunku marki w sieci w celu rozszerzania jej świadomości i pozyskiwania nowych klientów. Działania z tego zakresu są bardzo ważnym elementem strategii marketingowej online, gdyż bezpośrednio wpływają na wyniki firmy oraz jej długofalowy rozwój.

SEO PR odnosi się do wielu istotnych etapów promowania marki w sieci. Proces ten zaczyna się już podczas analizy rynku docelowego, a kończy na weryfikacji efektów poszczególnych rozwiązań. Od czego jednak zacząć, aby koncepcja ta przyniosła najlepsze efekty?

Sprawdź: Jak promować swój blog?

SEO PR – od czego zacząć?

Coraz trudniej wyróżnić się na bardzo konkurencyjnym w obecnych czasach rynku. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy dokładają wszelkich starań, aby ich kampanie marketingowe były maksymalnie angażujące i oryginalne. Ważne jest też zadbanie o swój wizerunek w sieci, stawiając markę w jak najkorzystniejszym świetle. Na co zatem zwrócić uwagę, aby połączenie SEO i PR było maksymalnie skuteczne?

Wybór grupy docelowej

Określenie grupy docelowej to jeden z najważniejszych elementów każdej strategii marketingowej. Zarówno treści promocyjne, jak i materiały PR powinny być dostosowane do potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów. Dzięki personalizacji przekaz znacznie silniej oddziałuje na zachowania użytkowników, w wyniku czego skłonienie ich do zakupu jest o wiele łatwiejsze.

Badając grupę docelową, warto podzielić ją na mniejsze segmenty, uwzględniając przy tym różne kategorie. Trzeba bowiem pamiętać, że marka nie powinna ograniczać się do jednego stylu, lecz wykorzystywać wiele koncepcji dostosowanych do poszczególnych grup.

Analiza słów kluczowych

Kolejnym krokiem jest analiza słów kluczowych. Kampania SEO PR przyniesie bowiem oczekiwane rezultaty, tylko wtedy, gdy treści zostaną przedstawione rzeczywiście zainteresowanym odbiorcom. Najlepszym sposobem na uzyskanie tego efektu jest właśnie użycie odpowiednich fraz.

Skuteczne terminy można zidentyfikować na wiele sposobów, jednak najlepszym jest bez wątpienia wykorzystanie profesjonalnych narzędzi, takich jak Ahrefs, Google Search Console czy Keyword Tool. Wskażą one nie tylko popularne wśród potencjalnych klientów hasła, ale też zaprezentują ważne statystyki związane z ich pozycjonowaniem, dzięki czemu opracowanie efektywnej kampanii reklamowej będzie o wiele łatwiejsze.

Optymalizacja treści

Ważna jest kompleksowa optymalizacja treści na stronie internetowej. Pozytywny wydźwięk contentu podkreśla bowiem profesjonalizm marki i bezpośrednio wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. Warto więc zbadać zawartość witryny pod kątem użyteczności, zweryfikować poprawność i oryginalność informacji oraz upewnić się, że korzystnie wpływają one na wizerunek marki.

Nie można zapominać o zidentyfikowanych wcześniej słowach kluczowych. Powinny znaleźć się nie tylko w głównej treści, ale też w strategicznych miejscach, takich jak opis, tytuł czy znaczniki.

Content marketing

Trzeba wspomnieć, że strategia treści dotyczy nie tylko contentu na stronie internetowej, ale też publikacji umieszczanych poza obszarem witryny. Promowanie marki na różnych obszarach w sieci jest bowiem najlepszym sposobem na rozszerzanie jej świadomości i pozyskiwanie nowych klientów. Jakie narzędzia warto wówczas wykorzystać?

Jednym z najskuteczniejszych sposobów jest blog firmowy powiązany tematycznie z oferowanymi produktami i usługami. Doskonale sprawdzi się także aktywność w mediach społecznościowych i na portalach branżowych, gdzie znajduje się wiele osób potencjalnie zainteresowanych zakupem.

Analiza efektów

Ostatnim, lecz nie mniej ważnym, etapem kampanii SEO PR jest analiza efektów kampanii reklamowej. Stałe monitorowanie efektywności prowadzonych działań pozwala nie tylko rozwijać rentowne koncepcje, ale też na bieżąco wprowadzać niezbędne modyfikacje i likwidować błędy.

Podczas analizy efektów strategii marketingowej świetnie sprawdzą się proste w obsłudze narzędzia analityczne, takie jak Google Search Console, Google Analytics czy SEMrush.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

SEO PR – dlaczego warto?

SEO PR to świetny sposób na budowanie pozytywnego wizerunku marki w Internecie. Połączenie działań ukierunkowanych na algorytmy wyszukiwarek ze strategią budowania relacji z otoczeniem firmy bardzo korzystnie wpływa bowiem na wyniki sprzedażowe. Profesjonalny obraz marki w sieci jest jednym z najważniejszych determinantów decyzji zakupowych współczesnych użytkowników. Ważne jest zatem, aby, wykorzystując popularne słowa kluczowe, zadbać o wizerunek przedsiębiorstwa online. Co można osiągnąć?

  • Lepsze wyniki sprzedażowe i wyższy współczynnik konwersji,
  • większe zaufanie do marki i świadczonych przez nią usług,
  • lepszą widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google,
  • większą świadomość oferty online,
  • stały napływ nowych klientów.

Jak widać, połączenie SEO i PR może być kluczem do sukcesu niejednego przedsiębiorstwa. Warto więc przeprowadzić niezbędne badania, zidentyfikować skuteczne słowa kluczowe i stworzyć treści, dzięki którym wiarygodność marki znacznie wzrośnie, a firmowa strona internetowa zyska widoczność w wyszukiwarce Google.

Magdalena Antoń
Studentka ekonomii na UWM w Olsztynie, którą przygoda z SEO, mimo że rozpoczęta stosunkowo niedawno, pochłonęła bez reszty. Specjalizuje się w tworzeniu wartościowych treści, a jej marzeniem jest napisanie własnej powieści. Uwielbia się rozwijać, a zamiłowanie do copywritingu podziela z sympatią do ekonomii i matematyki.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 1

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Co to jest domena?
Co to jest domena?
Czym jest domena internetowa? Wyjaśniamy z jakich elementów się ona składa, jakie są najpopularniejsze domeny, oraz czym różni się domena od hostingu.
Korzyści płynące ze współpracy z konsultantem SEO
Korzyści płynące ze współpracy z konsultantem SEO
Zastanawiasz się nad podjęciem współpracy z konsultantem SEO? Z naszego artykułu dowiesz się, co możesz dzięki temu osiągnąć!
Pozycjonowanie naturalne a płatne — co lepsze?
Pozycjonowanie naturalne a płatne — co lepsze?
Pozycjonowanie można podzielić na organiczne i płatne. Nasz ekspert wyjaśnia, jakie są zalety i wady obu sposobów budowania widoczności i czy któryś z nich jest lepszy.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę