Skąd wiedzieć, że strategia marketingowa przynosi korzyści?

Skąd wiedzieć, że strategia marketingowa przynosi korzyści?

fauxels/pexels.com

Z pewnością korzystasz ze strategii marketingu internetowego. Jedna jest lepsza, a druga gorsza. Jednak wszystkie potrzebują odpowiedniego monitorowania rezultatów, ponieważ to dzięki temu możesz dowiedzieć się, czy jest ona opłacalna dla Twojej firmy, czy też nie.

W poniższym artykule spróbujemy pokazać Ci, jak ważne jest, aby na bieżąco sprawdzać rezultaty swojej strategii marketingowej oraz w jaki sposób dowiedzieć się, że przynosi ona korzyści.

Strategia marketingowa na urządzeniach mobilnych

Obecnie urządzenia mobilne odgrywają bardzo dużą rolę w świecie konsumpcjonizmu. Dlatego dają one szerokie pole do działania współczesnym marketerom. Nowe technologie powodują, że już nie można podchodzić do marketingu w ten sam sposób, co kiedyś. Wiele osób zajmujących się marketingiem internetowym musieli nauczyć się marketingu na nowo.

Przypuśćmy, że potrzebujesz aktualnie nowego odkurzacza, to co robisz, żeby dowiedzieć się o nim więcej? Z pewnością sięgasz najpierw do swojego smartfona. W Internecie znajdziesz wiele porównań cenowych oraz funkcyjnych, a jest to bardzo przydatne, ponieważ nie musisz chodzić po sklepach, gdzie może się okazać, że nic nie ma. W taki sam sposób zachowują się inni użytkownicy internetu.

Niezależnie od tego, czego aktualnie szukają Twoi klienci, to musisz wiedzieć, że zawsze planują oni swoje działania w Internecie, przed bezpośrednim zakupem danego produktu.

Jak analizować mobilne statystyki?

Urządzenia mobilne są dla firm bardzo korzystnymi narzędziami, które skutecznie pomagają dotrzeć do potencjalnego klienta. Stwarza to wiele możliwości. Jednak te nowe strategie spowodowały również zmianę w analizach rynku, wpływu na odbiorców i sukcesów strategii.

Wiele z zasad marketingowych powstało z myślą o komputerach stacjonarnych. Natomiast, kiedy zaczął następować wzrost zakupów mobilnych, to trzeba zmieniać się wraz z postępującą techniką i iść dalej do przodu, niż stać w miejscu. Trzeba stale obserwować rynek i jego zmiany, a z pewnością opłaci się to w przyszłości.

Opracowanie współczesnego myślenia potencjalnego konsumenta ma kluczowe znaczenie dla ewolucji marketingu. W tym celu wykorzystuje się pewne narzędzia, takie jak KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. Zaczyna inwestować się w różne eksperymenty i wdrażać coraz nowocześniejsze modele pomiarowe, aby uzyskać zadowalający efekt.

Dzięki temu marketerzy mogą ponownie oceniać swoje podejście do konkretnej strategii marketingowej i analizować, czy odnosi ona pozytywne efekty. Aby zrozumieć niektóre funkcje marketingowe, należy przeanalizować sposób myślenia naszych odbiorców.

Skoncentruj się przede wszystkim na celach biznesowych

Najbardziej dochodowe firmy koncentrują się przede wszystkim na swoich celach biznesowych. Kiedy dopiero rozwijał się marketing internetowy, to marketerzy wymyślili KPI, czyli tzw. kluczowe wskaźniki efektywności, aby śledzić, w jaki sposób konkretna strategia wpływa na potencjalnych klientów.


Źródło: Pixabay/pexels.com

Kluczowe wskaźniki efektywności obejmują takie dane, jak ROAS, czyli zwrot kosztów z reklamy, CTR, czyli współczynnik klikalności, czy CPA, czyli koszt działania. Okazuje się, że te dane nie obejmują wszystkich wpływów urządzeń mobilnych na tendencje zakupowe odbiorców. Bowiem ponad 70% odbiorców najpierw sprawdza interesujące ich produkty w urządzeniu mobilnym, a następnie planuje jego zakup w sklepie. Dlatego nie ważne, co sprzedajesz i gdzie. Najważniejsze jest, aby korzystać ze strategii marketingowych na urządzeniach mobilnych. Ma to ogromne znaczenie dla Twojej firmy.

Jeżeli weźmiesz te czynniki pod uwagę, to zobaczysz, że stare strategie marketingowe nie są w stanie uchwycić wpływu nowych technologii na odbiorcę i jego tendencje zakupowe. Jeżeli chcesz rozwiązać ten problem, to musisz pamiętać, że marketingowe wskaźniki KPI, muszą być powiązane z szerszymi celami biznesowymi. Dobry specjalista ds. marketingu najpierw zajmuje się celami biznesowymi Twojej firmy, a następnie przystępuje do ustalenia priorytetów marketingowych, aby dostosować je do tych celów. Kolejnym krokiem jest umiejętność rozpoznawania luk w zachowaniach konsumentów oraz ich niwelowanie.

Osoba zajmująca się marketingiem internetowym, kiedy lepiej dopasuje się do potrzeb odbiorców, to łatwiej będzie jej dokonać dokładne i korzystne zmiany w celach firmy.

Najczęściej do tego typu analiz doświadczeni marketerzy wykorzystują różne narzędzia, np. Google Analytics.

Kluczowe wskaźniki efektywności - o co z nimi chodzi?

Doświadczony marketer zaczyna od postawienia hipotezy i działa w Internecie w ten sposób, żeby ją obalić. Dla osób zajmujących się marketingiem pomiar nie jest refleksją. Jest to podstawą sukcesu firmy w świecie mobilnym. Marketerzy są w stanie w szybki sposób odkryć czynniki, które napędzają wartość firmy, poprzez wykorzystanie dostępnych narzędzi na rynku.

Może najwyższy czas zadać sobie następujące pytania, w jaki sposób możesz rozwijać swoją firmę, aby nadążyć za postępem technologicznym? Czy Twoje KPI, odzwierciedlają cele biznesowe Twojej firmy?

Podsumowanie

Pamiętaj, że nawet dobrzy i doświadczeni marketerzy nie mają idealnego KPI ani tajnego narzędzia, które pomaga im osiągnąć sukces. Jedyne co mają, to nastawienie wymagane do wykorzystania nowych możliwości i pokonywania przeszkód. To nastawienie napędza branżę marketingową w ciągle zmieniającym się świecie.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, to skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Skontaktuj się z naszą agencją SEO już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak wybrać najlepszą agencję SEO? – kompleksowy przewodnik

    Jak wybrać najlepszą agencję SEO? – kompleksowy przewodnik

    Optymalizacja treści to dla Ciebie zbyt wymagające i czasochłonne zadanie? Agencja SEO może Ci w tym pomóc!
    Najczęstsze błędy w marketingu internetowym i jak ich uniknąć?

    Najczęstsze błędy w marketingu internetowym i jak ich uniknąć?

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strategia marketingowa nie działa? Myślisz, że robisz wszystko tak, jak należy, ale nadal nie przynosi to żadnych korzyści? Sprawdź!
    Witamy w klubie, czyli czym jest Clubhouse

    Witamy w klubie, czyli czym jest Clubhouse

    Do 2021 roku aplikację tę pobrało ponad 8 milionów użytkowników! Sprawdź na czym polega jej fenomen i dlaczego dostęp do niej wcale nie jest taki prosty, jakby się mogło wydawać.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.