DARMOWY AUDYT SEO

Skuteczna reklama na Instagramie – jak to robić?

4 min czytania
Skuteczna reklama na Instagramie – jak to robić?
Kategoria Marketing

Spersonalizowane przekazy reklamowe w social mediach z biegiem czasu zyskują na popularności. Potencjał serwisów społecznościowych jest wykorzystywany przez wiele popularnych marek, które w ten sposób budują swoją biznesową potęgę. Choć wielu przedsiębiorców zarzeka się, że zna od podszewki Instagrama, to okazuje się, że ta wiedza jest niewystarczająca w obliczu wdrażanych działań promocyjnych. Przedstawiamy, jak tworzyć rentowne reklamy, a tym samym realizować zdefiniowane wcześniej cele. Znajdź odpowiedź na trapiące Cię pytania i wykorzystaj wachlarz funkcji dostępnych w jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych.

Spis treści:

Zadaj sobie pytanie – czy jest sens inwestycji w promocję na IG?

Nikogo nie trzeba przekonywać o tym, że media społecznościowe są chętnie użytkowane przez zróżnicowane grupy odbiorców. Choć pula zalet jest naprawdę ogromna, warto jednak skoncentrować się na najlepszych argumentach przemawiających za wyborem tego serwisu w celach promocji własnej marki. Oto one:

  • dokładniejsze kierowanie przekazu reklamowego do określonego targetu (w oparciu o konkretne zachowania, zainteresowania internautów, wyróżniane na bazie obserwowanych profili lub kliknięć konkretnych reklam);
  • precyzyjna lokalizacja (kierowanie komunikatu do odbiorców z różnych miast, a nawet państw);
  • budowanie bazy niestandardowych odbiorców reklam (wyświetlanie płatnych komunikatów promocyjnych internautom z uwzględnieniem ich e-mailu bądź danych kontaktowych);
  • relatywnie niższe koszty niż w przypadku innych form promocji;
  • świadome zarządzanie wydatkami przeznaczonymi na kampanię;

Aby mówić o tym, że istnieje skuteczna reklama na Instagramie, która przynosi oczekiwane rezultaty finansowe, trzeba najpierw zapoznać się z podstawami dotyczącymi jej tworzenia. Zacznijmy od początku i zastanówmy się, krok po kroku, jak rozwinąć swoją strategię promocyjną w jednym z najbardziej rozpoznawalnych serwisów społecznościowych.

Sprawdź: Copy poradnik: Co to jest webwriting?

Proces kreacyjny reklam nigdy nie był tak prosty

Proces tworzenia reklam na Instagramie jest dość prosty. Twoim zadaniem jest zazwyczaj wybór powstałego wcześniej postu, który zamierzasz promować, w postaci fotografii bądź nagrania audiowizualnego. W obszarze wpisu ulokowany jest przycisk “Promuj”, po kliknięciu którego wyświetlony zostanie panel kreacyjny reklamy. Co dalej Cię czeka?

Cele małe i duże

Kolejnym krokiem jest wybór określonego celu prowadzonej kampanii. Powinien ujmować w całość to, na czym najbardziej Ci zależy. Przykładowo, możesz dążyć do tego, aby jak najwięcej użytkowników odwiedzających Twój kanał na Instagramie przekierowało się do zarządzanej strony WWW bądź wygenerowało jak największą liczbę wiadomości (tj. bezpośredniej interakcji). Pojawiające się w kanale reklamy mają wzbudzić w odbiorcy ciekawość i poniekąd go zaktywizować. Jeżeli przyszły klient kliknie komunikat reklamowy, zostanie przekierowany w miejsce przeznaczone do sprecyzowania celów prowadzonych działań promocyjnych. Następnie, przekierowując na witrynę internetową, kreator reklam zasugeruje wskazanie opcji CTA, a tym samym zachęci do określonej aktywności.

Kto należy do Twojego targetu?

Jednym z fundamentalnych etapów prowadzonych działań reklamowych jest zdefiniowanie grupy przyszłych odbiorców. Dysponujesz dwoma sposobami sprecyzowania targetu. Jednym z nich jest wybór automatyczny, w którym nie wykonujesz samodzielnie zbyt dużo działań. Właściwie to Instagram na podstawie osób obserwujących Twoje konto oraz upowszechnionych informacji wyodrębni docelowych adresatów. Jeśli zatem profil jest “śledzony” przez internautów udostępniających swoje hobby oraz zamiłowania, to wskazana opcja może okazać się dla Ciebie strzałem w dziesiątkę.

Jeżeli jednak postanowisz nieco bardziej się wysilić, możesz podjąć się samodzielnej konfiguracji danych, precyzując takie kryteria, jak chociażby wiek, płeć, zainteresowanie czy lokalizacja.

Ostatnia prosta, czyli jak długo i za ile?

Na końcu powinieneś określić, jak długo będzie trwała kampania reklamowa oraz jaki budżet przeznaczysz na jej realizację. Trudno wskazać jednoznaczną kwotę, ponieważ koszty zależne są od szeregu determinantów. Dużo zależy od wskaźnika trafności reklamy, czyli dopasowania przekazów reklamowych względem grupy osób, na których odbiorze szczególnie Ci zależy oraz oszacowaniu, jakie szanse wzrostu konwersji istnieją za sprawą wdrażanej strategii reklamowej.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Promocja na IG to szansa rozwoju e-biznesu

Skuteczna reklama na Instagramie odznacza się większym zaangażowaniem niż w przypadku promocji na Facebooku, co z kolei pozwala firmom na wdrażanie kompleksowych sposobów komunikacji z zainteresowaną grupą adresatów. Chcesz zaistnieć w świadomości swojej grupy odbiorców? Skorzystaj z możliwości kampanii opisywanego kanału społecznościowego!

Rozwiń z nami pozostałe kanały sprzedaży! Zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami SEO.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 4.9/5 | Liczba ocen: 13

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

PR a marketing – różnice
PR a marketing – różnice
Rozwój relacji z klientami to zadanie nie tylko w zakresie PR. W obrębie całego marketingu podejmowane są aktywności zaspokajające potrzeby konsumenckie.
Czy reklama na Facebooku przynosi zyski?
Czy reklama na Facebooku przynosi zyski?
Chcesz dowiedzieć się, co ukrywa przed nami Facebook? Czy wyświetla nam wszystkie potrzebne dane do weryfikacji skuteczności kampanii reklamowej? Sprawdź!
Jakie są najczęstsze błędy agencji reklamowych?
Jakie są najczęstsze błędy agencji reklamowych?
Wybór agencji reklamowej wpływa na wyniki danych kampanii. Sprawdź najczęstsze błędy specjalistów od reklamy i uchroń się przed niekorzystną współpracą.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie