Wartościowe treści to podstawa niemal każdej strategii marketingowej. Niestety, tworzenie oryginalnego contentu bywa dość wymagające. Nic więc dziwnego, że copywriterzy coraz częściej wykorzystują w tym celu wiele sprawdzonych narzędzi. Jakich? Przyjrzyjmy się im bliżej!
Narzędzia dla copywriterów to aspekt, który wciąż budzi wiele kontrowersji. Często kojarzone są bowiem z automatycznymi generatorami treści, których wytwory zwykle nie trafiają w gusta współczesnych odbiorców. Trzeba jednak zaznaczyć, że wiele z nich odgrywa istotną rolę w copywritingu oraz procesie budowania kampanii marketingowych.
Posługując się właściwymi programami, można znacznie skrócić czas tworzenia treści oraz uniknąć wielu poważnych błędów, które w przeciwnym razie uniemożliwiłyby osiągnięcie zamierzonych celów.
Jako że podstawą wielu strategii marketingowych jest tworzenie wartościowych treści, narzędzia dla copywriterów stały się podstawą działalności wielu osób specjalizujących się w tej dziedzinie. Pojawia się jednak pytanie: które z nich warto wykorzystać?
Narzędzia dla copywriterów znacznie ułatwiają tworzenie oryginalnych, interesujących treści. Trzeba jednak pamiętać, że warunkiem sukcesu jest wykorzystanie odpowiednich platform i sprawdzonych programów usprawniających cały proces. Oto kilka najważniejszych narzędzi, na które warto zwrócić wówczas szczególną uwagę.
Narzędzie to jest szczególnie przydatne dla wszystkich copywriterów tworzących treści internetowe. Znacznie ułatwia bowiem wdrożenie i analizę podstawowych aspektów SEO, dzięki którym content nie tylko spotka się z dużym zainteresowaniem wśród docelowych odbiorców, ale też będzie dobrze pozycjonować się w wyszukiwarce Google.
Google Search Console pozwala zidentyfikować skuteczne w danej branży słowa kluczowe oraz zapytania, jakimi posługują się użytkownicy podczas wyszukiwania określonego tematu. Co więcej, dzięki niemu można łatwo sprawdzić, które adresy URL generują najwięcej ruchu oraz jakie frazy się do tego przyczyniają.
Poprawność ortograficzna i stylistyczna powinny być priorytetem każdego copywritera. Brak błędów podkreśla profesjonalizm oraz zwiększa zaufanie do usług danej firmy. Dzięki temu skłonność użytkowników do konwersji lub zakupów znacznie wzrasta.
Ortograf zawiera ponad 1000 funkcji analizujących tekst pod kątem ortograficznym oraz interpunkcyjnym. Mimo że program ten nie jest nieomylny, a jego wyniki trzeba ponownie weryfikować, może znacznie ułatwić redagowanie treści, co przyczyni się do skrócenia czasu pracy i zwiększenia wydajności content marketingu.
Narzędzia dla copywriterów ułatwiają także identyfikowanie popularnych w danym czasie tematów. Jedną z najczęściej wykorzystywanych w tym zakresie platform jest Google Trends. Pokazuje najczęściej wyszukiwane aktualnie frazy, które można dowolnie filtrować według tematyki, lokalizacji czy daty.
Dzięki Google Trends można ponadto szybko znaleźć nowy, angażujący temat wpisu blogowego, co okazuje się szczególnie przydatne, kiedy copywriterowi zabraknie pomysłów na kolejne treści.
Oryginalność treści to podstawa. W obecnych czasach ważne jest nie tylko tworzenie unikalnych artykułów, ale też stała weryfikacja, czy inni twórcy nie kopiują naszego contentu. Niestety, w przypadku rozbudowanych stron internetowych nie jest to takie proste.
Z pomocą przychodzi wówczas CopyScape, czyli narzędzie pozwalające sprawdzić, czy ktoś nie za bardzo zainspirował się danym wpisem. Wystarczy tylko wkleić do wyszukiwarki wybrany link z artykułem, a program wyświetli wszystkie strony zawierające takie same fragmenty. Dzięki temu identyfikacja plagiatu będzie o wiele łatwiejsza, a marka utrzyma swój pozytywny wizerunek w Internecie.
Podczas gdy Ortograf pozwala zweryfikować treść pod kątem poprawności ortograficznej i interpunkcyjnej, Copywritely umożliwia optymalizację tekstu w zakresie gramatycznym oraz składniowym. Mimo że narzędzie nie gwarantuje 100% pewności, jest istotnym wsparciem w procesie tworzenia contentu. Dzięki Copywritely można zbadać poprawność treści w wielu językach, a także zweryfikować oryginalność danego artykułu, co bezpośrednio wpływa na wizerunek marki w sieci.
Trzeba pamiętać, że narzędzia dla copywriterów to nie tylko programy ułatwiające tworzenie poprawnych, interesujących treści. W budowaniu doświadczeń użytkowników ważne są zarówno tekst, jak i aspekty wizualne. Aby więc maksymalnie zaangażować docelowych odbiorców, należy wzbogacić artykuł o kilka wysokiej jakości zdjęć. Doskonale sprawdzi się wówczas Pixabay.
Narzędzie to udostępnia wiele darmowych obrazów do użytku komercyjnego, których wykorzystywanie nie wymaga podpisywania autora. Dzięki temu można dostarczyć odbiorcy wielu pozytywnych wrażeń, nie martwiąc się przy tym o żadne formalności.
Eliminacja zbędnych powtórzeń w treści bardzo korzystnie wpływa na jej wydźwięk oraz podkreśla profesjonalizm marki. Nic więc dziwnego, że jednym z najczęściej wykorzystywanych przez copywriterów narzędzi jest platforma Synonimy.pl.
Dzięki niej można łatwo znaleźć wiele wyrazów bliskoznacznych danego terminu i stworzyć treści, które z pewnością zachwycą wszystkich odbiorców.
Wyżej wymienione narzędzia dla copywriterów to tylko kilka najpopularniejszych propozycji. Na rynku dostępnych jest wiele przydatnych platform, dzięki którym tworzenie oryginalnych, w pełni poprawnych treści będzie łatwiejsze. Trzeba jednak pamiętać, że żadne narzędzie nie zastąpi ludzkiej wiedzy i intuicji. Po wykorzystaniu nawet najlepszego programu trzeba dodatkowo zweryfikować jakość treści, aby upewnić się, że jej publikacja korzystnie wpłynie na wizerunek marki, a przy tym trafi do potencjalnych klientów.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.