DARMOWY AUDYT SEO

Skuteczny sposób na cenową rewolucję w Twoim e-commerce

Skuteczny sposób na cenową rewolucję w Twoim e-commerce

Nao Triponez/pexels.com

Zwiększanie zysków to bardzo ważny temat dla każdego przedsiębiorcy prowadzącego sprzedaż w e-commerce. Truizmem jest stwierdzenie, że nic tak nie zachęca do kupna, jak korzystna cena. Jak w gąszczu konkurencji prowadzić biznes? Czy walka poprzez ceny to konieczność? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w niniejszym artykule.

Czy cena jest istotna w procesie zakupowym?

Rynek e-commerce w Polsce rozrasta się regularnie. Jak wynika z raportu Gemius „E-commerce w Polsce”, aż 77% internautów w 2021 roku przynajmniej raz kupiło produkt online. Względem poprzedniego roku odsetek konsumentów dokonujących zakupów w sieci wzrósł o 4 p.p.

Jak cena wpływa na wybory konsumentów? Cytując raport „E-commerce w Polsce 2021”: klienci sklepów internetowych, dokonując swoich wyborów związanych z konkretnym miejscem zakupów w sieci, kierują się wieloma czynnikami, ale trzy z nich są zdecydowanie bardziej istotne od pozostałych i są stałe na przestrzeni kolejnych fal: atrakcyjna cena produktu, niskie koszty przesyłki/dostawy oraz wcześniejsze pozytywne doświadczenia kupujących. Są to elementy wspólne dla większości badanych, niezależnie od płci czy wieku.

Na pytanie: Co sprawia, że decydujesz się na pierwszy zakup w danym serwisie internetowym, a nie innym, oferującym podobne produkty/usługi?, aż 44% respondentów wskazało atrakcyjną cenę. Odpowiedź odnosząca się do ceny była najpopularniejszym wyborem wśród internautów.

Dodatkowo warto wspomnieć o tym, że spory odsetek respondentów zaznaczył, iż niższa cena (w stosunku do sklepu stacjonarnego) zachęca do dokonania zakupu w sieci. Reasumując, stała się ona niezwykle istotnym czynnikiem w procesie zakupowym. Potrafi być bodźcem skłaniającym do zakupów. Z tego względu, jeżeli prowadzisz sprzedaż w e-commerce, bardzo ważne jest dbanie o korzystną cenę.

Sprawdź: Jak uzyskać wyższą pozycję sklepu internetowego? Oto kilka przydatnych wskazówek!

Monitoring cen w sieci

Monitoring cen to nic innego, jak możliwość porównania stawek nadawanych przez poszczególne sklepy oferowanym towarom. Co ciekawe, z usługi monitoringu korzystają sprzedawcy oraz klienci.

Trzeba pamiętać, że w dobie dzisiejszego e-commerce konsument może dosłownie w kilka chwil dokonać porównania cen w wielu sklepach. Za sprawą wyszukiwarki, portalu Allegro czy porównywarki cen Ceneo – klient (za pomocą frazy lub kodu) może odszukać interesujący go produkt. W ten sposób wie, gdzie kupi go w korzystnej cenie.

Tak, jak Twoi klienci sprawdzają ofertę, tak Ty, prowadząc sprzedaż w e-commerce, musisz trzymać rękę na pulsie i badać ceny nadawane przez konkurencję w sieci. Oczywiście, możesz proces ten przeprowadzać manualnie, ale niestety, jest to działanie z góry skazane na niepowodzenie. Ręczny monitoring niesie za sobą ryzyko błędu ludzkiego, wymaga dużego nakładu czasu oraz pracy. W takiej sytuacji warto postawić na automatyczny system, który rzetelnie prześwietli konkurencję i pozwoli poznać ceny panujące w danej branży.

Automatyka cenowa – czy jest konieczna?

Monitoring cen może występować samodzielnie, wtedy LivePrice zapewnia Ci dedykowane raporty pomocne w planowaniu strategii marketingowych i polityki cenowej biznesu. Jeśli natomiast prowadzisz aktywną sprzedaż, to niezwykłym udogodnieniem będzie dla Ciebie automatyka cenowa. To funkcjonalność umożliwiająca aplikacji samoczynne nadawanie cen. Oczywiście sam decydujesz o regułach, według których ceny mają być wyliczane, oraz o miejscu, do którego mają trafiać – do systemu ERP, CMS lub bezpośrednio na portal sprzedażowy.

Samoczynne ustalanie cen przez LivePrice wiąże się z możliwością nadania dla każdego produktu ceny minimalnej i kroku cenowego – wartości te pomagają aplikacji przestrzegać Twojej strategii cenowej oraz zapobiegają wyprzedawaniu produktów poniżej granicy rentowności.


Aplikacja może w Twoim imieniu walczyć o pierwszą lokatę na liście ofert, równać do najniższej ceny lub odwzorowywać politykę cenową wskazanego przez Ciebie konkurenta.

Sprawdź: Handel społecznościowy i jego wpływ na e-commerce

Jak sprytnie kreować politykę cenową w e-commerce?

Cena produktu wpływa na kupujących i z tym stwierdzeniem nie ma co walczyć. Dodatkowo, sprzedając w sieci, masz ogromną konkurencję. Jeżeli chcesz wiedzieć, co dzieje się w Twojej branży, koniecznie zautomatyzuj proces monitoringu. Śledź konkurencję, zanim ona zacznie śledzić Ciebie.

Aplikacja LivePrice w sprytny sposób pozwoli Ci kierować polityką cenową Twojego biznesu. Połączenie monitoringu konkurencji i automatyzacji cen umożliwia osiąganie konkretnej pozycji w branży. Zachęcamy do skorzystania z darmowej, 14-dniowej wersji demonstracyjnej.

Jak system LivePrice może zwiększyć Twoją sprzedaż?

LivePrice to profesjonalna aplikacja, która w rzetelny sposób monitoruje działanie Twojej konkurencji na dowolnym serwisie sprzedażowym. Działanie systemu bezpośrednio przekłada się na zwiększenie sprzedaży.

Aplikacja monitoruje Twoją konkurencję na podstawie: fraz, nazw, kodów producenta, kart produktu i EANów. LivePrice może prześwietlić ceny innych sprzedawców na:

  • Allegro;
  • Ceneo;
  • Idealo;
  • Amazon;
  • GoogleShopping;
  • wybranym e-sklepie.

Narzędzie pracuje dokładnie tam, gdzie tego potrzebujesz. Jeżeli prowadzisz sprzedaż wielokanałową, możesz być na bieżąco ze stawkami oferowanymi na konkretnym portalu. Aplikacja może również pełnić funkcję automatyki cenowej – pozwala spojrzeć na biznes z określonej przez Ciebie perspektywy.

Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 13

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Profesjonalna strona internetowa kluczem do sukcesu!
    Profesjonalna strona internetowa kluczem do sukcesu!
    Zastanawiasz się nad stworzeniem strony internetowej? Sprawdź, jakie korzyści może przynieść Ci profesjonalnie zaprojektowana witryna.
    Magento a PrestaShop – czym się różnią? Jaki system wybrać?
    Magento a PrestaShop – czym się różnią? Jaki system wybrać?
    Magento i PrestaShop to popularne platformy umożliwiające budowę i obsługę sklepu internetowego. Nasz artykuł podpowie Ci, którą spośród nich wybrać.
    Jak zacząć z IdoSell? Pierwsze kroki
    Jak zacząć z IdoSell? Pierwsze kroki
    Założyłeś sklep IdoSell? Od rozpoczęcia sprzedaży dzieli Cię mniej kroków, niż Ci się wydaje. Podejmij je z nami i zacznij sprzedawać w sieci.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę