DARMOWY AUDYT SEO

Skuteczny sposób na cenową rewolucję w Twoim e-commerce

5 min czytania
Skuteczny sposób na cenową rewolucję w Twoim e-commerce
Kategoria E-Commerce

Zwiększanie zysków to bardzo ważny temat dla każdego przedsiębiorcy prowadzącego sprzedaż w e-commerce. Truizmem jest stwierdzenie, że nic tak nie zachęca do kupna, jak korzystna cena. Jak w gąszczu konkurencji prowadzić biznes? Czy walka poprzez ceny to konieczność? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w niniejszym artykule.

Spis treści:

Czy cena jest istotna w procesie zakupowym?

Rynek e-commerce w Polsce rozrasta się regularnie. Jak wynika z raportu Gemius „E-commerce w Polsce”, aż 77% internautów w 2021 roku przynajmniej raz kupiło produkt online. Względem poprzedniego roku odsetek konsumentów dokonujących zakupów w sieci wzrósł o 4 p.p.

Jak cena wpływa na wybory konsumentów? Cytując raport „E-commerce w Polsce 2021”: klienci sklepów internetowych, dokonując swoich wyborów związanych z konkretnym miejscem zakupów w sieci, kierują się wieloma czynnikami, ale trzy z nich są zdecydowanie bardziej istotne od pozostałych i są stałe na przestrzeni kolejnych fal: atrakcyjna cena produktu, niskie koszty przesyłki/dostawy oraz wcześniejsze pozytywne doświadczenia kupujących. Są to elementy wspólne dla większości badanych, niezależnie od płci czy wieku.

Na pytanie: Co sprawia, że decydujesz się na pierwszy zakup w danym serwisie internetowym, a nie innym, oferującym podobne produkty/usługi?, aż 44% respondentów wskazało atrakcyjną cenę. Odpowiedź odnosząca się do ceny była najpopularniejszym wyborem wśród internautów.

Dodatkowo warto wspomnieć o tym, że spory odsetek respondentów zaznaczył, iż niższa cena (w stosunku do sklepu stacjonarnego) zachęca do dokonania zakupu w sieci. Reasumując, stała się ona niezwykle istotnym czynnikiem w procesie zakupowym. Potrafi być bodźcem skłaniającym do zakupów. Z tego względu, jeżeli prowadzisz sprzedaż w e-commerce, bardzo ważne jest dbanie o korzystną cenę.

Sprawdź: Content Marketing – jaką rolę odgrywa w e-commerce?

Monitoring cen w sieci

Monitoring cen to nic innego, jak możliwość porównania stawek nadawanych przez poszczególne sklepy oferowanym towarom. Co ciekawe, z usługi monitoringu korzystają sprzedawcy oraz klienci.

Trzeba pamiętać, że w dobie dzisiejszego e-commerce konsument może dosłownie w kilka chwil dokonać porównania cen w wielu sklepach. Za sprawą wyszukiwarki, portalu Allegro czy porównywarki cen Ceneo – klient (za pomocą frazy lub kodu) może odszukać interesujący go produkt. W ten sposób wie, gdzie kupi go w korzystnej cenie.

Tak, jak Twoi klienci sprawdzają ofertę, tak Ty, prowadząc sprzedaż w e-commerce, musisz trzymać rękę na pulsie i badać ceny nadawane przez konkurencję w sieci. Oczywiście, możesz proces ten przeprowadzać manualnie, ale niestety, jest to działanie z góry skazane na niepowodzenie. Ręczny monitoring niesie za sobą ryzyko błędu ludzkiego, wymaga dużego nakładu czasu oraz pracy. W takiej sytuacji warto postawić na automatyczny system, który rzetelnie prześwietli konkurencję i pozwoli poznać ceny panujące w danej branży.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Automatyka cenowa – czy jest konieczna?

Monitoring cen może występować samodzielnie, wtedy LivePrice zapewnia Ci dedykowane raporty pomocne w planowaniu strategii marketingowych i polityki cenowej biznesu. Jeśli natomiast prowadzisz aktywną sprzedaż, to niezwykłym udogodnieniem będzie dla Ciebie automatyka cenowa. To funkcjonalność umożliwiająca aplikacji samoczynne nadawanie cen. Oczywiście sam decydujesz o regułach, według których ceny mają być wyliczane, oraz o miejscu, do którego mają trafiać – do systemu ERP, CMS lub bezpośrednio na portal sprzedażowy.

Samoczynne ustalanie cen przez LivePrice wiąże się z możliwością nadania dla każdego produktu ceny minimalnej i kroku cenowego – wartości te pomagają aplikacji przestrzegać Twojej strategii cenowej oraz zapobiegają wyprzedawaniu produktów poniżej granicy rentowności.


Aplikacja może w Twoim imieniu walczyć o pierwszą lokatę na liście ofert, równać do najniższej ceny lub odwzorowywać politykę cenową wskazanego przez Ciebie konkurenta.

Sprawdź: Migracja sklepu internetowego – podstawowe rzeczy, o których musisz pamiętać

Jak sprytnie kreować politykę cenową w e-commerce?

Cena produktu wpływa na kupujących i z tym stwierdzeniem nie ma co walczyć. Dodatkowo, sprzedając w sieci, masz ogromną konkurencję. Jeżeli chcesz wiedzieć, co dzieje się w Twojej branży, koniecznie zautomatyzuj proces monitoringu. Śledź konkurencję, zanim ona zacznie śledzić Ciebie.

Aplikacja LivePrice w sprytny sposób pozwoli Ci kierować polityką cenową Twojego biznesu. Połączenie monitoringu konkurencji i automatyzacji cen umożliwia osiąganie konkretnej pozycji w branży. Zachęcamy do skorzystania z darmowej, 14-dniowej wersji demonstracyjnej.

Jak system LivePrice może zwiększyć Twoją sprzedaż?

LivePrice to profesjonalna aplikacja, która w rzetelny sposób monitoruje działanie Twojej konkurencji na dowolnym serwisie sprzedażowym. Działanie systemu bezpośrednio przekłada się na zwiększenie sprzedaży.

Aplikacja monitoruje Twoją konkurencję na podstawie: fraz, nazw, kodów producenta, kart produktu i EANów. LivePrice może prześwietlić ceny innych sprzedawców na:

  • Allegro;
  • Ceneo;
  • Idealo;
  • Amazon;
  • GoogleShopping;
  • wybranym e-sklepie.

Narzędzie pracuje dokładnie tam, gdzie tego potrzebujesz. Jeżeli prowadzisz sprzedaż wielokanałową, możesz być na bieżąco ze stawkami oferowanymi na konkretnym portalu. Aplikacja może również pełnić funkcję automatyki cenowej – pozwala spojrzeć na biznes z określonej przez Ciebie perspektywy.

Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 13

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Sklep internetowy GOshop. Czy warto?
Sklep internetowy GOshop. Czy warto?
Chcesz założyć sklep WWW przy minimum zachodu z Twojej strony? Zależy Ci na unikatowym projekcie i zoptymalizowanej witrynie? Sprawdź GoShop!
Elementy, które zwiększają zaufanie klientów e-commerce
Elementy, które zwiększają zaufanie klientów e-commerce
Coraz trudniej jest zdobyć zaufanie klientów e-commerce. Dowiedz się więc, jakie elementy szczególnie wpływają na wiarygodność Twojego biznesu!
Jak zwiększyć konwersję na Shopify?
Jak zwiększyć konwersję na Shopify?
Czym jest CRO? Jak zoptymalizować współczynnik konwersji? Na jakie elementy witryny zwrócić uwagę? Podpowiemy Ci, jak zwiększyć sprzedaż online!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie