Skuteczny sposób na cenową rewolucję w Twoim e-commerce

Skuteczny sposób na cenową rewolucję w Twoim e-commerce

Nao Triponez/pexels.com

Zwiększanie zysków to bardzo ważny temat dla każdego przedsiębiorcy prowadzącego sprzedaż w e-commerce. Truizmem jest stwierdzenie, że nic tak nie zachęca do kupna, jak korzystna cena. Jak w gąszczu konkurencji prowadzić biznes? Czy walka poprzez ceny to konieczność? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w niniejszym artykule.

Czy cena jest istotna w procesie zakupowym?

Rynek e-commerce w Polsce rozrasta się regularnie. Jak wynika z raportu Gemius „E-commerce w Polsce”, aż 77% internautów w 2021 roku przynajmniej raz kupiło produkt online. Względem poprzedniego roku odsetek konsumentów dokonujących zakupów w sieci wzrósł o 4 p.p.

Jak cena wpływa na wybory konsumentów? Cytując raport „E-commerce w Polsce 2021”: klienci sklepów internetowych, dokonując swoich wyborów związanych z konkretnym miejscem zakupów w sieci, kierują się wieloma czynnikami, ale trzy z nich są zdecydowanie bardziej istotne od pozostałych i są stałe na przestrzeni kolejnych fal: atrakcyjna cena produktu, niskie koszty przesyłki/dostawy oraz wcześniejsze pozytywne doświadczenia kupujących. Są to elementy wspólne dla większości badanych, niezależnie od płci czy wieku.

Na pytanie: Co sprawia, że decydujesz się na pierwszy zakup w danym serwisie internetowym, a nie innym, oferującym podobne produkty/usługi?, aż 44% respondentów wskazało atrakcyjną cenę. Odpowiedź odnosząca się do ceny była najpopularniejszym wyborem wśród internautów.

Dodatkowo warto wspomnieć o tym, że spory odsetek respondentów zaznaczył, iż niższa cena (w stosunku do sklepu stacjonarnego) zachęca do dokonania zakupu w sieci. Reasumując, stała się ona niezwykle istotnym czynnikiem w procesie zakupowym. Potrafi być bodźcem skłaniającym do zakupów. Z tego względu, jeżeli prowadzisz sprzedaż w e-commerce, bardzo ważne jest dbanie o korzystną cenę.

Sprawdź: Wady i zalety platformy Sky-Shop

Monitoring cen w sieci

Monitoring cen to nic innego, jak możliwość porównania stawek nadawanych przez poszczególne sklepy oferowanym towarom. Co ciekawe, z usługi monitoringu korzystają sprzedawcy oraz klienci.

Trzeba pamiętać, że w dobie dzisiejszego e-commerce konsument może dosłownie w kilka chwil dokonać porównania cen w wielu sklepach. Za sprawą wyszukiwarki, portalu Allegro czy porównywarki cen Ceneo – klient (za pomocą frazy lub kodu) może odszukać interesujący go produkt. W ten sposób wie, gdzie kupi go w korzystnej cenie.

Tak, jak Twoi klienci sprawdzają ofertę, tak Ty, prowadząc sprzedaż w e-commerce, musisz trzymać rękę na pulsie i badać ceny nadawane przez konkurencję w sieci. Oczywiście, możesz proces ten przeprowadzać manualnie, ale niestety, jest to działanie z góry skazane na niepowodzenie. Ręczny monitoring niesie za sobą ryzyko błędu ludzkiego, wymaga dużego nakładu czasu oraz pracy. W takiej sytuacji warto postawić na automatyczny system, który rzetelnie prześwietli konkurencję i pozwoli poznać ceny panujące w danej branży.

Automatyka cenowa – czy jest konieczna?

Monitoring cen może występować samodzielnie, wtedy LivePrice zapewnia Ci dedykowane raporty pomocne w planowaniu strategii marketingowych i polityki cenowej biznesu. Jeśli natomiast prowadzisz aktywną sprzedaż, to niezwykłym udogodnieniem będzie dla Ciebie automatyka cenowa. To funkcjonalność umożliwiająca aplikacji samoczynne nadawanie cen. Oczywiście sam decydujesz o regułach, według których ceny mają być wyliczane, oraz o miejscu, do którego mają trafiać – do systemu ERP, CMS lub bezpośrednio na portal sprzedażowy.

Samoczynne ustalanie cen przez LivePrice wiąże się z możliwością nadania dla każdego produktu ceny minimalnej i kroku cenowego – wartości te pomagają aplikacji przestrzegać Twojej strategii cenowej oraz zapobiegają wyprzedawaniu produktów poniżej granicy rentowności.


Aplikacja może w Twoim imieniu walczyć o pierwszą lokatę na liście ofert, równać do najniższej ceny lub odwzorowywać politykę cenową wskazanego przez Ciebie konkurenta.

Sprawdź: Jak generować większą ilość leadów sprzedażowych?

Jak sprytnie kreować politykę cenową w e-commerce?

Cena produktu wpływa na kupujących i z tym stwierdzeniem nie ma co walczyć. Dodatkowo, sprzedając w sieci, masz ogromną konkurencję. Jeżeli chcesz wiedzieć, co dzieje się w Twojej branży, koniecznie zautomatyzuj proces monitoringu. Śledź konkurencję, zanim ona zacznie śledzić Ciebie.

Aplikacja LivePrice w sprytny sposób pozwoli Ci kierować polityką cenową Twojego biznesu. Połączenie monitoringu konkurencji i automatyzacji cen umożliwia osiąganie konkretnej pozycji w branży. Zachęcamy do skorzystania z darmowej, 14-dniowej wersji demonstracyjnej.

Jak system LivePrice może zwiększyć Twoją sprzedaż?

LivePrice to profesjonalna aplikacja, która w rzetelny sposób monitoruje działanie Twojej konkurencji na dowolnym serwisie sprzedażowym. Działanie systemu bezpośrednio przekłada się na zwiększenie sprzedaży.

Aplikacja monitoruje Twoją konkurencję na podstawie: fraz, nazw, kodów producenta, kart produktu i EANów. LivePrice może prześwietlić ceny innych sprzedawców na:

  • Allegro;
  • Ceneo;
  • Idealo;
  • Amazon;
  • GoogleShopping;
  • wybranym e-sklepie.

Narzędzie pracuje dokładnie tam, gdzie tego potrzebujesz. Jeżeli prowadzisz sprzedaż wielokanałową, możesz być na bieżąco ze stawkami oferowanymi na konkretnym portalu. Aplikacja może również pełnić funkcję automatyki cenowej – pozwala spojrzeć na biznes z określonej przez Ciebie perspektywy.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 13
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak pozycjonować sklep internetowy na IdoSell?

    Jak pozycjonować sklep internetowy na IdoSell?

    Sklep IdoSell to prosty sposób na uruchomienie sprzedaży online. Płacąc niewielki abonament, uzyskujesz gotową stronę WWW, która wymaga jedynie personalizacji. A jak wygląda kwestia pozycjonowania takiego sklepu?
    Jak pozycjonować sklep internetowy na PrestaShop?

    Jak pozycjonować sklep internetowy na PrestaShop?

    Masz sklep internetowy oparty na PrestaShop? Wybrałeś system, które daje duże możliwości pod względem optymalizacji pod SEO. Sprawdź, jak najlepiej to zrobić!
    Content Marketing – jaką rolę odgrywa w e-commerce?

    Content Marketing – jaką rolę odgrywa w e-commerce?

    Content is king. Dowiedz się jak ważny w e-commerce jest content marketing.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę