Zwiększanie zysków to bardzo ważny temat dla każdego przedsiębiorcy prowadzącego sprzedaż w e-commerce. Truizmem jest stwierdzenie, że nic tak nie zachęca do kupna, jak korzystna cena. Jak w gąszczu konkurencji prowadzić biznes? Czy walka poprzez ceny to konieczność? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w niniejszym artykule.
Rynek e-commerce w Polsce rozrasta się regularnie. Jak wynika z raportu Gemius „E-commerce w Polsce”, aż 77% internautów w 2021 roku przynajmniej raz kupiło produkt online. Względem poprzedniego roku odsetek konsumentów dokonujących zakupów w sieci wzrósł o 4 p.p.
Jak cena wpływa na wybory konsumentów? Cytując raport „E-commerce w Polsce 2021”: klienci sklepów internetowych, dokonując swoich wyborów związanych z konkretnym miejscem zakupów w sieci, kierują się wieloma czynnikami, ale trzy z nich są zdecydowanie bardziej istotne od pozostałych i są stałe na przestrzeni kolejnych fal: atrakcyjna cena produktu, niskie koszty przesyłki/dostawy oraz wcześniejsze pozytywne doświadczenia kupujących. Są to elementy wspólne dla większości badanych, niezależnie od płci czy wieku.
Na pytanie: Co sprawia, że decydujesz się na pierwszy zakup w danym serwisie internetowym, a nie innym, oferującym podobne produkty/usługi?, aż 44% respondentów wskazało atrakcyjną cenę. Odpowiedź odnosząca się do ceny była najpopularniejszym wyborem wśród internautów.
Dodatkowo warto wspomnieć o tym, że spory odsetek respondentów zaznaczył, iż niższa cena (w stosunku do sklepu stacjonarnego) zachęca do dokonania zakupu w sieci. Reasumując, stała się ona niezwykle istotnym czynnikiem w procesie zakupowym. Potrafi być bodźcem skłaniającym do zakupów. Z tego względu, jeżeli prowadzisz sprzedaż w e-commerce, bardzo ważne jest dbanie o korzystną cenę.
Monitoring cen to nic innego, jak możliwość porównania stawek nadawanych przez poszczególne sklepy oferowanym towarom. Co ciekawe, z usługi monitoringu korzystają sprzedawcy oraz klienci.
Trzeba pamiętać, że w dobie dzisiejszego e-commerce konsument może dosłownie w kilka chwil dokonać porównania cen w wielu sklepach. Za sprawą wyszukiwarki, portalu Allegro czy porównywarki cen Ceneo – klient (za pomocą frazy lub kodu) może odszukać interesujący go produkt. W ten sposób wie, gdzie kupi go w korzystnej cenie.
Tak, jak Twoi klienci sprawdzają ofertę, tak Ty, prowadząc sprzedaż w e-commerce, musisz trzymać rękę na pulsie i badać ceny nadawane przez konkurencję w sieci. Oczywiście, możesz proces ten przeprowadzać manualnie, ale niestety, jest to działanie z góry skazane na niepowodzenie. Ręczny monitoring niesie za sobą ryzyko błędu ludzkiego, wymaga dużego nakładu czasu oraz pracy. W takiej sytuacji warto postawić na automatyczny system, który rzetelnie prześwietli konkurencję i pozwoli poznać ceny panujące w danej branży.
Monitoring cen może występować samodzielnie, wtedy LivePrice zapewnia Ci dedykowane raporty pomocne w planowaniu strategii marketingowych i polityki cenowej biznesu. Jeśli natomiast prowadzisz aktywną sprzedaż, to niezwykłym udogodnieniem będzie dla Ciebie automatyka cenowa. To funkcjonalność umożliwiająca aplikacji samoczynne nadawanie cen. Oczywiście sam decydujesz o regułach, według których ceny mają być wyliczane, oraz o miejscu, do którego mają trafiać – do systemu ERP, CMS lub bezpośrednio na portal sprzedażowy.
Samoczynne ustalanie cen przez LivePrice wiąże się z możliwością nadania dla każdego produktu ceny minimalnej i kroku cenowego – wartości te pomagają aplikacji przestrzegać Twojej strategii cenowej oraz zapobiegają wyprzedawaniu produktów poniżej granicy rentowności.
Aplikacja może w Twoim imieniu walczyć o pierwszą lokatę na liście ofert, równać do najniższej ceny lub odwzorowywać politykę cenową wskazanego przez Ciebie konkurenta.
Cena produktu wpływa na kupujących i z tym stwierdzeniem nie ma co walczyć. Dodatkowo, sprzedając w sieci, masz ogromną konkurencję. Jeżeli chcesz wiedzieć, co dzieje się w Twojej branży, koniecznie zautomatyzuj proces monitoringu. Śledź konkurencję, zanim ona zacznie śledzić Ciebie.
Aplikacja LivePrice w sprytny sposób pozwoli Ci kierować polityką cenową Twojego biznesu. Połączenie monitoringu konkurencji i automatyzacji cen umożliwia osiąganie konkretnej pozycji w branży. Zachęcamy do skorzystania z darmowej, 14-dniowej wersji demonstracyjnej.
LivePrice to profesjonalna aplikacja, która w rzetelny sposób monitoruje działanie Twojej konkurencji na dowolnym serwisie sprzedażowym. Działanie systemu bezpośrednio przekłada się na zwiększenie sprzedaży.
Aplikacja monitoruje Twoją konkurencję na podstawie: fraz, nazw, kodów producenta, kart produktu i EANów. LivePrice może prześwietlić ceny innych sprzedawców na:
Narzędzie pracuje dokładnie tam, gdzie tego potrzebujesz. Jeżeli prowadzisz sprzedaż wielokanałową, możesz być na bieżąco ze stawkami oferowanymi na konkretnym portalu. Aplikacja może również pełnić funkcję automatyki cenowej – pozwala spojrzeć na biznes z określonej przez Ciebie perspektywy.
Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.