Wybór odpowiedniego oprogramowania to jedna z najważniejszych kwestii koniecznych do podjęcia podczas zakładania sklepu internetowego. Ważne jest, aby wybrać tę opcję, która posłuży użytkownikowi jak najdłużej, będzie prosta i intuicyjna w obsłudze oraz zapewni wszystkie niezbędne funkcje. Wiodącymi na rynku platformami e-commerce są Sky-Shop oraz Shoper. Przedstawiamy różnice między tymi dwoma rozwiązaniami oraz podpowiadamy, które sprawdzi się lepiej w określonej sytuacji.
Podczas wyboru oprogramowania sklepu internetowego kluczową kwestią jest odpowiednie jego dobranie do profilu firmy. Zupełnie inne rozwiązania polecane są do tych mniejszych sklepów, a inne sprawdzą się najlepiej w przypadku dużych platform o szerokim wyborze produktów. Bardzo ważne jest, aby przed wyborem przeprowadzić dokładny research, ponieważ migracja danego sklepu pomiędzy różnymi platformami może być wysoce kosztowna, wiążę się również z utratą dużej ilości czasu oraz przynajmniej chwilowym zawieszeniem działalności sklepu. Z tego powodu warto zdecydować się na oprogramowanie, który posłuży nowemu właścicielowi przez wiele lat, bez konieczności jego zmiany.
Platformy do sprzedaży internetowej różnią się między sobą pod względem ceny, możliwości i funkcjonalności. Dobrym rozwiązaniem może okazać się przetestowanie kilku z nich tak, aby móc wybrać tę najlepiej wpisującą się w konkretne oczekiwania. Nie każdą platformę da się pozycjonować, co wynika z możliwości jej silnika. Dotyczy to najczęściej tych darmowych oprogramowań, które mają dość mocno ograniczone możliwości. Pamiętajmy, że cena oprogramowania to nie jedyny koszt poniesiony przez właściciela sklepu. Do takowych doliczyć trzeba również zakup i utrzymanie określonej domeny, a także ewentualnego serwera oraz jego hostingu.
Na rynku znaleźć można szeroki wybór darmowych skryptów umożliwiających sprzedaż online. Cechują się one dość łatwą instalacją, ale także ograniczonymi możliwościami. To świetna opcja dla wszystkich, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę ze sprzedażą internetową i chcą sprawdzić, czy branża ta będzie dla nich odpowiednia. Taka opcja pomaga poznać funkcjonalność panelu i dowiedzieć się, które opcje są dla użytkownika istotne.
Dla bardziej zaawansowanych sprzedawców internetowych bezpłatne oprogramowania mogą jednak okazać się niewystarczające. W porównaniu z tymi wymagającymi subskrypcji, jak Shoper czy Sky Shop, posiadają ograniczone funkcje związane z analizą danych sprzedaży oraz skuteczniejsze SEO. Pozycjonowanie na bezpłatnych platformach jest niezwykle skomplikowane i wymaga zaangażowania doświadczonego i wprawionego pozycjonera, co mimo wszystko łączy się z niemałymi kosztami.
Jeśli zastanawiasz się, która z platform będzie lepsza, Sky Shop czy Shoper, warto poznać funkcjonalność obu z nich. Shoper to jeden z najczęściej wybieranych rodzajów oprogramowania. Od konkurencji wyróżnia się tym, że poza możliwością wykupienia subskrypcji i świadczenia usług przez producenta umożliwia również zakup licencji do użytku na własnym serwerze. Przewagę temu oprogramowaniu zapewnia prosta integracja z najpopularniejszymi w kraju serwisami aukcyjnymi czy firmami kurierskimi. System ten proponuje użytkownikowi szeroki wybór płatnych i darmowych szablonów strony. Shoper umożliwia również przygotowanie na życzenie klienta indywidualnego szablonu, dostosowanego do naszych potrzeb.
Platforma ta jest wyjątkowo dobrze przygotowana pod działania związane z pozycjonowaniem. Twórcy umożliwiają użytkownikowi tworzenie własnych meta-tagów kategorii, podstron produktowych, a także ustawienie indywidualnego adresu dostosowanego do naszych oczekiwań. Dodatkowo, Shoper to także intuicyjny panel administracyjny zapewniający duże możliwości dla użytkownika. Koszt miesięczny za subskrypcję tego oprogramowania waha się od 72 do 136 złotych w zależności od wybranego pakietu. Tak szerokie możliwości wymagają jednak serwera o dobrych parametrach, który będzie w stanie zoptymalizować i przyspieszyć działanie strony.
Sky-Shop to system nieustannie zwiększający grono swoich odbiorców. Do głównych zalet tego rozwiązania należy możliwość przenoszenia danych z innych skryptów, co w znacznym stopniu ułatwia przejście na tę platformę z innej. Pozwala na sprawne przeniesienie bazy produktowej oraz klientów, a także domeny. To rozwiązanie znacznie skraca czas i ilość pracy związaną z przenoszeniem sklepu na domenę Sky-Shop. Wśród korzyści płynących z tej platformy wymienić można również proste pozycjonowanie dzięki przekierowywaniu linków oraz przenoszenie sklepu bez obawy o utracenie aktualnej pozycji w Google.
Zalety Sky-Shop to również intuicyjny panel administracyjny, integracja z popularnymi hurtowniami, portalami aukcyjnymi, kurierami, porównywarkami oraz szerokie możliwości wyboru płatności czy systemów księgowych. Optymalizacja pozycjonowania możliwa jest w formie usługi bez opcji wykupienia jej na własność i można je przeprowadzać jedynie za pomocą panelu administracyjnego. Sklep utrzymywać można wyłącznie na serwerach firmowych. Sky-Shop nie umożliwia wykupienia licencji na instalację platformy na własnym serwerze.
Jeśli chodzi o koszty tego oprogramowania, twórcy udostępniają różne jego wersje, od tych standardowych po bardziej ekskluzywne, a ich cena różni się w zależności od wybranego pakietu i długości umowy. Koszt platformy waha się od 99 do 399 złotych miesięcznie.
Artykuł powstał we współpracy ze stronami: sporttaker.com, braincubby.com
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.