W mediach społecznościowych drzemie niemal nieograniczony potencjał, który warto wykorzystać w swojej strategii optymalizacyjnej. Na SEO wpływa wiele czynników z obszarów poza stroną internetową, a jednym z najważniejszych są właśnie social media. Dlaczego więc warto wzbogacić swój plan marketingowy o działalność w takich serwisach, jak Facebook czy Instagram? Podpowiadamy!
Wykorzystując popularne social media, takie jak Facebook, Instagram, Twitter czy YouTube, można bardzo łatwo zwiększać świadomość marki i przyciągać potencjalnych klientów. Z mediów społecznościowych korzysta bowiem wielu użytkowników, wśród których z pewnością znajdą się osoby zainteresowane Twoją ofertą. Social media uzupełniają ponadto treści na stronie internetowej, co korzystnie wpływa na wizerunek firmy, gwarantując jej tym samym szereg korzyści.
Trzeba jednak pamiętać, że spamowanie wpisami w serwisach społecznościowych nie tylko nie przyniesie pożądanych efektów, ale też bardzo niekorzystnie wpłynie na autorytet domeny. Aby więc poprawić ranking strony w naturalnych wynikach wyszukiwania, należy kompleksowo zoptymalizować kampanię reklamową w mediach społecznościowych, uwzględniając przy tym kilka istotnych technik. Nie można też zapominać, że każdy serwis wyróżnia się odmienną funkcjonalnością. W związku z tym działania w poszczególnych witrynach powinny uwzględniać inny zakres technik, dostosowany do oczekiwań danej społeczności. Dlaczego jednak warto połączyć SEO i social media?
Istnieje wiele powodów, dla których warto połączyć SEO i social media. Popularne serwisy społecznościowe są przede wszystkim doskonałym źródłem nowych odbiorców, zainteresowanych daną branżą.
Aby ustalić, jak działalność w mediach społecznościowych wpływa na wyniki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, należy zwrócić uwagę na system pozycjonowania stron. Jak bowiem wiadomo, Google najwyżej umieszcza witryny cieszące się szczególnym zainteresowaniem użytkowników. Social media są wówczas świetnym sposobem na angażowanie odbiorców i zachęcanie ich do odwiedzenia danego serwisu.
Jakie są najważniejsze zalety połączenia SEO i kampanii w mediach społecznościowych?
Najważniejszym aspektem pozycjonowania lokalnego jest budowanie profesjonalnego wizerunku marki w Internecie oraz rozszerzanie jej świadomości wśród klientów przebywających na danym obszarze geograficznym.
Do najważniejszych technik lokalnego SEO zaliczamy między innymi optymalizację profilu Google Moja Firma oraz umieszczenie na stronie internetowej najważniejszych informacji o marce. Kluczowym aspektem jest wówczas dbałość o spójność prezentowanych informacji, aby żaden użytkownik nie miał wątpliwości co do ich wiarygodności.
Social media mogą znacznie uskutecznić SEO lokalne, nie tylko promując ofertę marki, ale też ułatwiając użytkownikom kontakt z jej obsługą.
Social media są też doskonałym źródłem linków nofollow. Mimo że nie przekazują one mocy danej strony, bardzo korzystnie wpływają na SEO.
Dzięki popularnym serwisom, takim jak Instagram, Facebook czy Twitter, możemy pozyskać wiele tzw. sygnałów społecznościowych, czyli interakcji zachodzących między użytkownikami a profilem firmy. Są to między innymi polubienia, obserwacje, komentarze, udostępnienia i wiele innych akcji. Znacznie zwiększają autorytet domeny, dzięki czemu zajmuje ona wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google.
Content marketing to bardzo ważny element każdej strategii optymalizacyjnej. Wartościowe treści docierają bowiem do docelowych odbiorców oraz skutecznie zachęcają ich do skorzystania z danej oferty.
Social media mogą uskutecznić działania z zakresu content marketingu, gdyż to właśnie wpisy na popularnych serwisach cieszą się największym zaangażowaniem współczesnych użytkowników. Tworząc wysokiej jakości posty, możemy więc stale zwiększać ruch na stronie internetowej oraz budować zaufanie potencjalnych klientów, co korzystnie wpływa na wyniki sprzedażowe.
Jak widać, SEO i social media są ze sobą ściśle związane. Aby jednak kampanie marketingowe w mediach społecznościowych korzystnie wpływały na pozycjonowanie stron internetowych, należy kompleksowo zoptymalizować wszystkie publikowane tam wpisy. Na co zwrócić wówczas szczególną uwagę?
Nie od dziś wiadomo, że podstawą kampanii optymalizacyjnej są słowa kluczowe. Trzeba jednak dodać, że dotyczy to nie tylko zawartości strony internetowej, ale też działalności w mediach społecznościowych. Aby dotrzeć do odpowiednich odbiorców i zachęcić ich do odwiedzenia danej witryny, należy więc użyć skutecznych hasztagów oraz zoptymalizować wpisy pod kątem właściwych fraz.
Kolejnym aspektem są treści udostępniane w poszczególnych serwisach. Mimo że w przypadku danej witryny sprawdzi się inny rodzaj contentu, każdy wpis powinien być interesujący, maksymalnie angażujący i autentyczny. Należy wówczas zwrócić uwagę na takie aspekty, jak:
Ważnym aspektem, o którym należy pamiętać, aby skutecznie połączyć SEO i social media, jest zapewnienie użytkownikom możliwości udostępniania treści w serwisach społecznościowych. Umieszczenie widocznego przycisku na stronie internetowej, dzięki któremu odbiorcy będą mogli łatwo podzielić się interesującym contentem ze swoimi znajomymi na Facebooku czy Twitterze, znacznie zwiększy popularność marki w Internecie, gwarantując jej tym samym wiele korzyści.
Social media mają bezpośredni wpływ na SEO. Warto więc kompleksowo zoptymalizować kampanię w mediach społecznościowych, zadbać o spójność informacji na poszczególnych portalach oraz upewnić się, że wszystkie publikowane wpisy skutecznie zachęcają odbiorców do odwiedzenia strony internetowej.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.