“Jeżeli nie ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz” – to powszechne stwierdzenie ma swoje odzwierciedlenie w realnym świecie. Dla niektórych serwisy społecznościowe stały się jedynym sposobem komunikacji z drugim człowiekiem. Trudno znaleźć użytkowników sieci internetowej, którzy protestują przeciwko korzystaniu z platform społecznościowych. Coraz większa liczba internautów wykorzystuje potencjał, który w nich drzemie i poszerza swoją obecność w serwisach do celów promocyjnych własnego brandu.
Facebook, Twitter czy Instagram stają się dodatkiem promocyjnym dla przedsiębiorstw. Nie sposób pominąć ich wielu możliwości, jak chociażby dotarcie do trafionej grupy klientów. Choć możliwości wyboru odpowiedniego serwisu jest wiele, zdajemy sobie sprawę, że ich nadmiar może wydawać się bardzo przytłaczający.
Głowa do góry, ponieważ przygotowaliśmy specjalnie dla Ciebie kilka wartościowych tipów, które rozwiążą dylemat dotyczący podjęcia słusznej decyzji!
Wszystko znaczy nic – niech ta dewiza towarzyszy Ci w trakcie wyboru właściwego serwisu społecznościowego, na którym chcesz rozpocząć promocję swojej marki. Dlaczego? Reklamowanie na wielu platformach jest trudne i pochłaniające wiele czasu, czyli po prostu nieefektywne.
Złotym środkiem okazuje się znalezienie wirtualnego miejsca chętnie uczęszczanego przez Twoich potencjalnych klientów. W praktyce może to oznaczać, że będziesz promował się jedynie na Facebooku bądź Instagramie. Innym wariantem, być może, okaże się łączenie dwóch serwisów społecznościowych. Ważne, abyś wcześniej precyzyjnie zdefiniował swoją grupę docelową, ponieważ ułatwi Ci to wybór kanału i kształtowanie odpowiedniego, trafnego przekazu do obranego targetu. Na przykład, na TikToku bardziej skoncentrujesz się na ciekawej formie, aniżeli na konstrukcji treści, przede wszystkim ze względu na charakterystykę internautów korzystających z zasobów serwisu.
Dokonując konsekwentnych wyborów, oszczędzasz czas, siły i finanse. Nie pozwól, aby nieprzemyślane decyzje wpłynęły na rozwój Twojej firmy w dalszej perspektywie.
Prawdopodobnie o metodzie SMART słyszałeś wielokrotnie w odniesieniu do rozmaitych dziedzin, dyscyplin i sytuacji. Doskonale sprawdzi się ona również przy opracowywaniu strategii promocyjnej Twojej marki w mediach społecznościowych. Twoim biznesowym “must have” jest zdefiniowanie celów, które przyświecają firmie oraz jej obecności w różnych kanałach.
W związku z tym warto zadać sobie szereg pytań typu – co chcesz osiągnąć dzięki zaistnieniu w serwisach społecznościowych? W jaki sposób planujesz zweryfikować uzyskane rezultaty? Do jakiej grupy odbiorców chcesz trafić z przekazem promocyjnym?
Wiemy, że określenie celów wymaga cierpliwej, skrupulatnej analizy oraz zaangażowania. Musisz jednak mieć świadomość tego, że to konieczność, jeżeli zależy Ci na zachowaniu oszczędności zarówno finansowej, jak i czasowej. Nie od razu Rzym zbudowano, dlatego postaraj się uzbroić w cierpliwość w nawiązywaniu więzi z użytkownikami. Dbając o feedback i komunikację z internautami, pozytywnie wpłyniesz na wizerunek swojej firmy.
Z pewnością nie są Ci obce zasady typu: “70% diety, 30% aktywności fizycznej”. W świecie marketingu również istnieją pewne proporcje, którymi warto kierować się, rozwijając biznes online. Mowa tu o zasadzie 80/20, w której 80% oznacza tworzenie interakcyjnych, angażujących i rozrywkowych postów w mediach społecznościowych, a 20% koncentrację na procesie sprzedażowym.
Zachowując wskazaną proporcję, nie przedstawiasz siebie w roli natrętnego przedsiębiorcy, któremu zależy wyłącznie na generowaniu zysków. Budujesz relacje z gronem odbiorców, edukujesz, bawisz, czyli robisz wszystko, co w swojej mocy, aby pokazać, że zależy Ci na potencjalnym kliencie. Można powiedzieć, że przemycasz informacje o swojej ofercie, wplątując je w intrygujące ciekawostki. Współczesny klient jest wymagający, dlatego wskazane jest innowacyjne podejście do nawiązywanych z nim relacji.
Celuj w klientów maksymalnie dostępnych w Twoim obszarze. Temu zadaniu sprzyja dołączenie do lokalnych grup społecznościowych, np. w serwisie Facebook. Twoją rolą nie jest zasypywanie użytkowników informacjami na temat prowadzonej przez Ciebie działalności. Postaw na konkretną, zwięzłą, lecz interakcyjną formę promocji.
Co w sytuacji, gdy nie ma grupy skupionej wśród lokalnej społeczności? W takim przypadku warto celować w fora poświęcone branży, w której funkcjonujesz. Przykładowo, jeżeli zajmujesz się tworzeniem spersonalizowanych mebli, warto dołączyć do grup związanych z poradami aranżacji wnętrz.
Na konsekwentne budowanie marki w mediach społecznościowych składają się konkretnie określony plan działania oraz zachowanie spójności. Rozpocznij kampanię promocyjną od stworzenia harmonogramu publikacji postów, aby zachować regularność oraz nie spamować informacjami dotyczącymi Twojego przedsiębiorstwa.
Dużym wsparciem jest zatrudnienie zespołu specjalistów bądź konkretnej agencji marketingowej. Ich doświadczenie jest nieocenione przy wyborze właściwych kanałów społecznościowych celem promocji brandu. Ich aktywności koncentrują się również na maksymalnej optymalizacji pod kątem wyników wyszukiwania.
Masz opracowany plan, zdefiniowane cele oraz wybrane platformy społecznościowe? Teraz śmiało możesz rozpocząć promocję. Nie poddawaj się presji czasu i świadomie rozpowszechniaj informacje o swojej biznesowej działalności. Gotowy na podbój social mediów?
Masz pytania? Agencja SEO Poznań Grupa iCEA chętnie na nie odpowie!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.