6 kroków do skutecznych pinów

Pinterest, mający w Polsce 1,8 miliona aktywnych użytkowników, jest potężnym, choć wciąż jeszcze niedocenianym narzędziem marketingowym. Jak wykorzystać go w celu promowania własnych produktów i usług oraz tworzenia wiernej bazy zaangażowanych klientów i docierania do rzesz nowych potencjalnych zainteresowanych? Odpowiedź może być tylko jedna: uczestnicząc w rozwoju serwisu poprzez tworzenie własnych pinów.

Zamiast jałowo przepinać cudze piny na firmowe tablice, stwórz własne, wartościowe i ciekawe treści, które następnie będą powielane przez wszystkich za-pin-teresowanych. Jak to zrobić? Nic prostszego!

Krok 1: Wtyczka Pinterest

Bez wtyczki Pin It Button (Przycisk „Przypnij to”) nic nie zdziałasz: musisz zainstalować ją w swojej przeglądarce. Zrobisz to, pobierając ją z właściwie dowolnego serwisu udostępniającego aplikacje – albo po prostu z samej strony Pinterest. Po zainstalowaniu aplikacji po prawej stronie paska wyszukiwarki w przeglądarce pojawi się czerwona ikona, która odtąd będzie Twoim najlepszym przyjacielem przy tworzeniu pinów.

Krok 2: Polowanie na treści

Choć Pinterest pozwala na przypięcie właściwie dowolnej treści – od artykułów na blogu aż po filmy z YouTube’a – to nie każda z nich ma szanse powodzenia. Pinterest, podobnie jak Instagram, jest medium, które – mimo iż łączy tekst i obraz – można uznać za głównie wizualne. Wniosek? Postaw na przyciągające wzrok, unikalne grafiki, które wyróżnią Twojego pina w oceanie internetowego kontentu! Wiele osób przypina piny do swoich tablic, nigdy nie klikając w kryjące się za nimi linki, dobrze więc byłoby zadbać o to, by część informacji – np. wizerunek i nazwa produktu, nazwa firmy – znalazła się na grafice. Najlepiej połączyć kuszące z pożytecznym i tworzyć grafiki, które zachęcają do tego, aby sprawdzić, jakie treści się za nimi kryją. Inny sposób to zawarcie całej treści wewnątrz grafiki, czyli stworzenie infografiki. Zarówno ze statystyk, jak i z obserwacji specjalistów ds. social media wynika, że piny, których grafiki zawierają tekst, odznaczają się wyższą klikalnością i są chętniej przepinane!

Krok 3: Dodawanie grafiki pina

W porównaniu ze stworzeniem ciekawej treści samo dodanie pina jest banalnie łatwe. Wystarczy wejść na stronę, na której znajduje się wybrana przez Ciebie zawartość – na przykład na Twojego firmowego bloga – i kliknąć czerwony przycisk wtyczki Pinterest. Wówczas otworzy się okno zawierające wszystkie grafiki z danej strony. Wybierz tę, która ma być obrazkiem Twojego pina.

Krok 4: Ciekawy opis

Poza grafiką możesz opatrzyć swojego pina opisem – pominięcie tego etapu jest karygodnym błędem! Koniecznie stwórz zwięzły i klarowny (wystarczy jedno zdanie, ale może być więcej – statystyki sugerują, że ok. 300 znaków to optymalna długość), najlepiej zabawny opis. Pamiętaj o zawarciu słów kluczowych dla treści oraz hasztagów – ułatwią one użytkownikom serwisu dotarcie do Twojego pina.

Krok 5: Wybierz odpowiednią tablicę

Tablice powinny być tworzone i nazywane ze względu na to, jakie treści zawierają – i według tego właśnie klucza należy dobierać piny, które będą na nie trafiać. Kreatywność popłaca: dobrze utrzymane, zaskakujące tablice przyciągają uwagę użytkowników i zyskują subskrybentów, ale nie warto wprowadzać chaosu w imię fałszywie pojętej oryginalności.

Krok 6: Opublikuj pina o odpowiedniej porze

W świecie mediów społecznościowych timing jest bardzo ważny. Ponieważ Pinterest, zwłaszcza w Polsce, ma znacznie więcej użytkowniczek niż użytkowników, to właśnie z myślą o nich powinno się wybierać czas publikacji: najlepsze będzie późne popołudnie albo wieczór, zwłaszcza w piątek i sobotę.

Natalia Kołsut
Wróć do listy