Jak zainstalować na WordPressie piksel Facebooka?

Każda osoba, która realizuje kampanie reklamowe na Facebooku, powinna wiedzieć, czym jest Piksel Facebooka i jak szybko zainstalować go na stronie internetowej. Bez niego osiągnięcie satysfakcjonującej konwersji jest w wielu przypadkach wręcz niemożliwe. Z myślą o wszystkich osobach, które chciałyby nadrobić zaległości w tej dziedzinie, przygotowaliśmy krótki poradnik. Dzięki niemu instalacja piksela nie będzie dla Was wyzwaniem, a rutynową czynnością.

Piksel Facebooka to fragment kodu JavaScript posiadający zaawansowane możliwości śledzenia ruchu na witrynie i monitorowania zdarzeń. Zdobyte dane są przekazywane do Menadżera Reklam, dzięki czemu reklamodawca może zaplanować skuteczne działania z zakresu remarketingu. Jest to więc narzędzie pozwalające uzyskać tańsze kliknięcia i osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty prowadzonej kampanii. Mimo że piksel jest fragmentem kodu, do jego instalacji tak naprawdę nie jest potrzebny programista. Jeśli sprawnie korzystacie z Menadżera Reklam, instalacja kodu z pewnością nie będzie dla Was problemem.

Zacznij od wygenerowania piksela

Jeżeli do Waszego konta reklamowego nie jest jeszcze przypisany piksel, to na początku powinniście go wygenerować. W tym celu należy wejść w podzakładkę “Piksele” znajdującą się w zakładce “Zasoby” w Menadżerze Reklam, a następnie kliknąć przycisk „Utwórz piksel” Wówczas do Waszego konta reklamowego zostanie przypisany piksel, którego wystarczy już tylko umieścić na stronie.

Umieszczanie piksela na stronie

Jak to zrobić? To bardzo proste, jeżeli Wasza strona funkcjonuje na platformie WordPress. Wystarczy zainstalować, a następnie włączyć jedną ze specjalnie stworzonych do tego celu wtyczek. Są bardzo proste w obsłudze.

My polecamy następujące wtyczki:

  • New Facebook Pixel Plugin with Standard Events for WooCommerce.
  • Pixel Caffeine

Pierwsza z nich jest łatwiejsza w obsłudze, dlatego na jej przykładzie przedstawimy proces instalacji Piksela. Wystarczy uruchomić wtyczkę, odznaczyć przycisk „Enable GhostMonitor Pixel”, a następnie przekopiować do znajdującego się poniżej pola identyfikator piksela. Jest to unikalny ciąg liczb przypisany do waszego Piksela. Identyfikator znajdziecie oczywiście w zakładce “Piksele” w Menadżerze Reklam.

Po przekopiowaniu identyfikatora wystarczy już tylko oznaczyć, jakie zdarzenia ma śledzić piksel na stronie Internetowej. Wtyczka New Facebook Pixel Plugin with Standard Events for WooCommerce powstała z myślą o sklepach internetowych, dlatego oprócz monitorowania odwiedzin strony może również śledzić zdarzenia takie jak dodanie produktu do koszyka zamówień lub realizacja zamówienia. Wtyczka pozwala również na dodanie konkretnej strony, która ma być monitorowana przez piksel.

Przedstawiona przez nas metoda jest szybka, wygodna i bardzo intuicyjna. Dzięki niej nie musicie kopiować kodu JavaScript do kodu źródłowego strony internetowej.

 

Izabela Smoter
Wróć do listy