Kurs Social Media

Jak moderować wydarzenie na Facebooku?

Jak moderować wydarzenie na Facebooku?

Wiele poradników, dotyczących budowania wizerunku marki w mediach społecznościowych, wspomina o tym, że prowadzenie fanpage’a (rozumiane jako regularne dodawanie postów) to nie wszystko. Ważne są bowiem wszelkie aktywności, wykonywane z poziomu strony, przyciągające uwagę i wzbudzające zainteresowanie osób, które nie są w danym momencie bezpośrednio powiązane z danym kanałem informacyjnym.

Ujmując rzecz inaczej: chodzi o to, aby administratorzy fanpage’a swoimi działaniami wychodzili poza krąg fanów samej strony, zaciekawiając swoją ofertą użytkowników, którzy mogą poszerzyć grono ich odbiorców/klientów.

Jak to zrobić?

Jedną ze skuteczniejszych i bardziej subtelnych metod jest zakładanie wydarzeń, informujących – na przykład – o nowych produktach, wyprzedażach, sezonowych ofertach, promocjach, albo konkursach. Tzw. event musi być jednak odpowiednio moderowany, czyli: musi pojawiać się na nim regularnie generowany ruch, co pomoże organizatorom utrzymywać uwagę użytkowników i zachęcać ich do udziału w całym przedsięwzięciu. Poniżej kilka podstawowych zasad, związanych z zakładaniem samego wydarzenia oraz budowaniem strategii komunikacyjnej w jego obrębie.

  • (Prawidłowe) wprowadzenie niezbędnych danych

Może wydawać się to banalne, ale na Facebooku znajduje się sporo wydarzeń, opatrzonych niepełnymi informacjami lub – które nie posiadają ich w ogóle. Zanim więc przejdziemy do wykonywania bardziej zaawansowanych czynności, skoncentrujmy się na podstawach.

W pierwszej kolejności – określmy czas trwania eventu, wpisując dokładne daty wraz z godzinami. Jeżeli wydarzenie odbywać się będzie cyklicznie – możemy ustawić jego automatyczne odnawianie się. Następnie dodajmy wszystkich organizatorów, aby każdy z nich miał dostęp do panelu administratora, dodajmy opis przedsięwzięcia, potrzebne linki, regulaminy oraz (opcjonalnie) lokalizację, w której się ono odbywa.

  • Czytelne zdjęcie w tle i precyzyjna nazwa

Zdjęcie w tle powinno zawierać wszystkie niezbędne informacje, dotyczące organizowanego przez nas wydarzenia. Musi być ono ciekawe, zachęcające i czytelne, oparte na jasnym, choć intrygującym przekazie. Warto zrezygnować ze zbyt awangardowych grafik i intensywnych kolorów na rzecz przyjaznego dizajnu oraz nieskomplikowanej czcionki. Do wyboru mamy dwa warianty – projekt ten może być zbudowany z chwytliwego hasła, które nawołuje do działania (kliknięcia w link do wydarzenia), może też bezpośrednio komunikować, co mamy do zaproponowania. Nazwa powinna zaś realizować przede wszystkim to drugie zadanie, choć nie w sposób nachalny i natarczywy.

  • Udostępnianie ciekawych materiałów i podtrzymywanie uwagi

I na koniec rzecz najistotniejsza: na stronie naszego wydarzenia musi się coś dziać. To ważne, aby uwaga odbiorców była ciągle podtrzymywania, a ich zainteresowanie naszą propozycją nieustannie wzrastało. W tym celu warto udostępniać w postach wydarzenia różnego rodzaju materiały multimedialne, związane z tematyką naszego eventu oraz branżą, w której działamy. Opcji mamy wiele – mogą to być filmiki, zdjęcia, infografiki, linki do wywiadów, recenzji itd.

Ważne jest natomiast, aby wszystkie te elementy były unikatowe – warto więc, aby choć niektóre z nich były stworzone stricte na potrzeby danego eventu. Dobrze jest też przygotować harmonogram udostępniania wpisów, aby odstępy między poszczególnymi komunikatami były proporcjonalne oraz… rozsądne. Pamiętajmy, aby nie spamować – w innym razie szybko zniechęcimy do siebie wielu użytkowników Facebooka, którzy mogliby zaciekawić się generowanymi przez nas treściami.

Co dalej?

Zaprośmy do udziału w wydarzeniu jak najwięcej osób, jednak wybierzmy je świadomie. Niech będą to odbiorcy, których nasz event NAPRAWDĘ może zainteresować. Dalej – zastanówmy się, czy są jakieś fanpage, z którymi możemy wejść we współpracę i zwróćmy się do ich administratorów z prośbą o udostępnienie wydarzenia. I jeszcze: bądźmy otwarci, odpowiadajmy na pytania, nawiązujmy kontakt z odbiorcami oraz uwzględniajmy ich sugestie.

Jak moderować wydarzenie na Facebooku?
Oceń
Dominika Kożuszko Dominika Kożuszko
Wróć do listy

Nasze marki