Kurs Social Media

Jak pozyskać fanów fanpage’a bez inwestowania w reklamę?

Jak pozyskać fanów fanpage’a bez inwestowania w reklamę?

Strony na Facebooku pełnią wiele funkcji: przedsiębiorcy traktują je jako platformy do promocji świadczonych usług oraz narzędzie, umożliwiające szybki kontakt z klientami; osoby prywatne na fanpage’ach dzielą się zazwyczaj swoim hobby, traktując je jako miejsce sprzyjające rozwijaniu pasji i wymiany poglądów. Wszystko to jest natomiast możliwe tylko wtedy, gdy wokół danej strony zgromadzi się odpowiednio duże grono osób zainteresowanych proponowaną tematyką – decydując się na prowadzenie fanpage’a, warto więc opracować efektywną strategię komunikacji.

Oczywiście, w pozyskiwaniu fanów zdecydowanie pomaga zaawansowana reklama udostępnianych treści. Ta zazwyczaj wiąże się jednak z wysokimi kosztami, nie zawsze przynosząc oczekiwany efekt. Jeśli bowiem chcemy, aby interakcje z fanami były wartościowe, naszą ofertę kierować musimy do precyzyjnie określonej grupy odbiorców. Co zatem należy zrobić, by polubienia i komentarze nie były przypadkowe? Poniżej kilka – darmowych! – opcji.

Aktywność na innych stronach

Nasza facebookowa strona musi być widoczna – pamiętajmy, że większość potencjalnych klientów nie znajdzie nas w sieci, jeśli sami im się nie pokażemy. Zrezygnujmy jednak z nachalnej reklamy, bowiem ta nie przyniesie oczekiwanych rezultatów – zamiast tego, dajmy się poznać jako eksperci w danej tematyce/branży, chętnie udzielający porad i wymieniający się opiniami.

W tym celu warto zaglądać na inne strony, aktywnie uczestnicząc w podejmowanych tam dyskusjach i komentując udostępniane materiały. Dobrym pomysłem będzie też polubienie innych fanpage’y z poziomu strony – to pozwoli zbudować nam wizerunek kompetentnej marki, która jest na bieżąco z aktualnymi trendami i docenia działania konkurencji.

Tagowanie

Strona na facebooku to przede wszystkim narzędzie służące promocji, jednak promocja ta będzie skuteczna tylko wtedy, gdy będzie kreatywna i kulturalna. Publikowanie wyłącznie wpisów o charakterze reklamowym na pewno nie jest właściwym rozwiązaniem – najlepiej przeplatać je artykułami i multimediami, podejmującymi interesującą nas tematykę.

Możemy to robić na dwa sposoby: udostępniając posty z innych facebookowych stron lub dzieląc się treściami z zewnątrz (z innych portali internetowych). W obu przypadkach pamiętać musimy zaś o tym, aby otagować źródło informacji – między innymi po to, by zwiększyć widoczność fanpage’a wśród potencjalnych klientów i innych osób, których przyciągnąć może nasza oferta.

Urozmaicone treści

Poniekąd wspomnieliśmy o tym w powyższym akapicie, ale koniecznie trzeba to powtórzyć: najbardziej atrakcyjne są te treści, których forma nie jest jednolita. Eksperymentujmy więc z rodzajem dodawanych wpisów – tekst uzupełniajmy zdjęciami, linkujmy materiały wideo, korzystajmy z opcji przeprowadzenia ankiety, zakładajmy wydarzenia, twórzmy infografiki. Im więcej wariantów uwzględnimy, tym lepiej dla naszej strony – oczywiście tylko wtedy, gdy będą one spójne, przejrzyste i wartościowe. Click baity – wbrew pozorom – nie są mile widziane na takich portalach, jak Facebook, dlatego lepiej postawić na oryginalną, ale wiarygodną kreację.

Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki będą dla Was pomocne – więcej podpowiedzi, dotyczących efektywnego zarządzania fanpage’ami, znajdziecie tutaj.

Jak pozyskać fanów fanpage’a bez inwestowania w reklamę?
5 (100%) 1 ocen
Przemysław Jankowski Przemysław Jankowski
Wróć do listy

Nasze marki