Jak przygotować post na Facebooka w formacie 3D ?

Facebook jest dziś potężnym narzędziem marketingowym. Aktywnie działają na nim nie tylko osoby prywatne, ale i przedsiębiorstwa, lokale usługowe i handlowe, a także blogerzy i osoby angażujące się w szeroko pojęte social media. Nie jest tajemnicą, że atrakcyjny wizualnie content to szansa na wygenerowanie o wiele większych zasięgów, dlatego w tym poradniku postanowiliśmy skupić się na zagadnieniu postów 3D, które są nowością na Facebooku.

Rewelacyjnie wyglądają, skutecznie zwiększają zasięg i są bardzo lubiane przez odbiorców. To one – obok materiałów video – mają przyczynić się do zwiększenia zaangażowania odbiorców. Posty 3D dają naprawdę spore pole do popisu! Można je potraktować jako skuteczny sposób na wyróżnienie zwykłych postów, użyć do internetowej zabawy między użytkownikami albo trójwymiarowej reklamy konkretnego produktu .

Jak przygotować post 3D?

  • Utworzenie prostego posta 3D nie jest trudne, choć z drugiej strony nie jest tak oczywiste, jak nakreślenie kilku słów. Zatem – jak zrobić post 3D na Facebooku?
  • Po pierwsze trzeba zacząć od stworzenia atrakcyjnego projektu – do tego celu można wykorzystać narzędzia do tworzenia grafiki 3D typu MODO czy Maya. Można też wypróbować prostsze rozwiązania dostępne online (takie jak Vectary). Jeśli korzystasz z systemu operacyjnego Windows 10, możesz nawet użyć Painta 3D!
  • Kiedy projekt będzie gotowy, wyeksportuj go do pliku *.glb (to binarna wersja windowsowego formatu gITF2.0).
  • W drugim etapie projekt wystarczy wrzucić na Facebooka – wystarczy zacząć tworzyć nowy post na tablicy. Aby dodać do wpisu obiekt trójwymiarowy, po prostu przeciągnij i upuść plik z projektem w oknie edycji postu (jak dotąd Facebook nie stworzył opcji dodania posta 3D z punktu menu – trzeba wybrać wariant z przeciąganiem pliku kursorem). W tym momencie post jest gotowy, a Ty możesz czekać na pierwsze efekty.

Na jakie efekty można liczyć?

Przede wszystkim na zwiększenie zasięgu. To nowość, dlatego Facebook daje postom 3D pierwszeństwo i w pewien sposób je faworyzuje. Jeśli więc zależy Ci na pomnożeniu fanów i ich aktywności, to zaangażowanie się w tworzenie tego typu postów naprawdę może się opłacić. Po drugie, odbiorcami często kieruje zwykła ludzka ciekawość. Użytkownicy Facebooka kochają nowości, a nietypowe formaty postów cieszą się dużą popularnością na fanpage’ach.

grupaicea
Wróć do listy

Nasze marki