Kurs Social Media

Jak radzić sobie z algorytmami na Facebooku?

Jak radzić sobie z algorytmami na Facebooku?

Od marca tego roku jednym z głośniejszych tematów medialnych są nowe algorytmy Facebooka, które – według opinii ekspertów – zagrozić mają wydawcom w reklamowaniu treści rozumianych jako umieszczane na portalu wpisy.

Wspomniane innowacje skupione są na ocenianiu wartości danego materiału w odniesieniu do jego potencjalnych możliwości interakcji z użytkownikami. Jak więc widać, pod uwagę brana jest w tym przypadku unikatowość generowanych treści, opartych przede wszystkim na (bardziej niż dotychczas) spersonalizowanym komunikacie. Mówiąc w skrócie: chodzi o to, aby nasze posty były dla odbiorców interesujące, czyli – aby przyciągały ich uwagę. Jak jednak to zrobić, skoro same algorytmy potrafią być niekiedy naprawdę bezlitosne? Jest kilka sposobów, które pomogą liczyć się w walce o klientów i aktywnych fanów strony.

1. Jakie czynniki trzeba uwzględnić?

Zanim podpowiemy, co zrobić, aby nasze wpisy nie zginęły w gąszczu innych informacji, warto zastanowić się, co Facebook bierze pod uwagę, oceniając, czy dany fanpage oraz post będzie interesujący dla osoby, przeglądającej dostępne tam treści.

  • Po pierwsze: rozpatrywana jest częstotliwość oraz forma interakcji (polubienia, serduszka i inne przyciski reakcji). Po drugie: ważne jest też, jak długo trwa kontakt ze wspomnianymi materiałami.
  • Po trzecie: nie bez znaczenia jest bezpośredni stopień zaangażowania na posty, to znaczy – ruch, jaki wygenerowały one tuż po publikacji. Wiedząc to, łatwiej będzie stworzyć content, który po chwili nie zniknie z tablic naszych obserwatorów.

2. Jak pisać posty?

No właśnie, ale co z tą wiedzą zrobić? To proste: zamienić ją w konkretne, satysfakcjonujące wyniki.

  • Z pewnością do ich uzyskania przyczyni się dokładnie, szczegółowe określenie naszego targetu. Jeśli będziemy wiedzieć, do kogo kierujemy komunikaty, łatwiej będzie nam je personalizować.
  • Następnie dobrze jest dokonać analizy starych wpisów, aby na ich podstawie ustalić porę dnia, podczas której ruch na stronie jest największy oraz rodzaj wpisów najbardziej dogodny dla fanów.
  • Istotne jest również tak zwane „wzywanie do działania”, na przykład poprzez zadawanie pytań lub zachęcanie do wyrażania opinii oraz dzielenie się treściami zewnętrznymi przy jednoczesnym oznaczaniu ich autorów (zwiększy to pulę naszych odbiorców).
  • Zdecydowanie trzeba natomiast unikać monotonii na fanpage’u – wypada więc urozmaicać content, dodając materiały audiowizualne, takie jak wideo czy infografiki. I na koniec: musimy być czujni, aby działać sprawnie i szybko reagować, gdy jakieś rozwiązanie okaże się nieskuteczne.

Jak więc widać, jest kilka patentów, które mogą pomóc w nawiązaniu interakcji z użytkownikami Facebooka, jednak pamiętajmy o tym, że każda grupa odbiorców jest inna. Co zatem należy zrobić? Przede wszystkim przygotować się na eksperymentowanie, ponieważ to właśnie metodą prób i błędów znajdziemy najlepsze, najbardziej korzystne możliwości.

Jak radzić sobie z algorytmami na Facebooku?
Oceń
Dominika Kożuszko Dominika Kożuszko
Wróć do listy

Nasze marki