Kurs Social Media

Jak samodzielnie tworzyć atrakcyjne grafiki na potrzeby social media?

Jak samodzielnie tworzyć atrakcyjne grafiki na potrzeby social media?

Atrakcyjny wizualnie content jest niezbędnym elementem każdej skutecznej komunikacji w social media. Profesjonalne i spersonalizowane grafiki rzucają się oczy, generują o wiele wyższe zasięgi organiczne i płatne oraz zwiększają zaangażowanie i motywują fanów do interakcji.

Wiedzą o tym doskonale największe marki, dlatego na ich fanpage’ach można znaleźć przemyślane i bardzo ciekawe grafiki, które są dopracowane w każdym szczególe. To grafiki, które są spójne z identyfikacją wizualną marki i skutecznie wyróżniają się na tle wielu innych treści wyświetlanych na stronie głównej.

Największe marki mają do dyspozycji narzędzia, które są niedostępne dla zwykłych użytkowników czy małych przedsiębiorstw. Często współpracują z wyspecjalizowanymi studiami graficznymi, które zajmują się całą kreacją wizualną. Wydawać by się mogło, że to ogromna przewaga jednak w rzeczywistości nawet mały fanpage lokalnej firmy może wyglądać atrakcyjnie i estetycznie bez większego nakładu środków finansowych. Tworzenie grafik na potrzeby social media nie jest takie trudne, jakby się mogło wydawać. Tak naprawdę wystarczy odrobina podstawowej wiedzy, dobry pomysł oraz kilka darmowych narzędzi. Dziś podpowiemy Wam, jak połączyć te elementy w spójną całość. Dzięki temu będziecie wiedzieć, jak samodzielnie tworzyć atrakcyjne grafiki na własnym fanpage’u.

Darmowe oprogramowanie

Jeżeli jesteście zwykłymi użytkownikami social media, z pewnością nie macie dostępu do profesjonalnego oprogramowania graficznego, dlatego pierwszą kwestią, od której powinniście zacząć, jest poznanie alternatywnych rozwiązań, które pozwalają skutecznie pracować na grafice komputerowej.

Rekomendowane narzędzia

Canva – To narzędzie nie bez przyczyny znalazło się na pierwszej pozycji rekomendowanych przez nas narzędzi. To darmowe i bardzo intuicyjne oprogramowanie, które pozwala na bardzo wiele. Canva działa z poziomu przeglądarki, dlatego nie trzeba jej pobierać i instalować na komputerze. Wystarczy zalogować się na stronie https://www.canva.com/pl_pl/.

Obsługa  jest naprawdę prosta, ponieważ użytkownicy mogą korzystać z gotowych szablonów, układów, ilustracji, kształtów oraz elementów graficznych. Tworzenie grafik w tym programie jest jak układanie klocków Lego. Wystarczy połączyć poszczególne elementy w spójną całość i zapisać plik.

Easel – Merytoryczny i wartościowy content jest również doceniany przez użytkowników social media. Musi być on jednak zaprezentowany w ciekawy sposób, dlatego ogromną popularnością cieszą się obecnie infografiki. Z pozoru stworzenie profesjonalnej infografiki wydaje się bardzo czasochłonnym zadaniem, jednak dzięki oprogramowaniu Easel można ten proces skrócić do kilku minut.

Na stronie www.easel.ly znaleźć można tysiące darmowych infografik, które można w dowolny sposób zmodyfikować na własne potrzeby. W wielu przypadkach stworzenie profesjonalnej infografiki w Easel sprowadza się wyłącznie do wprowadzenia nowej treści.

Aktualne wymiary grafik Social Media

Jeżeli tworzycie grafiki na potrzeby social media, powinniście wiedzieć, że każdy z serwisów ma spersonalizowane wymiary grafik, dlatego publikując treści na różnych platformach, powinniście opracować materiały w wielu formatach. Jest to bardzo ważne, ponieważ właściwy wymiar pozwala zaprezentować grafikę w optymalnej i najkorzystniejszej formie. Tutaj nie ma miejsca na błędy, dlatego przygotowaliśmy dla Was małą ściągę.

Facebook

  • zdjęcie profilowe – 180px x 180px,
  • zdjęcie w tle – 851px x 315px,
  • grafika posta reklamowego 1200px x 900px.
  • grafika dla urządzeń mobilnych – 960px x 640px,
  • grafika wydarzenia – 1200px x 450px,

Twitter

  • zdjęcie profilowe – 400px x 400px,
  • zdjęcie w nagłówku – 1500px x 1500px,
  • zdjęcie udostępnione na tablicy – 1024px x 512px,
  • zdjęcie w wiadomości tekstowej – 220px x 440px.

Google+

  • zdjęcie profilowe – 250px x 250px,
  • zdjęcie w tle – 1080px x 680px,
  • zdjęcie udostępniane w poście – 250px x 250px.

Kompozycja

Wiecie już, gdzie tworzyć grafiki oraz poznaliście optymalne rozmiary poszczególnych formatów. Teraz czas na ostatni, a jednocześnie najważniejszy składniki całej układanki zatytułowanej atrakcyjne grafiki w social media. Tym elementem jest kompozycja. To ona w głównej mierze decyduje o tym, w jakim sposób grafika jest interpretowana przez odbiorcę. Kompozycja grafik powinna być indywidualnie dopasowana do każdego kanału, charakteru marki oraz potrzeb grupy docelowej, jednak istnieje kilka niezmiennych reguł, którymi warto się kierować.

  • Kolory – Każdy z nas wie, że kolory mają bezpośredni wpływ na odbiór grafiki, niestety nie wszyscy wiedzą jak łączyć poszczególne odcienie. Grafika, w której kolory kontrastują ze sobą w niewłaściwy sposób, jest nie tylko nieestetyczna, ale również odpychająca, dlatego przygotowując samodzielnie grafiki, powinniście bazować się na sprawdzonych paletach, które oczywiście można bez większych problemów znaleźć w sieci. My polecamy odwiedzić stronę https://color.adobe.com. W zakładce „eksploruj” znajdziecie popularne i często używane zestawy kolorów.
  • Typografia – kolejna istotną rzeczą, o której musimy wspomnieć, jest typografia, czyli w języku potocznym czcionki. Krój pisma może w całkowity sposób odmienić grafikę. Zarówno na plus, jak i minus, dlatego nie powinniście do grafiki wybrać pierwszej, lepszej czcionki. Warto wybrać taką, która będzie pasować do układu grafiki i charakteru grupy docelowej.
  • Układ – Grafika wykorzystywana w social media powinna zwracać na siebie uwagę, ale jednocześnie nie może przytłaczać. Powinna być czysta, elegancka i harmonijna. W przypadku grafik wykorzystywanych w social media zauważyć można pewne reguły, które są definiowane charakterystyką danej branży. Opisanie ich wszystkich mija się z celem, jednak przygotowaliśmy radę, którą warto wykorzystać: Zanim rozpoczniecie proces tworzenia grafik na własny fanpage, warto sprawdzić, jakie grafiki tworzą firmy, które są liderami w waszej branży. Plagiat jest absolutnie zabroniony, jednak taki research z pewnością dostarczy Wam wielu inspiracji, które będziecie mogli wykorzystać na własnym fanpage’u.

Podsumowanie

Tworzenie grafik na potrzeby social media to tak naprawdę bardzo ciekawe zajęcie, dzięki któremu Wasz profil może tylko zyskać. Podobnie jak w innych dziedzinach, praktyka poprawia umiejętności, dlatego możemy Wam zagwarantować, że dzięki naszym wskazówkom oraz systematycznej pracy jakość tworzonych przez Was grafik z każdym kolejnym postem będzie coraz wyższa.

Dominika Kożuszko Dominika Kożuszko
Wróć do listy

Dodaj komentarz