Kurs Social Media

Jak wykorzystać grupy na Facebooku do promocji marki?

Jak wykorzystać grupy na Facebooku do promocji marki?

Facebook daje ogromne możliwości jeśli chodzi o promocję marki. Większość firm wie już doskonale, że prowadzenie fanpage’a na tej platformie jest dziś absolutną koniecznością, jeśli chce się osiągnąć sukces rynkowy. Niemniej, potencjał te portalu w dalszym ciągu nie został w pełni wykorzystany, dlatego warto sięgać po inne skuteczne, a przy tym darmowe, narzędzia do popularyzowania marki wśród internautów. Jednym z nich jest grupa na Facebooku powiązana z profilem firmowym.

Dlaczego warto założyć grupę?

Prowadzenie grupy na Facebooku dla osób zainteresowanych naszym produktem daje wiele możliwości. Pozwala na zwiększenie ruchu na stronie, podniesienie sprzedaży, ale przede wszystkim buduje społeczność wokół marki, pozwala dobrze ją poznać i zrozumieć jej potrzeby. Podczas gdy fanpage w centrum zainteresowania stawia firmę, grupa jest nakierowana na użytkowników. To tam czują się oni najlepiej, są najbardziej aktywni i najchętniej dzielą się opiniami. Szczególnie grupy zamknięte dają im poczucie prywatności i wrażenie tworzenia wspólnoty. W ten sposób możemy więc uzyskać feedback na temat naszych produktów czy usług i bardziej związać użytkowników z marką. Co więcej, możemy budować swój wizerunek jako eksperta w danej dziedzinie, odpowiadając na posty i komentarze, oraz pokazać klientom, że cenimy ich zdanie i chętnie wchodzimy z nimi w interakcje.

Co publikować w grupie?

Przyjmuje się, że w grupie nie powinno się publikować treści o stricte reklamowym charakterze – do tego służy fanpage. Grupa ma zaś służyć użytkownikom, więc warto umieszczać w niej content użyteczny dla odbiorców. Do takich treści zaliczają się przede wszystkim linki do tekstów blogowych z poradami, newsy z branży, informacje o eventach organizowanych przez firmę czy o aktualnych promocjach. Dobrze sprawdza się również publikowanie treści, których nie można znaleźć na stronie internetowej czy fanpage’u, a które sprawią, że członkowie grupy poczują się wyróżnieni i docenieni za swoją lojalność i zaangażowanie, np. dodatkowe kody rabatowe. Grupa to jednak również miejsce, w którym możemy testować skuteczność mniej popularnych sposobów komunikacji, takich jak ankiety czy quizy dla użytkowników, które mają przede wszystkim pełnić funkcję rozrywkową.

Użytkownicy mają głos

Warto jednak wciąż mieć na uwadze, że grupy mają przede wszystkim aktywizować uczestników. Nie należy więc przytłaczać ich swoją obecnością, publikując zbyt wiele postów i monopolizując każdą podjętą przez nich dyskusję. Bardzo dobrze sprawdza się model grupy, w której to użytkownicy publikują większość wpisów – prosząc innych o radę, pytając o opinię czy dzieląc się swoimi wątpliwościami. Łatwo może to jednak doprowadzić do chaosu i mnożenia się spamu, dlatego najlepiej, by umieszczanie postów było możliwe dopiero po zaakceptowaniu ich przez moderatora.

Moderacja to podstawa

Grupy powiązane z profilami firmowymi sprawdzają się jedynie wtedy, gdy są one odpowiednio moderowane. Oddanie inicjatywy użytkownikom może bowiem przynieść wiele korzyści, potrafi jednak również szybko spowodować kryzys wizerunkowy. Dlatego decydując się na założenie grupy, należy poświęcić jej czas, z wyczuciem wdawać się w dyskusje z użytkownikami, zachęcać ich do udzielania się i odpowiadać na ich wątpliwości. Dobry moderator nie powinien usuwać negatywnych komentarzy czy zatwierdzać tylko pochwalnych postów – takie grupy nie są wiarygodne i dobrze odbierane przez użytkowników. Należy jednak koniecznie odpowiadać na wszystkie tego typu treści, dziękować za uwagi i zapewniać, że zostaną one wzięte pod uwagę i przepracowane.

Jak wykorzystać grupy na Facebooku do promocji marki?
1 (20%) 1 ocen
Przemysław Jankowski Przemysław Jankowski
Wróć do listy

Dodaj komentarz