Kurs Social Media

Jak wykorzystać Instagram do promocji marki?

Jak wykorzystać Instagram do promocji marki?

Instagram to jeden z najszybciej rozwijających się portali społecznościowych w Polsce. Aplikacja już od dłuższego czasu angażuje użytkownika o wiele bardziej niż popularny Facebook. Dzięki temu stała się doskonałym miejscem do reklamowania marek i produktów. Oto kilka wskazówek, które ułatwią promowanie firmy w tym popularnym serwisie.

Na Instagramie znajdziemy obecnie wiele przydatnych narzędzi marketingowych. Każde z nich sprawdzi się zarówno przy budowaniu świadomości marki, jak i w kampaniach sprzedażowych. Oczywiście, gdy przyjrzymy się statystykom, Facebook wciąż prowadzi pod względem zasięgów, które są zdecydowanie większe niż na Instagramie. Jednak istotniejszym elementem we współczesnym promowaniu marek jest poziom zaangażowania użytkowników – a w tej kwestii rządzi właśnie Instagram.

Skąd wziął się tak duży potencjał tej aplikacji?

Przede wszystkim z angażującej formy prezentowania treści. Zdjęcia i krótkie filmiki są atrakcyjniejsze wizualnie, mają więc większą szansę na zdobycie uwagi użytkownika niż np. szczegółowe opisy produktów.

W dzisiejszych, szybkich czasach liczą się proste i zwięzłe komunikaty reklamowe. Jednak, aby faktycznie coś sprzedać, poza atrakcyjnym zdjęciem na Instagramie i krótkim opisem, warto umieścić również link do strony konkretnego produktu, usługi czy firmy (np. w biogramie służącym do opisania właściciela konta lub marki). Poza możliwością zdobycia bardziej szczegółowych informacji, ogromne znaczenie ma również forma publikowanych postów.

Tutaj nie ma miejsca na nudę

W przypadku Instagrama bardzo ważną kwestią jest urozmaicanie prezentowanych treści. Poza wrzucaniem autorskich zdjęć (nigdy stockowych!), firmowy profil musi czasem zaskakiwać, angażować i wzbudzać poruszenie wśród odbiorców. To miejsce na spontaniczność, w którym należy wystrzegać się nudy i monotonności. W tym celu doskonale sprawdzają się np. transmisje live, dodawanie relacji do InstaStories z aktualnymi informacjami, a także organizowanie konkursów, ankiet, czy ograniczonych czasowo promocji.

Oczywiście nie każda firma ma takie same szanse na zdobycie rzeszy fanów na Instagramie. Ułatwione wejście w łaski użytkowników tego serwisu będą miały przede wszystkim marki wnętrzarskie, modowe, kosmetyczne, spożywcze, czyli te, w przypadku których prezentowanie ciekawych materiałów oraz estetycznych i interesujących fotografii jest o wiele prostsze.

Jednak nie należy się zniechęcać – najważniejsze, to mieć pomysł na dobry content. W ten sposób można wypromować niemal wszystko.

Główne zasady promowania marki na Instagramie

Liczy się spontaniczność i angażujące treści. Dlatego pamiętaj o:

  • Dynamicznych, regularnie publikowanych postach;
  • Stworzeniu hasztaga związanego z marką i oznaczaniu nim swoich własnych zdjęć;
  • Tagowaniu produktów, które znajdują się na zdjęciach;
  • Publikowaniu ankiet. To doskonałe źródło wiedzy o grupie docelowej i prosty sposób na zaangażowanie odbiorców;
  • Śledzeniu fotografii udostępnianych przez użytkowników, którzy oznaczyli je hasztagiem twojej marki;
  • Współpracy z trendsetterami, czyli osobami, które posiadają konta skupiające dużą liczbę obserwatorów (m.in. blogerzy, celebryci, artyści);
  • Dodawaniu autorskich zdjęć. Zarówno stockowe fotografie, jak i te z darmowych bibliotek nie są mile widziane na Instagramie;
  • Dostosowywaniu publikowanych treści do „języka” użytkowników: dodawaniu filtrów, hasztagów, emoji i naklejek;
  • Prowadzeniu transmisji na żywo oraz InstaStories;
  • Obserwowaniu profili najpopularniejszych brandów na Instagramie. Podglądając, jak to robią najlepsi, sporo się nauczysz i zdobędziesz inspirację do tworzenia własnych, angażujących postów.
Jak wykorzystać Instagram do promocji marki?
5 (100%) 3 ocen
Grupa iCEA Grupa iCEA
Wróć do listy

Nasze marki