Jak zorganizować zbiórkę na Facebooku?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Przemysław Jankowski

CMO w Grupie iCEA. Antropolog kulturowy, dr nauk humanistycznych, wykładowca, dziennikarz technologiczny z ponad 10-lenim doświadczeniem, dawniej związany z największymi redakcjami technologicznymi... Więcej

24 stycznia 2019

Od jakiegoś czasu na Facebooku rosnącą popularnością cieszą się zbiórki pieniędzy na cele dobroczynne. Warto więc sprawdzić, na czym dokładnie one polegają, w jakim celu mogą być utworzone i kto może je zainicjować.

Rodzaje zbiórek na Facebooku

Serwis wyróżnia dwa rodzaje zbiórek: z okazji urodzin (można ją rozpocząć dwa tygodnie przed datą urodzin) oraz z prywatnej inicjatywy użytkownika serwisu (termin jej utworzenia jest dowolny). Dodatkowo, darowizny można przekazywać nie tylko na rzecz zarejestrowanych w portalu organizacji non-profit, ale również na rzecz osób lub organizacji, które nie korzystają z serwisu. Pamiętać należy jednak o tym, że prywatną akcję zbierania pieniędzy może zarejestrować tylko pełnoletni użytkownik Facebooka.

Jak zorganizować zbiórkę na Facebooku?

To naprawdę proste: zbiórkę, wspierającą organizację non-profit, utworzyć można z poziomu własnego profilu lub korzystając z przycisku dostępnego na fanpage’u wybranej inicjatywy. Jeśli zdecydujemy się na tę pierwszą opcję, w lewej części „Aktualności” wybieramy zakładkę „Zbiórki pieniędzy”, następnie klikamy w opcję „Zbierz pieniądze”, dalej wybieramy organizację, której chcemy pomóc, uzupełniamy dane, dotyczące zbiórki, cały proces kończymy zaś przyciskiem „utwórz”. W przypadku zbiórki prywatnej, wszystkie wymienione wyżej czynności się powtarzają, jednak w miejsce fundacji/organizacji, wpisujemy inny cel (możliwe warianty: wsparcie twórcy akcji, znajomych lub osób i organizacji spoza Facebooka).

Obecnie funkcja zbiórek pieniędzy dostępna jest dla osób prywatnych, zweryfikowanych osób publicznych, stron zweryfikowanych marek oraz stron zweryfikowanych organizacji non-profit. Daje to ogromne możliwości niesienia pomocy potrzebującym, więc zdecydowanie warto z nich korzystać i angażować w to jak największą ilość uczestników!

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *