Kurs Social Media

Jak zorganizować zbiórkę na Facebooku?

Jak zorganizować zbiórkę na Facebooku?

Od jakiegoś czasu na Facebooku rosnącą popularnością cieszą się zbiórki pieniędzy na cele dobroczynne. Warto więc sprawdzić, na czym dokładnie one polegają, w jakim celu mogą być utworzone i kto może je zainicjować.

Rodzaje zbiórek na Facebooku

Serwis wyróżnia dwa rodzaje zbiórek: z okazji urodzin (można ją rozpocząć dwa tygodnie przed datą urodzin) oraz z prywatnej inicjatywy użytkownika serwisu (termin jej utworzenia jest dowolny). Dodatkowo, darowizny można przekazywać nie tylko na rzecz zarejestrowanych w portalu organizacji non-profit, ale również na rzecz osób lub organizacji, które nie korzystają z serwisu. Pamiętać należy jednak o tym, że prywatną akcję zbierania pieniędzy może zarejestrować tylko pełnoletni użytkownik Facebooka.

Jak zorganizować zbiórkę na Facebooku?

To naprawdę proste: zbiórkę, wspierającą organizację non-profit, utworzyć można z poziomu własnego profilu lub korzystając z przycisku dostępnego na fanpage’u wybranej inicjatywy. Jeśli zdecydujemy się na tę pierwszą opcję, w lewej części „Aktualności” wybieramy zakładkę „Zbiórki pieniędzy”, następnie klikamy w opcję „Zbierz pieniądze”, dalej wybieramy organizację, której chcemy pomóc, uzupełniamy dane, dotyczące zbiórki, cały proces kończymy zaś przyciskiem „utwórz”. W przypadku zbiórki prywatnej, wszystkie wymienione wyżej czynności się powtarzają, jednak w miejsce fundacji/organizacji, wpisujemy inny cel (możliwe warianty: wsparcie twórcy akcji, znajomych lub osób i organizacji spoza Facebooka).

Obecnie funkcja zbiórek pieniędzy dostępna jest dla osób prywatnych, zweryfikowanych osób publicznych, stron zweryfikowanych marek oraz stron zweryfikowanych organizacji non-profit. Daje to ogromne możliwości niesienia pomocy potrzebującym, więc zdecydowanie warto z nich korzystać i angażować w to jak największą ilość uczestników!

Oceń
Przemysław Jankowski Przemysław Jankowski
Wróć do listy

Dodaj komentarz