Kurs Social Media

Jak pisać na blogu, aby udostępniane notki generowały ruch w mediach społecznościowych?

Jak pisać na blogu, aby udostępniane notki generowały ruch w mediach społecznościowych?

Blog to najpopularniejsza platforma, umożliwiająca publikowanie autorskich treści, dotyczących interesujących nas tematów. Jest ona także doskonałym narzędziem dla wszystkich, którzy zajmują się marketingiem internetowym, w tym przede wszystkim content marketingiem. Blogi pozwalają bowiem skutecznie budować wizerunek marki, przedstawiając danych przedsiębiorców jako ekspertów, którzy chętnie podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem, wskażą ciekawe produkty, podsuną dobre rozwiązania.

Systematyczne publikowanie artykułów to jednak tylko połowa sukcesu, ponieważ zadbać należy również o to, aby wygenerowały one ruch na stronie oraz przyciągnęły sporą liczbę odbiorców, którzy w rezultacie zostaną na blogu dłużej i będą regularnie na niego zaglądać.

Nic więc dziwnego, że działalność w blogosferze często idzie w parze ze wzmożoną aktywnością w mediach społecznościowych – takie serwisy, jak Facebook, pomagają bowiem uzyskać zadowalającą liczbę kliknięć w dany link, co owocuje zaś świetnymi zasięgami promowanych wpisów. Udostępnianie materiałów blogowych na tego typu portalach jest więc niezwykle korzystne, jednak wymaga ono pewniej wiedzy, która pozwoli zainteresować potencjalnych odbiorców proponowaną przez nas treścią.

Jak zatem tworzyć artykuły na bloga, aby odniosły one sukces w świecie social media?

  1. Intrygujący tytuł

    Patrząc na tytuł już wiemy, czy chcemy zapoznać się z pozostałą częścią artykułu, czy też w ogóle nas ona nie interesuje. Dobry tytuł to więc podstawa, ponieważ jest pierwszym fragmentem tekstu, na jaki zerkamy i to od niego zaczyna się nasz kontakt z danym materiałem.

    Nagłówek powinien intrygować, wzbudzać ciekawość, zachęcać do lektury, ale nie może wprowadzać czytelnika w błąd. Nic bowiem nie irytuje tak bardzo, jak tytuł, który nie ma za wiele wspólnego z omawianym dalej wątkiem. Zamiast więc sięgać po banalne chwyty, wykażmy się kreatywnością i błyskotliwością.

  2.  Ciekawa grafika

    Kolejnym elementem blogowego wpisu, który podczas udostępniania w mediach społecznościowych wyświetla się wraz z tytułem, jest tak zwane zdjęcie wyróżniające. Również ono powinno interesować i intrygować – wybierzmy więc niebanalną, profesjonalnie wykonaną grafikę, dobrze ilustrującą opisywane przez nas zagadnienie. Pamiętajmy też o uwzględnieniu odpowiednich parametrów, aby miniaturka była dobrze widoczna.

  3. Odpowiedni podział tekstu

    Kiedy już użytkownik serwisu społecznościowego zainteresuje się promowanym przez nas wpisem i kliknie w udostępniony link, wyświetli mu się cała proponowana treść. Przekonanie o tym, że od razu przejdzie on do lektury tekstu jest jednak bardzo naiwne, ponieważ prawdopodobnie oceni najpierw, czy chce czytać ją dalej.

    Co zaś wpływa na podjęcie takiej decyzji? Kluczowym czynnikiem jest rozmieszczenie tekstu i jego właściwy podział na łatwo przyswajalne, angażujące segmenty. Zamiast umieszczać na blogu jednolity, duży blok zlewających się w nieczytelną całość słów, rozsądnie wydzielmy akapity, dodajmy śródtytuły, stosujmy pogrubienia najważniejszych fraz i wyodrębnijmy chwytliwe zdania.

  4. Urozmaicone multimedia

    Kolejnym dobrym rozwiązaniem, które sprawi, że artykuł będzie bardziej atrakcyjny, są multimedia – zdecydowanie zatem warto (a wręcz trzeba!) po nie sięgać. Po pierwsze: rozdzielą one poszczególne partie tekstu, po drugie: zatrzymają czytelnika na dłużej, po trzecie: sprawią, że wpis nie będzie monotonny, stanie się natomiast ciekawy oraz interaktywny. Jeśli więc pozwala na to tematyka artykułu, starajmy się publikować treści wzbogacone o zdjęcia, filmiki, a nawet gify. Warunek jest tylko jeden: muszą być one zgodne z tym, o czym piszemy.

Prawda, że nie jest to trudne? Wystarczy tylko przemyślany pomysł i trochę wolnego czasu!

Jak pisać na blogu, aby udostępniane notki generowały ruch w mediach społecznościowych?
Oceń
Dominika Kożuszko Dominika Kożuszko
Wróć do listy

Nasze marki