Kurs Social Media

Remarketing na Facebooku – czym jest i jak go uruchomić?

Remarketing na Facebooku – czym jest i jak go uruchomić?

Remarketing z roku na rok zdobywa coraz większą popularność. Ta forma reklamy pozwala na proste dotarcie do użytkowników, którzy już kiedyś odwiedzili stronę internetową, jednak opuścili ją bez wcześniejszego dokonania konwersji. W przypadku Facebooka, jego zastosowanie możliwe jest dzięki określeniu konkretnych grup odbiorców, czyli Custom Audiences, na podstawie danych, pochodzących z witryny internetowej. W celu przeprowadzenia skutecznej kampanii remarketingowej w tym serwisie, konieczne jest wykorzystanie piksela Facebooka.

Dlaczego warto wykorzystać potencjał remarketingu? Jest on prostym i często bardzo skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży. Wyświetlane reklamy mają wpływ na decyzje zakupowe internautów, którzy są bezpośrednio zainteresowani naszą ofertą. Poprzez regularne budowanie wizerunku firmy w świadomości użytkowników, szanse na zachęcenie potencjalnego klienta do skorzystania z oferty znacząco wzrastają.

Piksel Facebooka

Wspomniany wcześniej piksel Facebooka to umieszczany na stronie internetowej fragment kodu, umożliwiający monitorowanie ruchu oraz zbieranie dokładnych danych na temat odwiedzających ją użytkowników. Pozwala on także na budowanie niestandardowych grup odbiorców (Custom Audiences), które możemy następnie wykorzystać do stworzenia idealnie dopasowanego rodzaju oraz formatu prowadzonych działań remarketingowych.

Jak uruchomić remarketing na Facebooku?

  1. Pierwszym krokiem do uruchomienia kampanii remarketingowej w serwisie Facebook jest wygenerowanie piksela. Możemy to zrobić w Menedżerze Reklam poprzez wybranie z menu opcji “Piksel“.
  2. Po nadaniu mu odpowiedniej nazwy, otrzymujemy fragment kodu, który następnie należy umieścić w kodzie HTML strony internetowej pomiędzy znacznikami <head> i </head>. W celu ułatwienia implementacji piksela, możemy skorzystać z pomocy odpowiednich narzędzi, np. Google Tag Manager czy BigCommerce. W przypadku stron opartych o system zarządzania treścią WordPress, zaleca się wykorzystanie specjalnych wtyczek takich jak Tracking Code Manager.
  3. Gdy już poprawnie zaimplementujemy piksel monitorowania konwersji na naszej stronie internetowej, kolejnym krokiem jest utworzenie wspomnianych wcześniej niestandardowych grup odbiorców, czyli Custom Audiences. Możemy to zrobić w Menedżerze Reklam, wybierając zakładkę “Grupy Odbiorców“, a następnie zaznaczając opcję “Ruch w witrynie internetowej“. Od tego momentu system będzie zbierać dane na temat użytkowników, którzy odwiedzili naszą stronę, jednak nie dokonali oczekiwanej konwersji.

Należy pamiętać, że w przypadku Facebooka uruchomienie kampanii reklamowej możliwe jest w jedynie dla grup odbiorców, liczących przynajmniej 1000 osób. W przypadku dość licznych Custom Audiences, pomocne może okazać się ich dodatkowe zawężenie w oparciu o wiek, płeć, lokalizację, zainteresowania, czas spędzony na stronie, odwiedzone podstrony lub wyświetlone przez daną grupę produkty.

Rozpoczęcie kampanii remarketingowej nie różni się niczym od uruchomienia standardowej reklamy. Aby to zrobić, w Menedżerze Reklam należy wybrać opcję “Utwórz reklamę”, a następnie określić jej rodzaj oraz skonfigurować grupę odbiorców. Po zaznaczeniu opcji “Niestandardowe grupy odbiorców”, kampania jest gotowa.

Remarketing na Facebooku jest jedną z najskuteczniejszych form reklamy, wykorzystywanych w tym serwisie. Nie tylko bazuje na wcześniejszych doświadczeniach potencjalnego klienta z marką, ale także umożliwia dokładne zbieranie i monitorowanie danych na temat aktywności użytkowników na naszej stronie internetowej.

Dzięki dotarciu do właściwej grupy odbiorców, czyli internautów, którzy są zainteresowani naszą ofertą, możemy w łatwy sposób zachęcić ich do powrotu do naszego sklepu i dokonania zakupu.

Dominika Kożuszko Dominika Kożuszko
Wróć do listy

Dodaj komentarz