Kurs Social Media

Skuteczne reklamy na Facebooku. Jak je tworzyć?

Skuteczne reklamy na Facebooku. Jak je tworzyć?

Reklama na Facebooku stała się nieodłącznym elementem obecności na tym portalu społecznościowym zarówno małych, jak i dużych marek. Ciągłe zmiany algorytmów dokonywane przez Facebooka oraz spadek zasięgów organicznych nieuchronnie prowadzą do jednego wniosku: aby Twoje posty docierały do większej grupy odbiorców, musisz promować swoje wpisy.

A jak robić to dobrze, aby wykorzystać efektywnie budżet i uzyskać wysokie zaangażowanie fanów? Przedstawiamy kilka wskazówek na skuteczne reklamy na Facebooku.

1. Skup się na grupie docelowej

Kampanie reklamowe, które zostały nastawione na dużą, ogólną grupę odbiorców… mogą nie mieć większego sensu. Dlatego zanim uruchomisz promocję, musisz odpowiedzieć sobie na pytanie: kto jest Twoim potencjalnym klientem i odbiorcą usługi?

Pozyskaj te dane np. ze statystyk swojego sklepu internetowego, sprzedaży bezpośredniej itp. Zobacz, jaki jest profil Twoich fanów na Facebooku, ile mają lat, jakiej są płci.

  • Co więcej, będąc na etapie tworzenia reklamy możesz też określić ściśle zainteresowania swojej grupy odbiorców. Tym samym, nawet jeśli zasięg reklamy może się nieco zmniejszyć, znacznie wzrasta liczba osób faktycznie zaangażowanych i realnie mogących zareagować na dany przekaz.

2. Wybierz odpowiedni cel reklamowy

Facebook udostępnia w Menedżerze Reklam kilka podstawowych celów kampanii, do których należą m.in.: przejście na stronę, zaangażowanie w odniesieniu do konkretnego wpisu (komentarze, udostępnienia, polubienia), polubienia profilu, czy też wyświetlenia wideo.

Cel jest o tyle ważny, że informuje konkretne algorytmy Facebooka komu (określenie grupy docelowej), jak i z jaką częstotliwością mają być wyświetlane reklamy. Jeśli np. prowadzisz biznes online, najważniejsze będą dla Ciebie cele kierujące fanów na stronę sklepu oraz angażujące wokół konkretnego wpisu.

  • Wybierając konkretny cel danej kampanii zawsze musisz odpowiedzieć sobie na pytanie: na jakiej akcji użytkownika/potencjalnego klienta w tym momencie mi zależy? Na wyświetleniu posta produktowego, a może na poznaniu pełnej oferty sklepu?

3. Wypróbuj kilka modeli reklam

Niestety nie damy Ci gwarancji (Facebook również) że pierwsza reklama jaką uruchomisz zakończy się sukcesem. Kampanie reklamowe na Facebooku to nie tylko duże zasięgi, ale również wiele możliwości związanych z wyborem wielu wariantów reklamy, które mogą być mniej lub bardziej angażujące dla Twoich odbiorców. Dlatego z pewnością na samym początku przejdziesz przez tzw. okres próbny, kiedy to zauważysz, który format reklamowy najbardziej zaangażował odbiorców.

  • Dzięki temu, w późniejszym czasie będziesz mógł skupić się w większej mierze właśnie na tych formatach, które są najbardziej atrakcyjne, modyfikując call to action i dołączony obraz.

4. Zwróć uwagę na wytyczne dotyczące reklam

Do utworzenia reklamy graficznej wystarczy jedynie chwytliwe, odpowiednie hasło oraz dowolna grafika. Czy na pewno? Niezupełnie. Wiele osób popełnia błąd polegający na zbyt dużej ilości tekstu na grafice, przez co treść nie tylko rozprasza, ale i może mieć wpływ na efektywne zasięgi. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie publikacja grafiki bez tekstu.

  • Kluczem jest w tym przypadku treść, którą zawrzesz w call to action w opisie reklamy. Należy zwrócić uwagę również na rozdzielczość obrazów oraz ich rozmiar. Zalecenia dotyczące obrazów znajdują się także w przewodniku po reklamach na Facebooku.

5. Poświęć chwilę na statystyki

Statystyki mogą Ci się wydać najmniej interesującym elementem każdej kampanii reklamowej, jednak wcale nie musi tak być! Statystyki z zakończonej reklamy stanowią niezwykle cenną wiedzę. To właśnie z nich dowiesz się m.in. czy reklama, którą kierowałeś np. do kobiet i do mężczyzn faktycznie zaangażowała obie strony na tym samym poziomie.

  • Nawet i w tym przypadku, wyniki mogą okazać się dla Ciebie zaskoczeniem. Wiedza jednak, jaką z tego wyniesiesz pozwoli na wykorzystanie tych wyników w przyszłości i jeszcze bardziej ścisłe dopasowanie swoich odbiorców.
Skuteczne reklamy na Facebooku. Jak je tworzyć?
Oceń
Grupa iCEA Grupa iCEA
Wróć do listy

Nasze marki